Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2008, 14:34   #3781
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat een klinklare BS!

"Open staan voor ..." houdt helemaal niet in dat men alles zomaar moet slikken omdat het alternatief is.
"Open staan voor..." houdt in dat men zaken onderzoekt, in plaats van ze met een knee jerk reactie te ontkennen. Als je constant termen gebruikt als "onnozele theorieen" "belachelijke verhaaltjes" en diens maar dan verraad je al welk standpunt je ingenomen hebt. Hoe kan je die taal verzoenen met een open geest? Zeker niet. Het zijn gevoelstermen die je al van in het begin gehanteerd hebt.

Citaat:
Jij zou eens open moeten staan voor een elementaire waarheid: de fantasiewereld die je van gewetensloze charlatans heb gekocht bestaat niet!
D�*t is de reden dat je nooit echte argumenten en bewijzen brengt, exodus, niet het Groot Complot.
Sta je open voor deze mogelijkheid?
Het probleem is dat mijn en jouw conceptueel beeld van de "grote samenzwering" wellicht heel verschillende zijn. Jij ziet het zodanig overdreven of filmscenario achtig dat je het niet mogelijk acht. Ik sta open voor alle informatie, maar momenteel denk ik dat er wel een samenzwering is in dien zin dat sommigen bepaalde zaken geheim houden voor de meerderheid omdat ze ervan profiteren. Dit op maatschappelijk, economsich, technologisch en spiritueel vlak.

Laatst gewijzigd door exodus : 13 mei 2008 om 14:35.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 14:42   #3782
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta open voor alle informatie, maar momenteel denk ik dat er wel een samenzwering is in dien zin dat sommigen bepaalde zaken geheim houden voor de meerderheid omdat ze ervan profiteren. Dit op maatschappelijk, economsich, technologisch en spiritueel vlak.[
Het fundamentele inzicht is me vreemd...
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 14:45   #3783
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
"Open staan voor..." houdt in dat men zaken onderzoekt, in plaats van ze met een knee jerk reactie te ontkennen. Als je constant termen gebruikt als "onnozele theorieen" "belachelijke verhaaltjes" en diens maar dan verraad je al welk standpunt je ingenomen hebt. Hoe kan je die taal verzoenen met een open geest? Zeker niet. Het zijn gevoelstermen die je al van in het begin gehanteerd hebt.

Dat is intellectueel oneerlijk. Je kan een theorie die niet ondersteund wordt niet telkens opnieuw blijven voorstellen en telkens blijven rekenen op de goodwill van je gesprekspartner. Je moet een theorie, bij gebrek aan bewijzen, na een tijd ook durven verwerpen.
Oud 13 mei 2008, 14:47   #3784
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt geen flauw benul van wat anderen al dan niet onderzocht hebben!

Bewijs jouw verhaaltjes, en niemand zal ze belachelijk noemen. Bewijs jouw theorieën, en niemand zal ze onnozel noemen.

Wat "onderzoek" betreft, exodus, welke recente boeken over evolutietheorie heb jij dan gelezen?
Citaat:
Het probleem is dat mijn en jouw conceptueel beeld van de "grote samenzwering" wellicht heel verschillende zijn. Jij ziet het zodanig overdreven of filmscenario achtig dat je het niet mogelijk acht. Ik sta open voor alle informatie, maar momenteel denk ik dat er wel een samenzwering is in dien zin dat sommigen bepaalde zaken geheim houden voor de meerderheid omdat ze ervan profiteren. Dit op maatschappelijk, economsich, technologisch en spiritueel vlak.
Mag ik er fijntjes op wijzen dat net jij en Pindar geregeld naar films en televisieseries verwijzen als "bewijs".

En neen, ik overdrijf helemaal niet.

Om het bij het thema van deze thread te houden:

Zowat alle biologen ter wereld zijn het erover eens dat de evolutietheorie de beste beschikbare theorie is om de ontwikkeling van de soorten te verklaren.
Dit wordt gestaafd door vele duizenden peer-reviewed artikels, over anatomie, celbiologie, embryologie, ecologie, ...

Jij beweert dat de evolutietheorie aantoonbaar fout is, dat de tegenbewijzen op grote schaal onderdrukt worden. Dat zou echter betekenen dat al deze biologen ofwel dom, ofwel in een samenzwering zitten om toch de evolutietheorie te verkopen.

Zie je, exodus, open en kritisch zijn houdt ook in dat men naar de gevolgen van zijn eigen hypotheses kijkt, en ziet of ze zinvol zijn of niet.
Dat is iets wat je systematisch weigert te doen, omdat je slim genoeg bent om te begrijpen dat enorme samenzweringen onwaarschijnlijk zijn.
Toch is dat het logisch gevolg van jouw eigen stellingen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 mei 2008 om 14:48.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 15:25   #3785
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Jij verward spiritueel met katholiek?
Ik denk niet dat je een veel grovere fout kan maken
In de tegenstelling tussen materialistisch determinisme en spiritualisme dient het anders prima.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 15:32   #3786
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga ik deels mee akkoord maar ik had het dan ook niet over katholiek. De religies zelf zijn ook een macht/controlemiddel, net zoals de evolutietheorie.
Van de religies hebben we o.m. dor 9/11 wel kunnen vaststellen hoe ver dat kan gaan. Van de manipulatie door de evolutieleer hebben we echter nog geen bewijzen gezien.

Citaat:
Rationele mensen kunnen ook vasthouden aan hun wereldbeeld net zoals religieuze mensen dat doen.
In dit geval een rationeel wereldbeeld, gebaseerd op feiten en vaststellingen.

Citaat:
Dat men vroeger in allerhande esotherische scholen al wist dat er een "groot bewustzijnsveld is" (of hoe je het ook noemt) staat buiten kijf.
Ha ja?

Citaat:
Dit hangt samen met de geestelijke component, die weldegelijk een rol speelt in onze realiteit.
Nogal vaag,vnd je zelf niet?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 mei 2008, 15:49   #3787
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit staat haaks op het concept van een allesomvattend bewustzijn die de draaimolen is in deze realiteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
een Concept kan nooit en te nimmer een feit worden, nooit!
Kijk, als zelfs je mede-samenzweerder al zegt dat dat bewustzijn niet kan...
Oud 13 mei 2008, 16:45   #3788
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Ik vraag mij af hoe de evolutietheorie dan wel gebruikt wordt om ons, de 'domme massaas' onder controle te houden. Blijkbaar zijn wij wetenschappers nog de grootste oenen van allemaal, want we laten ons en masse wat op de mouw spelden en voor de kar van 'elites'(=????????) spannen. Bovendien zou ik dan wel eens willen weten wat dan de 'echte kennis' dan wel zou zijn, en in welk opzicht die kennis momenteel voor 'de elite' nuttiger zou zijn dan voor ons.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 13 mei 2008 om 16:46.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 16:55   #3789
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoe zij dan aan die kennis gekomen zijn.
Oud 13 mei 2008, 17:42   #3790
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En hoe zij dan aan die kennis gekomen zijn.
Van de een of andere appel gegeten.
Oud 13 mei 2008, 18:18   #3791
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Van de een of andere appel gegeten.
Wellicht, of een dikke toet gesmoord. We hebben nu nog maar amper de grenzen van de metafysica aangeraakt, we hebben er eigenlijk geen idee van wat er zich zelfs aan de rand van ons zonnestelsel precies bevindt, maar twee eeuwen geleden had men blijkbaar wel al een universeel bewustzijn ontdekt.

Ge moet het toch maar doen.
Oud 13 mei 2008, 18:33   #3792
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

wat een postings op mijn postings en die van Exodus zeg

Ontkenning, ontkenning , ontkenning

Blijkbaar grote bedreiging om te weten te komen dat he gigantisch genaaid bent.

En dan nog wat, hoe past het in de evolutieshit dat DNA 'gevormd' wordt dooor
gedachten en bewustijn(o.m. overtuigingen)?

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 19:43   #3793
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:

Pin d"Ar
Dus sommigen hier zullen communistische genen doorgeven aan hun klein mannen, anderen dan weer anarcho-kapitalistische etc?

Mag ik ook een antwoord op mijn vorige vraag?
Oud 13 mei 2008, 20:33   #3794
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Dus sommigen hier zullen communistische genen doorgeven aan hun klein mannen, anderen dan weer anarcho-kapitalistische etc?

Mag ik ook een antwoord op mijn vorige vraag?
DAT heb ik niet gezegd!
Ik zeg dat overtuigingen de DNA beinvloeden.
De 'geest' staat nl. hoger dan de materie.
Daarom dient eigenlijk elke genezing betrekking te hebben op de geest.
Daar ligt de oorsprong

Maar ja, die evolutieleer he?

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 13 mei 2008 om 20:35.
Oud 13 mei 2008, 20:51   #3795
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Wat bedoel je met beïnvloeden?

En waaruit blijkt dat de geest hoger staat dan de materie. Wat bedoel je met hoger staan? En met geest?

Voor mij klinkt geest als 'het onverklaarbare'; dat dus het onverklaarbare hoger staat dan de materie (het verklaarbare?). Waarschijnlijk bedoel jij er iets anders mee, dus vraag ik maar eerst wat je bedoelt.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 20:56   #3796
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Wat bedoel je met beïnvloeden?

En waaruit blijkt dat de geest hoger staat dan de materie. Wat bedoel je met hoger staan? En met geest?

Voor mij klinkt geest als 'het onverklaarbare'; dat dus het onverklaarbare hoger staat dan de materie (het verklaarbare?). Waarschijnlijk bedoel jij er iets anders mee, dus vraag ik maar eerst wat je bedoelt.
Eigenlijk bedoel ik heel simpel dat de 'geest' de 'materie' beinvloed door bv het veranderen van het DNA.Verander een overtuiging en je verandert je DNA.

Pin d"Ar
Oud 13 mei 2008, 21:14   #3797
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk bedoel ik heel simpel dat de 'geest' de 'materie' beinvloed door bv het veranderen van het DNA.Verander een overtuiging en je verandert je DNA.

Pin d"Ar
Tiens, dus je erkent dat DNA bestaat?
Een vinding van de recente biologie?

Dus je geeft feitelijk toe dat Wetenschap wel degelijk nuttig en juiste resultaten oplevert?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 21:41   #3798
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht even, want ik krijg hier rare gedachten bij: bedoel je dat het DNA van een atheïst die zich tot het christendom bekeert, verandert? Dat hij zijn nageslacht ander erfelijk materiaal meegeeft dan voor zijn bekering?
Oud 13 mei 2008, 21:43   #3799
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

En hoe standvastig moet een overtuigingsverandering zijn om het DNA te veranderen? Is een keertje twijfelen over het bestaan van god als christen genoeg om het DNA even te laten veranderen, of moet de overtuiging 'volkomen' zijn.

Heb je voorbeelden waaruit blijkt dat DNA verandert was na een verandering van overtuiging?

Verandert het DNA van mijn zoontje ook als hij erachter komt dat ik niet de sterkste man op deze aardbol ben?
Oud 13 mei 2008, 22:25   #3800
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat een postings op mijn postings en die van Exodus zeg
Ambetant he, als niet iedereen je theorietjes blind achternaholt?

Citaat:
Ontkenning, ontkenning , ontkenning

Blijkbaar grote bedreiging om te weten te komen dat he gigantisch genaaid bent.
Ik voel mij hooguit door jou genaaid, aangezien ik aanvankelijk nog bewijzen verwachtte.

Citaat:
En ga je dat dan eens aantonen, of blijft het ook weer bij een vertelseltje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be