Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 23:45   #81
Ibn Khaldūn
Burger

Ibn Khaldūn's schermafbeelding

Standaard

okke

wij maken hier geen wetten, wij zijn gewoon vrienden en wij zitten achter de computer met elkaar kletsen having fun

hoe oud een boek (wet) is wilt helemaal niets zeggen , als je de westerse wetten grondig gaat bestuderen dan zul je veel gelijkenissen zien met de islamitische wetgeving en joods christelijke tradities.

geloof mij maar, als de juristen allemaal met wetenschappen samen met met wetenschappers aan de tafel komen met studies en goed nadenken dan zullen ze dezeflde wetten van de islam bereiken maar die moeten wel vrij en onafhankelijk zijn van bedrijven.

politiek en maatschappelijk zijn er wel grote verschillen tussen de islam en westen en dat komt omdat de islam geen glimlachjes uitwisselt met bedrijven en concurrenties, met andere woorden, bedrijven , media, rijke mensen en materialistische doelen hebben geen invloed op shura(een soort parlement in islamitische staat).

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 23:47.
Ibn Khaldūn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 23:54   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn Bekijk bericht
Als atheist kan ik moeilijk met u in discussie gaan over moralitiet, wat ja waarom een varken eten moreel is? waarom geen gelijkheid tussen mens, plant, dier, steen, en alle andere materie?
Ik eet om te leven, het is misschien een primitieve motivatie, maar het is een verdomd goeie. Mijn dieet bestaat nu eenmaal onder andere uit vlees. Dit heeft absoluut niets te maken met moraliteit.

Citaat:
moeilijk maar ik beschuldig je niet niet-moreel te zijn hoor want u waarden en normen zijn op uw cultuur, tradities en gewoontes gebaseerd en deze hebben allemaal joods-christelijke traditionele oorsprong.
Mijn moraliteit is gebasseerd op rationaliteit, logica en empathie, ik acht geen waarde aan de christelijke tradities.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 23:58   #83
Amon_Re

Standaard

Citaat:
je gelooft wel in een schepper maar gewoon anders, u scheppersoncept is niet uit de realitiet genomen maar puur theorie en daarom zeg je materie en zolang je alle verschijnselen, natuurlijke fenomenen, objecten en wetten aan materie toerekent dan is materie in dit geval u schepper. Een schepper die geen intellegentie of wil en wijsheid heeft.

Dat is het verschill tussen mij en een atheist of materialist.
Ik zou eerder zeggen dat mijn visie net wél op realiteit is gebasseerd, er is namelijk geen enkele objectieve reden om te denken dat er een god is, alle suggesties die naar een god of goden wijzen komen van de hand van de mens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 2 mei 2008, 00:03   #84
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dit lijkt op new age doctrine ...

De God van de bijbel is NIET diegene van de koran. Mijn God is een heilige 3 vuldigheid nl God de Vader, Jezus en de Heilige Geest. Er is 1 God, maar alle 3zijn ze God. De God van de bijbel is Elohim of Jehovah (Jahweh ?). Je moet gewoon even vergelijken wat de bijbel zegt over God en wat de koran zegt over allah en dan zie je dat dat niet hetzelfde is. De bijbelse God heeft zichzelf laten kruisigen om onze zonden te vergeven en hij zei "het is gedaan" maw we gaan niet naar de hemel door onze "werken" (gelukkig maar, anders was er geen enkele mens in de hemel) maar door het accepteren van Jezus als Messias/Verlosser.
De God van de bijbel is een persoonlijke, liefhebbende God die met elk van ons een relatie wil .... alleen zijn er velen die liever weglopen van hem. Jammer want de hel is geen leuke plaats, dus aub bekeer je nu het nog kan. God wil niet dat er ook maar iemand naar de hel gaat ..... maar hij is geen dwingende God.

Ik weet dat de katholieke kerk er een andere meniing op nahoudt, maar die is niet conform de bijbel.
ten eerste dank u wel voor je vriendelijkheid en gastvrijheid om mij uit te nodigen tot je geloofsovertuiging.

Over God kunnen wij beperkte dingen met ons verstand bereiken zoals zijn attributen : zijn essenstiel bestaan (noodzakelijk) de macht, schepping en kennis en andere dingen.

maar wie hij is kunnen we veel dingen denken maar niets weten daarom is een boodschap van God de oplossing en natuurlijk zijn er veel boodschappen geopenbaard zoals pslams, ... tenach, evangelies, koran.

Wij gaan niet over God zeggen wat hij niet zelf zegt, God in de koran zegt ik ben de God die Jezus, Mozes, .. en andere profeten naar verschillende volkeren heb gezonden en ik geloof het, hij zegt ik ben God van de bijbel en koran en ik geloof het.

Jezus vrede zij met hem heeft nooit gezegd ' ik ben jullie God, aanbidt u mij' en heeft ook nooit gezegd ' ik en mijn vader en heilig geest zij uw God, dus aanbidt ons'.

In de Bjbel staat duidelijk:

Exodus 20: 2/3
Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Deuteronomium 6:4
Hoor, Israël! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!

1 Samuël 2:2
Er is niemand heilig, gelijk de HEERE; want er is niemand dan Gij, en er is geen rotssteen, gelijk onze God!

Jesaja 45:5
Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent

Matteüs 19:17
En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden.

Marcus 10: 18
En Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God.

Marcus 12: 18/19
En een der Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.

nu, het wordt echt tijd dat je begint na te denken

---
Lucas 6:12 Op een van die dagen trok Jezus zich terug op de berg om te bidden. De hele nacht bleef Hij tot God bidden.
---
de Statenvertaling
Luke 6 12
12 En het geschiedde in die dagen, dat Hij uitging naar den berg, om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

durf deze vragen te stellen:
tot god bidden?
tot zichzelf?
nee tot god?
nee tot heilige geest?

nee
Oud 2 mei 2008, 00:15   #85
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Amon_Re

Moge God jou leiden mijn beste want er staat geen oplossing voor een deftige discussie over moraliteit met u.

Of je het nu wilt of niet wilt dat je van christendom en jodendom de waarden en normen in kledij van culuur erft, blijft gewoon een schrijf teken en heeft geen plaats in de realitiet.

het is eenmaals zo da uwen waarden en normen op de cultuur, tradities en gewoontes zijn gebseerd en deze verder hebben hun oorsprong in joods christelijke tradities.

met rationaliteit kan je misschien een bepaalde niveau van moralitiet bereiken maar die uiteindelijk van religie zijn.

Ik eet om te leven is geen excuus om een dier lastig te vallen want die wilt ook eten en leven: ga jezelf dan gooien voor een leeuw die lekker 10 kg vlees per dag eet en volgens mij weeg jij meer , dus een goie maaltijd voor een paar leeuwen.

nee, mijn beste vriend, vergeet een discussie met mij over moraliteit en spiritualiteit als je een atheist bent want je hebt gewoon geen antwoord op de vraag waarom dan geen gelijkheid tussen mens, dier, plant, steen, insect, .. en alle materie die er bestaat? waarom ben je beter dan een dier die je slacht om te eten of waarom beter dan een groent of fruit die je eet als je echt denkt dat gewoon alles materie is?

waarom is zelfmoord niet moreel ? je gaat toch niet zeggen rationaliteit en verstand? want volgens mijn verstand is het beter dat atheisten massaal zelfmoord plegen hoe minder fabrieke, hoe minder productie, hoe minder auto's, .. hoe beter voor het milieu

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:19.
Oud 2 mei 2008, 00:29   #86
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Mensheid bestaat niet in het atheisme, mens is niets anders dan gewoon een paar elementen, atoompjes en water
Voor een Atheist bestaat de mensheid wel: gewoon een dier dat rationeler denkt dan andere.
Citaat:
Net zoals een steen of een plant of een dier of een insect. Alles materie. Je mag dus niet van mensheid spreken, dat heeft geen zin volgens het atheistisch denken.
ALs jouw godsdienst zegt dat de mens uit klei geschapen is ga je daar dus eigenlijk mee akoord.
Citaat:
Anders leg mij uit waarom jij beter bent dan varken die je eet en wie geeft jou recht om dat arme dier te slachten en eten ? waarom ben je beter dan een steentje in een strandje ergens op deze aardbol ?
Zoals varkens zijn we alleseters. Maar varkens kunnen ons niet slachten en opeten omdat wij nu eenmaal sterker staan. De wil te overleven geeft mij het recht alles te slachten en op te eten wat nodig is voor mijn voeding.
Overleving- en voortplantingsdrang is de basis van alle leven. Van bacterie tot plant tot zoogdier. Het is niet alleen een recht, het is de plicht van elke levensvorm zich daaraan te houden. Anders verdwijnt het.

Tenandere, varkensvlees is heel lekker. Als je werkelijk andersgelovingen wil begrijpen zou je het eens moeten proberen.
Oud 2 mei 2008, 00:32   #87
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Zoals varkens zijn we alleseters. Maar varkens kunnen ons niet slachten en opeten omdat wij nu eenmaal sterker staan.
dit is geen excuus en bovendien kan de leeuw jouw lekker schreeuwen, gooie jezelf voor hem mijn vriend.

En dit kan je in principe voor alles toepassen, voor een volk die economisch en technologisch zwakker zijn en die lekker olie enderrgelijke hebben gaan aanvallen en doden omdat je sterker bent.

Aanvaard maar dat je geen discussie met een moslim over moraliteit en spiritualiteit kunt voeren, dus aub niet proberen.

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:33.
Oud 2 mei 2008, 00:37   #88
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat mijn visie net wél op realiteit is gebasseerd, er is namelijk geen enkele objectieve reden om te denken dat er een god is, alle suggesties die naar een god of goden wijzen komen van de hand van de mens.
nee mijn vriend je geloof ook in god, alleen is de godsconcept anders bij u.

vergeet realitiet aub want als je nauwkeurig op uw scherm kijkt op dit pagina zie je duizenden objecjtes zoals tekens en emoticons en lijnen en smilies en alle door miljeonen pixels gepresenteerd en hier ga je geen enkel object naar boven halen en zeggen dat het toevallig is gemaakt of toevallig zonder bepalingen en definities is gevolueerd.

vergeet realitiet als je het over atheisme hebt.

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:38.
Oud 2 mei 2008, 00:40   #89
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen wikipedia voor informatie
sommige mensen denken aan strafrechten wanneer ze het woord sharia horen en andere denken aan economische en politieke stelsel waanneer zij shariah in hun orgen krijgen en de [b]moslims denken in eerste plaats aan veel regels, waarden en normen die het denken en leven van een moslim organiseren zoals geloof, omgaan met de mensen, met de natuur, werk en handel, trouwen en gezin strarten, bidden en spiritueel oefenen .. etc.
Een normaal en volwassen mens met verantwoordelijkheidszin heeft geen boek met die regeltjes nodig: hij kan ze voor zichzelf opmaken.
Natuurlijk moeten regels wel aan kinderen aangeleerd worden.
Oud 2 mei 2008, 00:42   #90
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Je mag dat denken
Oud 2 mei 2008, 00:47   #91
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is geen excuus en bovendien kan de leeuw jouw lekker schreeuwen, gooie jezelf voor hem mijn vriend.
Ik zie niet in waarom ik een excuus nodig zou hebben om een varken op te eten.
Leeuwen hebben geen geweren.
Citaat:
En dit kan je in principe voor alles toepassen, voor een volk die economisch en technologisch zwakker zijn en die lekker olie enderrgelijke hebben gaan aanvallen en doden omdat je sterker bent.
Tja, we zijn decadent geworden, mentaal verzwakt door 2000 jaar Christianistische onzin over uw naaste liefhebben.
Citaat:
Aanvaard maar dat je geen discussie met een moslim over moraliteit en spiritualiteit kunt voeren, dus aub niet proberen.
Kan er een logische discussie met een Moslim gevoerd worden? Ik denk het niet.
Oud 2 mei 2008, 00:47   #92
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja, we zijn decadent geworden, mentaal verzwakt door 2000 jaar Christianistische onzin over uw naaste liefhebben.
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 00:50   #93
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Amon_Re

Moge God jou leiden mijn beste want er staat geen oplossing voor een deftige discussie over moraliteit met u.
Moge wie me leiden? Mijn moraliteit, mijn beste, is tenminste niet gebasseerd op fabels en mythes, noch discriminerend tegenover mensen van andere overtuigingen, kan jij hetzelfde zeggen?

Citaat:
Of je het nu wilt of niet wilt dat je van christendom en jodendom de waarden en normen in kledij van culuur erft, blijft gewoon een schrijf teken en heeft geen plaats in de realitiet.
Cultuur is niet hetzelfde als moraliteit.

Citaat:
het is eenmaals zo da uwen waarden en normen op de cultuur, tradities en gewoontes zijn gebseerd en deze verder hebben hun oorsprong in joods christelijke tradities.
En die gaan nog verder terug naar de tijd van de romeinen, en zo voort en zo verder...
Your point?

Citaat:
met rationaliteit kan je misschien een bepaalde niveau van moralitiet bereiken maar die uiteindelijk van religie zijn.
Religie, zoals die van de inca's, die mensenoffers brengt? Of die van U, die dierenoffers brengt?

Citaat:
Ik eet om te leven is geen excuus om een dier lastig te vallen want die wilt ook eten en leven: ga jezelf dan gooien voor een leeuw die lekker 10 kg vlees per dag eet en volgens mij weeg jij meer , dus een goie maaltijd voor een paar leeuwen.
Ben jij allergisch aan logica?

Citaat:
nee, mijn beste vriend, vergeet een discussie met mij over moraliteit en spiritualiteit als je een atheist bent want je hebt gewoon geen antwoord op de vraag waarom dan geen gelijkheid tussen mens, dier, plant, steen, insect, .. en alle materie die er bestaat? waarom ben je beter dan een dier die je slacht om te eten of waarom beter dan een groent of fruit die je eet als je echt denkt dat gewoon alles materie is?
Ik ben niet beter dan het dier dat ik opeet, ik ben zelf niets meer dan een dier, een primaat, jij ook trouwens. Ik heb gewoon de bovenhand.

Jij bent gewoon niet capabel om een moraal te vormen zonder religie, ik zou haast zeggen dat je mentaal te beperkt bent.

Als het een troost is, ik ben mentaal te beperkt om te snappen waarom sommige mensen geloven in sprookjes.

Citaat:
waarom is zelfmoord niet moreel ?
Zelfmoord is een roep om hulp, euthenasie én abortus zijn moreel aanvaardbaar. Zelfmoord met de bedoeling anderen mee te doden, echter, is imoreel.

Citaat:
je gaat toch niet zeggen rationaliteit en verstand? want volgens mijn verstand is het beter dat atheisten massaal zelfmoord plegen hoe minder fabrieke, hoe minder productie, hoe minder auto's, .. hoe beter voor het milieu
Uw verstand is dan ook nog steeds gebasseerd op een boekje geschreven door primitieve geiteboeren.
Oud 2 mei 2008, 00:50   #94
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De God van de bijbel is NIET diegene van de koran. Mijn God is een heilige 3 vuldigheid nl God de Vader, Jezus en de Heilige Geest. Er is 1 God, maar alle 3zijn ze God. De God van de bijbel is Elohim of Jehovah (Jahweh ?). Je moet gewoon even vergelijken wat de bijbel zegt over God en wat de koran zegt over allah en dan zie je dat dat niet hetzelfde is. De bijbelse God heeft zichzelf laten kruisigen om onze zonden te vergeven

Ik weet dat de katholieke kerk er een andere meniing op nahoudt, maar die is niet conform de bijbel.
De Drieeenheid en Jezus als mensgeworden God zijn niet conform de bijbel.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 2 mei 2008 om 00:51.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 00:58   #95
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Moge wie me leiden? Mijn moraliteit, mijn beste, is tenminste niet gebasseerd op fabels en mythes, noch discriminerend tegenover mensen van andere overtuigingen, kan jij hetzelfde zeggen?
.
Ja wel mijn beste vriend, zeer discriminerend wanneer het over de materie van u computer gaat, waarom mag je de processor, geheugen en hard disk versleten door te internetten ?? is het geen materie zoals jou?
Waarom een dier lastig vallen en opten ??
Waarom andere dingen eten die ook materie zijn??

mens, dier, plant, .. gewoon benamingen want die moeten gelijk zijn en gelijk behandeld te worden.

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 00:59.
Oud 2 mei 2008, 00:59   #96
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
De Drieeenheid en Jezus als mensgeworden God zijn niet conform de bijbel.
Eigenlijk is het polytheisme.
Oud 2 mei 2008, 01:00   #97
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Omdat die geen moraliteit hebben of wa?
Oud 2 mei 2008, 01:02   #98
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht

Veel klein kindjes, Afrikanen en veel uit derde wereld hebben geen geweren, dus met jouw zogenaamde moralitiet ok om die mensen te vermoorden en hun bezit te stelen ??

Het is veel beter om niet in discussie te gaan met een gelovige over moraliteit mijn beste, geloof mij. Je mag atheist zijn en dat kan perfect maar jouw atheisme niet verkondigen anders maak jij het een godsdienst of religie maar zonder morele waarden en zonder principes.

Eerlijk gezegd mag je niet over logica spreken, welk atoom of molecule of element is de oorsprong van logica? waarom niet logica van dieren en stenen discrimineren ?

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 01:03.
Oud 2 mei 2008, 01:04   #99
Ibn Khaldūn
Burger

Standaard

Citaat:
Omdat die geen moraliteit hebben of wa?
Jawel, de meeste wel en die waarden en normen zijn op een cultuur gebaseerd die haar oorsprong in joods christelijke tradities ligt.

Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 01:05.
Oud 2 mei 2008, 01:05   #100
Amon_Re

Standaard

Citaat:
nee mijn vriend je geloof ook in god, alleen is de godsconcept anders bij u.
Da's dan enkel een delusie in uw brein.

Citaat:
vergeet realitiet aub want als je nauwkeurig op uw scherm kijkt op dit pagina zie je duizenden objecjtes zoals tekens en emoticons en lijnen en smilies en alle door miljeonen pixels gepresenteerd en hier ga je geen enkel object naar boven halen en zeggen dat het toevallig is gemaakt of toevallig zonder bepalingen en definities is gevolueerd.

vergeet realitiet als je het over atheisme hebt.
Nee, die zaken zijn van de hand van mens, god is hiervoor niet nodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be