![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5381 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#5382 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Toegegeven, het voorval is vrij ironisch. Maar ik moet eveneens toegegeven dat jullie vreselijk paranoïde zijn. Daar bestaan behandelingen voor ...
Bovendien zijn jullie nogal selectief. Dit bericht moet jullie toch niet zijn ontgaan,gezien jullie blijkbaar toch de mainstream media volgen: Citaat:
|
|
|
|
|
#5383 | |
|
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=17839
|
|
|
|
|
#5384 |
|
Banneling
|
Ach, ik snap ook nog steeds niet waarom jullie een normale instorting als niet mogelijk zien bij wtc7 en een controlled demolition als de enige optie. Daar wacht ik ook nog steeds op rationele en wetenschappelijke argumenten. Idem voor de fameuze stofwolk; welke rationele argumenten bevestigen daar dat er "te veel" stof was...
|
|
|
|
|
|
#5385 |
|
Parlementslid
|
Omdat het een stalen constructie is; een stalen kader kan niet instorten
Dat is allemaal aan elkaar vast geboud. De bovenkant van een hoog gebouw zwaait wel een meter of meer heen en weer in de wind< Dat kan om dat het van staal is en meebuigt op de winddruk die enorm is. Beton heeft niet die flexibiliteit en kan makkelijker instorten. Als de pancake teorie juist was had er een stapel vloeren op de grondgelegen. Alles was verpulverd. En de stalen balken op maat gesneden voor de camions? Toch vreemd niet? Laatst gewijzigd door Babylonia : 14 mei 2008 om 17:00. |
|
|
|
|
|
#5386 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#5387 | |
|
|
Citaat:
CD is het, indien mogelijk op de footprint, neerhalen van een gebouw en er voor zorgen dat de resten handig zijn weg te transporteren. Eén van de fouten die bij WTC1, 2 en 7 zijn gemaakt is dat een CD expert er inderdaad voor gezorgd heeft dat zowat alle stalen frames de juiste lengte hadden om netjes op een truck geladen te worden. Spijtig maar helaas.
|
|
|
|
#5388 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Graag dus wat concrete voorbeelden dat CD effectief zó gedefiniëerd is én dat de stale frames effectief allemaal zonder nabehandeling weggevoerd zijn |
|
|
|
|
|
|
#5389 |
|
|
Ja, dat zei ik al, je moet je eens informeren over CD.
|
|
|
#5390 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn waarschijnlijk zeer belangrijke zaken ivm 9-11 verdwenen, vermoed ik zo. Er staat een 'handtekening' bij voor de kenners: 13 (!) mei (!) en ik geloof 13 (!) verdiepingen Nee, dit lijkt me geen 'toeval' Pin d"Ar |
|
|
|
|
|
|
#5392 | |
|
Minister
|
Citaat:
De brandweer kon niet goed bij het gebouw omdat de hoofdweg van de TU-wijk open ligt, men moest daardoor vanaf de zijkant tussen de bomen door over een "gracht" de brand blussen. Nogal onpraktisch natuurlijk. Daarvoor had men echter al zo'n anderhalf á twee uur binnen met ouderwetse mankracht geprobeerd de brand te blussen. Zie voor meer details de site van de lokale "hulpdiensten-groupies"/fotojournalisten, er posten ook enkele brandweermannen die er de hele dag mee bezig zijn geweest: http://district8.net/ceer-grote-brand-tu-delft.html
|
|
|
|
|
#5393 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kan je ook uitleggen waar 13 (!) mei (!) zo belangrijk is voor de NWO? Of ben je daar nog een vergezochte reden voor aan het verzinnen? |
|
|
|
|
|
|
#5394 | |
|
Minister
|
Citaat:
En idd, het gebouw is niet gemaakt van papier, kippengaas en plastic, maar zo'n universiteitsgebouw is wel tot de nok gevuld met papier en andere brandbare meuk. De vleugel die er als eerste aanging bevatte afstudeerhokken waar studenten maanden tot jaren hun zooi ophopen zonder oog voor brandveiligheid en als het eenmaal overslaat naar andere verdiepingen is er geen redden meer aan. De bijzondere collectie is trouwens vandaag toch nog grotendeels uit de kelder gesleept. Tijdens de brand zelf gaat men natuurlijk niet tientallen brandweermannen riskeren om een collectie stoelen ed. uit een zaal te redden die recht onder een instabiele vleugel ligt, vanochtend (begin van de middag?) kon men wel het "ingecalculeerde risico" nemen zoals een brandweerfunctionaris het omschreef. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de persoonlijke ellende die deze brand heeft veroorzaakt zeer groot is: honderden studenten zijn hun afstudeerwerken (vaak wonderschone maquettes en modellen) kwijt, een mooie collectie boeken en unieke blauwdrukken is verloren gegaan en honderden medewerkers hebben hun werkplek en soms ook hun levenswerk in rook op zien gaan.
|
|
|
|
|
#5395 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#5396 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5397 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eti1777 : 14 mei 2008 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#5398 |
|
Staatssecretaris
|
Rationele argumenten? Welke rationele argumenten heb jij om de totale verdwijning van het beton te verklaren misschien? Sinds wanneer gaat beton in mid-air over in stof? Sinds wanneer heeft dat stof genoeg massa om om en bij de 80 verdiepingen tot hetzelfde stof te herleiden?
|
|
|
|
|
|
#5399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
... toch opvallend hoezeer onze welgeïnformeerde redders op de vlakte blihven bij vragen... |
|
|
|
|
|
|
#5400 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Inderdaad, dat bedoel ik nu...
|