Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2008, 19:02   #81
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, ik begrijp nu uit dit antwoord dat u zelfs niet bekend bent met het begrip democratie.
iemand die het niet met u eens is, is volgens u dan geen democraat ofwa...
waarvan akte...
Oud 11 mei 2008, 19:04   #82
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
leterme hééft niet eens een begroting...
sparen sparen en sparen, da's het enigste dat een tsjeef doet maar in een economie moet je ook investeren
Hoe zou dat nu toch komen,non,non,non,non,non,non.........enz....
Oud 11 mei 2008, 19:11   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leterme hééft niet eens een begroting...
sparen sparen en sparen, da's het enigste dat een tsjeef doet maar in een economie moet je ook investeren
Als de door u zo geroemde Verhofstadt u laat zitten met een begrotingstekort, schiet er natuurlijk niet veel geld meer over om te investeren he?

Citaat:
om nog maar te zwijgen van de economische schade dat ons land geleden heeft door heel het achterlijk debacle over BHV
Inderdaad, dit had allemaal kunnen vermeden worden als Verhofstadt zijn plicht had gedaan ipv het op Leterme zijn nek te schuiven.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:17   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dankzij de opkuispolitiek van Dehaene, die door belastingsverhogingen en een strak budgettair beleid de Maastricht-norm heeft gehaald. Verhofstadt is er in geslaagd, ondanks economische groei een groot deel van de besparingen van Dehaene op te soeperen. Op het laatst zijn er zelfs gebouwen moeten verkopen om de boel nog deftig te laten uitzien. Iedereen weet dat de laatste jaren er al een tekort was op de begroting. Met die huurkosten, want een aantal gebouwen huurt de overheid nu terug , samen met een moeilijker economische toestand en het reeds verspilde geld, is het moeilijk voor Leterme om veel voor de mensen te doen.

Ja dank zij zijn o zo grote voorganger
Beide heren hebben het ongelooflijk geluk gehad van sterk dalende intresten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:22   #85
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand die het niet met u eens is, is volgens u dan geen democraat ofwa...
waarvan akte...
Neen, u hebt problemen met mensen die democratisch stemmen, ik niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:28   #86
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, u hebt problemen met mensen die democratisch stemmen, ik niet.
nee, ik heb geen problemen met mensen die democratisch stemmen
ik heb problemen met niet-democratische partijen,wat ze ook beweren
Oud 11 mei 2008, 19:30   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, u bent er zo ene.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:33   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent zo democratisch,dat u nog geen eens antwoord op democratische vragen.
Oud 11 mei 2008, 19:33   #89
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk best wel grappig te zien hoe men bijna krampachtig en uit pure hopeloosheid de verrottingsstrategie probeert toe te passen op Leterme. Niet dat ik zo'n groot bewonderaar van hem ben, maar de waarheid heeft nu eenmaal ook z'n rechten. "Kan Leterme het niet?" Mijn inziens heeft die vraag geen enkel bestaansrecht, omdat de hele zaak daar niet ronddraait. In tegenstelling tot wat de Franstaligen ons willen doen geloven (en in hun zog ook onze slaafde mediajongens en -meisjes), ligt de bal niet in het kamp van Leterme. Dat ligt volledig en volkomen bij de Franstaligen. Zijn die bereid de democratie te respecteren en de democratische regels toe te passen?

Alles is bij die vraag gelegen.

Trouwens, Verafstoot komt niet terug. Met hem hebben we trouwens niets bereikt, integendeel. Verafstoot vluchtte weg naar Italië achter zich latend een regelrechte puinhoop in de federale financiën, een verwarring op institutioneel vlak door jarenlang immobilisme of grote toegeeflijkheid aan de Franstaligen.
Het is geen verrottingsstrategie, het is overduidelijk dat Leterme niet geschikt is voor deze job. De hulde die de topicstarter aan verhofstadt brengt is op zich wel terecht. Wat Leterme nu dood is gewoon dodelijk voor zowel walen als vlamingen en eigenlijk veel minder voor België. Wat doet deze regering nu eenmaal? Niets anders dan bakkeleien over BHV, maar verder wordt er dan ook geen zinnige klop uitgevoerd behalve wat ballonetjes op te laten. Moest Leterme iets of wat leiderschap in zich hebben had hij toch op zijn minst een tweede project uit gedokterd zodat zijn nalatenschap toch nog iets concreets zou hebben opgebracht en het feit meer uit de spotlight wordt gehaald dat Verhofstadt niet zo dom was om te geloven er enkel 5 min moedig nodig waren en dat er naast vlaams nationalisten nog mensen wonen in Belgie en dat deze ook moeten bediend worden. En dat is het laatste wat we van deze eerste minister kunnen zeggen, dat hij de belgen of zelfs maar de vlamingen dient.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:35   #90
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik meen mij toch nog te herinneren dat Leterme indertijd toen hij minister-president werd na de VLD ook niet zo'n prachtig geschenk kreeg. Ook toen kwamen er veel lijken uit de kast . Hij had natuurlijk het economisch klimaat mee, maar heeft Vlaanderen toch welvarend gemaakt door min of meer goed bestuur.

Ik ben verre van een tsjeef, maar ik had toch wel gewild dat men hem de kans had gegeven om heel België goed bestuur te geven, door elke regio zijn eigen maatregelen te laten nemen, maar geef toe, hij werd van bij het begin de grond ingeboord en dat niet alleen door de Franstaligen!!

Ik vind het nog altijd straf dat mensen die zelf de touwtjes in handen hadden alles lieten verrotten en dan nadien een nieuwkomer de schuld geven dat hij het niet kan oplossen!!!

Bah, politiek , allemaal bedrog en bedriegers!! (en kleine kinderen : sliep, sliep, hij kan het niet!!)

Ze behandelen de kiezers als onwetende kleine kinderen zijn, maar die zijn meestal volwassener dan de politiekers!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 11 mei 2008 om 19:36.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:36   #91
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Inderdaad, dit had allemaal kunnen vermeden worden als Verhofstadt zijn plicht had gedaan ipv het op Leterme zijn nek te schuiven.
En wat nog erger is, dat Verhofstadt die Franstalige politici rot en rot verwend heeft, waardoor er nu geen serieuze gesprekken meer mogelijk zijn.

Verhofstadt deed werkelijk alles voor het postje: zijn partij, zijn ideologie, zijn achterban, zijn volk, niets kon hem schelen, zolang hij maar de grote man kon uithangen bij Barosso en co. Hij zag zichzelf als een soort Charles De Gaulle voor Europa, terwijl hij in eigen land geen enkel probleem oploste, in tegendeel liet verrotten...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 mei 2008 om 19:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:38   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gek, en daarjuist was je paars nog aan het ophemelen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 11 mei 2008, 19:41   #93
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U bent zo democratisch,dat u nog geen eens antwoord op democratische vragen.
is dat niet mijn democratisch recht?

nee, serieus, vraag, heb jij een vraag gesteld?
Oud 11 mei 2008, 19:41   #94
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik meen mij toch nog te herinneren dat Leterme indertijd toen hij minister-president werd na de VLD ook niet zo'n prachtig geschenk kreeg. Ook toen kwamen er veel lijken uit de kast . Hij had natuurlijk het economisch klimaat mee, maar heeft Vlaanderen toch welvarend gemaakt door min of meer goed bestuur.

Ik ben verre van een tsjeef, maar ik had toch wel gewild dat men hem de kans had gegeven om heel België goed bestuur te geven, door elke regio zijn eigen maatregelen te laten nemen, maar geef toe, hij werd van bij het begin de grond ingeboord en dat niet alleen door de Franstaligen!!

Ik vind het nog altijd straf dat mensen die zelf de touwtjes in handen hadden alles lieten verrotten en dan nadien een nieuwkomer de schuld geven dat hij het niet kan oplossen!!!

Bah, politiek , allemaal bedrog en bedriegers!! (en kleine kinderen : sliep, sliep, hij kan het niet!!)

Ze behandelen de kiezers als onwetende kleine kinderen zijn, maar die zijn meestal volwassener dan de politiekers!!
blijkbaar met de waarheid uit een omamond komen! felicitaties.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 mei 2008 om 19:44.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:42   #95
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Gek, en daarjuist was je paars nog aan het ophemelen.
haha, t heeft nog lang geduurd voor deze reactie kwam
Oud 11 mei 2008, 19:44   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haha, t heeft nog lang geduurd voor deze reactie kwam
Maar ze is wel terecht.
Oud 11 mei 2008, 19:46   #97
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Het is geen verrottingsstrategie, het is overduidelijk dat Leterme niet geschikt is voor deze job. De hulde die de topicstarter aan verhofstadt brengt is op zich wel terecht. Wat Leterme nu dood is gewoon dodelijk voor zowel walen als vlamingen en eigenlijk veel minder voor België. Wat doet deze regering nu eenmaal? Niets anders dan bakkeleien over BHV, maar verder wordt er dan ook geen zinnige klop uitgevoerd behalve wat ballonetjes op te laten. Moest Leterme iets of wat leiderschap in zich hebben had hij toch op zijn minst een tweede project uit gedokterd zodat zijn nalatenschap toch nog iets concreets zou hebben opgebracht en het feit meer uit de spotlight wordt gehaald dat Verhofstadt niet zo dom was om te geloven er enkel 5 min moedig nodig waren en dat er naast vlaams nationalisten nog mensen wonen in Belgie en dat deze ook moeten bediend worden. En dat is het laatste wat we van deze eerste minister kunnen zeggen, dat hij de belgen of zelfs maar de vlamingen dient.
Het Vlaams Kartel haalde in de Kamer geen meerderheid, dus moet je rekenen op goodwill van de anderen, maar als er constant spelletjes gespeeld worden om het kartel uiteen te halen, als men totaal niet meewerkt, tja dan gaat het uiteraard niet vooruit. Leterme had in december nooit in de regering mogen stappen. Ik heb daar nachten niet van geslapen. Het land lag in december op zijn gat, hij kon daar het verschil maken. Helaas is hij gezicht onder de druk van media, koningshuis en zijn partij. Hij ging in zee met allemaal politieke vijanden. Tja goed bestuur kan dat inderdaad niet opleveren en oplossingen al zeker niet. Hopelijk ziet Leterme dat snel in en laat hij die regering zo snel mogelijk vallen, bovendien moet Kris Peeters ook ontslag nemen als minister president. Eric Van Rompuy zei dat de Vlaamse regering ook in de problemen zou komen.

De bedoeling is zonder communatair akkoord dat het land deze zomer in een zeer diepe politieke crisis wordt gestort en dat alle politieke niveaus worden lam gelegd, tot de Franstaligen plooien...

Dat de koopkracht daalt, tja... We moeten iets over hebben hé.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 mei 2008 om 19:48.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:50   #98
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maar ze is wel terecht.
let's agree to disagree...
Oud 11 mei 2008, 19:54   #99
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
is dat niet mijn democratisch recht?

nee, serieus, vraag, heb jij een vraag gesteld?
Neen antwoord gegeven op uw vragen no64,68,77,85 zonder antwoord terug van u,maar dat is uw zaak natuurlijk.
Oud 11 mei 2008, 20:00   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
let's agree to disagree...
Paars heeft de vrijheid van meningsuiting - en dus de democratie - aan banden gelegd met de negationismewet. Paars negeerde alle peilingen omtrent het migrantenstemrecht en drukte het er toch door. Paars vond het niet nodig om over Europa een referendum te houden hoewel de uitslagen in buurlanden duidelijk maakten dat een referendum noodzakelijk was. Paars ging voor de totale macht door kleine partijtjes te nekken met de kiesdrempel en door hun aanpak van het VB. Paars bevestigde het cordon. Paars legde de wil van de kiezer naast zich neer met de cooptatie van Jacyntha De Roeck.

Paars was niet democratisch. Verre van zelfs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be