Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 22:08   #221
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

heeft die zijn vlag nu nog altijd niet? Hoeveel posts kan dat duren, zeg. In die tijd had hij er al lang zelf één kunnen afkalkeren.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:08   #222
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hebben ze ooit oorlog gevoerd?
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:10   #223
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben ze ooit oorlog gevoerd?
Men heeft er zelfs de term "misdaden tegen de mensheid" voor in het leven geroepen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:11   #224
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gevonden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=60858
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:12   #225
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
heeft die zijn vlag nu nog altijd niet? Hoeveel posts kan dat duren, zeg. In die tijd had hij er al lang zelf één kunnen afkalkeren.

Knappe reactie.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:14   #226
Insano
Burger

Standaard

Citaat:

Knappe reactie.
Is dit jouw manier om al onze replies te negeren?
Oud 16 mei 2008, 22:14   #227
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waaw, nog een zwart wit foto! Had je toen nog geen kleurfotos?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:17   #228
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met een vlag (zijnde Belgische Vlaamse, ...) te verbranden?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 22:19   #229
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het is de symboliek die erachter schuilt. Een vlag drukt een bepaalde boodschap uit en "het ergste" dat je kan doen is die verbranden.
Oud 16 mei 2008, 22:29   #230
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waaw, nog een zwart wit foto! Had je toen nog geen kleurfotos?
Ah, is dit wat je bedoelde met "ik zal erop letten"?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 23:03   #231
Argus
Vreemdeling

Argus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat je maar best het huidige programma van het Vlaams Belang eens leest. Het is heel makkelijk te vinden op hun site en tenzij je Vlaamse onafhankelijkheid beschouwt als niet realiseerbaar, dan kan je maar beter niet Vlaams-voelend blijven maar bij de BUB aanschuiven. Ikzelf heb in het verleden wel voor het Vlaams Belang gestemd maar ik ben het niet eens met hun ethische standpunten inzake o.a. euthanasie. Maar er is geen enkele partij die voor 100% staat voor waar ik voor sta. Ik ben een zacht-liberale en flink-nationalistisch persoon die niet plooit voor postjes. Daar kan je geen partij op kleven. Dus ik stem maar voor degenen die het dichtst in mijn buur komen. Momenteel is dat het Vlaams Belang, vroeger had ik een partijkaartje van de N-VA, trouwens.

Wat betreft niet-realiseerbaar, hoop ik dat je het niet hebt over Vlaamse onafhankelijkheid. Want dat is wel realiseerbaar. Genoeg stemmen voor N-VA, LDD en Vlaams Belang voeren de druk op de de drie belgische partijen op.

Dat is je goede recht. Enne... Die vlaggen hebben geen VB-logo of zo. Het zijn gewoon Vlaamse Leeuwen. Het doel van het Vlaams Belang was om een vlaggen-campagne in te zetten tegen de belgique kleuren die nu de huizen van FDF'ers kleuren. Een nobel doel, zou ik zeggen. En neen, zover ik kan zien staat er geen Vlaams Belang propaganda op die vlag. Hun doel is enkel om meer Vlamingen hun vlag te geven... gratis.

En als je niet zeker bent... bestel er eentje en als het een logo van het Vlaams Belang bevat dan kan je dat er altijd uitknippen.

Ik vind het alvast een enorm goede actie!

(en geslaagd ook als ik mensen bij de bron mag geloven... partijleden die automatisch een vlag krijgen moeten een maand wachten omdat de actie een onverhoopt succes is en ze niet meer kunnen volgen)
Als nieuwkomer op het forum ben ik aangenaam verrast een -bijna- zielsverwant te vinden in Jazeker. Ook is stem al jaren op het VB en was als 18-jarige trouwens de voortrekker voor inmiddels de rest van mijn familie die toen nog VU stemde. Nog vóór ik de stemgerechtigde leeftijd bereikte had ik al besloten dat VU voor mij veel te veel met de wolven in het bos meehuilde en dus ben ik allang een trouwe VB-stemmer.

Ook ik sluit me niet volledig aan bij hun standpunten, maar de hunne liggen wel het dichtste bij mijn prioriteiten. Geen enkele andere partij komt zo dicht in de buurt, dus ik kies de minst erge van alle kwalen. Wanneer ze ooit overdonderend overwicht zouden behalen, zal ik meteen mijn stem elders posten; het is NOOIT wenselijk één partij zo sterk te maken dat ze alles overheerst.
En, wat het cordon betreft, ik vind dat een prima zaak: nog nooit is een partij zo succesvol geweest in het realiseren van haar standpunten zonder deel te nemen aan de macht. Stuk voor stuk sijpelen de stokpaardjes van het VB door in de programma's van de andere partijen en worden zo vanaf de zijlijn gerealiseerd. SUPER!
Argus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 23:03   #232
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Slecht voor het milieu.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 23:49   #233
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja 't is niet simpel om Vlaamsgezinde te zijn hé.

Niemand weet hoe een Vlaamse vlag eruit ziet en niemand kan die tekenen.

Vraag aan, zelfs aan een klein kind om de Belgische te tekenen. .
Er zullen vrijwel geen kinderen en ook geen volwassenen zijn die de Belgische vlag juist kunnen tekenen.
Volgens de grondwet en de geldende normen wat betreft het bekijken van een vlag is de Belgische vlag zelfs geen Belgische vlag maar gewoon een vlag van....niets.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 00:21   #234
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Slecht voor het milieu.
Stinkt toch al.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 00:26   #235
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zullen vrijwel geen kinderen en ook geen volwassenen zijn die de Belgische vlag juist kunnen tekenen.
Volgens de grondwet en de geldende normen wat betreft het bekijken van een vlag is de Belgische vlag zelfs geen Belgische vlag maar gewoon een vlag van....niets.
Is mijn avatar dan geen Belgische vlag soms? 't is toch zwart geel en rood hé, of vergis ik mij? Wel, mijn avatar is toch ook zwart geel en rood!
Oud 17 mei 2008, 00:40   #236
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Is mijn avatar dan geen Belgische vlag soms? 't is toch zwart geel en rood hé, of vergis ik mij? Wel, mijn avatar is toch ook zwart geel en rood!
Dat wel, maar of de belgicisten daar ook zo over denken?

Nu wat wel vast staat is dat wat zij de Belgische vlag noemen grondwettelijk niet bestaat.
De norm is dat de volgorde van de kleuren word gezien vanaf de vlaggestok en als we dan de volgorde zien die in de grondwet staat beschreven is die vlag niets meer dan een lap stof/vod.

Dus vooraleer azert hier nog eens neerbuigend gaat doen over de Vlamingen die zogezegd hun eigen vlag niet kennen zou hij beter daar eerst eens werk van maken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2008 om 00:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 00:49   #237
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlamseVlag Bekijk bericht
aan zij die zo een gratis vlaamse vlag hebben besteld:

Ik ben van plan zo een gratis vlaamse vlag te bestellen bij het vlaams belang
maar ik zit met 2 vraagjes:

1) staat daar ergens "vlaams belang" op
(ik wil dat namelijk niet)

2) hoe groot is de vlag, is het goeie kwaliteit?
(niet zo belangrijk hoor, als er geen "vlaams belang" opstaat, dan ga ik in ieder geval een vlag bestellen)

op voorhand al bedankt!
Om wat mee te doen? Gaan zwaaien op koersen, zelfs tot in Frankrijk? Ik erger me, als Vlaming, jawel, dood aan die pseudo-leeuwenvlaggen in wielerwedstrijden. Ze bevestigen enkel het reeds bestaande beeld van een eng, fascistisch, bekrompen, op zichzelf teruggeplooid Vlaanderen - dit is ANTI-reclame in het buitenland!!! Want in het buitenland (lees a.u.b. enkele buitenlandse kranten) is die Vlaamse Leeuw, alhoewel op zichzelf onschuldig, een symbool voor het onverdraagzame, rechtse , Vlaams Blok en NVA- Vlaanderen! En in dergelijk Vlaanderen willen we toch niet leven zeker?!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 01:10   #238
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Om wat mee te doen? Gaan zwaaien op koersen, zelfs tot in Frankrijk? Ik erger me, als Vlaming, jawel, dood aan die pseudo-leeuwenvlaggen in wielerwedstrijden. Ze bevestigen enkel het reeds bestaande beeld van een eng, fascistisch, bekrompen, op zichzelf teruggeplooid Vlaanderen - dit is ANTI-reclame in het buitenland!!! Want in het buitenland (lees a.u.b. enkele buitenlandse kranten) is die Vlaamse Leeuw, alhoewel op zichzelf onschuldig, een symbool voor het onverdraagzame, rechtse , Vlaams Blok en NVA- Vlaanderen! En in dergelijk Vlaanderen willen we toch niet leven zeker?!
Wat houd je tegen om te verhuizen naar Wallonië?

Waar halen jullie die onzin toch telkens vandaan?
Oud 17 mei 2008, 01:45   #239
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat houdt je tegen om te verhuizen naar Wallonië?
En waar halen jullie die onzin toch telkens vandaan? Fascistisch, bekrompen, op zichzelf teruggeplooid, onverdraagzaam rechts...

Welk nut heeft de samenvoeging van Vlaanderen en Wallonië nog in deze tijd?
Man, we leven niet meer in 14/18 hoor. We leven nu in een Verenigd Europa.

Walen en Vlamingen verschillen in méér dan alleen hun taal. Het zijn nu eenmaal twee verschillende volkeren die kunstmatig aan elkaar verbonden werden in een tijd dat men persé een buffer wilde vormen tegen het 'gevaarlijke' Frankrijk... En vermits Frankrijk allang geen gevaar meer betekent voor de rest van Europa, heeft de bestaansreden voor België allang opgehouden te bestaan.

Ik heb zelf tal van Waalse vrienden (jawel hoor, échte Waalse vrienden) die regelmatig de culturele verschillen tussen onze beide volkeren benadrukken. Ze herhalen regelmatig dat ze veel liever onder Vlamingen vertoeven dan onder Walen! Zijn dat dan ook bekrompen, fascistische, op zichzelf teruggeplooide onverdraagzame rechtsen???

Voeg daar nog de historische ballast aan toe en dan kun je moeilijk spreken van één volk, één natie. Welke natie? Die scherven van een Delfts-blauwe en een kristallen vaas die men tot één vaas aan elkaar heeft willen lijmen met Saksen-Coburgse Pattex?

Toen de Vlamingen van grote honger, ziekte en armoede weggelokt werden om over de taalgrens, over de landsgrenzen en over de oceaan heen hun geluk te zoeken, waren de Walen al te blij dat ze ervan verlost werden. Nu heeft men de mond vol van die fameuze solidariteit, maar waar waren de rijke Waalse buren toen Vlaanderen hùn hulp nodig had?

Als mijn buurman eens pech heeft en een maand niet rondkomt, zal ik hem best wel helpen. Maar als diezelfde buurman dat blijft vragen en tegelijkertijd zijn levensstijl niet wil aanpassen, wel dan moet hij het maar weten.
Dat ze eerst eens schoon schip maken op hun uitgaven; vereenvoudiging structuur gemeenschap en gewest, het deftig wapenen van hun arbeidspotentieel (talen!!!) en geen jarenlange uitkeringshangmatten. Dan zouden ze misschien na een paar jaar al veel meer armslag en overlevingskansen hebben.
Je zou eens moeten weten hoeveel ''hulpbehoevende' Waalse 'werklozendynasties' een stacaravan op een van de kustcampings hebben staan...
Oud 17 mei 2008, 07:11   #240
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om wat mee te doen? Gaan zwaaien op koersen, zelfs tot in Frankrijk? Ik erger me, als Vlaming, jawel, dood aan die pseudo-leeuwenvlaggen in wielerwedstrijden.
Toch jammer voor jou dat het merendeel van de toeschouwers langs het pacours er anders over denkt, niet? En erger je je dan ook zo aan Waalse vlaggen langs het parcours van LBL?

Citaat:
Ze bevestigen enkel het reeds bestaande beeld van een eng, fascistisch, bekrompen, op zichzelf teruggeplooid Vlaanderen - dit is ANTI-reclame in het buitenland!!! Want in het buitenland (lees a.u.b. enkele buitenlandse kranten) is die Vlaamse Leeuw, alhoewel op zichzelf onschuldig, een symbool voor het onverdraagzame, rechtse , Vlaams Blok en NVA- Vlaanderen! En in dergelijk Vlaanderen willen we toch niet leven zeker?!
In het buitenland neemt de pers door onwetendheid vaak de perceptie over die door het regime zelf geschapen wordt. En die in het geval van Vlaanderen maar één doel heeft: de argeloze Vlaming met een vals schuld- en schaamtegevoel opzadelen om zo zijn eigen identiteitsbesef de kop in te drukken en zo zijn blijvende trouw aan Belgique af te dwingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be