![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat ook bewijzen Forumspook? Ik weet dat de Islam geen grote fan is van rente (i.e. check de usuraylaws, die daarover gaan), maar zover ik weet is heel deze 'bank van Marocco'-gedoe een hoax die ik al enorm veel ben tegengekomen, maar waar dus echt niets waar aan blijkt te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet dat die Banque Maroc bestaat, maar ik weet wel dat er "Islamitische banken" bestaan die puur volgens de Koran en Sharia geldschieters zijn. Ze vragen geen rente, want dat mag niet, maar behandelingskosten en soortgelijke benamingen zijn ze niet vies van. Ook ben je als niet moslim NIET welkom. (Maar O wee als een "westerse bank" een moslim weigert omdat ie een renteloze lening eist op religieuze basis)
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik snap uw probleem niet goed?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb een tijdje zitten googelen maar het enige dat ik kon vinden is: http://www.livios.be/nl/_build/_guid...0voor%20morgen Dat halal lenen in België nog niet voor direct zal zijn. Heb je geen betrouwbare bron voor je stelling? Wat ik wel weet is dat je in het Midden-Oosten kan bouwen voor pakweg €150 per maand. Het duurt dan wel meerdere jaren voor je huis er staat. Maar dat is een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Burger
|
![]() Ik zie het punt van deze discussie echt niet. Islam schrijft blijkbaar voor dat intrest niet kan. Moslims willen een huis kopen. Wat doe je dan? Lenen bij vrienden en familie, of lenen bij een bank die islamitische 'leningen' aanbieden. In feite is dat gewoon een financiele truuk om het te laten lijken alsof je geen intrest betaalt aan de bank - slim gezien van de banken. Je bent nog steeds een goede moslim, en de bank verdient nog steeds een pak geld aan jou...
In feite gaat het gewoon om een soort lease/huurkoop formule. En op miraculeuze wijze stemt het maandelijkse huurbedrag grotendeels overeen met wat je anders aan afkorting van je lening zou betalen... Overigens, deze formule is ook bij net moslims gebruikelijk, namelijk bij de bouw en aankoop van bedrijfsvastgoed. Niets nieuws onder de zon, het heeft nu alleen een andere naam. En overigens, als je een goed rendement kunt aantonen, of voldoende inkomen, dan kan iedereen appartementenkopen om te verhuren hoor. Blijkbaar wil de opstarter van deze discussie enkel zaken zien die in zijn eigen kraam passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Burger
|
![]() Overigens, hier denk ik nu net aan. Misschien dat iemand met zo'n lening mij hier kan helpen: hoe zit dat bij zo'n leningen met de belastingsaftrek? Het is geen hypotheek, dus normaal kan je niets aftrekken dan. Of vergis ik mij.
Voor bedrijven die gebouwen leasen is er geen probleem, dat zijn aftrekbare kosten. Dus het begint wel op een heel onaantrekkelijke vorm van 'lenen' te lijken. - tenzij je de aankoop natuurlijk doet via een vennootschap. Maar dan belanden we in de spitstechnologie waar de Vlaamse zelfstandige eerder beslagen in is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet echter niet in hoeverre dit reeds goedgekeurd werd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verhaal over de belastingaftrek bij een halal-hypotheek dateert blijkbaar al van 2006. http://www.vvddenhaag.nl/artikel/1460.htm http://mistermoney.rtl.nl/zalm-stude...-hypotheek.asp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2008 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat een fiscale aftrek kan, middels een venootschapsconstructie: een hallallening aan een vastgoedmaatschappij dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de "geldvrager" dan met ontroerend goed zit, is het voor de "geldschieter" nooit een verliespost, al zeker niet als het een erkende "bank" is. 't Is allemaal hoe je het ziet. Waar het mij vooral om gaat is het feit dat er instellingen zijn die wel mogen discrimineren op basis van geloof, en dat enkelen hier daar nog voor applaudiseren. En dat de specifiek opgerichte instelling, en de magistratuur er een blind oog voor heeft.
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neem nu een marokkaanse bakker in borgerhout ofzo - een gewone bakker
mag hij mij een brood weigeren te verkopen omdat ik geen moslim ben ? enige relevante vraag is hoe dan ook volgens mij of de bank van marocco mij als niet moslim dezelfde lening onder dezelfde voorwaarde zal geven of niet zo ja dan is er geen probleem en is de aanwezigheid van de marokkaanse bank op onze markt zelfs een goede zaak - het verhoogd de concurrentie tss de banken en zal dus in het voordeel van de consument de algemene voorwaarden verbeteren waaronder er geleend kan worden. Onze banken zullen in dat geval ook dergelijke formules moeten gaan aanbieden. zo nee dat is dat idd pure discriminatie én concurrentievervalsing. ik wacht trouwens nog steeds op een telefoontje van de bank van marocco om te weten of ze aan mij ook willen lenen ( onder dezelfde voorwaarden als aan moslims )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2008 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een discotheekuitbater mag nochtans geen klanten weigeren...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
een huis kopen in Europese landen dat gaat niet hé. dat moet u toch weten (meneer die alles denkt te weten). Dat importeren en exporteren kost tegenwoordig een hoop ellende. Ook dat zou je toch eens moeten weten. Al zou ik zoveel geld hebben, ik zou never nooit een huis kopen in Belgié of in Nederland. (dat je dat alvast weet.)
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() blablabla dat kan ik enkel lezen uit je reacties.