Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2008, 10:04   #21
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Circe, ik vind u schrijfsels eigelijk niet zo aangenaam om te lezen, als ze over moslims gaan (wat meestal het geval lijkt te zijn). Allez, ik voel mij nogal aangevallen soms omdat ze dikwijls nogal verbaal agressief zijn (mijn liefje is ne moslim).
Ge schrijft wat ge wilt uiteraard é, just saying...

(geldt eigelijk voor een hoop mensen hier)
En u bent daar precies nog fier over ook nog ?
Moeten wij u nu feliciteren of zo ?
Arm meiske, ik beklaag u...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 11:56   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Meestal begint het wanneer ze een GSM pikken en neerleggen bij bruingekleurde jongens en meisjes met alle gevolgen vandien en dit enkel om de allochtoon in een slecht daglicht te plaatsen.
Ik zie regelmatig leuke, zeer donkere jongedames in zeer weinig bedekkende kledij rondhuppelen. Ik zie nog veel meer autochtone meisjes en vrouwen rondwandelen in wat men 40 jaar geleden schandalige hoerenkleding zou genoemd hebben.(soms een streling voor het oog en puur estetisch genot,soms walging opwekkend)
Maar de jongedames die U wilt aanhalen, zie ik zelden alleen rondwandelen in recreatiegebieden, en al helemaal niet in badpak. (ben ademloos aan het wachten op de eerste Boerkinni)
Wat ik in Hofstade plage wel veel zie, zijn wandelende tenten met een kroost die gewoon rondrend als halve wilden of zoals het mooi verwoord werd,groepjes testosteronboys.

Maar geen mogelijkheid om als "groep VBjongeren" GSM's te pikken en bij de brave allahtoontjes te leggen zonder opgemerkt te worden.
Oud 13 mei 2008, 11:59   #23
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u blijkt een probleem te hebben met de realiteit?

Ik paste hier gewoon krantenartikelen.

uw liefje is NE moslim. Jij bent dus een femelleke. NE moslim mag wèl met de oorlogsbuit neuken, maar andersom mag een vrouwelijke moslima zelfs niet kijken naar een belgische jongen. Ook niet nadat haar familie hier al generaties lang woont..
Ik bedoel niet die krantenartikelen, ik bedoel zinnekes als hier vetgedrukt.

Citaat:
Dat uw liefje NE moslim is, is dus uw probleem; ik ken nog meisjes die NE moslim als lief hadden. Alleen kon er na vier jaar van een toekomstig huwelijk geen sprake zijn, want zijn mama had hem al gekoppeld aan het nichtje uit Marokko; Geen nood: hij zou het vlaamse meisje als tweede vrouw houden en met het nichtje enkel voor de schijn trouwen en neuken.

Veel geluk met uw moslims lief! Vraag toch maar eens voor alle zekerheid of het nichtje in Marokko al aan een bruidegom is gekoppeld.
En verder weet je natuurlijk dat ook jongetjes als maagd in het huwelijk moeten treden, dus gaat hij daar geen enkel bezwaar tegen maken. Zien hoe lang hij het zonder oefenmatras wil volhouden.

Spannend.
Bwa die neemt traditiezever enzo niet zo zwaar op. Ik heb als 'ongelovige' wel voortdurend discussies (die ik eigelijk altijd win want ja religie afbreken is eigenlijk té simpel). Mja ik vind dat nog wel boeiend/ spannend.

Over Islamkritiek gesproken, Wafa Sultan vind ik zo slecht nog niet:
http://youtube.com/watch?v=up3yuQDAWKQ

In't Arabisch is ze wel veel cooler dan int Engels.

Laatst gewijzigd door morgen : 13 mei 2008 om 12:27.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 12:03   #24
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gecondoleerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
En u bent daar precies nog fier over ook nog ?
Moeten wij u nu feliciteren of zo ?
Arm meiske, ik beklaag u...
Maak u geen zorden, ik weet wat ik doe.

Laatst gewijzigd door morgen : 13 mei 2008 om 12:10.
Oud 13 mei 2008, 12:05   #25
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
In het artikel ging het niet over verbaal agressief,maarover echte agresiviteit.
Moeten mensen dan zwijgen over die gasten?
Uiteraard is die andere agressie erger. Ik bedoel gewoon dat we die dingen misschien op een beschaafde manier zouden kunnen afkeuren.
Oud 13 mei 2008, 12:28   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat proberen we al 15 jaar. Maar lief zijn helpt blijkbaar niet. Betuttelen ook niet.

Wat rest ons?
Oud 13 mei 2008, 12:33   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niet die krantenartikelen, ik bedoel zinnekes als hier vetgedrukt.
Och, je wilt het in moeilijke woordjes hebben?

Wel, moslims mogen volgens hun koran copuleren met "wat hun rechterhand bezit": oorlogsbuit, slavinnen die ze gevangen hebben.
Ik weet niet of je dit dan zoveel gezelliger vindt? Staat gewoon in hun heilig boekje hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 12:40   #28
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat proberen we al 15 jaar. Maar lief zijn helpt blijkbaar niet. Betuttelen ook niet.

Wat rest ons?
Kritiek geven en kritiek blijven geven, maar op een beschaafde manier ipv in 'jullie zijn een stelletje geitenneukers'-stijl. Of gewoon kritische vragen stellen aan de mensen waarmee je 'problemen' hebt, zodat ze zelf tot bepaalde conclusies kunnen komen.
Oud 13 mei 2008, 12:46   #29
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Och, je wilt het in moeilijke woordjes hebben?

Wel, moslims mogen volgens hun koran copuleren met "wat hun rechterhand bezit": oorlogsbuit, slavinnen die ze gevangen hebben.
Ik weet niet of je dit dan zoveel gezelliger vindt? Staat gewoon in hun heilig boekje hoor.
Ik weet dat dat in de Koran staat, ik heb die grotendeels gelezen. Wilt toch niet zeggen dat iedereen dat zomaar toepast? Als ik iets zou stelen in een winkel gaat die mijn hand ook niet afhakken hoor.

Laatst gewijzigd door morgen : 13 mei 2008 om 12:46.
Oud 13 mei 2008, 12:47   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kritiek geven en kritiek blijven geven, maar op een beschaafde manier ipv in 'jullie zijn een stelletje geitenneukers'-stijl. Of gewoon kritische vragen stellen aan de mensen waarmee je 'problemen' hebt, zodat ze zelf tot bepaalde conclusies kunnen komen.
Ik heb nog nooit iemand geitenneuker genoemd. Daar niet van.

Maar het probleem zit 'm in de kleine groep driftkikkers die de Koran letterlijk nemen zoals enkele verse import Imans het in hun kop stampen. Die kleine groep sleept anderen mee , of zet ze zo onder sociale druk dat ze op zijn minst niks meer doen of zeggen.

De redenatie is simpel. Als we het hard genoeg verzieken voor iedereen winnen we. Of onze jongens worden slachtoffers van een repressiebeleid, en kunnen we internationaal verontwaardigd wezen. Of die decandente ongelovigen blijven toegeven, en uiteindelijk winnen we dan ook.

Maar blijven zeggen "dat mag niet" en een vingertje opsteken werkt niet bij mensen die zeker weten dat het wel mag. Althans, het mag van hun "god".
Oud 13 mei 2008, 12:50   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat dat in de Koran staat, ik heb die grotendeels gelezen. Wilt toch niet zeggen dat iedereen dat zomaar toepast? Als ik iets zou stelen in een winkel gaat die mijn hand ook niet afhakken hoor.

Neen, dat mag HIER niet, iemand verminken als legale straf.
Willen we eens winkeldiefje spelen in Nigeria, Somalië, Afghanistan, Iran, Indonesië of een willekeurig ander Sharia/Korangebied? Op voorwaarde dat je al alleen op straat mag. Of gaan we in bende werken?
Oud 13 mei 2008, 12:51   #32
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit iemand geitenneuker genoemd. Daar niet van.

Maar het probleem zit 'm in de kleine groep driftkikkers die de Koran letterlijk nemen zoals enkele verse import Imans het in hun kop stampen. Die kleine groep sleept anderen mee , of zet ze zo onder sociale druk dat ze op zijn minst niks meer doen of zeggen.

De redenatie is simpel. Als we het hard genoeg verzieken voor iedereen winnen we. Of onze jongens worden slachtoffers van een repressiebeleid, en kunnen we internationaal verontwaardigd wezen. Of die decandente ongelovigen blijven toegeven, en uiteindelijk winnen we dan ook.

Maar blijven zeggen "dat mag niet" en een vingertje opsteken werkt niet bij mensen die zeker weten dat het wel mag. Althans, het mag van hun "god".
Hmm, dit klinkt een beetje als een complottheorie. Ik denk dat de 'lastige hangjongeren' net degenen zijn die zich relatief weinig van hun geloof aantrekken (en stelen, drinken, drugs etc). Het is wel waar dat een aantal zich van tijd tot tijd laten ophitsen door hun geloof of door een of andere imam. Maar is dat niet eerder bij de groep waarvoor elke rede tot relletjes een goede rede is?
Oud 13 mei 2008, 12:57   #33
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen, dat mag HIER niet, iemand verminken als legale straf.
Willen we eens winkeldiefje spelen in Nigeria, Somalië, Afghanistan, Iran, Indonesië of een willekeurig ander Sharia/Korangebied? Op voorwaarde dat je al alleen op straat mag. Of gaan we in bende werken?
Je moet mij niet vertellen hoe barbaars de Sharia is, dat spreekt voor zich. Daar had ik het dan ook niet over, ik bedoelde gewoon dat niet perse alles uit de Koran overal wordt toegepast (gelukkig). Je moet dus een vers uit de Koran niet gaan gebruiken als argument ofzo, want als de moslim in kwestie toevallig foert zegt tegen die vers, heb je geen argument meer.
(Natuurlijk kun je dat wel als kritiek op de islam in het algemeen of tegen de moslims die die vers toepassen gebruiken)
Oud 13 mei 2008, 13:03   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, dit klinkt een beetje als een complottheorie. Ik denk dat de 'lastige hangjongeren' net degenen zijn die zich relatief weinig van hun geloof aantrekken (en stelen, drinken, drugs etc). Het is wel waar dat een aantal zich van tijd tot tijd laten ophitsen door hun geloof of door een of andere imam. Maar is dat niet eerder bij de groep waarvoor elke rede tot relletjes een goede rede is?
Helaas is het een complottheorie die het plaatje te goed past. Dit hele parkoers is al uitgewerkt in de 7de eeuw. Werkte toen prima, en doet het nog steeds goed hoor.

De "slechte jongeren" die alcohol en drugs gebruiken, gaan gewoon na hun dood naar de hel. Tenzij ze zich opofferen voor de goeie zaak.Dus waarom ze niet gebruiken?
Trouwens, die jongeren kunnen zelfs een excuus inroepen. Taqiyya, het huichelen in Dar El Harb om zo de ongelovigen zand in de ogen te strooien.

En was Allah niet de barmhartige, de vergevingsgezinde?

In alle geval, zolang ze de Islam in pure vorm blijven gebruiken als reden voor baldadigheden en criminele feiten, zouden we er hier eerder harder tegen op moeten treden. Het overtreden van de wetten en/of sociale geplogenheden mag gewoon niet. Dat moeten we niet onder de mat vegen, en mea cumpa eraan plakken.
De Islam kan wel een reden zijn voor zulke zaken, maar zeer zeker geen excuus.
Kom AUB niet af met het kansarm zijn. Ik hoor toch niet al te veel Chinezen, Italianen(die het corrupte België wel kunnen smaken) Portugezen, Spanjaarden autochtonen etc etc die kaart trekken als het op criminaliteit aankomt.
Oud 13 mei 2008, 13:18   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet mij niet vertellen hoe barbaars de Sharia is, dat spreekt voor zich. Daar had ik het dan ook niet over, ik bedoelde gewoon dat niet perse alles uit de Koran overal wordt toegepast (gelukkig). Je moet dus een vers uit de Koran niet gaan gebruiken als argument ofzo, want als de moslim in kwestie toevallig foert zegt tegen die vers, heb je geen argument meer.
(Natuurlijk kun je dat wel als kritiek op de islam in het algemeen of tegen de moslims die die vers toepassen gebruiken)
Oh U bedoeld de slechte moslims die de Koran a la carte gebruiken.

Ik heb slecht nieuws jongedame. Een echte moslim gebruikt de volledige Koran. Niet dat ze dan niet meer mogen stelen, roven, moorden, liegen en bedriegen. Zolang de andere partij maar geen moslim is.
Eneuh, als je vriendje sex wil voor het huwelijk is ie verkeerd bezig.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 mei 2008 om 13:20.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 13:36   #36
FDM
Banneling

Standaard

en in elke groep zit er minstens 1ne die getraind is door de talibandietjes
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 13:43   #37
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Helaas is het een complottheorie die het plaatje te goed past. Dit hele parkoers is al uitgewerkt in de 7de eeuw. Werkte toen prima, en doet het nog steeds goed hoor.

De "slechte jongeren" die alcohol en drugs gebruiken, gaan gewoon na hun dood naar de hel. Tenzij ze zich opofferen voor de goeie zaak.Dus waarom ze niet gebruiken?
Trouwens, die jongeren kunnen zelfs een excuus inroepen. Taqiyya, het huichelen in Dar El Harb om zo de ongelovigen zand in de ogen te strooien.

En was Allah niet de barmhartige, de vergevingsgezinde?

In alle geval, zolang ze de Islam in pure vorm blijven gebruiken als reden voor baldadigheden en criminele feiten, zouden we er hier eerder harder tegen op moeten treden. Het overtreden van de wetten en/of sociale geplogenheden mag gewoon niet. Dat moeten we niet onder de mat vegen, en mea cumpa eraan plakken.
De Islam kan wel een reden zijn voor zulke zaken, maar zeer zeker geen excuus.
Kom AUB niet af met het kansarm zijn. Ik hoor toch niet al te veel Chinezen, Italianen(die het corrupte België wel kunnen smaken) Portugezen, Spanjaarden autochtonen etc etc die kaart trekken als het op criminaliteit aankomt.
Ik zeg toch nergens dat er niks gedaan moet worden aan criminaliteit op zich.

Ik vond kansarmoede ook altijd onzin, maar zie de laatste tijd tot mijn verbazing dat zelfs echt heel verstandige mensen uit 'kansarme gezinnen' toch niet 'hogerop' geraken.

Laatst gewijzigd door morgen : 13 mei 2008 om 13:43.
Oud 13 mei 2008, 13:50   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch nergens dat er niks gedaan moet worden aan criminaliteit op zich.
Neen, maar het lijkt er wel op dat U het typische POCO symptoom vertoont. Ze zijn niet allemaal zo.
Tuurlijk niet, maar waarom moeten de slechten uit die "groep" het dan niet verantwoorden?

Citaat:
Ik vond kansarmoede ook altijd onzin, maar zie de laatste tijd tot mijn verbazing dat zelfs echt heel verstandige mensen uit 'kansarme gezinnen' toch niet 'hogerop' geraken.
Het gefnuikt worden in "sociaal opklimmen" is nog altijd geen vrijgeleide tot criminaliteit. En een goeie/hoge intelligentie wil nog niks zeggen. Je kan perfect een geniale maar botte baviaan zijn. En dat helpt ook niet in deze maatschappij. Je kan beter een domme kontlikker wezen. (iemand nog een ministerpostje?)
Oud 13 mei 2008, 13:51   #39
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oh U bedoeld de slechte moslims die de Koran a la carte gebruiken.

Ik heb slecht nieuws jongedame. Een echte moslim gebruikt de volledige Koran. Niet dat ze dan niet meer mogen stelen, roven, moorden, liegen en bedriegen. Zolang de andere partij maar geen moslim is.
Eneuh, als je vriendje sex wil voor het huwelijk is ie verkeerd bezig.
Hij is een goed mens én een goede moslim. Als hij volgens u 'verkeerd bezig is' zal hij daar iig niet van wakker liggen.
Oud 13 mei 2008, 13:58   #40
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen, maar het lijkt er wel op dat U het typische POCO symptoom vertoont. Ze zijn niet allemaal zo.
Tuurlijk niet, maar waarom moeten de slechten uit die "groep" het dan niet verantwoorden?
Ik ben echt niet politiek correct hoor. Enja dat 'De slechten' zich maar verantwooorden, mij niet gelaten.
Mijn Wafa Sultan filmpje was bovendien ook niet helemaal PC.

Laatst gewijzigd door morgen : 13 mei 2008 om 13:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be