![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De vent die de tweede vrouw dumpt om de derde binnen te halen, in de hoop om de aandacht van zijn flutbeleid af te leiden, staat waarlijk moreel zeer sterk in het 'normen en waarden' debat ![]() Dit bewijst maar eens te meer dat algemene, cultuurkritische uitspraken over mei '68 zoals bovenstaande voornamelijk het tijdverdrijf zijn van gefleste voluntaristen en toogfilosofen die tegen sluitingstijd aanzitten. Gezever van de bovenste plank dus. Mei '68 is vandaag de dag niet meer dan de zoveelste melkkoe van de nostalgiemedia, die a posteriori meer patronen en betekenissen hebben ontdekt dan de eigenlijke deelnemers er zelf in kónden zien. Natuurlijk, de meesten wilden gewoon een lief versieren en deden mee. Ik vraag me trouwens af wat Sarko toen uitvrat, het begon allemaal eigenlijk over de strikte scheiding tussen mannelijke en vrouwelijke studenten....ongetwijfeld een waarde die hij zéér hoog in het vaandel voert ![]() Verdomme zeg, een maand na mei '68 Parijs hebben de Gaullisten een volstrekt meerderheid gehaald. In feite zou Sarkozy het dus over zichzelf moeten hebben, maar blijkbaar is de waarde 'kritische zelfreflectie' bij hem onvoldoende genormeerd.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Want van vrouw veranderen heeft iets met "normen en waarden" te maken? Wat exact? En wat zou het met Sarkozy's mening over '68 kunnen te maken hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Het conservatieve is gewoon een fetisj geworden... Iets wat het progressieve "decadente" alleen maar pittiger maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is trouwens bijzonder grappig dat mei '68 ook de tegenstanders ervan geïnspireerd heeft hun kinderen slecht op te voeden ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
O wacht, die hem van pas komen ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar mei '68 had veel meer aspecten: generatieconflict, politieke verschuivingen, oorlog in Vietnam, studenteninspraak, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uw stelling klopt dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je weet toch waarmee 'mei '68' in Frankrijk echt begonnen is hé, in Nanterres. Dat is dan ook het eerste wat in mij opkomt met 'normen en waarden' en 'mei 68' in 1 zin.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 5 mei 2008 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moei mij met niemands privéleven. Enkel als het 'normen en waarden' getoeter weer bovenkomt, zeker van iemand die zijn uit zijn huwelijksrelaties overduidelijk politiek voordeel tracht te halen. Mitterrand kon ook zijn handen niet thuis houden. Maar hij liep er verdomme niet mee te pronken in de media als een verwende puber.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 5 mei 2008 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Dan ga je ervan uit dat er een tegenstelling zou zijn tussen "normen en waarden" voorstaan en van vrouw wisselen. Net dat wilde ik in vraag stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel zie ik hier de tegenstelling tussen woorden en daden. Normen en waarden concretiseert men in zijn daden, in de omgang met anderen. Anders is het hol, abstract geleuter. Tot nu toe hoor ik veel woorden uit zijn mond, maar zie ik weinig daden. En veel Fransen delen mijn mening blijkbaar.
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waauw. Sarko �*s echt slim dat hij mensen daarin kan doen trappen. You are what you is, een duidelijkere erfgenaam van wat mei 68 wordt geacht te zijn, bestaat er dan niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is dus zo dat u bepaalt aan welke normen iemand die '68 wil bekritiseren in zijn privéleven moet beantwoorden. En als hij niet beantwoordt aan de door u bepaalde normen, die exclusief op uw wereldbeeld gebaseerd zijn, dan is hij een hypocriet. Dat is een waarlijk slimme manier om altijd gelijk te hebben. ![]() Doet wat denken aan reacties als "die Groenen rijden zelf allemaal met een Volvo". Over toogpraatniveau gesproken. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 5 mei 2008 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'68 veegde de 'normen en waarden van '68' van tafel (en voerde er andere in) tegen dat wegvagen van klassieke normen en waarden zijn impliceert niet dat je die waarden van voor 68 in zijn geheel terug wil invoeren, het houdt m.i.wel het oordeel in dat wat nadien ingevoerd werd niet deugd. |
|
![]() |
![]() |