Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vrouwen bouwen hun eigen glazen plafond
Ja 12 38,71%
Neen 7 22,58%
Ja, maar ... 5 16,13%
Neen, maar ... 4 12,90%
Geen idee 3 9,68%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2008, 20:09   #61
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De vraag die ook eens mag worden gesteld is of een taak, vrijwillig of niet, want iemand moet toch voor de kinderen zorgen of dit nu de man is of de vrouw, steeds financieel moet worden gecompenseerd om te kunnen worden gewaardeerd.
Ik begon mijn eerste posting over dit onderwerp met de zin :
"Geen arbeidsloon krijgen voor wat vrouwen over het algemeen als een natuurlijke zaak beschouwen, daar kan ik nog inkomen."
Daarmee bedoel ik wel degelijk dat een financiële tegemoetkoming niet altijd hoeft. Zoals gezegd, ik ben jarenlang thuisgebleven voor mijn gezin en dit zonder enige compensatie. Van vervangingsinkomens dank zij ouderschapsverlof en zo, daarvan was toen nog geen sprake. Stempelen deed ik niet. Evenmin de meesten van de vrouwen van mijn generatie in een vergelijkbare situatie.
Dat wij echter later minder pensioen krijgen omwille van kortere arbeidsloopbaan en dat wij minder kansen kregen toen we terug begonnen werken (weer van nul beginnen, geen anciënniteitsrechten) d�*t stoort me.
Wij hebben even hard gewerkt als de mannen die direkt na school legerdienst deden en daarna aan de slag konden zonder ooit te moeten onderbreken. Eigenlijk harder, want de meeste dames blijven ook als ze met pensioen zijn verder werken in het huishouden. De mannen helpen wel hoor, ze rijden mevrouw naar de winkel en helpen de boodschapjes dragen, ze doen al eens een afwas ... maar de echte organisatie van een huishouden is toch nog haast overal een vrouwenzaak.
Oud 5 mei 2008, 20:11   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De tijd dat de meisjes in een bepaalde zachte schoolrichting worden geduwd met het oog op een oerconservatief rollenpatroon, of gestimuleerd worden niet naar school te gaan en zich eerder te concentreren op het thuis-gezinsleven, is toch wel voorbij.
Dit is grotendeels voorbij, maar onderschat de invloed van het ingebakken rollenpatroon niet.

Jongens mogen nog altijd niet met poppen spelen, behalve met J.I. Joe
En meisjes die niet met poppen willen spelen, maar liever in bomen klimmen worden "halve jongens" genoemd.

En zo wordt alles ingedeeld als 'niet voor meisjes-vrouwen' of 'niet voor jongens - mannen'
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 20:14   #63
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen quota en/of streefcijfers een oplossing bieden ?

Ik denk bijvoorbeeld aan de quota op kieslijsten, of de streefcijfers van Ingrid Lieten binnen de Lijn.
Ik ben tegen quota. Een werkgever moet gewoon de beste sollicitant nemen, gelijk of deze man of vrouw, wit of zwart, jong of oud is en zeker zonder rekening te houden met eventuele "kruiwagens".
Oud 5 mei 2008, 20:20   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En waarop baseert ge u ? De wetgeving impliceert dat mannen en vrouwen op de werkvloer gelijk moeten worden behandeld. In alle openbare sectoren is sedert - ik kan mij in het precieze jaartal vergissen - 1971 het loon van mannen en vrouwen voor dezelfde gelijkwaardige functie gelijk. Ook de doorgroeimogelijkheden zijn evenwichtig. In de privé ligt dit iets problematischer omdat daar de (directe) werkgever voor een deel de wedde mee kan bepalen, en in uizonderlijke gevall zal daar ook wel eens een 'vrouwonvriendelijk' iemand bij zijn. Toch wordt de grootste loonongelijkheid veroorzaakt door het feit dat vrouwen minder doorgroeien naar midden- en/of hogekaderfuncties, bestuursfuncties binnen hun bedrijf/onderneming dus. De vraag is echter of dit echt te wijten is aan de vrouwonvriendelijke mentaliteit die er - volgens de rabiate faministen - zou heersen of door het gegeven dat veel vrouwen een 'warm' gezinsleven verkiezen boven talloze carrièrepostjes en een stressvol leven van 'workaholic'. Ik hoor in m'n eigen werkomgeving steeds meer (jongere) vrouwen zeggen dat ze niet meer het 'krampachtig' feministisch werkideaal - 'werk als een man' - van hun moeders wensen te hanteren, maar bewust kiezen voor een gezonde combinatie werk-gezin. Degenen die er voor kiezen drie of vier kinderen op de wereld te zetten, gaan dus ook logischerwijze minder doorgroeien tot de echte topfuncties op de werkvloer, omdat ze veel tijd en energie in dit gezin moeten en wensen te steken. Dit heeft echter weinig met discriminatie van doen, maar eerder met het moederinstinct of zelfs een aangeboren drang om voor kinderen te zorgen.

Tja, voor sommigen steekt het dat er nu eenmaal verschillen zijn tuissen mannen en vrouwen. Daarom is het ook belachelijk te stellen dat mannen en vrouwen gelijk moeten zijn, ik gebruik liever de term gelijkwaardig.
Ik denk niet dat het feministisch werkideaal 'werken, als een man' is. Voor mij is dit althans : de vrijheid om te kiezen.

Waarom moet de vrouw kiezen tussen gezin of carriere? Hebben mannen geen aangeboren vaderinstinct?
Waarom zijn er veel meer vrouwen die 4/5 of part-time werken dan mannen?
Oud 5 mei 2008, 21:09   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mannen hebben minder vaderinstinct omdat wij gedrag wat lonend is voor het voortbestaan van de soort blijven stimuleren.
Vrouwen ontwikkelen andere eigenschappen dan mannen.Opvoeding en moraal is daar dan ook op gericht. Maria; de moeder bij uitstek wordt niet vereerd omdat ze leuk een kerk kon ontwerpen he? De opmars van vrouwen op de arbeidsmarkt dateert van na de tweede wereldoorlog en hoe lang hebben vrouwen de mogelijkheid om te kiezen voor het aantal kinderen wat ze krijgen? Eeuwenlang loonde het voor vrouwen opmerkzaam te zijn voor signalen van noden die anderen hebben. Als ze kinderen krijgt is dat een goede eigenschap; baby's moet je interpreteren in gedrag want ze zijn volkomen afhankelijk van verzorging. Vrouwen zijn dus beter dan mannen in het lezen van non verbale signalen bijvoorbeeld. Mannen in doelgerichte concentratie. Vrouwen kunnen goed combineren. Ze doen meerdere dingen tegelijk; bellen en een tafel dekken; een knie bepleisteren en huiswerk controleren. Zo gaat dit met meerdere kinderen. Misschien kiezen ze daarom voor combineren van gezin en werk en mannen eerder op het concentreren op werk als doel.Te vergelijken met de vroegere jacht; de moderne vergadertafel? Vrouwen gebruiken misschien eigenschappen die eeuwenlang het best waren en misschien duurt het nog twee generaties voor mannen inzien dat vrouwen harder moeten werken vaak ( het huishouden en kinderen) maar ook meer genieten, van het huishouden met glas wijn en kletsverhaal met vriendin en de kinderen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 21:42   #66
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mannen hebben minder vaderinstinct omdat wij gedrag wat lonend is voor het voortbestaan van de soort blijven stimuleren.
Vrouwen ontwikkelen andere eigenschappen dan mannen.Opvoeding en moraal is daar dan ook op gericht. Maria; de moeder bij uitstek wordt niet vereerd omdat ze leuk een kerk kon ontwerpen he? De opmars van vrouwen op de arbeidsmarkt dateert van na de tweede wereldoorlog en hoe lang hebben vrouwen de mogelijkheid om te kiezen voor het aantal kinderen wat ze krijgen? Eeuwenlang loonde het voor vrouwen opmerkzaam te zijn voor signalen van noden die anderen hebben. Als ze kinderen krijgt is dat een goede eigenschap; baby's moet je interpreteren in gedrag want ze zijn volkomen afhankelijk van verzorging. Vrouwen zijn dus beter dan mannen in het lezen van non verbale signalen bijvoorbeeld. Mannen in doelgerichte concentratie. Vrouwen kunnen goed combineren. Ze doen meerdere dingen tegelijk; bellen en een tafel dekken; een knie bepleisteren en huiswerk controleren. Zo gaat dit met meerdere kinderen. Misschien kiezen ze daarom voor combineren van gezin en werk en mannen eerder op het concentreren op werk als doel.Te vergelijken met de vroegere jacht; de moderne vergadertafel? Vrouwen gebruiken misschien eigenschappen die eeuwenlang het best waren en misschien duurt het nog twee generaties voor mannen inzien dat vrouwen harder moeten werken vaak ( het huishouden en kinderen) maar ook meer genieten, van het huishouden met glas wijn en kletsverhaal met vriendin en de kinderen!

dat heb je goed gezegt

:goedzo:
Oud 5 mei 2008, 22:06   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvoeding en moraal is daar dan ook op gericht
Misschien hebben de moekes hun zonen verkeerd opgevoed. Voor zover ik mij herinner was de keuken verboden terrein, behalve om de afwas te doen ...
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 22:18   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom moet de vrouw kiezen tussen gezin of carriere? Hebben mannen geen aangeboren vaderinstinct?
Omdat er meer vrouwen zijn die kiezen voor deeltijds werk. Over de vraag waarom denk ik dat het antwoord van Alice afdoend is.

Je zegt het zelf: "vaderinstinct". Impliceert dus dat er ook zoiets bestaat als moederinstinct. Kan moeilijk hetzelfde zijn, of je dit nu wilt verdoezelen of niet met regelgeving.

Kijk naar de kieslijsten. Ondanks de verplichte quota zijn er partijen geweest in bepaalde regio die alle moeite hebben moeten doen om vrouwen te vinden die zich kandidaat wilden stellen. Dan klopt er iets niet. Wat niet belet dat het toch de perfecte stimulans is geweest om het mannenbastion te doorbreken.
Oud 5 mei 2008, 22:25   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is grotendeels voorbij, maar onderschat de invloed van het ingebakken rollenpatroon niet.

Jongens mogen nog altijd niet met poppen spelen, behalve met J.I. Joe
En meisjes die niet met poppen willen spelen, maar liever in bomen klimmen worden "halve jongens" genoemd.

En zo wordt alles ingedeeld als 'niet voor meisjes-vrouwen' of 'niet voor jongens - mannen'
Mogen? Ik heb drie kinderen: twee dochters en een zoon. Die hebben steeds mogen spelen met wat ze wilden. En voor zover ik weet heeft de zoon nooit gevraagd om met de barbies van de zussen te spelen, ondanks de uitgebreide collectie inclusief toebehoren.

Dat zogezegde opgelegde rollenpatroon zou ik relativeren, nu toch, dat het vroeger anders was wil ik gerust toegeven.
Oud 5 mei 2008, 22:53   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals gezegd, ik ben jarenlang thuisgebleven voor mijn gezin en dit zonder enige compensatie. Van vervangingsinkomens dank zij ouderschapsverlof en zo, daarvan was toen nog geen sprake. Stempelen deed ik niet. Evenmin de meesten van de vrouwen van mijn generatie in een vergelijkbare situatie.
Dat wij echter later minder pensioen krijgen omwille van kortere arbeidsloopbaan en dat wij minder kansen kregen toen we terug begonnen werken (weer van nul beginnen, geen anciënniteitsrechten) d�*t stoort me
Dus, als ik je goed begrijp heb je eerder een probleem met het feit dat vrouwen van je generatie buitenshuis hebben gewerkt, waarschijnlijk nooit voor kinderenen hebben gezorgd omdat ze er misschien geen hadden, en nadien kunnen genieten van een rustpensioen, terwijl de levenslange huismoeder dit niet kan. Met alle begrip,maar ik vind dat daarover geen rancune mag bestaan. Pensioenen worden opgebouwd op basis van wat financieel werd afgestaan. Dat huishouden niet niet wordt betaald is uiteindelijk geldig zowel voor de vrouw als de man. Dat het meestal de vrouwen zijn die thuisblijven is een andere bron van discussie, uiteindelijk ben je meestal met twee en worden er met twee bewuste keuzes gemaakt. En, er bestaat nog steeds iets als een overlevingspensioen voor de langstlevende echtgenoot.

Dan wil ik het nog niet hebben over wie steeds gekozen heeft om te werken op zelfstandige basis maar nooit rijk genoeg is geweest om te sparen. M'n vader heeft 53 jaar gewerkt als zelfstandige, van z'n 12de tot z'n 65ste. Van het pensioen alleen kan je moeilijk overleven.
Oud 6 mei 2008, 00:50   #71
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat ik het na de capriolen van vorige week (andere thread, voor mij afgesloten hoofdstuk) zo snel ging zeggen, maar ik vind het een goede en evenwichtige post (zie je nu, zo moeilijk is dat toch niet). Inderdaad, hoe we het ook draaien of keren en in wetgevingen gieten, vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet gelijk, wel gelijkwaardig. Er zijn grote diversiteiten tussen beide geslachten en in de 'golden sixties' hebben groepkes als de Dolle Mina's olf andere feministen deze verschillen proberen te verloochenen. Het is dat wat ik ook onder 'hardleerse' feministes versta. Ik heb gelukkig de indruk dat de huidige generatie jonge vrouwen (ook mijn ouderdom) niet meer de mannelijkheid op de werkvloer of in de eigen carrière wil nastreven zoals sommige van hun moeders wel poogden te doen. Ik werk op den unief (doctoreer) en bemerk dat er onder vrouwelijke academici een heuse verschuiving aan het optreden is tussen de - laten we het zo stellen - 'moeders' en de 'dochters'. Vroeger was 'het ideaal' voor een vrouw aan de universiteit om eerst de doctorstitel te halen en dan voor docent te gaan - of zelf professor - en pas daarna maar aan nakomelingen beginnen te denken. Vele vrouwelijke academici van het eerste uur bleven kinderloos (meestal bewuste keus) of kregen kinderen op latere leeftijd (35 �* 40 jaar), omdat ze zich eerst in de 'mannelijke' universiteitswereld wilden bewijzen. Nu is de situatie anders, vele jonge vrouwen kiezen zelfs nog tijdens hun doctoraat, soms 'nauwelijks' halfweg in de twintig, om eerst hun gezin uit te bouwen en pas dan alles op de carrière te zetten. Daardoor komt het dat velen wat trager doorgroeien en misschien zelfs wat mandaten en betrekkingen mislopen, maar deze risico's nemen ze er 'gaarne' bij. Dat terwijl de schaarse vrouwen vroeger op den unief verkrampt hun capaciteiten wilden bewijzen en elke kans aangrepen om carrière te maken, meestal ten koste van hun persoonlijk en gezinsleven. Maar het is een constatering, vele doctorandae(meestal jonger dan 30) die kinderen willen en een partner hebben, zijn reeds tijdens hun doctoraat al zeker de eerste keer zwanger. Ik vind deze verjonging van het moederschap voor hoogopgeleide vrouwen geen slechte evolutie.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 00:56   #72
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het feministisch werkideaal 'werken, als een man' is. Voor mij is dit althans : de vrijheid om te kiezen.

We kunnen nu eenmaal niet onder het biologische gegeven onderuit dat vrouwen 9 maanden zwanger zijn van hun spruiten, en mannen niet. Het is in deze zin dan ook niet meer dan logisch dat een vrouw zekere opofferingen doet voor haar gezin. Je kan desondanks toch nog een perfecte carrière (tegenwoordig) als vrouw uitbouwen naast kinderen kopen en opvoeden. Moeten wij mannen voor dit biologisch gegeven dan gestraft worden? Wat stelt u dan voor: moet elke man uit solidariteit met zijn zwangere vrouw dan thuisblijven zolang haar zwangerschapsverlof duurt ? Of nog erger, de volle 9 maanden ter compensatie thuisblijven?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 12:04   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuk dat sommigen zich kunnen vinden in mijn zienswijze maar daarom denk ik niet dat vrouwen hun eigen glazen plafond bouwen!
Vrouwen ontwikkelen andere eigenschappen dan mannen maar hebben daarom wel gelijke rechten.
Vrouwen mogen alle kansen krijgen om behalve het moeder zijn ook zichzelf als persoonlijkheid te ontplooien en de ontwikkeling van endere eigenschappen mag geen reden zijn vrouwen te beperken op welke manier dan ook.
Het glazen plafond komt eerder omdat het 'jachtgebied' (arbeidsmarkt) bepaalde eigenschappen minder verloond ( zorgende beroepen) en te weinig rekening houdt met noden zoals flexibele en betaalbare opvang of hulp in huishouden (gelukkig zijn er nu de dienstencheques)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 12:21   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
We kunnen nu eenmaal niet onder het biologische gegeven onderuit dat vrouwen 9 maanden zwanger zijn van hun spruiten, en mannen niet. Het is in deze zin dan ook niet meer dan logisch dat een vrouw zekere opofferingen doet voor haar gezin. Je kan desondanks toch nog een perfecte carrière (tegenwoordig) als vrouw uitbouwen naast kinderen kopen en opvoeden. Moeten wij mannen voor dit biologisch gegeven dan gestraft worden? Wat stelt u dan voor: moet elke man uit solidariteit met zijn zwangere vrouw dan thuisblijven zolang haar zwangerschapsverlof duurt ? Of nog erger, de volle 9 maanden ter compensatie thuisblijven?

sinds wanneer blijven zwangere werkende vrouwen NEGEN MAANDEN thuis tijdens de zwangerschap?

Waarop baseert u uw stelling dat vrouwen buiten de zwangerschap(die een zeer zware inspanning op het gestel van de vrouw betekent) daarenboven "logischerwijze zekere OPOFFERINGEN" moeten doen???? Wat heeft dat met zuivere lichamelijke dingen te maken?
Is het omdat men van een kind bevalt na negen maanden zwangerschap, dat men daar bovenop de volgende vijf jaar pampers voor moet uitwassen?

uw "solidariteit" beperkt zich blijkbaar tot het THUISBLIJVEN tijdens de zwangerschap, terwijl de vrouw gaat werken? En nadien moet zij zelf maar de opofferingen getroosten, want tenslotte is zij degenen die zwanger was...

doe ik het goed zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 16:56   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinds wanneer blijven zwangere werkende vrouwen NEGEN MAANDEN thuis tijdens de zwangerschap?
Meer dan je vermoedt. Zo te ervaren zijn er die werken tot ze klaar zijn voor de kraamafdeling. Zo uitzonderlijk is dat niet meer, en laten we aub zwijgen over de vrouwen die destijds na minder dan 24 uur terug voor het fornuis stonden of terug met dweil en aftrekker hun dagdagelijkse taak deden.

Blijkt. En verkondigt een onderzoek vandaag gepubliceerd in De Standaard dat stress, werkdruk, op zwangere vrouwen een negatieve invloed heeft op hun toekomstige spruit. Ik zie het al aankomen dat vrouwen die werken tijdens de zwangerschap zullen worden afgerekend op hun gebrek aan verantwoordelijkheid, doordat ze steevast willen blijven werken. Cru gezegd misschien, maar het zit in de pipeline, vooral als de stelling wordt bevestigd door wetenschappers met 20 jaar onderzoek achter de kiezen.
Oud 6 mei 2008, 17:10   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan je vermoedt. Zo te ervaren zijn er die werken tot ze klaar zijn voor de kraamafdeling. Zo uitzonderlijk is dat niet meer, en laten we aub zwijgen over de vrouwen die destijds na minder dan 24 uur terug voor het fornuis stonden of terug met dweil en aftrekker hun dagdagelijkse taak deden.

Blijkt. En verkondigt een onderzoek vandaag gepubliceerd in De Standaard dat stress, werkdruk, op zwangere vrouwen een negatieve invloed heeft op hun toekomstige spruit. Ik zie het al aankomen dat vrouwen die werken tijdens de zwangerschap zullen worden afgerekend op hun gebrek aan verantwoordelijkheid, doordat ze steevast willen blijven werken. Cru gezegd misschien, maar het zit in de pipeline, vooral als de stelling wordt bevestigd door wetenschappers met 20 jaar onderzoek achter de kiezen.
rudy wat bedoel je nu?

a) ze werken wèl tijdens de zwangerschap?

b) ze blijven thuis tijdens de zwangerschap?

c) ze dweilen tijdens de zwangerschap?

d) ze zijn na 24 uur alweer op en aan het koken?

e) ze zouden negen maanden moeten blijven liggen of alleszins een stressloos bestaan moeten nastreven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:34   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
rudy wat bedoel je nu?

a) ze werken wèl tijdens de zwangerschap?

b) ze blijven thuis tijdens de zwangerschap?

c) ze dweilen tijdens de zwangerschap?

d) ze zijn na 24 uur alweer op en aan het koken?

e) ze zouden negen maanden moeten blijven liggen of alleszins een stressloos bestaan moeten nastreven.
Volgens de recente wetenschappers, maar wie ben ik om dit te bevestigen, zou uw laatste punt wel eens waarheid kunnen worden;

Maar eerlijk gezegd, ik vind dit iets wat de zwangere vrouw zelf moet uitmaken. En juist, ze krijgt geen negen maanden faciliteiten.

Ik denk dat deze discussie uitmondt in een vraag in de trend van: wat is beter, roken of niet tijdens de zwangerschap. Vrouwen moeten het voor zichzelf uitmaken. dus ook wat arbeid betreft.
Oud 6 mei 2008, 17:41   #78
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Tja, ik denk dat het nastreven van status (o.m. door een succesvolle carrière) idd iets erg mannelijks is. Uiteindelijk zijn het de vrouwen die hen kiezen he. Trouwens, waarom zouden de meeste debaters hier mannen zijn, denk je? (Een tip: de staart van de pauw )
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:54   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Trouwens, waarom zouden de meeste debaters hier mannen zijn, denk je? (Een tip: de staart van de pauw )
Toch maar eens goed lezen.

En wat is je punt nu eigenlijk, behalve dat van de staart van de pauw ?

Uiteindelijk gaat het om de vraag of een carrièrre kan worden opgebouwd met onderbrekingen. Tot op heden wordt geopteerd voor de continuïteit bij de mannen. Ik begrijp iedereen, maar blijkbaar is een leven toch zo kort zodat er zo weinig mogelijk tijd mag worden verloren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2008 om 17:58.
Oud 6 mei 2008, 18:48   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mannen hebben minder vaderinstinct het omdat niet "toegelaten" is/was.
Een vader die voor de baby zorgt leert ook interpreteren. Niet alle vrouwen zijn beter in het lezen in nonverbale signalen. Ik ken zeer weinig vrouwen die meerdere dingen tegelijk kunnen doen.
En die jacht, is dat niet al een beetje zeer lang geleden?
Er worden bepaalde eigenschappen aan vrouwen toegeschreven, andere aan mannen. Dat is de theorie.
Maar in de praktijk, hoeveel mannen zijn er die 100% man zijn (lees 100% mannelijke eigenschappen hebben) Idem voor de vrouwen.
Ik geniet niet van het huishouden ((af)wassen, strijken, kuisen..), wel van een glas wijn en een kletsverhaal. Mijn man en ik delen dit alles dus eerlijk. Hij geniet ook van een glas wijn en een kletsverhaal. En we werken allebei 4/5 buitenshuis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be