![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Gouverneur
|
![]() Het geeft ons de mogelijkheid eindelijk de democratie te herstellen.Een land waar het hoogste gerechtshof beslist dat een van de basisbeginselen van de democratie (het gelijkheidsbeginsel) door de kieswet wordt overtreden en waar men na een half decennium nog niets aan heeft gedaan is geen democratie.
Een land waar een politicus op de tribune van de Kamer komt vertellen dat de Grondwet geen vodje papier is en later in zijn memoires toegeeft dat hij bij de eerste staatshervorming niet altijd de Grondwet heeft gerespecteerd is geen democratie. Een land waar de eerste minister na grove schendingen van de Grondwet door de Koning tot burggraaf wordt benoemd is geen democratie. Een land waar een Koning op de troon zit wiens grootvader door de Grondwet zijn rechten op de troon werden ontnomen is geen democratie. Een land waar het nageslacht van verkozen politici uitgroeit tot een politieke dynastie kan nooit een democratie zijn maar vormt een particratie. Het voorstel van Wilders geeft ons de kans aan te sluiten bij een democratie. En als wij er bovenop nog een nationaal voetbalelftal krijgen dat die naam waardig is dan moeten ook de sportliefhebbers tevreden zijn.
![]() |
#423 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoezo "herstellen"? Typisch poco-modewoord, iets "her"stellen wat nooit bestond.
![]() |
#424 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Overigens is het niet de vraag of die bewegingen een minderheid binnen Frankrijk voorstellen; wel wat ze in (Noord-)Baskenland, Corsica, etc... voorstellen. Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 13 mei 2008 om 09:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Europees Commissaris
|
![]() "Niet meer" moet genuanceerd worden. Ik heb niet de indruk dat er ooit veel interesse is geweest voor de Nederlandstalige cultuur vanuit Franstalige hoek.
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Europees Commissaris
|
![]() IK heb niet de indruk dat je hier al te veel victorie mag kraaien.
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou beginnen met dat woordje "terug" te schrappen. Wanneer hebben die ooit onder de Belgische knoet geleefd?
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Dus Frankrijk is gewéldig voor de Bretoenstaligen, Occitaanstaligen,...? Ik begin jouw "expertise" in Frankrijk steeds meer in vraag te stellen.
![]() Citaat:
Ik denk echt dat je geen geschikte Franse patriot bent ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 13 mei 2008 om 10:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Gouverneur
|
![]() @Willem1940NLD
België heeft wel degelijk een democratisch regime gekend tot 1970.
![]() |
#431 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk. Peilingen zijn zowat per definitie flauwekul, de ene al wat meer dan de andere. Maar hun enige waarde is mediatiek, en dus propagandistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de société générale heeft alle macht in 't land enz...
Laatst gewijzigd door Burkide : 13 mei 2008 om 10:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En sinds de regering van Noordrijn-Westfalen enkele maanden geleden te horen heeft gegeven, interesse te hebben in lidmaatschap van de Benelux, heb ik er geen problemen mee om hen ook een plaats te geven binnen de Nederlandse Confederatie. Zolang er maar respect is voor de soevereiniteit van de deelstaten. En dat respect is er in België niet en zal er ook nooit zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie heb je het dan? Over de Van Saksen-Coburgs? Want voor de rest zie ik enkel Franstalige Vlamingen, Franstalige Walen en Franstalige Luxemburgers in België wonen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederland is niet alleen politiek, maar ook cultureel sterk op de Angelsaksische (on)beschaving georiënteerd. Al sinds 1648 - toen het zich definitief losscheurde uit het Heilige Roomse Rijk - is dat landje een voorpost van de vijand. Het was de eerste "jodenrepubliek" van het Europese vasteland. Kunnen we dus spreken van een toenadering tussen Vlaanderen en Nederland, omdat heel West-Europa ondertussen een voorpost van de vijand is geworden? Ik droom nog altijd van de Zeventien Provinciën, met het verschil dat ik goed besef dat het een droom is. Eerst (culturele) revolutie, daarna zien we wel. Ik vind trouwens meer van onze Germaanse en Keltische wortels terug in Wallonië, dan in Nederland eerlijk gezegd. De argumentatie van economen, democraten en andere kruideniers om Nederland en Vlaanderen te verenigen, maakt niet veel indruk op mij. Nationale grootsheid noch sociale rechtvaardigheid laten zich uitdrukken in termen van BBP per capita. "Dietsland" bij de G8 (G9) is dus geen argument.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 mei 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewicht in Europa: naast dat Vlaanderen alleen al meer gewicht in Europa zou hebben voor de vlamingen dan Belgique (want hoe vaak hebben de nederlandstalige - en franstalige 'europeanen' geen diametraal tegenovergestelde opvattingen), is het hallucinant te denken dat een unie van VL en NL niet veel meer gewicht zou hebben dan BE. We hebben het dan over een land dat economisch in de top 10 van de wereld zal staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begin te denken dat dit idee zeer latent aanwezig is in een grote groep zwijgenden. Ik begin zelfs te denken dat als het toch ooit zou gebeuren dat België naar de haaien gaat, dit eerder zal gebeuren dan een onafhankelijke Vlaamse staat. Het zou wel logischer zijn, maar dat wil niets zeggen. |
|
![]() |
![]() |