Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2008, 21:17   #241
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
ter correctie de mensen die net als jij denken horen bij het onzinhoekje.

btw: politics.be staat je niet, dus bij deze een tip: druk op het rechtse rode kruisje vervolgens ga je met je muis naar het balkje beneden, en druk je op afsluiten, zet je pc uit.

dat is zowel beter voor jou als voor je pc.
*knip*
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 19 mei 2008 om 00:56.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 22:47   #242
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat ze weer.

Circe leer de koran eens teinterpreteren , leer het eens te begrijpen, leer eens lezen, leer de moeilijke woorden die er in staat.

kom dan praten.

Interpreteren ja.

Ik heb al genoeg immans gezien die oproepen om de hoofden van alle ongelovigen af te hakken.

Dat ze hier niet oproepen om samen geitewollensokken te breien is wel duidelijk, dus zou ik aan u willen vragen wat die immans hier dan wel mee bedoelen?

Ikzelf kan daar niet anders uit opmaken dan dat ze oproepen tot moorden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2008 om 22:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 22:51   #243
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Dar al-islam (Ar: دار الإسلام vertaald: huis der vrede) is een begrip uit de islam dat 'huis van de islam' betekent. Deze term werd gebruikt en wordt soms nog gebruikt voor de landen die onder moslimse heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen beleiden.
Dat weet ik allemaal, beste meid, en het is in zo een land dat "undiscovered" thuishoort. NIET bij ons.
U bent niet de enige op dit forum die het één en ander van islam & moslims afweet hoor. Alhoewel de meesten wel niet zo ver gaan er mee in bed te kruipen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 22:52   #244
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
België is dan ook geen islamitisch land.
Volgens "Morgen" mischien wel ?
Oud 17 mei 2008, 22:56   #245
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dar al islam betekent inderdaad huis van vrede; maar als je zegt dat dit dus huis van islam betekent geef je aan dat het ontbreken van islam dus het huis van oorlog is en dat is nu precies waar islam volgens sommige stromingen voor zou staan, een alles overheersende ideologie die geen ruimte biedt tot diversiteit, gelijkheid of respect voor wie een andere overtuiging heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 23:49   #246
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Volgens "Morgen" mischien wel ?
Nee. Maar we hadden het over een 'vliegticket naar Dar-al-Islam' en als Dar-al Islam betekent 'landen die onder moslimse heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen beleiden' valt België daar toch ook onder.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 00:01   #247
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dar al islam betekent inderdaad huis van vrede; maar als je zegt dat dit dus huis van islam betekent geef je aan dat het ontbreken van islam dus het huis van oorlog is en dat is nu precies waar islam volgens sommige stromingen voor zou staan, een alles overheersende ideologie die geen ruimte biedt tot diversiteit, gelijkheid of respect voor wie een andere overtuiging heeft.
Er zijn gewoon (helaas) veel te veel rechtse moslims. Het zou mij niet verbazen als het islamisme momenteel de meest rechtse stroming ter wereld is (maar zelfs de 'gematigde' islam is op veel gebieden maar al te rechts). De socio-economische situatie in een aantal landen wakkert dit zo mogelijk nog meer aan/ houdt het in stand. Dit betekent (volgens mij) echter niet dat moslims over het algemeen niet in staat zijn en nooit in staat zullen zijn tot meer 'links' of centrum denken (meer tolerantie, meer respect voor anderen, meer zelfkritiek, etc etc). Of gewoon tot vrijer denken in het algemeen.

Laatst gewijzigd door morgen : 18 mei 2008 om 00:14.
Oud 18 mei 2008, 00:22   #248
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er zijn gewoon (helaas) veel te veel rechtse moslims. Het zou mij niet verbazen als het islamisme momenteel de meest rechtse stroming ter wereld is (maar zelfs de 'gematigde' islam is op veel gebieden maar al te rechts). De socio-economische situatie in een aantal landen wakkert dit zo mogelijk nog meer aan/ houdt het in stand. Dit betekent (volgens mij) echter niet dat moslims over het algemeen niet in staat zijn en nooit in staat zullen zijn tot meer 'links' of centrum denken (meer tolerantie, meer respect voor anderen, meer zelfkritiek, etc etc). Of gewoon tot vrijer denken in het algemeen.
Alsof extreem links veel beter is? Denk je nu echt dat moslims in de USSR of China het beter hadden?
Oud 18 mei 2008, 00:25   #249
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof extreem links veel beter is? Denk je nu echt dat moslims in de USSR of China het beter hadden?
Ik zeg toch niks over extreem links. Het leek mij nogial overbodig om te vermelden dat ik daar ook niet de toekomst in zie maar goed, bij deze dan
Oud 18 mei 2008, 00:34   #250
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee. Maar we hadden het over een 'vliegticket naar Dar-al-Islam' en als Dar-al Islam betekent 'landen die onder moslimse heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen beleiden' valt België daar toch ook onder.
"Dar-al-islam" betekent land(en) waar de islamietische overheersing een feit is, juffrouw. En dat is in België niet het geval.
Onze huidige situatie zou Dar-al-Harb, Dar-al-Adh, of Dar-al-Shahada genoemd kunnen worden. Als u niet weet wat dat allemaal wil zeggen, vraag maar eens aan uw Grote Liefde...
Oud 18 mei 2008, 00:43   #251
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
"Dar-al-islam" betekent land(en) waar de islamietische overheersing een feit is, juffrouw. En dat is in België niet het geval.
Onze huidige situatie zou Dar-al-Harb, Dar-al-Adh, of Dar-al-Shahada genoemd kunnen worden. Als u niet weet wat dat allemaal wil zeggen, vraag maar eens aan uw Grote Liefde...
Inderdaad. Wikipedia heeft niet altijd gelijk, ik had het mss beter aan hem gevraagd.
Oud 18 mei 2008, 02:30   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niks over extreem links. Het leek mij nogial overbodig om te vermelden dat ik daar ook niet de toekomst in zie maar goed, bij deze dan
Ik wou gewoon duidelijk maken dat de "Islam volgens de koran" niet links noch rechts is.
De islam is niet democratisch, punt andere regel. Links en rechts doen er niet ter zake. Gehoorzamen aan regels waar een logica van het 7de eeuwse zandbakkiestan inzit, da's het enige dat telt voor de "echte islam". Al de rest is of heidens, of kan je zien in of hypocritie of Taqiyya.
Oud 18 mei 2008, 12:16   #253
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Theo van Gogh en G. nekschot zijn goeie voorbeelden.
Journalisten en redactoren zijn niet achterlijk hoor.
En de bazen van dag/weekblad uitgeverijen malen niet om de waarheid, wel de winst. En rechtzaken (zoals het GCKR met plezier start) kosten geld, evenals binnenvliegende molotov coctails of medewerkers in het hospitaal.

Hypocricie en religie gaan goed samen. Zolang het eufimismes en woordspelltjes zijn is er niks aan de hand, maar vanaf de zoute vinger op de zwerende wonde gelegd word is het schreeuwen geblazen.
Of je bent dom, of je doet je dom voor, wat Mohammed B heeft gedaan bij Theo van Gogh keur ik als moslima af en niet alleen ik, maar velen mensen die in de Islam geloven.

Islam keurt geweld af lees dit maar eens, volgens mij blijf ik maar in de herhaling vallen voor jou, of je wilt het niet begrijpen of je kan het niet begrijpen.

Profeet en zijn volgelingen werden mishandeld terwijl de profeet eiste dat er geen geweld gebruikt moest worden, werden zij verder onderdrukt en mishandeld. Hierna werd de koran tekst geopenbaard die toestemming gaf om te strijden en verzet te bieden (jihad) tegen onderdrukkingen en mishandelingen. Dit is dan ook de enige vorm van geweld die is toestaan voor een moslim. Toen trok de profeet ten strijde tegen hen die het leven zuur maakten van hen die onderdrukt en verbannen zijn. Hij streed niet toen hij uitgescholden werd voor verrader en voor leugenaar uitgemaakt werd, noch toen zij zijn heer beledigden. Toen Mohammed (vzmh) de oorlog won en terug keerde naar zijn geliefde stad en geboorteplaats, heeft hij de wapens neergelegd en legde op dat ieder met rust gelaten zal worden, jood, moslim, heiden of afgodenaanbidder, ieder mocht zijn eigen overtuiging en weg volgen. Hieruit kunnen we uit maken dat de profeet eigenlijk streed tegen onderdrukking, vrijheid van godsdienst en gelijke rechten. We kunnen hier ook uit maken dat hij de grondlegger is van de grondwet die vandaag de dag ook in Nederland geldt en dit het begin was van een democratische staat. Ook kunnen we hieruit concluderen dat elke vorm van geweld niet toegestaan is behalve als men genoodzaakt is om verzet te bieden in een land waar oorlog en onderdrukkingen aan de orde zijn. Het is dan ook onbegrijpelijk om te denken dat geweld voortkomt uit deze godsdienst die aanspoort tot geduld, dialoog, liefde en respect voor de medemens ongeacht zijn afkomst
Oud 18 mei 2008, 12:20   #254
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uit bescheten politieke correctheid.
De dagelijkse multiculturele realiteit reflecteert niet wat de links-progressieve dogma's al decennia lang unisono verkondigen : nl dat die verrijkend is.
Vandaar de gène van sommige media. Ze zijn ertoe gehouden feiten te rapporteren maar omdat die feiten niet overeenstemen met de verrijkingsmantra verzwijgen ze bewust de afkomst van die daders. Dan vinden ze termen uit als 'jongeren' en 'incidentjes'. Intussen heeft de doorsnee burger die codetaal wel al door.
Om jou eens even wat duidelijk te maken, het zijn maar een klein groep jongeren die dit accident verrichten, en ik ben het er mee eens dat er hard mag worden opgetreden tegen deze kleine groep.

maar dat betekend niet dat er maar een kleine groep met een buitenlandse komaf de schuldige hier voor is. Ook jou soortgenoten bakken er heel wat van.

wees gewoon eens een keer eerlijk. mensen als jij zijn ook niet bepaald lieverdjes.
Oud 18 mei 2008, 12:20   #255
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, men ziet hoe vredig men leeft in al die islamietische landen waar de moslims elkaar uitmoordden...
daar bemoei ik mij niet zo erg mee.

maar kijk ik heb wel wat voor je.

Jihad brengt ons naar een ander belangrijk hulpmiddel voor de bescherming van de belangen van de Ommah en de mensheid.

Jihad beste jongenman, betekend in feite 'streven' en het slaat op de onophoudelijke inspanning, die een individu moet leveren om zichzelf te verbeten en te reinigen. Het slaat ook op de plicht van de Moslims, zowel op individueel als collectief niveau, om tegen alle vormen van kwaad, corruptie, dueel als collectief niveau, om tegen alle vormen van kwaad, corruptie, onrechtvaardigheid nu tegen Moslims of tegen niet-moslims plaats vindt Jihad bevordert de rechtvaardigheid. Dit kan niet zonder macht. Een besef van rechtvaardigheid, dat eventueel niet afgedwongen kan worden, heeft geen praktische waarde. Een Moslim heeft, volgens de welbekende uitspraak van de Profeet (vzmh), de plicht om het kwaad met zijn hand te veranderen, dat wil zeggen met fysieke kracht. Als hij hiertoe niet in staat is dan moet hij er tegen strijden met zijn tong, ofwel tegen protesteren. Als hij dit niet kan doen, dan moet hij het tenminste in zijn hart haten- en deze laatste vorm vertegenwoordigt de zwakste manifestatie van geloof.

Het is Moslims niet toegestaan om zelf of anderen het passieve slachtoffer te laten wooden van onrechtvaardigheid of agressie door anderen, Het is niet menselijk dat iemand zo'n vernedering accepteert en daarom:

'' Toestemmingen om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hen onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.

Degenen, die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: '' Onze Heer is Allah'' - En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degenen ondersteunen die Hem helpt- Allah is inderdaad Sterk, Almachtig.
Oud 18 mei 2008, 12:22   #256
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neem een vliegtuigticket en vlieg naar Dar-al-Islam. Beter voor jou en voor alle mensen hier. wa'at saäied.
En om een schepje boven op te doen, ik zal hier blijven en ik zal mensen hier naar toe halen.

Het vreet je zo erg op dat er moslims in Belgie wonen.
Oud 18 mei 2008, 12:23   #257
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou u niet beter "ONZINHOEKJE" als nicknaam nemen ?
Nee want daarvoor heb ik deze al
Oud 18 mei 2008, 12:24   #258
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dar al-islam (Ar: دار الإسلام vertaald: huis der vrede) is een begrip uit de islam dat 'huis van de islam' betekent. Deze term werd gebruikt en wordt soms nog gebruikt voor de landen die onder moslimse heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen beleiden.
Wikipedia doet wonderen
Oud 18 mei 2008, 12:26   #259
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Islam keurt geweld af lees dit maar eens, volgens mij blijf ik maar in de herhaling vallen voor jou, of je wilt het niet begrijpen of je kan het niet begrijpen.
Ik wacht nog altijd op jouw interpretatie van onderstaande.

Citaat:
Ik heb al genoeg immans gezien die oproepen om de hoofden van alle ongelovigen af te hakken.

Dat ze hier niet oproepen om samen geitewollensokken te breien is wel duidelijk, dus zou ik aan u willen vragen wat die immans hier dan wel mee bedoelen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:27   #260
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
België ligt dan ook in Dar El Harb.
En in theorie zouden moslims hier hun religie in vrede kunnen beleiden. Zolang die religie andersgezinden niet stoort in hun al dan niet beleiden van een andere godsdienst.
Helaas laat de islam in se dat niet toe. En daar wringt het schoentje. rotjochies kunnen in de naam van cultuurverschillen, religie en discriminatie nogal veel uitvreten waar een "autochtoon" al lang een draai rond zijn oren zou gehad hebben.

't is eigenlijk simpel. Echte moslims zitten hier om hun geloof op te dringen, en zolang dezen niet sterk genoeg zijn om het te verplichten, is het hier Dar el Harb- het huis van de oorlog.

Maar ik zou zo willen vragen Morgen, als je vind dat de islam, en het begrip "dar el islam" zo vredevol is, waarom hadden we dan de Iran-Irak oorlog?

Of probeert U maar eens een Onze Lieve Vrouwe postuurtje aan een gevel te hangen in , pak-em-beet, Caïro.

je bent wat vergeten bij Dar el Harb:

De tegenovergestelde term is dar al-harb, het huis van oorlog, alle gebieden buiten de moslimse heerschappij. Binnen de zogenaamde dar al-islam gold een bepaalde mate van godsdienstvrijheid en een speciale status voor de mensen van het Boek. Tegenwoordig spelen beide concepten voor veel moslims geen rol meer.

wat betreft Iran en Irak wie stook die 2 landen tegen elkaar op? was dat niet Amerika?

ach joh jij haalt details weg, daar ben je trouwens erg goed in, en zoals ik al vaker heb gezegt Iran en Irak doen de raarste dingen, het is een siejitisch land waarvan 80% het zelfs afkeurt wat betreft de bezigheden in dat land.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be