Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2008, 12:05   #261
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;3404293]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Dat hij dan niet zegt dat hij 'overal republikein is, behalve in Nederland'. Wat een wartaal.
Ik zei dat, en ik dacht daarmee jOOsts mening weer te geven..
Nu, die wartaal is ook typisch voor Belgicisten, dat is al.
Oud 5 mei 2008, 13:28   #262
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Begint u nu óók al systems gebrekkige manier van citeren over te nemen?
Ik heb dit niet gezegd.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 mei 2008 om 13:29.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:53   #263
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
1) Beschouw de Vlaamse cultuur en identiteit als iets verwerpelijks en treed er navenant tegen op.
2) Beschouw iedere Vlaming als lid zijnde van het VB en / of Blood & Honor en treed er navenant tegen op.
3) Zorg er voor dat Vlaanderen tekort komt door Wallonië te helpen.
4) Je grootste liefde is de Koning. Daarna komt pas je levenspartner.
5) Probeer in het openbaar zo veel mogelijk frans te praten zodat het plan Ch. Rogier (zie punt 1 ) realiteit wordt.

Dit wordt weer een uitschijttopic...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 15:02   #264
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Begint u nu óók al systems gebrekkige manier van citeren over te nemen?
Ik heb dit niet gezegd.
Verschoning...
Oud 5 mei 2008, 17:37   #265
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

[quote=stab;3404489]
Citaat:
Ach laat maar, Systeemke is een idealist. Als hij niet wil begrijpen dat er soms prioriteiten gekozen moeten worden, tja...
Nog even herhalen, indien bij een hereniging we de Oranjes erbij moeten nemen, dan doen we dat maar, we zijn beter af met hen dan met de Saxen-Coburgs. Ook een die hard-republikein kan dit inzien. Later zien we dan wel of we de Oranjes er ook uit kunnen flikkeren.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 00:15   #266
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ach laat maar, Systeemke is een idealist. Als hij niet wil begrijpen dat er soms prioriteiten gekozen moeten worden, tja...
Nog even herhalen, indien bij een hereniging we de Oranjes erbij moeten nemen, dan doen we dat maar, we zijn beter af met hen dan met de Saxen-Coburgs. Ook een die hard-republikein kan dit inzien. Later zien we dan wel of we de Oranjes er ook uit kunnen flikkeren.
Twee koningshuizen => twee keer guillotinering => twee keer groot volksfeest.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 mei 2008 om 00:15.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:10   #267
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Je vergeet af en toe een smile achter je bewerking Jaani. Straks denken we nog dat Belgen ordinaire moordenaars zijn. ....kijk zo ziet er zo eentje uit:
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:41   #268
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Je vergeet af en toe een smile achter je bewerking Jaani. Straks denken we nog dat Belgen ordinaire moordenaars zijn. ....kijk zo ziet er zo eentje uit:
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 22:07   #269
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Sorry, er zijn geen Belgen, dat was ik even vergeten. Ik bedoel dus Zij Die De Landen Van België Bevolken, klinkt dat beter?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 22:59   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet spreken: nogmaals het is niet teveel zoals u schreef maar te veel. Een raad: verbeter de wereld, begin met uzelf. Wie het laatste lacht, het best lacht.
Bemindt met dt schrijven is nog wat anders dan te veel aan elkaar.
Je kan dus maar beter je goeie raad zelf opvolgen: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Wie zelf kanjers van fouten maakt zich hopeloos belachelijk door anderen de les te lezen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 mei 2008 om 23:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 23:01   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
1. Noem maatregelen die Vlaanderen op eigen grondgebied invoert racistisch en onverdraagzaam. Zwijg als vermoord wanneer de Franstaligen hetzelfde doen in Wallonië of Brussel. Noem beslissingen afgedwongen door een Vlaamse meerderheid en die uitsluitend betrekking hebben op het Vlaamse grondgebied een aanval op de democratie.

2. Ontken het bestaan en de definitie van het huidige Vlaanderen. Beschouw België daarentegen als de erfgenaam van het rijk der Belgae.

3. Ontken eveneens dat er in Vlaanderen Nederlands gesproken wordt. Waar men in alle geciviliseerde landen ter wereld één unieke standaardtaal spreekt, treft men in Vlaanderen slechts een verzameling van onverstaanbare dialecten aan. Zeg dat Vlamingen onder elkaar Frans moeten spreken omdat ze elkaars dialect niet verstaan.

4. Vind het normaal dat anderstaligen in Vlaanderen in hun eigen taal geholpen moeten worden en dat Vlaming dus als enigen ter wereld alle talen moet kennen.

5. Zeg letterlijk alles dat kan helpen om een koninklijk lintje of een baronstitel te krijgen. Als men beweert dat erfopvolging niet democratisch is, antwoord dan dat een president ook veel geld kost.

6. Bestempel de Vlaams-nationalisten als mentaal-gehandikapten. Excuseer je daarna bij de mentaal-gehandikapten.

7. Schrijf een paar burgermanifesten en vergeet deze nadat je aan de macht gekomen bent.

8. Ontken met klem de communautaire problemen. Zeg dat de mensen er absoluut niet van wakker liggen. Zeg dat men eerst de koopkracht van de mensen, de vergrijzing en de betaalbaarheid van de pensioenen moet aanpakken. Wuif het argument dat alle belangrijke dossiers in België communautair geladen zijn weg.

9. Onkracht de transfers door te beweren dat de cijfers fel overdreven zijn. Beweer dat er ook in Vlaanderen onderlinge transfers tussen de verschillende provincies bestaan. Leg daarbij vooral de nadruk op de (doeltreffende) transfers richting (het destijds door het unitaire België stiefmoederlijk behandelde) Limburg.

10. Wanneer de argumenten op zijn, beschuldig de nationalisten van nazi-sympathieën. Verwijs naar de beide wereldoorlogen. Elke bron die een Belgicistische mythe met de grond gelijkmaakt is simpelweg een heruitgave van Mein Kampf.

11. Beweer dat de Vlaamse onafhankelijkheid nooit internationale herkenning zal genieten, en dat Vlaanderen dan ook nog eens de Vlaamse Rand moet afstaan. Blijf volhouden dat een onafhankelijk Vlaanderen onder voortdurende verfransingsdruk zal staan, indien Wallonië een Franse provincie wordt.

12. Vergeet niet te vermelden dat Frans de wereldtaal is, en dat Nederlandstaligen hiermee rekening hoeven te houden en zich wat meer bescheiden mogen opstellen.

13. Gebruik onbetrouwbare gemanipuleerde peilingen om Belgique te verdedigen.

14. Haal even aan dat steeds minder Vlamingen goed Frans praten, en dat de Franstaligen hun Nederlands steeds "beter" wordt. *ahum* Neem het ALTIJD op voor de Franstaligen.

15. Beweer dat Vlaanderen na zijn onafhankelijkheid armer zal worden, doordat er geen economische interactie meer zou zijn met Wallonië.

16. Zeg dat de Vlaamse strijd ooit legitiem was, maar nu al lang zijn doelen bereikt heeft, dat de Vlamingen moeten oppassen dat ze zelf niet gaan discrimineren en dat het in een verenigend Europa niet meer van deze tijd is om te willen splitsen.

17. Beweer dat er in het Vlaemsch republiekje grote wrevel zal ontstaan tussen Antwerpenaren, Gentenaren, West-Vlamingen, Limburgers .... Dat er dus simpelweg nooit Vlaemsche eenheid zal zijn.

18. "Argumenteer" dat Belgie al zo klein is en dat we dat dan nog eens zouden splitsen. Stel dat zoiets zo klein als Vlaanderen niet levensvatbaar is. Negeer daarna de antwoorden over andere EU landen die welvarend en nog kleiner zijn.

19. Zeg dat Vlaams-nationalisme uitsluitend draait om geld en Walenhaat.

20. Zeg dat een onafhankelijk Vlaanderen per definitie (uiterst-)rechts en onverdraagzaam zal zijn, en dat België dus een conditio sine qua non is voor verdraagzaamheid en democratie.

21. Lach de verfransing in Vlaanderen weg, doe alsof ze geen politiek veroveringsdoel heeft en zeg dat de flaminganten hypocriet zijn als ze zich niet even hard verzetten tegen "verengelsing".

22. En last but not least: geef af en toe eens goed af op ‘den ollander’.
Kan deze er echt niet bij?

Citaat:
Lach de politieke gedragen verfransing in Vlaanderen weg door te wijzen op Engelse leenwoorden en/of uitdrukkingen die wereldwijd worden gebruikt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 mei 2008 om 23:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 23:08   #272
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, er zijn geen Belgen, dat was ik even vergeten. Ik bedoel dus Zij Die De Landen Van België Bevolken, klinkt dat beter?
Vlamingen, Walen en Brusselaars lijkt me eenvoudiger.
Oud 7 mei 2008, 04:57   #273
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Staat erbij , hoor, anders verwoord.
Puntje 21.
Oud 7 mei 2008, 07:26   #274
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Lach de politieke gedragen verfransing in Vlaanderen weg door te wijzen op Engelse leenwoorden en/of uitdrukkingen die wereldwijd worden gebruikt.
Die zit volgens mij volledig vervat in instructie 21.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 11:02   #275
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog een punt: geloof alles wat er in De Standaard staat.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 7 mei 2008 om 11:04.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 11:18   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlamingen, Walen en Brusselaars lijkt me eenvoudiger.
Limburgers, Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Antwerpenaren, Brabanders, lijkt me de juiste benaming voor de inwoners van het Nederlandstalig gebied in België. En sinds 25 jaar bestaat er ook een Vlaams gewest. Maar dat werd arbitrair in mekaar gebokst omdat het kunstmatig België de federale toer opging. En dit is de historische waarheid. Nu, niets sluit uit dat Vlamingen op de duur een wij-gevoelen krijgen. Tot nu toe wordt dat kunstmatig 'wij-gevoelen' opgelegd door de kunstmatige Vlaamse overheid, maar dat zal wel op de duur veranderen als er meer bevoegdheden naar het gewest Vlaanderen komen.

Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 11:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 19:51   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Limburgers, Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Antwerpenaren, Brabanders, lijkt me de juiste benaming voor de inwoners van het Nederlandstalig gebied in België. En sinds 25 jaar bestaat er ook een Vlaams gewest. Maar dat werd arbitrair in mekaar gebokst omdat het kunstmatig België de federale toer opging. En dit is de historische waarheid. Nu, niets sluit uit dat Vlamingen op de duur een wij-gevoelen krijgen. Tot nu toe wordt dat kunstmatig 'wij-gevoelen' opgelegd door de kunstmatige Vlaamse overheid, maar dat zal wel op de duur veranderen als er meer bevoegdheden naar het gewest Vlaanderen komen.
Al goed dat je toegeeft dat Belgique eveneens kunstmatig is. Het regime heeft het onmogelijkste en meest schandalige geprobeerd om Vlamingen (en Walen) een kunstmatig 'wij-gevoel' bij te brengen. Vruchteloos. Dat krijg je nu eenmaal in een huishouden waar het ene kind overduidelijk voorgetrokken wordt op het andere. Dit komt nooit meer goed. En dat weet jij even goed als ik.

Van jou hebben ze nog een Belg kunnen maken, maar geen Vlaming. Het zij zo.
Hoe je het bestaan van het gewest waartoe jij behoort ook ontkent, en hoe kunstmatig jij het ook vindt, het bestaat, en zal langer bestaan dan Belgique.

Limburg zal nooit meer deel uitmaken van het graafschap Loon. Hoe verwant jij je er ook mee lijkt te voelen. Jij hebt er dan ook een en ander mee gemeen: hun belgitude en hun ondankbaarheid voor de financiële hulp vanuit Vlaanderen.

Limburg zal wél ooit weer deel uitmaken van Nederland, maar niet zolang Belgique bestaat. Intussen zul je het met het arbitrair in elkaar gebokste Vlaanderen moeten doen.
Oud 7 mei 2008, 19:58   #278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Al [color="Blue"]goed dat je toegeeft dat Belgique eveneens kunstmatig is.[/COLOR] Het regime heeft het onmogelijkste en meest schandalige geprobeerd om Vlamingen (en Walen) een kunstmatig 'wij-gevoel' bij te brengen. Vruchteloos. Dat krijg je nu eenmaal in een huishouden waar het ene kind overduidelijk voorgetrokken wordt op het andere. Dit komt nooit meer goed. En dat weet jij even goed als ik.

Van jou hebben ze nog een Belg kunnen maken, maar geen Vlaming. Het zij zo.
Hoe je het bestaan van het gewest waartoe jij behoort ook ontkent, en hoe kunstmatig jij het ook vindt, het bestaat, en zal langer bestaan dan Belgique.

Limburg zal nooit meer deel uitmaken van het graafschap Loon. Hoe verwant jij je er ook mee lijkt te voelen. Jij hebt er dan ook een en ander mee gemeen: hun belgitude en hun ondankbaarheid voor de financiële hulp vanuit Vlaanderen.

Limburg zal wél ooit weer deel uitmaken van Nederland, maar niet zolang Belgique bestaat. Intussen zul je het met het arbitrair in elkaar gebokste Vlaanderen moeten doen.

Heb ik van in het begin gesteld op dit forum. Alleen, u leest er over heen blijkbaar. En ik heb dit altijd zo gesteld, niet omdat ik dat nu zo graag hoor, maar omdat het de (historische) waarheid is. En zo is Vlaanderen kunstmatig. Niet omdat ik dit zo graag hoor, maar omdat het de (historische) waarheid is. Ik voel me verbonden met Limburg, maar wij Limburgers hebben historisch niets met het geschiedkundig Vlaanderen te maken. En als u geschiedkundig objectief zou willen zijn, dan moet u dit beamen. Maar het ligt blijkbaar heel moeilijk voor u dit te erkennen.

Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 20:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 20:38   #279
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's beter.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 20:46   #280
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Limburgers, Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Antwerpenaren, Brabanders, lijkt me de juiste benaming voor de inwoners van het Nederlandstalig gebied in België
Het is best grappig hoe diepgeworteld de uitvinding van de Franse bezetter, Napoleon Bonaparte, (=gouwen) is onder de Belgischgezinde geesten.
Het eigenaardige van al die Nederlandstalige gouwen of comme vous voulez "provinces" ou "départements" zijn hun namen die allen gestoeld zijn op vlietnamen: Leie (W-VL), Schelde (O-VL), Dijle (Brabant), Nete (Antwerpen), Maas (Limburg)
Zolang we niet in elkaars vliet vissen is het goed.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be