![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Burger
|
![]() okke
wij maken hier geen wetten, wij zijn gewoon vrienden en wij zitten achter de computer met elkaar kletsen having fun ![]() hoe oud een boek (wet) is wilt helemaal niets zeggen , als je de westerse wetten grondig gaat bestuderen dan zul je veel gelijkenissen zien met de islamitische wetgeving en joods christelijke tradities. geloof mij maar, als de juristen allemaal met wetenschappen samen met met wetenschappers aan de tafel komen met studies en goed nadenken dan zullen ze dezeflde wetten van de islam bereiken maar die moeten wel vrij en onafhankelijk zijn van bedrijven. politiek en maatschappelijk zijn er wel grote verschillen tussen de islam en westen en dat komt omdat de islam geen glimlachjes uitwisselt met bedrijven en concurrenties, met andere woorden, bedrijven , media, rijke mensen en materialistische doelen hebben geen invloed op shura(een soort parlement in islamitische staat).
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Over God kunnen wij beperkte dingen met ons verstand bereiken zoals zijn attributen : zijn essenstiel bestaan (noodzakelijk) de macht, schepping en kennis en andere dingen. maar wie hij is kunnen we veel dingen denken maar niets weten daarom is een boodschap van God de oplossing en natuurlijk zijn er veel boodschappen geopenbaard zoals pslams, ... tenach, evangelies, koran. Wij gaan niet over God zeggen wat hij niet zelf zegt, God in de koran zegt ik ben de God die Jezus, Mozes, .. en andere profeten naar verschillende volkeren heb gezonden en ik geloof het, hij zegt ik ben God van de bijbel en koran en ik geloof het. Jezus vrede zij met hem heeft nooit gezegd ' ik ben jullie God, aanbidt u mij' en heeft ook nooit gezegd ' ik en mijn vader en heilig geest zij uw God, dus aanbidt ons'. In de Bjbel staat duidelijk: Exodus 20: 2/3 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. Deuteronomium 6:4 Hoor, Israël! de HEERE, onze God, is een enig HEERE! 1 Samuël 2:2 Er is niemand heilig, gelijk de HEERE; want er is niemand dan Gij, en er is geen rotssteen, gelijk onze God! Jesaja 45:5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent Matteüs 19:17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden. Marcus 10: 18 En Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God. Marcus 12: 18/19 En een der Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van alle? En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. nu, het wordt echt tijd dat je begint na te denken ![]() --- Lucas 6:12 Op een van die dagen trok Jezus zich terug op de berg om te bidden. De hele nacht bleef Hij tot God bidden. --- de Statenvertaling Luke 6 12 12 En het geschiedde in die dagen, dat Hij uitging naar den berg, om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God. durf deze vragen te stellen: tot god bidden? ![]() tot zichzelf? nee tot god? nee tot heilige geest? nee ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Amon_Re
Moge God jou leiden mijn beste want er staat geen oplossing voor een deftige discussie over moraliteit met u. Of je het nu wilt of niet wilt dat je van christendom en jodendom de waarden en normen in kledij van culuur erft, blijft gewoon een schrijf teken en heeft geen plaats in de realitiet. het is eenmaals zo da uwen waarden en normen op de cultuur, tradities en gewoontes zijn gebseerd en deze verder hebben hun oorsprong in joods christelijke tradities. met rationaliteit kan je misschien een bepaalde niveau van moralitiet bereiken maar die uiteindelijk van religie zijn. Ik eet om te leven is geen excuus om een dier lastig te vallen want die wilt ook eten en leven: ga jezelf dan gooien voor een leeuw die lekker 10 kg vlees per dag eet en volgens mij weeg jij meer ![]() nee, mijn beste vriend, vergeet een discussie met mij over moraliteit en spiritualiteit als je een atheist bent want je hebt gewoon geen antwoord op de vraag waarom dan geen gelijkheid tussen mens, dier, plant, steen, insect, .. en alle materie die er bestaat? waarom ben je beter dan een dier die je slacht om te eten of waarom beter dan een groent of fruit die je eet als je echt denkt dat gewoon alles materie is? waarom is zelfmoord niet moreel ? je gaat toch niet zeggen rationaliteit en verstand? want volgens mijn verstand is het beter dat atheisten massaal zelfmoord plegen hoe minder fabrieke, hoe minder productie, hoe minder auto's, .. hoe beter voor het milieu ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overleving- en voortplantingsdrang is de basis van alle leven. Van bacterie tot plant tot zoogdier. Het is niet alleen een recht, het is de plicht van elke levensvorm zich daaraan te houden. Anders verdwijnt het. Tenandere, varkensvlees is heel lekker. Als je werkelijk andersgelovingen wil begrijpen zou je het eens moeten proberen.
![]() |
![]() |
#87 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() En dit kan je in principe voor alles toepassen, voor een volk die economisch en technologisch zwakker zijn en die lekker olie enderrgelijke hebben gaan aanvallen en doden omdat je sterker bent. Aanvaard maar dat je geen discussie met een moslim over moraliteit en spiritualiteit kunt voeren, dus aub niet proberen.
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
vergeet realitiet aub want als je nauwkeurig op uw scherm kijkt op dit pagina zie je duizenden objecjtes zoals tekens en emoticons en lijnen en smilies en alle door miljeonen pixels gepresenteerd en hier ga je geen enkel object naar boven halen en zeggen dat het toevallig is gemaakt of toevallig zonder bepalingen en definities is gevolueerd. vergeet realitiet als je het over atheisme hebt.
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten regels wel aan kinderen aangeleerd worden.
![]() |
![]() |
#90 |
Burger
|
![]() Je mag dat denken
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leeuwen hebben geen geweren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leeuwen hebben geen geweren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Your point? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij bent gewoon niet capabel om een moraal te vormen zonder religie, ik zou haast zeggen dat je mentaal te beperkt bent. Als het een troost is, ik ben mentaal te beperkt om te snappen waarom sommige mensen geloven in sprookjes. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 2 mei 2008 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom een dier lastig vallen en opten ?? Waarom andere dingen eten die ook materie zijn?? mens, dier, plant, .. gewoon benamingen want die moeten gelijk zijn en gelijk behandeld te worden.
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk is het polytheisme.
![]() |
#97 | |
|
![]() Omdat die geen moraliteit hebben of wa?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Veel klein kindjes, Afrikanen en veel uit derde wereld hebben geen geweren, dus met jouw zogenaamde moralitiet ok om die mensen te vermoorden en hun bezit te stelen ?? ![]() Het is veel beter om niet in discussie te gaan met een gelovige over moraliteit mijn beste, geloof mij. Je mag atheist zijn en dat kan perfect maar jouw atheisme niet verkondigen anders maak jij het een godsdienst of religie maar zonder morele waarden en zonder principes. Eerlijk gezegd mag je niet over logica spreken, welk atoom of molecule of element is de oorsprong van logica? waarom niet logica van dieren en stenen discrimineren ?
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Jawel, de meeste wel en die waarden en normen zijn op een cultuur gebaseerd die haar oorsprong in joods christelijke tradities ligt.
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |