Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 19:32   #401
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar we kunnen nu nog niet eens met een ander maar redelijk gelijkaardig volk samenleven, waarom zouden we dat dan wel kunnen met een nog vreemder volk?

Ik begrijp dat niet.
Ik ook niet eigenlijk. Wilder wilde gewoon zijn interessant doen zoals gewoon.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:32   #402
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we kunnen nu nog niet eens met een ander maar redelijk gelijkaardig volk samenleven, waarom zouden we dat dan wel kunnen met een nog vreemder volk?

Ik begrijp dat niet.
Oud 12 mei 2008, 19:33   #403
zeef
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Blijf maar met jullie tengels van Zeeland af. Mooiste provincie van Nederland die echt nooit bij dat oerlelijke België zal horen. Leer eerst mooie wegen en fietspaden bouwen en die oerlelijke kasteelhuizen vervangen door mooie kleine en nette Vinex huisjes en kom dan nog es terug. Doei!!!
Elk zijn smaak, Kees, maar de wereld verkiest op heel vele vlakken de Belgische smaak tot de top; in tegenstelling tot de Nederlandse. Vind jij die halve staancaravans in Nederland dan zoveel sexier?
Oud 12 mei 2008, 19:39   #404
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Elk zijn smaak, Kees, maar de wereld verkiest op heel vele vlakken de Belgische smaak tot de top; in tegenstelling tot de Nederlandse. Vind jij die halve staancaravans in Nederland dan zoveel sexier?
België betekent niets in het buitenland, Nederland wel. België is het lachertje van Europa geworden met al onze zogezegde politici die in feit maar hofnarren en clowns zijn.
Oud 12 mei 2008, 19:44   #405
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daarstraks ging het 'nooit of te nimmer' gebeuren, nu is het al 'geleidelijk aan'. Dat komt nog in orde!
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Er stond "zo'n dingen gebeuren geleidelijk aan" . Met zo'n dingen verwees ik naar de val van de berlijnse muur . Met zo'n dingen verwees ik ook naar Vlaanderen , maar NIET dat vlaanderen ooit bij Nederland terecht komt. Ik geloof wel dat ik het ooit nog ga meemaken dat Vlaanderen onafhankelijk wordt , maar bij Nederland? : you've got to be kidding!

Ik denk dat sommigen de complexiteit van zoiets toch heftig onderschatten.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:48   #406
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik geloof wel dat ik het ooit nog ga meemaken dat Vlaanderen onafhankelijk wordt
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:49   #407
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
In elk geval zitten onze autowegen niet vol met putten, scheuren en andere oneffenheden, hebben wij keurig verzorgde woonwijken, geen oerlelijke lintbebouwing waar de éne oranje dakpannen op zijn woning heeft liggen en de buurman schuin aan de overzijde knalgele. Alléén het uitzicht van Vlaanderen is al voldoende om nooit een hereniging te willen. Nederland is gekend tot in de USA, België is enkel bekend onder de naam "Brussels". Nederlanders zijn zakenlieden, over heel de wereld zitten er Nederlanders van de paradijselijke Seychellen eilanden tot de flatgebouwen van Singapore. Heineken Bier, razend populair in heel de wereld in schril contrast met Jupiler enkel bekend in Belgie en Nederland.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:51   #408
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In elk geval zitten onze autowegen niet vol met putten, scheuren en andere oneffenheden, hebben wij keurig verzorgde woonwijken, geen oerlelijke lintbebouwing waar de éne oranje dakpannen op zijn woning heeft liggen en de buurman schuin aan de overzijde knalgele. Alléén het uitzicht van Vlaanderen is al voldoende om nooit een hereniging te willen. Nederland is gekend tot in de USA, België is enkel bekend onder de naam "Brussels". Nederlanders zijn zakenlieden, over heel de wereld zitten er Nederlanders van de paradijselijke Seychellen eilanden tot de flatgebouwen van Singapore. Heineken Bier, razend populair in heel de wereld in schril contrast met Jupiler enkel bekend in Belgie en Nederland.
En sinds wanneer is gans Nederland calvinistisch? Het katholieke Zuiden ...

Heineken mag dan wel bekend zijn, het blijft oerslechte kattepis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 12 mei 2008 om 19:52.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:51   #409
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heineken Bier, razend populair in heel de wereld in schril contrast met Jupiler enkel bekend in Belgie en Nederland.
Deze zin zegt wel hoe relatief het oordeel van 'de rest van de wereld' wel is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:53   #410
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Kun je nagaan, geen alarmbelprocedures meer, geen belangenconflicten, transparante geldstromen, 1 taalgemeenschap, geen PS.......2 havens, 2 hoofdsteden?????
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:56   #411
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wilders is maar de laatste in een lange rij (enkele daarvan vind je op www.baarlewerkgroep.org/bekendestemmen.htm). Hij heeft wel de verdienste om het thema voor het eerst in de politieke arena te brengen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:57   #412
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Denk ook aan de tijd.

Het ontmantelen van de Belgische staat, zonder bloedvergieten, zal minstens een paar decennia duren. Het opbouwen van het nieuwe Groot-Vlaanderen (want Brussel wordt de hoofstad en de naam moet Groot-Vlaanderen zijn - zijn de Nederlanders niet akkoord, dan moeten ze maar aansluiting zoeken bij Duitsland), zal op zich ook al ettelijke decennia vergen.

Ik zie dat gewoon praktisch niet zitten. Tegen die tijd is Nederland immers formeel een Amerikaanse staat.

Laatst gewijzigd door C2C : 12 mei 2008 om 19:57.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:59   #413
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
In elk geval zitten onze autowegen niet vol met putten, scheuren en andere oneffenheden
Nee, maar jullie autowegen zitten wel vol met hollanders!

Laatst gewijzigd door Thanatos : 12 mei 2008 om 20:01.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:59   #414
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Geen Justine Henin
Tja Moser, waar woont die?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 20:46   #415
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zevers. Ik ben voor de Europa van de grote landen, niet voor de Europa van de regio's. Voor mij moet Zwitserland ook splisten : Franstalige kant naar Frankrijk, Duitstalige kant naar Duitsland en Italiaanse kant naar Italië. Ik weet wel dat het een utopie is maar ik denk dat eentalige landen in feit beter zijn. Zo zijn er al minder problemen.
Uw staatsnationalistische en racistische retoriek is geen antwoord op mijn opmerkingen hoor.
Voor heel wat volkeren is de Franse staat het slechtste dat hen ooit is overkomen.

Maar geen nood, op een dag zal het verzet er weer zijn. Als 't moet zelfs gewapend.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 20:51   #416
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik zie zo'n fusie helemaal zitten.

Nederland, Vlaanderen, Wallonië, Luxemburg, Suriname, Schotland, Denemarken, Ijsland, ... allemaal samen in een 'Republiek van Vrije Zeevolkeren' (of zoiets, het kind zal een naam moeten krijgen, hé !), dat lijkt me wel iets moois.

Maar ik ben al wreed content met enkel Nederland en Vlaanderen samen, als het echt niet anders kan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 22:13   #417
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

http://www.nsv.be/index.php?option=c...id=90&Itemid=9

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 22:14   #418
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Tegen die tijd is Nederland immers formeel een Amerikaanse staat.
Vanuit die optiek is het streven naar de reünie dus een strijd tegen Amerikaans imperialisme

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 22:51   #419
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hij wil een referendum houden. Niets imperialistisch aan. Ik zou me eerder gevleid voelen, als ik jou was. Voor beide landen zou het een enorme kans zijn.
Een referendum? Kennen we in Vlaanderen een referendum over internationale zaken?
Citaat:
Rik Daems, fractieleider van de VLD, ontwapende echter niet en zocht met steun van de MR via juridische spitsvondigheden toch nog een uitweg. Vorige kreeg hij nog wat respijt toen de Kamer hoogst uitzonderlijk het verslag van de commissie afwees. Donderdagnacht was het verhaal helemaal afgelopen. Een MR-voorstel tot grondwetswijziging (artikel 167) om referenda over internationale verdragen mogelijk te maken, haalde niet de vereiste tweederde meerderheid. Enkel liberalen, Vlaams Belang, Ecolo en Spirit stemden voor de wijziging.
Bron: http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...dvanzaken.html
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 23:15   #420
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
In het Engels? Zelfs de Fransen zelf moeten al erkennen dat het glorieuze tijdperk van de Franse beschaving voorbij is.

Uw Frankrijk is trouwens al aan het uiteenvallen. De jacobijnse politiek van Parijs zal de andere volkeren alleen maar radicaliseren, wat je nu reeds ziet bvb in het feit dat in Ipparalde de Basken en eigen landbouwkamer op poten zetten. Of dat de Corsicanen zelfs de gewapende vrijheidsstrijd voeren tegen het Frans imperialisme.
Of dit:
http://youtube.com/watch?v=Jef6B2aIpkE&feature=related
Dat doen de Nationalistische Corsicanen al vijftig jaar, en wat heeft het hen opgebracht? Nada, zilch, rien du tout. En waarom? Omdat de overgrote meerderheid van de Corsicanen niets te maken wil hebben met terroristen. En wat de Basken betreft, er is in Frans-Baskenland nog geen 3 percent Basken die voor nationalistische partijen stemt of voor een onafhankelijke staat ijvert. Cfu de laatste regionale verkiezingen. En dat is al decennia zo.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be