![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Een vriendje van mijn dochter luisterde altijd naar rap. Opeens niet meer en ik vroeg hem waarom. Het antwoord van die twaalfjarige maakte indruk: "Bij rap draait het toch alleen maar om marketing." Ik moet zeggen dat een dergelijke kritische houding bij ons niet bestond, toen de hele klas dezelfde L.P. van 'KISS' kocht om er maar bij te horen. Ik was toen met mijn L.P.'s van Leonard Cohen en Billy Joël wel heel on-cool. Nu is eer brede diversiteit in muzikale keuzes veel meer aanvaard. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
When I was younger
So much younger than today
|
|
|
#44 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Minister-President
|
Hulp nodig, Derk?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
By the way: drie keer raden wie er op eBay veel te dure kaarten heeft gekocht voor zijn uitverkocht concert in Brugge op 10 juli... |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik moet eerlijk bekennen dat er hier blijkbaar veel muziekliefhebbers op dit forum zitten, die wel degelijk niet beïnvloed worden door de huidige commerciële MTV deuntjes die ze door je strot willen jagen.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wissel dus veel af qua muziekgenres en probeer geen vooroordelen te hebben tegen één of ander genre of er niet op neer te kijken (dat lukt niet altijd even goed, maar enfin bon). Afwisseling vind ik troef en ik hou dus van vele 'gouden ouden', maar probeer ook nog enigzins met m'n tijd mee te zijn (ook muziekzenders als TMF en MTV staan hier geregeld op). Toen ik nog (korte tijd) leerkracht was, verbaasden mijn leerlingen zich erover dat ik nog kon meepraten met 'hun' muziek en ze vonden dat zeer aangenaam ! In alle geval, ik kijk met veel plezier uit naar Rock Werchter en weet al dat ik daar op al die variatie (van Shameboy tot Niel Young) uit m'n dak ga gaan, alleen spijtig dat het zo duur is. P.S.: het einge dat ik met de beste wil van de wereld niet lang kan aanhoren zijn van die Schlagertoestanden alla Laura Lynn of Frans Bauer. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik val ook meer en meer terug op klassiek muziek, en mijn smaak breidt zich op dat vlak nog uit. Chopin en Schubert vond ik vroeger te ijl, in tegenstelling tot bv. Bach en Beethoven. Nu kan ik dan allemaal heel goed pruimen. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
MTV was goed de eerste dag. Ze hebben toen twee keer Iron Maiden gespeeld!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
Yep, maar nu heb ik het gevoel dat ze aan het afzwakken zijn.
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar.. We zijn enkel verder uit mekaar gegroeid; Als het om muziek te doen is, moet je niet meer bij MTV zijn. Wil je nog echt goede muziek horen, zul je het zelf moeten zoeken. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Juist! De laatste tijd zie ik ook meer commercials dan muziekclipjes, heb ik de indruk.
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Minister-President
|
Die commercials zijn inderdaad een grote pest. En wie heeft in godsnaam het idee gekregen om een aantal jaren geleden 'Nikelodeon' op ons los te laten op het MTV-kanaal !? Van 's morgens vroeg tot 18.00 u of 19.00 u spelen ze daar nu vaak slechte cartoons, vaak debiel. En als je dan denkt dat MTV eindelijk kan beginnen en denkt dat ze clipkes beginnen te spelen, worden er nog twee of drie uren onnozele tienerprogramma's uitgezonden met veel verpakking (glamour en glitter) maar weinig inhoud. Gevolg: alleen nog maar 's nachts kan je eens iets serieus op MTV te zien krijgen, dat was vroeger wel anders. Ook TMF en JIm TV zenden veel brol uit en te veel reclame. Ik kijk met veel jaloezie, wanneer ik in Duitsland ben, naar hun muziekzender 'VIVA'. Die zenden teminste veel clips uit zonder of met weinig onderbrekingen, met elke dag een aantal uren selectie van oude clips uit de jaren tachtig en negentig, pure nostalgie !
Laatst gewijzigd door freespirit : 3 mei 2008 om 13:36. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, eigenlijk wel!
Maar liefst een vrouwenhand.
|
|
|
#57 |
|
Minister-President
|
Met de rest van de vrouw erbij? Anders heb ik er nog wel eentje in de vriezer zitten.
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister
|
Mensen die commerciële muziek goedvinden zijn geen muziekliefhebbers?
|
|
|
#60 | |
|
|
Citaat:
Persoonlijk bestel ik de laatste tijd steeds meer en meer muziek van zelfstandige muzikanten online, omdat ik mijn smaak hoe langer hoe moeilijker in de gewone platenwinkel vind. Dat vind ik een jammere evolutie. |
|
|
|
|