Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2008, 10:25   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
system, laat je behandelen!

wat jij denkt over 'negers' weet ik niet.

Ik heb er wel een jaarlang mee samengewerkt, tot mijn en hun grote voldoening.
Toen ik de laatste keer de raffinaderij in Abidjan verliet zei de directeur van SIR me:
"merçi monsieur Broes, vous avez toujours été disponible"
Uw zogezegde disponibiliteit betwist ik niet. Wat dat ook moge betekenen in een raffinaderij. U moet goed lezen. Dit stel ik ook niet in vraag. Maar of alle blanken dat altijd gedaan hebben of nu doen, is weer wat anders. In ieder geval niet in Belgisch Congo noch in Suid-Afrika noch in de Nieuwe Wereld, noch in... Zelfs de -veelal blanke- katholieken in de tijd wisten niet heel zeker of de negers nu een ziel hadden of niet en zeker of men ze kon beschouwen als volwaardige (lees: echte) mensen.

U maakte de opmerking mbt tot 'negeren' en 'neger'. Dat deze woorden verschillende betekenissen hadden. Volgens Van Dale wel natuurlijk, maar in de praktijk vaak niet. Integendeel.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 10:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 12:52   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw zogezegde disponibiliteit betwist ik niet. Wat dat ook moge betekenen in een raffinaderij. U moet goed lezen. Dit stel ik ook niet in vraag. Maar of alle blanken dat altijd gedaan hebben of nu doen, is weer wat anders. In ieder geval niet in Belgisch Congo noch in Suid-Afrika noch in de Nieuwe Wereld, noch in... Zelfs de -veelal blanke- katholieken in de tijd wisten niet heel zeker of de negers nu een ziel hadden of niet en zeker of men ze kon beschouwen als volwaardige (lees: echte) mensen.

U maakte de opmerking mbt tot 'negeren' en 'neger'. Dat deze woorden verschillende betekenissen hadden. Volgens Van Dale wel natuurlijk, maar in de praktijk vaak niet. Integendeel.
'In ieder geval niet in Belgisch Congo'
Voor de wandaden onder Leopold II geldt alleen maar verachting en afschuw.

Maar in een bepaalde periode was de kindersterfte in Belgisch Congo de laagste van heel Afrika. Meestal dank zij de inzet van de missies. Dus veelal blanke-katholieken.
Dat is dus in iedergeval wèl gebeurd, niettegenstaande je ongenuanceerde hatelijke opmerkingen.

Je simplistische opmerking over 'alle blanken altijd' is natuurlijk waardeloos.
Dat geldt ook voor 'alle zwarten altijd'

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 mei 2008 om 12:57.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 12:59   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
'In ieder geval niet in Belgisch Congo'
Voor de wandaden onder Leopold II geldt alleen maar verachting en afschuw.

Maar in een bepaalde periode was de kindersterfte in Belgisch Congo de laagste van heel Afrika. Meestal dank zij de inzet van de missies. Dus veelal blanke-katholieken.
Dat is dus in iedergeval wèl gebeurd, niettegenstaande je ongenuanceerde hatelijke opmerkingen.
Met de zweep en met de knoet. Zo heeft men de zwarten in Congo behandeld. Zwarten mochten nog niet eens in een blanke wijk komen, tenzij ze als huisknecht bij de blanken werkten.En de Jezuïten waren een van de ergste geweldenaars. Niet alleen Leopold II. Want dat komt u toevallig goed uit.Slavenkampen hebben de Jezuïeten van hun 'missieboerderijen' gemaakt. Zeker weten. Hele debatten zijn er toen in de Kamer gevoerd over de schandelijke behandeling (massale ontvoering van de kinderen uit de dorpen) van de 'negers' door deze priesters van God.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 13:02.
Oud 6 mei 2008, 14:21   #64
luc broes

Standaard

Citaat:
Met de zweep en met de knoet. Zo heeft men de zwarten in Congo behandeld. Zwarten mochten nog niet eens in een blanke wijk komen, tenzij ze als huisknecht bij de blanken werkten.En de Jezuïten waren een van de ergste geweldenaars. Niet alleen Leopold II. Want dat komt u toevallig goed uit.Slavenkampen hebben de Jezuïeten van hun 'missieboerderijen' gemaakt. Zeker weten. Hele debatten zijn er toen in de Kamer gevoerd over de schandelijke behandeling (massale ontvoering van de kinderen uit de dorpen) van de 'negers' door deze priesters van God.
Ja, system, je behoort tot een verdoemd ras, en je schijnt ervan te genieten!
.
Oud 6 mei 2008, 14:37   #65
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ruil de arrondissementsdelen Halle en Vilvoorde in voor bv. de provincie Luxemburg
(technisch zouden die dan eerder aan Wallonië toekomen, maar Brussel kan dat compenseren door bv. Elsene/Ixelles met Wallonië te ruilen).

Vanzelfsprekend gaat het feestje pas door na een volksraadpleging straat per straat !
Ik denk dat er een paar straten in oa. Brasschaat en Knokke met plezier deel zullen willen uitmaken van "La Wallonie"

Démocratie avant tout !

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 6 mei 2008 om 14:38.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 14:48   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ruil de arrondissementsdelen Halle en Vilvoorde in voor bv. de provincie Luxemburg
(technisch zouden die dan eerder aan Wallonië toekomen, maar Brussel kan dat compenseren door bv. Elsene/Ixelles met Wallonië te ruilen).

Vanzelfsprekend gaat het feestje pas door na een volksraadpleging straat per straat !
Ik denk dat er een paar straten in oa. Brasschaat en Knokke met plezier deel zullen willen uitmaken van "La Wallonie"

Démocratie avant tout !

Het grootste deel van de Franstaligen in Knokke zijn verfranste Vlamingen, wannebe Franstaligen of Brusselaars. Met Wallonië hebben die helemaal niets van doen. In Brasschaat is er bij mijn weten geen verfranste kolonie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 mei 2008 om 14:49.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 16:21   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, system, je behoort tot een verdoemd ras, en je schijnt ervan te genieten!
.
Dat maakt u er van. Ik probeer in casu de puntjes op de i te zetten inzake Belgisch Congo. De katholieke missie's waren gewoon de verlengde hand van de Belgische kolonisator. En de meeste paters waren geen franstaligen maar brave (?) Vlamingen. Dit gezegd zijnde, sluit ik deze parenthese af. Want we wijken af van deze draad. Maar goed, ook dat mag af en toe, maar niet te lang.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 16:28.
Oud 6 mei 2008, 17:06   #68
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het lijkt me de enige overgebleven oplossing. Of de regering valt, dat moeten de Franstaligen maar uitmaken.

En ja, BHV is een logische en redelijke eis.
Over het splitsen en logica zegt Reynebeau vandaag het volgende in De Standaard:

Niet dat dit moet van het Grondwettelijk Hof, en al evenmin omdat 'de logica' dat gebiedt, want die logica bestaat alleen voor wie dat wil.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:59   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Over het splitsen en logica zegt Reynebeau vandaag het volgende in De Standaard:

Niet dat dit moet van het Grondwettelijk Hof, en al evenmin omdat 'de logica' dat gebiedt, want die logica bestaat alleen voor wie dat wil.

Reynebeau is een belgisistisch kieken dat alleen zijn eigen logika begrijpt, en dat is omdat het nogal simpele logika is.
Hij is wel onnoemelijk humoristisch, dat wel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 18:06   #70
luc broes

Standaard

Citaat:

Die logica werd zeer duidelijk aangetoond door prof Matthias Storme
Oud 6 mei 2008, 18:07   #71
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat maakt u er van. Ik probeer in casu de puntjes op de i te zetten inzake Belgisch Congo. De katholieke missie's waren gewoon de verlengde hand van de Belgische kolonisator. En de meeste paters waren geen franstaligen maar brave (?) Vlamingen. Dit gezegd zijnde, sluit ik deze parenthese af. Want we wijken af van deze draad. Maar goed, ook dat mag af en toe, maar niet te lang.
zoals ik zegde: een verdoemd ras!
Oud 6 mei 2008, 18:09   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand met toegang tot de site van De Standaard de column van het "kieken" plaatsen. Waarvoor dank.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 18:13   #73
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die logica werd zeer duidelijk aangetoond door prof Matthias Storme
Storme weegt niet zwaarder dan Reynebeau.
Oud 6 mei 2008, 18:14   #74
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Reynebeau is een belgisistisch kieken dat alleen zijn eigen logika begrijpt, en dat is omdat het nogal simpele logika is.
Hij is wel onnoemelijk humoristisch, dat wel.
Wie begint te schelden, heeft geen argumenten meer.

Begin eens opnieuw en haal argumenten aan.
Oud 6 mei 2008, 18:22   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals ik zegde: een verdoemd ras!
Dat zijn uw oneerbiedige woorden, niet de mijne. Verre van zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 18:22.
Oud 6 mei 2008, 19:05   #76
Pavolini
Banneling

Standaard

Dedecker dat is de vleesgeworden arrogantie, zo'n typisch "entrepreneurke" (hij is vismarchand) die na het leiden van bedrijfjes en het leiden van een sportteam nu plots is gaan denken -zoals zovele van die entrepreneurkes- dat ze gans de wereld aan kunnen en zij nu maar eens moeten gaan zeggen hoe het er in de politiek moet aan toe gaan. In feite Untermenschen pur sang, maar in een veramerikaniserende maatschappij waar iemand iets is volgens wat hij bezit of in de medianetwerken opbouwt, is dit de normaalste gang van zaken.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 20:56   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie begint te schelden, heeft geen argumenten meer.

Begin eens opnieuw en haal argumenten aan.
Om te beginnen, dat is niet schelden, dat is Vlaamse volkstaal.
En zelfs met schelden in andere gevallen dan dit, maar ook bij gebruik van volkstaal, is dit kommunikatie. Ik geef mijn mening weer aan wie het wenst er kennis van te nemen. Zelfs al zitten er weinig argumenten in, en deze die erin zitten, zijn wat verborgen in het mooie en zo veelzeggende woordje "kieken".

Ik kan wel een beetje herformuleren, maar het betekent juist hetzelfde:

Reynebeau is al langer gekend als een verdediger van het Belgisisme en als iemand die alle Vlaamse argumenten negeert. Als hij bijgevolg iets zegt of schrijft omtrent de wijze waarop Vlamingen trachten hun overheid te organiseren, dan moet je weten dat hij alles ziet door een gekleurde bril.
Maar, hij kan zijn zaakjes wel allemaal uitleggen met onnoemelijk veel humor.

Maar ongetwijfeld had gij dat al door.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 21:51   #78
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Storme weegt niet zwaarder dan Reynebeau.
jawel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 22:00   #79
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
jawel
lichtvlieggewicht tegenover weltergewicht
Oud 6 mei 2008, 23:00   #80
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Dedecker dat is de vleesgeworden arrogantie, zo'n typisch "entrepreneurke" (hij is vismarchand) die na het leiden van bedrijfjes en het leiden van een sportteam nu plots is gaan denken -zoals zovele van die entrepreneurkes- dat ze gans de wereld aan kunnen en zij nu maar eens moeten gaan zeggen hoe het er in de politiek moet aan toe gaan. In feite Untermenschen pur sang, maar in een veramerikaniserende maatschappij waar iemand iets is volgens wat hij bezit of in de medianetwerken opbouwt, is dit de normaalste gang van zaken.
Je onderschat JMDD wel. Hij behaalde een meer dan behoorlijke score tijdens de VLD-voorzittersverkiezingen, tegen Somers die door de top werd voorgedragen.
Zijn politiek manifest had veel meer bijval (meer exemplaren verkocht) dan dat van Verhofstadt.

En die klasseer jij bij de Untermenschen pur sang !!??

Met zo een uitspraak overtref je JMDD mijlen ver.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be