Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2008, 13:17   #301
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

Ja, want Zwitserland is een primitief derdewereldland. Er zijn daar nog geen autosnelwegen, spoorwegen en luchthavens.
Met de fiets hé.

Je kunt de stad België, als je echt zou willen, in 1 dag met de fiets doorkruisen.
Het land Zwitserland niet.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:22   #302
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Met de fiets hé.

Je kunt de stad België, als je echt zou willen, in 1 dag met de fiets doorkruisen.
Het land Zwitserland niet.
Kronkel, kronkel.

Er bestaan trouwens nog andere vervoersmiddelen dan een fiets. Met de auto of met de trein kan je heel gemakkelijk Zwitserland doorkruisen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:22   #303
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Feilloos is altijd te vragen van: "Weten jullie hoelang we hebben mogen wachten op Nederlandstalig onderwijs?"
Ik heb het in een ander topic ook eens gezegd. Ik heb zelfs buitenlandse kenissen die niet eens weten dat er uberhaupt een nederlandstalig gedeelte is in Belgie. Dat soort vraag zou dus volledig de door jou bedoelde impact missen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:26   #304
fransV
Gouverneur

Standaard

Naar het schijnt speelt De Post alle adressen door van degenen die ook maar iets bestellen bij het VB aan de Staatsvuiligheid .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:26   #305
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Elke buitenlander aan wie ik het uitleg kiest altijd resoluut voor de Vlaamse kant. Ik vertel er dan natuurlijk ook altijd de rest bij van het Belgische verhaal.
Zonder te willen veralgemenen, heb ik het indruk dat veel Vlamingen zich niet willen aanpassen. Jaren geleden ben ik met vakantie naar Frankrijk met de UCPA vertrokken. Onder ons waren er Vlamingen. Ja, ze namen deel aan de sportactiviteiten maar voor de rest bleven ze onder hen. Er waren nooit echte contacten tussen de Vlamingen en de rest van de deelnemers. U moet weten dat ook veel Zweden aanwezig waren. Wel, de Zweden namen deel aan alle avondsactiviteiten voorzien door de UCPA en er was een heel goeie contact tussen de Franstaligen en de Zweden. We spraken met elkaar in het Engels.

De Vlamingen bleven onder hen, alsof de aanwezigheid van buitenlanders een probleem was. Het liet me denken aan al die Vlamingen die naar Costa Del Sol vertrekken en die onder Vlamingen blijven. Nog een keer herhaal ik dat ik niet wil veralgemenen maar hebben sommige Vlamingen niet een probleem met het feit dat andere talen en culturen bestaan?

Laatst gewijzigd door Everytime : 17 mei 2008 om 13:27.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:27   #306
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik heb het in een ander topic ook eens gezegd. Ik heb zelfs buitenlandse kenissen die niet eens weten dat er uberhaupt een nederlandstalig gedeelte is in Belgie. Dat soort vraag zou dus volledig de door jou bedoelde impact missen.
Misschien zeggen ze wel: toch jammer dat je niet doet zoals veel Aziatische en Afrikaanse landen.
Thuis spreek je je eigen taal maar op school leer je Engels of Frans.

Erg handig als je perfect Engels of Frans spreekt.
Oud 17 mei 2008, 13:29   #307
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zonder te willen veralgemenen, heb ik het indruk dat veel Vlamingen zich niet willen aanpassen. Jaren geleden ben ik met vakantie naar Frankrijk met de UCPA vertrokken. Onder ons waren er Vlamingen. Ja, ze namen deel aan de sportactiviteiten maar voor de rest bleven ze onder hen. Er waren nooit echte contacten tussen de Vlamingen en de rest van de deelnemers. U moet weten dat ook veel Zweden aanwezig waren. Wel, de Zweden namen deel aan alle avondsactiviteiten voorzien door de UCPA en er was een heel goeie contact tussen de Franstaligen en de Zweden. We spraken met elkaar in het Engels.

De Vlamingen bleven onder hen, alsof de aanwezigheid van buitenlanders een probleem was. Het liet me denken aan al die Vlamingen die naar Costa Del Sol vertrekken en die onder Vlamingen blijven. Nog een keer herhaal ik dat ik niet wil veralgemenen maar hebben sommige Vlamingen niet een probleem met het feit dat andere talen en culturen bestaan?
Ik heb een keer gelezen van een vrouw die haar tv meenam naar Spanje omdat ze daar VTM niet kon ontvangen met die Spaanse toestellen.
Oud 17 mei 2008, 13:30   #308
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja , dan kennen wij andere buitenlanders hé. En geloof mij ook ik vertel het zo objectief mogelijk.
De vriendin van een Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) vriendin van mij heeft een stage in Vlaanderen gelopen. Ze voelde zich door de Vlamingen compleet verworpen en het blijft voor haar een zeer slechte ervaring.
Oud 17 mei 2008, 13:36   #309
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zeggen ze wel: toch jammer dat je niet doet zoals veel Aziatische en Afrikaanse landen.
Thuis spreek je je eigen taal maar op school leer je Engels of Frans.

Erg handig als je perfect Engels of Frans spreekt.
In de Maghreb kan iedereen die wat gestudeerd heeft Frans. De simpele mensen die ongeletterd zijn en degene die eerder op het platteland wonen of in bergdorpjes wonen niet. Maar ik ben ooit eens iemand tegen gekomen die wel Frans kon , maar het pertinent weigerde te spreken, uit principe zei ie, tegen de verfransing en verwesterlijking van zijn samenleving, hij weigerde om de taal van de ex-bezetter te praten.U mag 3 keer raden wat zijn politieke overtuigingen waren.....
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:37   #310
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Voor vele buitenlanders is België een Franstalig land.
Oud 17 mei 2008, 13:48   #311
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U deed er goed aan dit niet te veralgemenen, maar inderdaad die Vlaamse mentaliteit ken ik. Ik heb ooit eens Vlamingen gekend in het zuiden van Spanje en die hadden 50 kg Belgische aardappelen meegesleept in hun caravan. Vooral Vlamingen uit de "boerenbuiten" hebben (hadden) dat, ze zijn (waren) achterdochtig voor het vreemde. En ook velen hebben (hadden) een "underdog" mentaliteit. Mijn eigenste grootvader heeft ooit in het Frans zitten lullen op een camping, om te verbergen dat hij Vlaming was, tegen een Nederlander. Te gek voor woorden! Ik heb wel het idee dat dit soort Vlamingen aan het verdwijnen is. Trouwens in hoeverre is (was) de Vlaming niet zo door de schuld van de Belgische staat?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:50   #312
Geert C

Standaard

Citaat:
Jep , daar heb je idd gelijk in. Mijn kenissen in het buitenland laten dat ook geregeld weten. En als je objectief probeert de situatie uit te leggen lijken ze dan nog meestal de perceptie en de positie van de franstaligen beter te begrijpen. En dat komt echt niet omdat de Walen daar overal gaan lobbyen zijn.
Ja, ik ken dat probleem. Ze hebben wel begrip voor de Vlaamse standpunten, maar als je vertelt hoe strikt de faciliteiten geïnterpreteerd worden en dat in gemeenten met een Franstalige meerderheid er geen Frans mag worden gesproken in de gemeenteraad, dan loopt het gegarandeerd mis.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:51   #313
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vriendin van een Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) vriendin van mij heeft een stage in Vlaanderen gelopen. Ze voelde zich door de Vlamingen compleet verworpen en het blijft voor haar een zeer slechte ervaring.
Ja, dat wij niet automatisch aan haar reet likken komt dan over als verworpen. Laat ze maar terugkomen als ze minder bekrompen is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 13:54   #314
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja...Franstalig hé...ik heb onlangs twee Portugezen gekend die gestudeerd hebben in Vlaanderen en die hebben hier vrienden gemaakt voor het leven. Het land vonden ze maar niks, maar Vlamingen vonden ze hele fijne mensen.
Oud 17 mei 2008, 13:56   #315
Geert C

Standaard

Citaat:
Dit doet me denken aan dat verhaal van die Duitse vrouw die in de Rand viel en haar been brak. Toen ze in het Frans om hulp vroeg wandelde iedereen haar voorbij. Toen ze overschakelde op het Nederlands kwam er uiteindelijk toch één iemand op haar af, "u bent dus toch een Vlaamse".

Of die borden in Dilbeek, "ik sport, jij sport... wij sporten in het Nederlands". Sorry hoor, maar dat vind ik er ook over.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 mei 2008 om 13:57.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 14:00   #316
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit doet me denken aan dat verhaal van die Duitse vrouw die in de Rand viel en haar been brak. Toen ze in het Frans om hulp vroeg wandelde iedereen haar voorbij. Toen ze overschakelde op het Nederlands kwam er uiteindelijk toch één iemand op haar af, "u bent dus toch een Vlaamse".
Dat doet me denken aan het verhaal van de stieren, drie stuks, klein groot en heel groot.

Die hadden honger en ze zijn op zoek naar eten als ze plots een weide passeren waar lekker groen gras stond. Nu, die heel grote stier joeg de twee kleinere weg en begon van het gras te eten.

De twee gingen verder en het gebeurde weer, een weide en de grote stier joeg de kleine weg om het gras te eten in alle rust.

weet u wat de moraal is van het verhaal? A little bull goes a long way.

Verschaeve
Oud 17 mei 2008, 14:05   #317
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat doet me denken aan het verhaal van de stieren, drie stuks, klein groot en heel groot.

Die hadden honger en ze zijn op zoek naar eten als ze plots een weide passeren waar lekker groen gras stond. Nu, die heel grote stier joeg de twee kleinere weg en begon van het gras te eten.

De twee gingen verder en het gebeurde weer, een weide en de grote stier joeg de kleine weg om het gras te eten in alle rust.

weet u wat de moraal is van het verhaal? A little bull goes a long way.
Waarom plotseling een andere taal gebruiken?
is het Nederlands niet wel genoeg misschien?
Oud 17 mei 2008, 14:05   #318
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat wil je..ga maar eens in Zuid-Afrika hulp roepen in het Afrikaans.
Oud 17 mei 2008, 14:24   #319
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom plotseling een andere taal gebruiken?
is het Nederlands niet wel genoeg misschien?

Zever is tegen uw wormen vriend.

Verschaeve
Oud 17 mei 2008, 14:35   #320
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu je het zegt. Ik ben zo ook al een paar keer op een persconferentie geweest in het buitenland, waar muziekjournalisten van over geheel Europa aanwezig waren. Het valt dan altijd op dat eenmaal iedereen zich aan elkaar voorgesteld heeft en iedereen weet wie wie is, de Franstaligen zich na een tijdje van de rest van de groep, die dan doorgaans Engels onder elkaar spreekt, gaan afzonderen en zich terugtrekken op hun Francofone eilandje. Let op, ik wil niet veralgemenen hoor, maar het lijkt me dat sommige Franstaligen toch een probleem hebben om voorbij de horizon van hun Franstaligheid te kijken.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 mei 2008 om 14:36.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be