![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={E0546723-085C-4C18-A5BF-AA5682FD9EAB}
Citaat:
Citaat:
Dit kan betekenen dat de CD&V beseft dat ze er niet meer weg komen als ze hun kiezers nogmaals verraden. Het kan betekenen dat een deel van de CD&V beseft dat hun goede resultaat enkel te danken is aan het Vlaamsgezinde standpunt dat ze de vorige verkiezingen innamen. Dit kan betekenen dat een groot deel van de CD&V géén toegevingen wil doen, en dat een schisma binnen de partij dreigt als er wel toegevingen gedaan worden. Het kan natuurlijk ook niet meer zijn dan een tsjevenstreek: misschien willen ze zo wel de Franstaligen chanteren om toch een belangenconflict in te roepen. Wie zal het zeggen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betekent dat dat de CVP niet gaat toetreden tot een regering tot zolang...
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze zullen wakker liggen van de mening van Van Peel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Van Peel is voglens velen een verstandig man...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Vlaanderen onafhankelijk dus als de regering valt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Neen, er komt dan een raad van wijzen die Belgie zal besturen. Let wel, dit mag geen precedent worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, toch wel hoor, Van Peel is geen klein manneke in de CD&V hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een fan en kiezer van de NVA, en dus moet ik strikt genomen de kartelpartner niet meer verdedigen dan binnen het kartel-gebeuren.
Wat ik dus wou zeggen in het raam van deze draad: noem mij eens één cd&v'er die momenteel in het parlement zit, (of die momenteel burgemeester is, cfr. enkele maanden geleden de Kempense tsjeven-burgemeesters) die het anders zegt dan Van Peel. Er zijn er mogeljks twee die zich ongemakkelijk voelen: Dehaene en Van Rompui (den Herman). Mijn stelling is: er is een hemelsbreed verschil tussen de oude tsjeven en de nieuwe. Het zijn de nieuwe die een kartel aangegaan hebben. Waarom deden ze dat? Deden ze dat zo plots op een regenachtige maandagochtend, of werd dit breed genoeg gedragen in hun partij? Ik zie zelfs ook zo'n beetje van dat bij de sossen. Broekse de sentenverbrander heeft het mogen meemaken als federaal minister: loopjongetje te zijn van Di Pupo, en niks hedendaags modern sosialisme mogen belijden. Wat vermoed ik? Dat Leterme in zijn diepste binnenste denkt: laat de Franstaligen maar wat morren, we geven ze geregeld wat tijd (nog eens een weekje ekstra nu door het parlement niet samen te roepen ...) om te wennen aan het idee, maar ze zullen het slikken. Wat voorspel ik: de franstaligen zullen de stekker niet uit de regering durven trekken na een stemming volgende week. (vraag hen eens wie ze denken dat de volgende informateur of formateur zou willen spelen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben pessimistischer: volgens mij zullen de franstaligen na deze woorden van CD&V alsnog een belangenconflict inroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Lees het nog eens goed, azert: indien de regering zou vallen, zal niemand aan Vlaamse kant nog geneigd zijn een nieuwe regering te vormen, laat staan ze te leiden.
Toch jammer dat de CVp niet meer bestaat hé. Vertel het voort in Wallonië, dat ze niet kunnen zeggen: wir haben es nicht gewüscht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
De ouden zagen dit en vonden het goed. Zij zien zich als de machthebbers in de CD&V en weten dat de nieuwe toch niet durven afscheuren en wie weet, misschien kunnen ze tegelijkertijd de NVA kapotmaken zoals ze het vroeger met de VU gedaan hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 2 mei 2008 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk kiezen ze dan voor dat laatste. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ze hebben niets te verliezen. Of ze nu toegeven of niet; Vlaanderen stevent af op onafhankelijkheid. Het helpt de Franstaligen geen cm vooruit door inschikkelijk te zijn. In hun plaats zou ik nu ook het been stijf houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() voor dezelfde reden dat ze begin november hun *** hebben ingetrokken.
Mietjes. Oh ja, en ook voor die miljardenstroom natuurlijk. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 mei 2008 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |