Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 16:05   #3581
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Vroeger geloofde ik er wel in en las ik er hier en daar over. Ik geloofde erin, alle argumenten die ze gaven accepteerde ik als plausibel omdat ik erin geloofde, niet omdat ik rationeel overtuigd was door de argumenten. Ik maakte mijzelf wijs dat het rationeel overtuigend was. Zo is het voor velen die in de evolutietheorie geloven.
En dus ben je alle bewijzen maar gaan negeren en ben je je beginnen baseren op intussen al weerlegde websites als http://www.evolutionfairytale.com/ar...l_illusion.htm om jezelf "rationeel te overtuigen". Sterk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 16:12   #3582
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Inderdaad, het is altijd zo, we moeten ons eerst losmaken uit de grip die onze educatie, opleiding, opvoeding etc ons gegeven geeft in de maatschappij. Wie gaat er als kind de wetenschappers in twijfel trekken of wat de leraars ons zeggen en wat er in schoolboeken staat. We groeien op met valse denkbeelden die in onze maatschappij geplant zijn door een machtige elitaire groep die de informatiestroom en de culturele en wetenschappelijke kennis stuurt.

Maar op een bepaald moment komt men in contact met conflicterende informatie die een patstelling creert, het is niet meer verenigbaar. Sommigen vergeten het gauw en doen het af als zever, anderen reageren expressief en vallen het aan en verdegigen de valse stellingen die ze binnengelepeld kregen met een fanaticiteit alsof hun leven ervan af hangt. Heel hun wereldbeeld staat immers op het spel. Bij nog anderen begint er ergens een licht te branden, die hun op onderzoek doet uitgaan en geleidelijk aan die valse noties laat zien voor wat zijn zijn: zorgvuldig geschappen illusies die het systeem moeten draaiende houden en bevrijding in de weg staan.
Waarom krijgen wij die "conflicterende informatie" hier dan niet te zien? Waar blijven die bewijzen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 9 mei 2008, 16:32   #3583
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

De honden blaffen maar de wetenschappelijke karavaan trekt voort.

Laatst gewijzigd door rikbe : 9 mei 2008 om 16:32.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 16:51   #3584
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uw artikeltje beweert dat er geen enkel fossiel bestaat dat evolutie aantoont bij gewervelde dieren. Rap even Googlen levert mij e volgende link op:

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-...al/part1a.html

Waarmee weer wordt aangetoond hoe tegenstanders van de evolutietheorie de realiteit niet wensen te erkennen, en dan maar grijpen naar een gigantische hoop paardenmest om hun dogmatische sprookjes tegen beter weten in te blijven verdedigen.
Fossielen kunnen nooit evolutie aantonen immers hoe ga je ooit bewijzen dat dat fossiel nakomelingen had ? En als jij wil geloven dat die nakomelingen anders waren dan de grootouders dan zitten we al helemaal in een sprookje. Ter info er staat geen datum op fossielen ......

En meestal vindt men geen complete fossielen, maar enkel een stukje en dan gaat men er de rest bijfantaseren. Dit doet men heel erg vaak.

Om de zaak nog erger te maken, volgens evolutie moeten er veel zogenaamde "tussenvormen" gevonden worden en die vindt men niet ... de missing links zijn nog steeds niet gevonden ! Misschien omdat ze er gewoon niet zijn .... .
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 17:01   #3585
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Wat roept een 'evolutionist' eigenlijk wanneer hij klaarkomt?

sur viiii valll offff theeeeeeeeee specie iiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeessssssssss ?

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 17:02   #3586
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus ben je alle bewijzen maar gaan negeren en ben je je beginnen baseren op intussen al weerlegde websites als http://www.evolutionfairytale.com/ar...l_illusion.htm om jezelf "rationeel te overtuigen". Sterk.

Jij vertelt hier precies en exact wat ik jou zie doen.

Maar ja je weet wat ik gezegd heb...

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 9 mei 2008 om 17:02.
Oud 9 mei 2008, 17:06   #3587
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Om de zaak nog erger te maken, volgens evolutie moeten er veel zogenaamde "tussenvormen" gevonden worden en die vindt men niet ... de missing links zijn nog steeds niet gevonden ! Misschien omdat ze er gewoon niet zijn .... .
Evolution: What missing link?

WHEN Charles Darwin published On the Origin of Species in 1859, there was relatively little evidence in the fossil record of evolutionary change. Darwin spent two chapters of his book apologising for the paucity of the fossil record, but predicted that it would eventually support his ideas.

What Darwin was bemoaning was the lack of "transitional" fossils - those with anatomical features intermediate between two major groups of organisms. At the time, such fossils were conceived as "missing links" in the "great chain of being" from lowly corals through higher organisms such as birds and mammals to humans (and ultimately to God).

We now know this is a misconception. Life does not progress up a hierarchical ladder from "low" to "high" but is a branching bush with numerous lineages splitting apart and coexisting simultaneously. For example, apes and humans split from a common ancestor 7 million years ago and both ...

Dirk, je gebruikt kennis van 149 jaar geleden. Probeer ons aub even in te halen. Ik begin echt medelijden met jou te krijgen.
Oud 9 mei 2008, 17:06   #3588
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Fossielen kunnen nooit evolutie aantonen immers hoe ga je ooit bewijzen dat dat fossiel nakomelingen had ?
Meerdere fossielen met dezelfde evolutie, fossielen in verschillende tijdslagen die mooi bij mekaar aansluiten, gefossileerde nesten, ... Je zal een andere mop moeten verzinnen om je onzin te kunnen blijen volhouden.

Citaat:
En als jij wil geloven dat die nakomelingen anders waren dan de grootouders dan zitten we al helemaal in een sprookje.
Je bedoelt dus dat een kind slechts met een afwijking kan worden geboren als de grootouders die afwijking ook hadden? Wat ben jij toch een grapjas...

Citaat:
Ter info er staat geen datum op fossielen ......
Er zijn meer dan genoeg manieren om ze te dateren.

Citaat:
En meestal vindt men geen complete fossielen, maar enkel een stukje en dan gaat men er de rest bijfantaseren. Dit doet men heel erg vaak.
Je bedoelt dat men Sheba opgraaft en dan maar gaat concluderen dat heel de bijbel correct is?

Citaat:
Waarom verkoop je toch zoveel leugens?

http://www.americanscientist.org/tem...baa_mmH2D8DCk8
Oud 9 mei 2008, 17:08   #3589
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Jij vertelt hier precies en exact wat ik jou zie doen.

Maar ja je weet wat ik gezegd heb...

Pin d"Ar
Hoe kan ik nu bewijzen negeren als jij ze niet laat zien?
Oud 9 mei 2008, 17:08   #3590
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom verkoop je toch zoveel leugens?

Is dat een rhetorische vraag?

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:11   #3591
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Bill Hicks was known as a comedian, but what set Bill apart from every other comedian and, well, every other person who has ever been in the media spotlight, was his relentless passion to do whatever he could to bring about the further evolution of the human species… more specifically in the domain of ideas and thought. He was the spokesman for an underground focus group based in the belief that our evolution now rests solely in the evolution of ideas. And it could be argued that there’s not much else…? If we are all nothing more than our fleeting thoughts, than why not start from that one essential point? So far, the human species has proved nothing more than the fact that we have thoughts that periodically manifest themselves in the “real” world in the form of action. If nothing else is real you can be absa-fuckin’-lutely rest assured that your thoughts are “real.” Your perceptions and your actions are a whole ‘nuther thing, but your thoughts, your ideas, your imagination, your dreams… those things you can count on.

love it

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:12   #3592
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neeeeeeeee, ik ben geen creationist!

Pin d"Ar

Als jij Forbidden archeologie zit aan te prijzen, maakt jou dat dan geen hindu creationist?

Alhoewel, ik zie in u meer het scientology type
Oud 9 mei 2008, 17:14   #3593
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik nu bewijzen negeren als jij ze niet laat zien?
LOL

Ik lig nu echt dubbel!!!

Je negeert ze dus echt!!!!

man o man

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:15   #3594
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Als jij Forbidden archeologie zit aan te prijzen, maakt jou dat dan geen hindu creationist?

Alhoewel, ik zie in u meer het scientology type
Ik ben geen van de genoemde, maar als het jou gelukkiger maakt

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:16   #3595
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL

Ik lig nu echt dubbel!!!

man o man

Pin d"Ar
Ik zou ze ook wel eens willen negeren, maar ik heb er ook nog geen gezien hoor.
Oud 9 mei 2008, 17:19   #3596
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zou ze ook wel eens willen negeren, maar ik heb er ook nog geen gezien hoor.

blader maar terug. maar ja probleem is natuurlijk dat een bewijs wat niet in het plaatje past uiteraard geen bewijs is.

ik dacht eerst dit menen jullie niet, maar jullie menen het echt he?
Jullie zijn echt verblind en denken dat de keizer kleren aan heeft!

Erg heel erg bizar dit te zien zo.

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:24   #3597
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Evolution is a Joke
By Gary DeMar
12/20/2006

Julie Haberle, 55, of Minnetonka, Minnesota, used to believe in evolution. Nine years ago she dismissed creationism as being “nuts.” After studying the issue, she has come to the conclusion that “evolution is just silly.”1 It’s no wonder after reading how the highly controlled evolutionary model is defended. Consider the following:
http://www.americanvision.org/articl...e/12-20-06.asp

Pin d"Ar
Oud 9 mei 2008, 17:25   #3598
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Jokes of the Future

"I myself am convinced that the theory of evolution, especially the extent to which it's been applied, will be one of the great jokes in the history books of the future.
Posterity will marvel that so very flimsy and dubious an hypothesis could be accepted with the incredible credulity that it has."
Malcolm Muggeridge,

Well-known Journalist and philosopher. Pascal Lectures, University of Waterloo

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 9 mei 2008 om 17:26.
Oud 9 mei 2008, 17:26   #3599
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL

Ik lig nu echt dubbel!!!

man o man

Pin d"Ar
Ik heb hier enkele "bewijzen" gezien en weerlegd. Dus geen bewijzen maar weerlegde nonsens. Op de echte bewijzen wachten we nog altijd, man o man.
Oud 9 mei 2008, 17:31   #3600
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier enkele "bewijzen" gezien en weerlegd. Dus geen bewijzen maar weerlegde nonsens. Op de echte bewijzen wachten we nog altijd, man o man.

LOL

waarom?? Dat je ze niet gezien hebt betekent echt dat je selectief stekeblind bent!

Citaat:
It is no coincidence that Evolution, numerous false religions, Westcott and Hort's corrupting of the Bible, Karl Marx's Communist Manifesto, Catholicism, and a host of other evils all became major influences upon America in the the late 19th century.
Pin d"Ar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be