Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2008, 00:50   #441
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Gedoogbeleid 4-ever. Alternatieven zorgen voor meer ellende. Zowel een streng verbod als een totale legalisatie zorgen voor meer ellende.

Het gedoogbeleid afrekenen op zijn hypocriete inconsistentie is een (makkelijke) mogelijkheid, maar wanneer men het afrekent op zijn concrete gevolgen dan zal men twee keer moeten nadenken.

Zelf vind ik canabis een puberale drug, maar mijn gevoel heeft niets met een beleid te maken uiteraard.
Oud 10 maart 2008, 11:47   #442
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Gedoogbeleid 4-ever. Alternatieven zorgen voor meer ellende. Zowel een streng verbod als een totale legalisatie zorgen voor meer ellende.

Het gedoogbeleid afrekenen op zijn hypocriete inconsistentie is een (makkelijke) mogelijkheid, maar wanneer men het afrekent op zijn concrete gevolgen dan zal men twee keer moeten nadenken.

Zelf vind ik canabis een puberale drug, maar mijn gevoel heeft niets met een beleid te maken uiteraard.
Geldt die mening ook voor harddrugs?
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:27   #443
Iveu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik vind de legalisatie/verspreiding van drug persoonlijk geen goede vooruitgang. Ik zie er echt geen enkel voordeel in.
Ik zie er heel veel voordelen in. Zoals bekend is in Nederland sinds 30 jaar een gedoogbeleid effectief. Door dit gedoogbeleid is de Nederlandse overheid in staat jaarlijks zo'n 400 miljoen euro aan accijnzen te heffen over de verkoop van hasj en wiet. Het argument dat na cannabis de stap naar harddrugs kleiner word kan ook naar de eeuwige jachtvelden toe. Het is namelijk nooit bewezen dat dit zo is, en uit eigen ervaring en met mij zijn er zo nog 100.000 ongeveer, is gebleken dat dit reuze meevalt. Als mensen die stap zetten, zetten ze die omdat zij dat willen, en niet omdat ze al cannabis roken. Mits cannabis niet gelegaliseerd word, word het alleen maar moeilijker om een effectief beleid te handhaven, want dit is er simpelweg niet. De politie in Nederland heeft de grootste moeite met drugsdealers oppakken, doet wel zijn uiterste best, en nog is het mogelijk om in elke stad binnen een kwartier alle soorten drugs te hebben, ook wiet, van slechte kwaliteit. Word cannabis gelegaliseerd, dan kan de overheid ook toezien op het THC gehalte van de cannabis, het aantal dat er word gekweekt, en wat al dies meer zij. Bijvoorbeeld in Californie zijn in 2007 17 miljoen planten buiten gekweekt, en 4 miljoen binnen. Een perfect voorbeeld van falend drugsbeleid. In Nederland is er nog amper overlast van blowers, en er zijn 1 miljoen mensen die prima functioneren in de maatschappij, terwijl zij wel blowen. Natuurlijk is het voor een enkeling beter om het niet te doen, wegens aanleg voor psychoses en dit soort ziekten, maar dit aantal is niet eens in procenten uit te drukken, alleen in promilles. In mijn optiek is het beter om alcohol aan banden te leggen, want zoals verschillende keren medisch bewezen is doodt dit hersencellen. De studie die onomstotelijk aantoont dat cannabis schadelijk is voor de hersenen moet ik nog lezen. Ik zeg niet dat cannabis onschadelijk is, maar het is een stuk minder onschadelijk dan door de overheid aan de mensen voor word gehouden.
Iveu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 13:16   #444
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband

Kan u dat iets beter uitleggen? Wat precies een puberale drug is?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 15:33   #445
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Wat denken jullie over de legalisatie van softdrugs met name weed in België en mss wel heel europa?

Tegen + zwaar straffen van al wie het produceert en verhandelt.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 15:42   #446
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht

Alsof dat dit verschil zou maken, de gevangenis zit vol. Hoe zwaarder de straffen hoe minder veroordeelden hun straf moeten gaan doen.

Dus, zwaarder straffen = minder straf gaan doen.

Verschaeve
Oud 14 mei 2008, 15:42   #447
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alsof dat dit verschil zou maken, de gevangenis zit vol. Hoe zwaarder de straffen hoe minder veroordeelden hun straf moeten gaan doen.

Tenzij je voor meer gevangeniscapaciteit zou zorgen natuurlijk...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:01   #448
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Nergens heb ik gezegd dat alles gevangenisstraf moet zijn. Ik ben voorstander van bestraffing door middel van publieke vernedering, stok- of zweepslagen, herinvoering doodstraf.

Voor drugdealers waarvan de bewijzen onomstotelijk zijn (niet enkel hoeveelheden aangetroffen maar ook het dealen zelf feitelijk vastgesteld) kan wat mij betreft onmiddelijk de doodstraf gelden.
Oud 14 mei 2008, 16:02   #449
Pavolini
Banneling

Standaard

Overigens vind ik ook dat grote gebieden in landen als Afghanistan, Colombia,... met ontbladeringsmiddelen mogen oversproeid worden.

De oorlog tegen drugs die hypocriet-rechts beweert te (willen) voeren is onzin. De maffia heeft te veel financiële macht in de bestaande economie.
Oud 14 mei 2008, 16:11   #450
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens heb ik gezegd dat alles gevangenisstraf moet zijn. Ik ben voorstander van bestraffing door middel van publieke vernedering, stok- of zweepslagen, herinvoering doodstraf.

Voor drugdealers waarvan de bewijzen onomstotelijk zijn (niet enkel hoeveelheden aangetroffen maar ook het dealen zelf feitelijk vastgesteld) kan wat mij betreft onmiddelijk de doodstraf gelden.
Met andere woorden, tegen dat u klaar bent met de maatschappij roepen de mensen, Hitler kom terug, alles is vergeven.

U klinkt als een imam in zo'n middeleeuws landje.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 14 mei 2008 om 16:11.
Oud 14 mei 2008, 16:27   #451
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Wat denk je te bereiken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:45   #452
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom?
Wat denk je te bereiken?
Minder druggebruik => minder negatieve gevolgen ervan zoals junkies die aan overdosissen sterven of die zo zot worden dat ze bejaarden met een schup proberen te vermoorden (zoals overlaatst in onze buurt gebeurt is).
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 17:48   #453
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Minder druggebruik => minder negatieve gevolgen ervan zoals junkies die aan overdosissen sterven of die zo zot worden dat ze bejaarden met een schup proberen te vermoorden (zoals overlaatst in onze buurt gebeurt is).
Op die manier verminder je het druggebruik niet, integendeel.

Het gaat hier over het legalizeren van softdrugs, met name weed.
Je kan niet sterven aan een overdosis weed.
Wat overlaatst in je buurt gebeurde, gebeurde zeker niet onder invloed van weed.
Leer een onderscheidt te maken tussen de verschillende soorten drugs.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:57   #454
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op die manier verminder je het druggebruik niet, integendeel.

Het gaat hier over het legalizeren van softdrugs, met name weed.
Je kan niet sterven aan een overdosis weed.
Wat overlaatst in je buurt gebeurde, gebeurde zeker niet onder invloed van weed.
Leer een onderscheidt te maken tussen de verschillende soorten drugs.
Leer misschien eerst eens hoe je onderscheid schrijft. Stellen dat een legalizering van soft drugs zou leiden tot een (relatieve) daling van het aantal softdrugs gebruikers is te zot voor woorden. Loop eens rond in Amsterdam op een willekeurige namiddag, dan zie je onmiddellijk het resultaat van een legalisering van softdurgs op het aantal gebruikers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 05:04   #455
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het (proberen) voorkomen dat mensen met doen met hun leven wat ze zelf willen een zware schending van mensenrechten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 13:45   #456
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind het (proberen) voorkomen dat mensen met doen met hun leven wat ze zelf willen een zware schending van mensenrechten.
En als iemand graag gifmenger wil worden, om anderen schade te berokkenen, omdat hij dat plezant vind, en het goed opbrengt ? Als men hem dan tegenhoud, dan schend men zijn mensenrechten ? Idem met moordenaars, verkrachters ? U moet die mensen met rust laten en ze laten doen wat ze willen ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 13:47   #457
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

te moeilijk om bij het onderwerp te blijven?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 13:55   #458
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Leer misschien eerst eens hoe je onderscheid schrijft. Stellen dat een legalizering van soft drugs zou leiden tot een (relatieve) daling van het aantal softdrugs gebruikers is te zot voor woorden. Loop eens rond in Amsterdam op een willekeurige namiddag, dan zie je onmiddellijk het resultaat van een legalisering van softdurgs op het aantal gebruikers.
Effe voor de goede orde: cannabis verkopen en/of telen is illegaal in Nederland.
Oud 15 mei 2008, 14:44   #459
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jij hebt veel noten op zijn zang voor iemand die al lang bewezen heeft dat hij niets van het onderwerp kent.

Begin eens met te leren het woord 'softdrugs' juist te schrijven.
Oud 15 mei 2008, 15:52   #460
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Effe voor de goede orde: cannabis verkopen en/of telen is illegaal in Nederland.
Wat al die coffeeshops dus doen in Nederland is illegaal volgens jou? Dan zouden er al eerder inspanningen tegen hun zijn ondernomen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be