Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2008, 09:15   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Leuk land dat Noord-Korea:

Men verwacht er wederom een hongersnood, nadat er pas 1 Miljoen Noord-Koreanen aan ondervoeding zijn gestorven.
Wordt het geen tijd dat Zuid-Korea het noorden gaat bevrijden ?
Oud 30 april 2008, 09:54   #2
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Men verwacht er wederom een hongersnood, nadat er pas 1 Miljoen Noord-Koreanen aan ondervoeding zijn gestorven.
Wordt het geen tijd dat Zuid-Korea het noorden gaat bevrijden ?
Dat willen ze zelf niet.
Een gigantische stroom vluchtelingen zou dan Zuid-Korea binnenstromen met alle problemen vandien. De Zuid-Koreaanse economie is niet instaat om Noord-Korea te onderhouden.
Koreanen voelen zich wel verbonden met elkaar ondanks hun splitsing maar politiek gezien wil zowel China* als Z-Korea dat alles blijft zoals het is.

* China is tweezijdig zoals altijd. China heeft altijd strategisch belang gezien in het Koreaanse schiereiland. China bezit en onderhoud ondertussen ongeveer het hele spoornetwerk van Noord-Korea. Ook in mijnbouw is het noorden is China heel actief
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:55   #3
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

En daar onmiddellijk een Rothschild gecontroleerde nationale bank installeren?

Dan gaan ze ook plots niet meer tot de axe of evil behoren en dat is dan ook weer een ganse geruststelling
Oud 30 april 2008, 11:50   #4
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
En daar onmiddellijk een Rothschild gecontroleerde nationale bank installeren?

Dan gaan ze ook plots niet meer tot de axe of evil behoren en dat is dan ook weer een ganse geruststelling
Nee hoor de Chinezen nemen de boel daar over.

Een NB installeren in een land zonder banken of kapitalistische economie zal niet echt veel opbrengen.

Trouwens Noord-Korea is al geschrapt van de lijst van axe of evil sinds ze hun besloten hebben hun kernreactor af te breken.
Oud 30 april 2008, 11:56   #5
Geert C

Standaard

Een jaar of twee jaar terug heb ik eens gelezen dat als er niets gebeurde er over een periode van tien jaar zo'n 2,5 miljoen Noord-Koreanen zouden omkomen van de honger. Dat is geen hongersnood meer, dat is genocide! De Noord-Koreaanse regering zelf baadt in luxe en pompt al het geld in het leger en de Partij, zodat er niets overblijft voor de gewone Noord-Koreaan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 12:08   #6
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Nee hoor de Chinezen nemen de boel daar over.

Een NB installeren in een land zonder banken of kapitalistische economie zal niet echt veel opbrengen.

Trouwens Noord-Korea is al geschrapt van de lijst van axe of evil sinds ze hun besloten hebben hun kernreactor af te breken.
Door wie wordt de Nationale bank van China gecontroleerd denk jij?
Oud 30 april 2008, 12:10   #7
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een jaar of twee jaar terug heb ik eens gelezen dat als er niets gebeurde er over een periode van tien jaar zo'n 2,5 miljoen Noord-Koreanen zouden omkomen van de honger. Dat is geen hongersnood meer, dat is genocide! De Noord-Koreaanse regering zelf baadt in luxe en pompt al het geld in het leger en de Partij, zodat er niets overblijft voor de gewone Noord-Koreaan.
De vraag is wat kan er aan gedaan worden?
Het regime laten vallen zou een gigantische stroom vluchtenlingen teweeg brengen die voor geen van beide buurlanden economisch haalbaar is.
Het land binnenvallen veroorzaakt waarschijnlijk nog een grotere chaos.
Korea verenigen laat China niet toe.

De enigste mogelijkheid die ik zie is met hulp van China en Zuid-Korea het land met gesloten grenzen terug opbouwen.
Oud 30 april 2008, 12:16   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Volgens sommigen van kleinlinks... een heerlijk paradijs...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 12:31   #9
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 12:35   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Kleinlinks zou dan wel de topposities bekleden in dat fictieve paradijs.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 14:04   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het stimuleren van een volksopstand een optie kunnen zijn ?
Ik kan me niet voorstellen dat al die soldaten van het volksleger loyaal zijn aan zo'n criminele bende.
Oud 30 april 2008, 20:00   #12
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou het stimuleren van een volksopstand een optie kunnen zijn ?
Ik kan me niet voorstellen dat al die soldaten van het volksleger loyaal zijn aan zo'n criminele bende.
Die soldaten worden betaald, krijgen eten en worden totaal gecontroleerd.

Een volksopstand zou een totale chaos betekenen en behalve voor bepaalde politieke groepen alleen meer problemen opleveren.
Er is ook geen groepering die weet waar het land naar toe zou moeten of die instaat is het land verder te leiden behalve de top zelf.

Hou er rekening mee dat N-Korea een klein totaal gestuurd land is op dit moment
en geen gigantisch Congo waar iedereen ja knikt tegen zijn overste en verder zijn ding doet
Oud 30 april 2008, 22:40   #13
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat kan er gebeuren? Een oorlog tegen het tot op de tanden bewapende Noord-Korea zou tot een enorme slachting leiden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 01:09   #14
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Maar wat kan er gebeuren? Een oorlog tegen het tot op de tanden bewapende Noord-Korea zou tot een enorme slachting leiden.
Noord-Korea heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in het leger. Het is redelijk bewapend.
Het grote probleem is dat de hoofdstad van Zuid-Korea op 40km ligt, binnen het bereik van artillerie.
Oud 1 mei 2008, 02:47   #15
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste moet blijken of al die berichten wel kloppen. Alles is gebaseerd op geruchten door overlopers en buitenlanders, niet bepaald betrouwbare informatiebronnen. De oplossing is natuurlijk een ontwapening van de regio, waardoor Noord-Korea zich niet langer bedreigd voelt en meer middelen kan vrijmaken voor economische ontwikkeling. Daarnaast moet de DRK zich zoveel mogelijk economisch integreren in de regio en haar autarchisme opgeven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 07:51   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Noord-Korea heeft ongeveer 1 miljoen soldaten in het leger. Het is redelijk bewapend.
Het grote probleem is dat de hoofdstad van Zuid-Korea op 40km ligt, binnen het bereik van artillerie.
Ik denk dat die Noord-Koreaanse soldaten bij een gewapend treffen massaal zullen deserteren en dat een militaire bevrijdingsactie uiteindelijk minder slachtoffers zullen maken dan hongersnood na hongersnood.
Oud 1 mei 2008, 08:37   #17
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die Noord-Koreaanse soldaten bij een gewapend treffen massaal zullen deserteren en dat een militaire bevrijdingsactie uiteindelijk minder slachtoffers zullen maken dan hongersnood na hongersnood.
"Ze zullen met bloemen ontvangen worden" dat zei Rumsfeld ook over Irak. Het Noord-Koreaanse leger is een gedrilde en sterk geïndoctrineerde elite-machine, het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die massaal zullen deserteren. De laatste oorlog hadden ze geen kernwapens en toch bleken ze toen al bijzonder hardnekkig en sterk. Bovendien willen de Zuid-Koreanen dat totaal niet, en zou zoiets tot een rechtstreekse confrontatie met China leiden. Geen optie dus, en maar goed ook. De enige mogelijkheid is het isolement van de DRK helpen doorbreken, zoals gebeurde onder de Clinton-administratie.

.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 09:23   #18
boomchirurg
Vreemdeling

Standaard

Een volk die het eten van een hond beschouwt als een lekkernij verdienen in mijn optiek hongersnood.
boomchirurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 09:31   #19
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Ze zullen met bloemen ontvangen worden" dat zei Rumsfeld ook over Irak. Het Noord-Koreaanse leger is een gedrilde en sterk geïndoctrineerde elite-machine, het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die massaal zullen deserteren. De laatste oorlog hadden ze geen kernwapens en toch bleken ze toen al bijzonder hardnekkig en sterk. Bovendien willen de Zuid-Koreanen dat totaal niet, en zou zoiets tot een rechtstreekse confrontatie met China leiden. Geen optie dus, en maar goed ook. De enige mogelijkheid is het isolement van de DRK helpen doorbreken, zoals gebeurde onder de Clinton-administratie.

.
Voil�*... een heerlijk paradijs...

En als ik eerlijk ben moet ik hem gelijk geven... In de meeste andere paradijzen was het nog veel erger...

Communisme is goed voor de mensen... Zeker voor zijn leiders...v
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 09:52   #20
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet

dan zouden de Russische soldaten in 1941 ook zo geredeneerd hebben, maar wanneer er achter je massa's militaire politie staan met een Kalasjnikov op je rug gericht, dan vecht je, motivatie of niet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be