![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() @ Circe: (citaat)
"rudy, ik vrees dat de uitdrukking "de linkse kerk" niks met "kerk" te maken heeft, maar gewoonweg alles met links politiek correct gedachtengoed." Nu de PvdA soms de Partij van de Allahtonen genoemd wordt zou je kunnen zeggen dat deze linkse kerk volloopt met Mohammedanen. Het is zodoende beter om voortaan te spreken van de "Linkse Moskee". ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar ben ik het dus absoluut met oneens. Want de werkgever kan er niks aan doen dat een groot gedeelte van de probleemgroep zijn studies niet afmaakt.
De werkgever kan er niks aan doen als bij een gedeelte er een mentaliteit is geweekt die absoluut niet compatibel is met wat hij nodig heeft op de werkvloer. Het een én én verhaal noemen is in mijn ogen absurd. Je kan een werkgever niet verwijten dat hij de best mogelijke werknemers zoekt. Wel het feit dat een grote groep allochtonen niet tot die groep behoort is niet zijn schuld, maar wel die van die groep zelf en de overheid die weigert om op te treden. Hoe kan je nu een werkgever verwijten dat hij iemand die geen diploma MO heeft niet direct als een topkandidaat ziet voor veel jobs? Of dat hij de voorkeur geeft aan een kandidaat waar hij - al is het maar puur statistisch bekeken - minder kans op problemen mee heeft als ze verder gelijk zijn? Het gebeurt voortdurend en is rationeel gedrag van een werkgever. Om maar een simpel voorbeeld te geven: hoe groot denk je dat de kansen zijn van een getrouwde vrouw vanachter in de 20 ivgm een zelfde man? Ik kan je op een blaadje geven dat heel veel werkgevers dan in hun achterhoofd denken. 'Hrm die wil misschien wel aan kinderen beginnen en dwz dat ze ettelijke maanden niet zal komen werken'. Je kan dat evengoed discriminatie noemen, maar ik vind het vanuit werkgevers standpunt bekeken vrij logisch gedrag. En ik vraag me af wie dat niet zou doen moest hij in de schoenen van die werkgever staan. Voor een kleinere onderneming kunnen de gevolgen immers erg groot zijn als er iemand voor een paar maanden wegvalt. En als men daar iets aan wil veranderen dan vind ik dat men er voor moet zorgen dat het voor de werkgever geen nadeel meer zou zijn als hij toch die vrouw aanneemt en zijn vermoeden bewaarheid wordt, eerder dan hem te dwingen om beslissingen te nemen die tegen zijn eigen belang in druisen. Dit zou bvb kunnen door het bevallingsverlof verplicht 50/50 te verdelen tussen man en vrouw. Het is dan aan ons allemaal om uit te maken of we daarmee akkoord gaan of 'accepteren' dat de kansen voor een vrouw in die omstandigheden lager liggen dan voor een man. |
![]() |
![]() |