Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 20:04   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Tiens, vindt Garry ook dat we minstens zes facilteitengemeenten moeten afstaan en Bruxelles nog wat groter maken?
Nee, dat vindt Garry helemaal niet en ik verdenk knuppel er eerlijk gezecht van Nederlands bloed in de aderen te hebben om zo pro Nederlandsgezind uit de hoek te komen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:09   #142
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
ik verdenk knuppel er eerlijk gezecht van Nederlands bloed in de aderen te hebben om zo pro Nederlandsgezind uit de hoek te komen.
Verdenk?

Is daar iets mis mee of zo?

Alle Vlamingen hebben "Nederlands bloed" in de aderen, behalve migranten van de laatste halve eeuw.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:26   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat hij er hetzelfde over denkt als jij, uiteraard.
De meeste Vlamingen én Nederlanders denken daar gelukkig anders over.

Toch fijn om te weten dat jullie twee eigenlijk belgicisten zijn.
Hoe kom je er bij dat de meerderheid van de Vlamingen er zouden over denken zoals jij? Hoe de meerderheid van de Nederlanders er over denkt zal mij worst weze.

En dat ik geen belgicist ben weet jij maar al te goed maar er is een verschil tussen Vlaamsgezind zijn en Nederlandsgezind zijn. Ik vertrouw nog eerder een Maffioos uit Italië dan een Nederlander. Nu wil ik hier niet mee beweren dat alle Nederlanders slecht zijn maar ik doe er geen zaken mee, dan kan ik al niet bedrogen worden en als twee landen een samenwerking of erger nog een samensmelting aangaan dan beschouw ik dat puur als een zakelijke aangelegenheid. Nu moet ik de eerste Belg nog tegenkomen die een vennootschap heeft gehad met een Nederlander die niet bedrogen is geweest. Als je er al een zou tegenkomen die vindt dat hij niet bedrogen werd is het waarschijnlijk omdat het zo geslepen gebeurde dat het hem niet eens is opgevallen. Op zakelijk vlak vertrouw ik dan nog eerder onze Waalse buren. Die zijn op zijn zachtst uitgedrukt toch minder gefalueerd
Oud 1 mei 2008, 20:29   #144
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdenk?

Is daar iets mis mee of zo?

Alle Vlamingen hebben "Nederlands bloed" in de aderen, behalve migranten van de laatste halve eeuw.
Vlamingen zijn geen ex nederlanders hoor.
Oud 1 mei 2008, 20:33   #145
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe kom je er bij dat de meerderheid van de Vlamingen er zouden over denken zoals jij? Hoe de meerderheid van de Nederlanders er over denkt zal mij worst weze.

En dat ik geen belgicist ben weet jij maar al te goed maar er is een verschil tussen Vlaamsgezind zijn en Nederlandsgezind zijn. Ik vertrouw nog eerder een Maffioos uit Italië dan een Nederlander. Nu wil ik hier niet mee beweren dat alle Nederlanders slecht zijn maar ik doe er geen zaken mee, dan kan ik al niet bedrogen worden en als twee landen een samenwerking of erger nog een samensmelting aangaan dan beschouw ik dat puur als een zakelijke aangelegenheid. Nu moet ik de eerste Belg nog tegenkomen die een vennootschap heeft gehad met een Nederlander die niet bedrogen is geweest. Als je er al een zou tegenkomen die vindt dat hij niet bedrogen werd is het waarschijnlijk omdat het zo geslepen gebeurde dat het hem niet eens is opgevallen. Op zakelijk vlak vertrouw ik dan nog eerder onze Waalse buren. Die zijn op zijn zachtst uitgedrukt toch minder gefalueerd
Je bent met andere woorden een loepzuivere Belgicist. Dat je het blijkbaar zelf niet beseft, verandert niets aan de feiten.

Aan de meer intelligente flamingante medemens wil ik toch vriendelijk en beleefd, doch met enige aandrang, verzoeken volgende vraag te overdenken: cui prodest? Met andere woorden: aan wie denkt u dat de anti-Nederlandse houding van een aantal Vlaamsnationisten opbrengt?
Oud 1 mei 2008, 20:34   #146
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn geen ex nederlanders hoor.
Schrap die ex maar.
Oud 1 mei 2008, 20:41   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrap die ex maar.
Zijn geen Nederlanders is idem aan geen ex Nederlanders.
Oud 1 mei 2008, 21:05   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent met andere woorden een loepzuivere Belgicist. Dat je het blijkbaar zelf niet beseft, verandert niets aan de feiten.

Aan de meer intelligente flamingante medemens wil ik toch vriendelijk en beleefd, doch met enige aandrang, verzoeken volgende vraag te overdenken: cui prodest? Met andere woorden: aan wie denkt u dat de anti-Nederlandse houding van een aantal Vlaamsnationisten opbrengt?
http://managing21.skynetblogs.be/pos...storische-nood
Oud 1 mei 2008, 21:23   #149
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu je het zegt: ik heb een tijdje terug via marktplaats.nl een tweedehands boek gekocht bij een Nederlander. We spraken af dat ik de prijs zou betalen voor het bod dat ik geplaatst had (zijnde 10 EUR) + de verzendingskosten. Hiervoor vroeg hij 7 EUR. Totaalprijs was dus 17 Euro, dat ik via overschrijving betaalde. Toen het boek een paar dagen later in mijn brievenbus stak, stelde ik vast dat de poststempel 9 EUR verzendingskosten vermeldde in plaats van de afgesproken 7. Toen ik de man hiervan via e-mail op attent maakte en hem spontaan aanbood de meerkost alsnog over te maken, bedankte hij me voor mijn opmerkzaamheid maar zei hij me genoegen te nemen met de aanvankelijk afgesproken prijs. Waar was die gierige Hollander die er op uit was die domme Belg een kloot af te trekken nu plotseling naartoe, zeg?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:45   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nu je het zegt: ik heb een tijdje terug via marktplaats.nl een tweedehands boek gekocht bij een Nederlander. We spraken af dat ik de prijs zou betalen voor het bod dat ik geplaatst had (zijnde 10 EUR) + de verzendingskosten. Hiervoor vroeg hij 7 EUR. Totaalprijs was dus 17 Euro, dat ik via overschrijving betaalde. Toen het boek een paar dagen later in mijn brievenbus stak, stelde ik vast dat de poststempel 9 EUR verzendingskosten vermeldde in plaats van de afgesproken 7. Toen ik de man hiervan via e-mail op attent maakte en hem spontaan aanbood de meerkost alsnog over te maken, bedankte hij me voor mijn opmerkzaamheid maar zei hij me genoegen te nemen met de aanvankelijk afgesproken prijs. Waar was die gierige Hollander die er op uit was die domme Belg een kloot af te trekken nu plotseling naartoe, zeg?
Noem jij het kopen van een boekje van een of andere partikulier een zakelijke aangelegenheid?

Doe me een leut, neem even van een of andere kasteeltje wat foto's en bied het fictief te koop aan op het internet aan zo'n een +/- 1.000.000 euro en weet mij dan na enkele weken eens te vertellen door hoeveel Nederlanders je telefonisch gecontacteerd werd dat ze het willen kopen, al dan niet voor zich zelf of voor een klant of vriend, en of je niet even naar, Zwitserland, Italië, Parijs, Amsterdam of Roterdam zou kunnen komen om de zakelijke kant te bespreken. Ze beloven je zelfs de reiskosten te zullen vergoeden. Ga er dan ook eens opaf om te horen wat ze te bespreken hebben, als je het aandurft tenminste. We zullen daarna deze post verder zetten.

Tot dan.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2008 om 21:50.
Oud 1 mei 2008, 21:47   #151
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem ji het kopen van een boekje van een of andere partikulier een zakelijke aangelegenheid? Doe me een leut, neem even van een of andere kasteel wat foto's en bied het fictief te koop aan op het internet aan zo'n een +/- 1000000 euro en weet mij dan na enkele weken eens te vertellen door hoeveel Nederlanders je telefonisch gecontacteerd werd dat ze het willen kopen, al dan niet voor zich zelf, en of je niet even naar, Zwitserland, Italië, Parijs, Amsterdam of Roterdam zou willen komen om de zakelijke kant te bespreken. Ga er dan ook eens opaf om te horen wat ze te bespreken hebben, als je het aandurft tenminste. We zullen daarna deze post verder zetten.
Ooit al eens bedacht dat er min of meer 0,1% van de Nederlanders zich met dergelijke zaken bezighouden?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:56   #152
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Het spijt me...ik ben er van overtuigd dat die Garry een Waal is. En verder verdenk ik 'm ervan dat hij niet helder nadenkt. Natuurlijk heeft Vlaanderen z'n welvaart en rijkdom niet alleen aan zichzelf te danken! Als we morgen de Schelde blokkeren en de Walen houden Zaventem in gijzeling is het zo afgelopen met die grootheidswaanzin. Jullie zijn alleen groot omdat jullie veel handel drijven met het buitenland. Zonder klanten geen verkoop van goederen! En hij kent denk geen Nederlanders, want hij zegt er ongelofelijk domme dingen over.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:59   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ooit al eens bedacht dat er min of meer 0,1% van de Nederlanders zich met dergelijke zaken bezighouden?
Juist, tenminste als slechts 0,1 % zich met zakelijke aangelegenheden bezich houden maar het rare is, je kan zeggen dat er tussen alle koren kaf zit maar verklaar mij dan eens dat het steeds Nederlanders zijn ook al doen ze zich soms voor als een engelssprekende met veel haar op, als ze je dan mailen vallen ze zo door de mand. Belgen, noch Vlamingen noch Walen zal je niet tegenkomen met dat soort praktijken. Fransmannen even min. Engelsmannen ook niet. Geen Noren, Denen, Duitsers, Spanjaarden noem maar op. Alleen en hoofdzakelijk Nederlanders.

Nog iets?

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2008 om 22:00.
Oud 1 mei 2008, 22:06   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het spijt me...ik ben er van overtuigd dat die Garry een Waal is. En verder verdenk ik 'm ervan dat hij niet helder nadenkt. Natuurlijk heeft Vlaanderen z'n welvaart en rijkdom niet alleen aan zichzelf te danken! Als we morgen de Schelde blokkeren en de Walen houden Zaventem in gijzeling is het zo afgelopen met die grootheidswaanzin. Jullie zijn alleen groot omdat jullie veel handel drijven met het buitenland. Zonder klanten geen verkoop van goederen! En hij kent denk geen Nederlanders, want hij zegt er ongelofelijk domme dingen over.
De Walen die Zaventem blokkeren????

Garry is overigens geen Waal. Volgens mij is Garry een nieuwe Belg, maar dan wel van een oudere generatie inwijkelingen. Het is echter maar een vermoeden.

Ik zou overigens de échte belgen, en een aantal even échte Vlamingen, niet de kost willen geven die even verbelziekt zijn als Garry.
Oud 1 mei 2008, 22:09   #155
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Walen die Zaventem blokkeren????

Garry is overigens geen Waal. Volgens mij is Garry een nieuwe Belg, maar dan wel van een oudere generatie inwijkelingen. Het is echter maar een vermoeden.

Ik zou overigens de échte belgen, en een aantal even échte Vlamingen, niet de kost willen geven die even verbelziekt zijn als Garry.
fout op oudere generatie na
Oud 1 mei 2008, 22:10   #156
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgen, noch Vlamingen noch Walen zal je (niet) tegenkomen met dat soort praktijken. Fransmannen even min. Engelsmannen ook niet. Geen Noren, Denen, Duitsers, Spanjaarden noem maar op. Alleen en hoofdzakelijk Nederlanders.
Alleen Nederlanders of hoofdzakelijk Nederlanders?

Ook geen Italianen?
Oud 1 mei 2008, 22:14   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fout op oudere generatie na

Je hebt dus nog altijd je oorspronkelijke nationaliteit.
En dat is niet de Belgische.

Laat me raden.
Je bent Italiaan of Siciliaan?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2008 om 22:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 22:17   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Zaventem is wel in Vlaanderen hé! Of gaan ze de haven van Antwerpen en Zeebrugge en Gent ook blokkeren misschien? Brussel leeft eerder van handel dan de rest van Vlaanderen hoor. Alles wat via een van de havens binnenkomt staat op vermeld " importer par Bruxelles" terwijl het nooit Brussel gezien heeft.
Oud 1 mei 2008, 22:18   #159
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt dus nog altijd je oorspronkelijke nationaliteit.
En dat is niet de Belgische.

Laat me raden.
Je bent Italiaan of Siciliaan?
Weer fout.

Je bent een echte vrouw hé. En maar vissen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2008 om 22:24.
Oud 1 mei 2008, 22:21   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer fout
Ik geef het op.

Wat Nederlanderhaat betreft ben je in alle geval een échte Belg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be