Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2008, 17:20   #341
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
dat zal nog wel dalen naar mijn gevoel
Ik peis dat niet. Het begint het enige alternatief te worden voor veiligheid.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:25   #342
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beweerd je niet prettig te voelen, dan zoek je toch iets anders op? je kan moeilijk iemand straffen omdat de een een andere etnische komaf heeft.

je scheert daadwerkelijk een groep aan een kam.

flauw hoor.

Die rondhangjongeren zijn gekweekt door ouders die leven van het riante kindergeld en hun kinderen de straat opgooien. In mijn ogen moeten de ouders zeer zwaar gestraft worden. Ik zou kindergeld afnemen en geen beterschap dan sturen naar land van herkomst. Ouders moeten hun kinderen opvoeden daarvoor dient het kindergeld niet om ervan te leven. neen in belgie leer je de nederlandse of franse taal en ga je werken voor je gezin. Dan zwijg ik nog over al die marokkaanse families die hier leven op 2 kamerappartementen en hun kinderen de straat opgooien of in marokko laten opvoeden. terwijl kopen ze met hun kindergeld een superbuitenverblijf in marokko. De zonen worden rondhangjongeren die jaloers zijn op autochtone omwille van de luxe die deze kindjes krijgen van thuis. Natuurlijk werken beide ouders kei hard om hun kindjes gelukkig te maken. De marokkaanse ouders van de rondhangjongeren die doen het omgekeerde. Dus straf de ouders en je zal een hele ommekeer zien.

... voor die ouders is marokko het beloofde land en belgie het land om geld te krijgen zodat ze naar marokko kunnen... wat een integratie ... not

Laatst gewijzigd door shaddy : 19 mei 2008 om 17:27.
Oud 19 mei 2008, 17:27   #343
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Het crapuul heeft weer een meisje verkracht. Ik weet niet of er een aparte thread is geopend, maar de misdaden van het uitschot zijn gewoon niet meer bij te houden. Of het nu moslims zijn of niet, uitschot moet behandeld worden als uitschot. Ik ben het kotsbeu!! Als ze alleen geweld begrijpen dan moeten ze zo aangepakt worden.

Het wordt tijd dat de slachtoffers terugslaan.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:31   #344
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Het crapuul heeft weer een meisje verkracht. Ik weet niet of er een aparte thread is geopend, maar de misdaden van het uitschot zijn gewoon niet meer bij te houden. Of het nu moslims zijn of niet, uitschot moet behandeld worden als uitschot. Ik ben het kotsbeu!! Als ze alleen geweld begrijpen dan moeten ze zo aangepakt worden.

Duidelijk signaal aan de ouders geven en kindergeld afnemen.
Oud 19 mei 2008, 17:45   #345
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Juist. ik heb het hier al eens aangehaald en kreeg meteen de wind van voren. Die 'lastige hangjongeren', of in mijn eigen woorden, allochtoon uitschot, heeft geen uitstaans met moslimfundamentalisme. Het is wel een kweekvijver.
Soit. Als jouw vriend een gemodereerde moslim is die zich aanpast aan onze maatschappij en cultuur, dan is er geen probleem, nee?
Aan onze samenleving, volledig. Maar die behoudt zijn cultuur wel (bidden, eetgewoontes, Koran lezen). Dit is voor mij eigelijk geen probleem, ik kan bvb alleen westerse brol klaarmaken dus ik kook gewoon compleet nooit. (Ik ben zowat het irritante type feminist die zich al beledigd voelt als ze ook maar ene klop moet doen. Mannen -zelfs moslimmannen- kunnen dat even goed.)

Citaat:
Je bent hopelijk intelligent en assertief genoeg om te weten wanneer het fout gaat en je plots zaken krijgt opgelegd waarin je je als Westerse vrouw niet goed bij voelt. In dat geval: buitensjotten die handel.
ge moogt gerust zijn.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:25   #346
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Duidelijk signaal aan de ouders geven en kindergeld afnemen.
Dat is al een begin, maar een te lichte straf voor verkrachters. Als je dochter/zus/nicht/vriendin/vrouw aangerand wordt door minderjarig uitschot dan neem je toch geen genoegen met het schrappen van het kindergeld?

En het maakt mij niet uit of het kutmakakken zijn of niet. Blank uitschot moet even zwaar aangepakt worden.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 19 mei 2008, 19:55   #347
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een ziekelijke discussie waar een klootjesvolk racisten probeert wie van goeie wil is, en toch bereid is mensen te informeren, te intimideren. Echt ziekelijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:24   #348
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Rassiieesme ... 't is waar racisme ze

Altijd als een poco-lul in het nauw gedreven wordt is het weer hetzelfde liedje. Nu mag je makakkentuig al geen makkakentuig meer noemen. Ik heb het niet over moslimvrouwen of zelfs niet over volwassen moslims maar over het makakkencrapuul! Of op zijn nederlands: kutmarokkaantjes. Jonge gastjes die u vies bekijken en die bij het minste geweld gebruiken. Als ze in groep zijn weliswaar, want in essentie zijn het stuk voor stuk lafbekken als ze zich weer eens in groep op een slachtoffer storten om die vervolgens hersendood of blind te stampen.

Oud 19 mei 2008, 20:34   #349
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik praat vanuit kennis.... maar tja, geschiedenis is niet belangrijk, de fouten uit het verleden moeten genegeerd worden en daardoor herhaald en herhaald en herhaald....
Ik zie niet echt dat jij kennis hebt van bepaalde zaken.

Citaat:
De niet nader bepaalde belasting die Dhimmies moeten betalen aan hun Moslim heer.
Ik zei leg me uit wat het betekend en dan graag normaal NL, want ik heb daar nooit wat van gehoord.

trouwens als ik het heb over Armenbelasting heeft dat Yildiz of hoe je het ook mag noemen niks met dit onderwerp te maken

Maar goed ik vraag het je beleefd.

Citaat:
Je hebt het niet aan te moedigen, het is 1 van de 5 pijlers van de islam.
Dat spreekt voor zich. en ik bedoel daarmee dat ik het aanvaard dat ik erachter sta dat het verplicht is. maar lees de redeneringen die ik zojuist 2 pagina's terug heb neergezet. (wat betreft armenbeslating)

Citaat:
Oh, men moet betalen op kapitaal. Tof, een reden te meer om niet te sparen dan. Maar kom, het hangt dus weerom af van welke verzen je hierin volgt.
Jij bent goed in verzen kopieeren en plakken je leest hoe het daar staat maar je weet de achterlichende verhaal niet. dat is nou echt triest wat mij part.

Citaat:
Tot je bij het onthoofden en vingerafhakken van ongelovigen komt, wat ook een vers is, en wel meer dan 1
welke vers, als ik 5 pagina's gezegt heb dat de Profeet vzmh het afkeurt, en ieder in zijn waarde laat.

nog al moeite met begrijpen.

Citaat:
Monotheïsten raus dus?
why not.

Citaat:
Voorbeeldjes. Somalië/Darfur.
Tjetjenië.
Irak- waar moslims meer elkaar uitmoorden dan eigenlijk gezamelijk de buitenlandse bezetter buiten te flikkeren.
Moet ik doorgaan?
Moet ik doorgaan door jou te vertellen dat oorlog niet toegestaan is tenzij jezelf aangevallen word. moet ik doorgaan door te zeggen wat er in Palestina gebeurt in Irak door amerikanen Kosovo in Libanon etc. moet ik doorgaan of wat?

oorlog is er en zal er ook zijn. er is altijd wel iemand aan de macht en dat heeft niks met relegie te maken, daar maak jij altijd de fout in samen met je andere vriendjes. zegt de Islam maak de vrouwen af in Darfur? zegt de Islam verkracht de vrouwen daar? Als dat zo was dan was ik nooit een moslima geweest. wat erin Darfur gebeurd daar ben ik ontzettend op tegen en daar kan ik heel erg boos en droevig van worden daarom heb ik met een paar mensen een project opgestart over Darfur.

Citaat:
Welke van de versies. De leukste vind ik die van de uiteindelijk opstandige engel Lilith, de ongenaamde en verstoten vrouw die net als adam uit modder en goddelijke almacht was gemaakt en dan uiteindelijk Eva, geschapen uit de rib van Adam.
en begrijp je het een beetje? of moet je het 20 keer lezen voor je het begrijpt?

Citaat:
Goed om weten dat U zover nadenkt. Gelukkig dat ik de evolutieleer een beetje volg. Een Adam van 27m hoog en 30 ton kan gewoon niet. tenzij Allah er een superman van gemaakt heeft met een totaal ander systeem van bloedcirculatie (een cascade van harten en aderen uit dunwandige staalpijp misschien om die 2 bar druk te halen).

In jou ogen kan dat niet, maar in de mijne wel. anders geloofde ik er ook niet in dat heeft ook met logica te maken.

hoezo geloof je dat trouwens niet? als er ook een lange man bestaat op de wereld zie link: http://www.youtube.com/watch?v=uuWrj2QJ-6g

Citaat:
En zo is het cirkeltje rond. Als iemand uw mening niet toegenegen is, is die iemand of een leugenaar of te dom om zelfs simpele dingen te begrijpen.
Nee of je bent objectief of je denkt subjectief te zijn wat totaal niet het geval is.
Oud 19 mei 2008, 20:38   #350
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat ben jij een dwaas geval zeg. Doe uw ogen eens open !!!! Al die nieuwe belgen weigeren hun jongens op te voeden. Die komen terecht op de straat en maken het ons autochtone meisjes heel lastig. Ze misbruiken hun godsdienst. immers de islam vind alle ongelovigen vrouwen hoeren. Dus ze mogen ons alles aandoen.
Haha om mij een dwaas te noemen moet je wel erg uit je tent zijn gelokt.

maar goed spreek voor jezelf en niet voor een grote groep.

België is een land met instanties om de hoek dus voor elke probleem een oplossing. dat kun je niet vergelijken met ontwikkelingslanden.

wat heeft Islam hier nou mee te maken?

bewijs waar staat dat ongelovigen vrouwen hoeren zijn. je hebt wel makkelijke praatjes, dus wie is er hier nou een dwaas?

juis jah jij zelf.
Oud 19 mei 2008, 20:41   #351
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik hou niet van de islam cultuur met hun onderdrukking van de vrouw. Je mag nog veel van je grote broertjes laten komen. Ik heb geen angst meer - ik heb steeds iets in mijn zak om me te beschermen. De islam vriendjes roepen steeds wij worden baas in belgie. Awel probeer maar. Ik garandeer je dat er oorlog van zal komen. en dat willen jullie. De islam heeft als plicht ongelovigen te kelen.
Je vergist je, Islam is geen cultuur, en in de Islam worden geen vrouwen onderdrukt. scroll een paar pagina's terug waar ik het over vrouwen in de Islam had.

je bent net lid en hebt nu al zoveel vooroordelen.

scroll een paar pagina's terug waar ik het had over democratie.

maar even serieus als ik jou sla, dan sla je terug dus als het ware je verdedigt jezelf als het ware (nu vind je dat niet erg hé, maar als het om de Islam draait dan denk je er wel anders over vaag hoor)

Laatst gewijzigd door undiscovered : 19 mei 2008 om 20:56.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:44   #352
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja jullie islam jongen de rondhangjongeren ... dus !!!! Die dwingen meisjes van 13 j sex te hebben in openbare toiletten anders horen ze er niet bij. Erg he !!! Denk maar eens goed na welke godsdienst en krapuul dat je aan het verdedigen bent.
staat er ergens in het boek dwing meisjes van 13 om sex te hebben?

joh jij bent een hersenloos geval waar ik liever niet mee discusseer.

Je denkt niet eens na wat je zegt. je kraamt hier 99,9% onzin.

dat doe je best knap voor een onzinmaker
Oud 19 mei 2008, 20:53   #353
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht

Citaat:
Ja jullie islam jongen de rondhangjongeren ... dus !!!! Die dwingen meisjes van 13 j sex te hebben in openbare toiletten anders horen ze er niet bij. Erg he !!! Denk maar eens goed na welke godsdienst en krapuul dat je aan het verdedigen bent.
Dit crapuul?:

Citaat:
15/05 Mini-burgemeester verdacht van verkrachting tienermeisjes

Guido Portael (56), bezieler van Antwerpen Miniatuurstad, zit in de cel. De zelfverklaarde mini-burgemeester van Antwerpen werd aangehouden voor verkrachting en aanranding van minderjarige meisjes. Ze werkten voor hem in zijn cafetaria.

Guido Portael opende op 7 november 1986 Antwerpen Miniatuurstad in Hangar 15 op de Scheldekaaien. Sinds vorige week donderdag zit de 56-jarige - hij noemt zichzelf de mini-burgemeester van Antwerpen - achter de tralies. Het Antwerpse parket wil niets kwijt over het dossier. Andere bronnen zeggen dat Portael werd aangehouden voor verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van - op het moment van de feiten minderjarige - meisjes.

Momenteel is er sprake van minstens vijf slachtoffers, allen tewerkgesteld in de cafetaria van Miniatuurstad. Zij werden meermaals en over een langere periode betast en/of gepenetreerd, �*n Hangar 15 aan de Cockerillkaai. Hoe de bal precies aan het rollen ging, is niet duidelijk. Allicht heeft een van de slachtoffers een klacht ingediend. Mogelijk worden ook nog andere slachtoffers gezocht.

Guido Portael is al langer omstreden in Antwerpen. Hij leeft al jarenlang in onmin met het stadsbestuur. Zo liet het stadsbestuur in 2003 bewarend beslag leggen op zijn collectie omdat Portael de concessie aan de stad niet betaalde. Datzelfde jaar werd Miniatuurstad ook even gesloten omdat de loods niet in orde was met de brandvoorschriften.

© 1994-2008 Concentra |Media|
BRON
Ha, dat is een moslim? Of heb je 't over al veroordeelde tieneraanranders en homo-meppers als de bekende blokker Xavier B? Ik wist niet dat die moslim was, maar 't kan natuurlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=29H7_jnG6yg

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2008 om 21:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 21:34   #354
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Undiscovered;volgens de Wersterse normen worden vrouwen binnen islam wel degelijk onderdrukt!
Ze zijn niet vrij om te huwen met wie ze willen( moet een moslim zijn) niet vrij om verliefd te worden en eenmaal volwassen zelf te beslissen met wie ze wanneer seks hebben ( maagdelijkheidscultus) ze mogen niet zelf beslissen of ze na het huwelijk werken ( toestemming man nodig!) en dragen de verantwoordlijkheid voor het seksueel gedrag van mannen ( zij moeten zich bedekken, mannen doen dit niet!)
Omdat hun bezit niet automatisch bijdraagt tot het onderhoud gezin ( man hoort dit te doen) erven ze niet gelijk, hun getuigenis is minder waard dan die van mannen, zij mogen slechts een parter huwen en hun broer vier, in Saoudi Arabie mogen ze geen auto rijden, op andere plaatsen geen begrafenissen bijwonen en kennen vrouwen geen gelijke toegang tot publieke ruimte. Zo kunnen we nog even doorgaan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 21:53   #355
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Undiscovered;volgens de Wersterse normen worden vrouwen binnen islam wel degelijk onderdrukt!
Ze zijn niet vrij om te huwen met wie ze willen( moet een moslim zijn) niet vrij om verliefd te worden en eenmaal volwassen zelf te beslissen met wie ze wanneer seks hebben ( maagdelijkheidscultus) ze mogen niet zelf beslissen of ze na het huwelijk werken ( toestemming man nodig!) en dragen de verantwoordlijkheid voor het seksueel gedrag van mannen ( zij moeten zich bedekken, mannen doen dit niet!)
Omdat hun bezit niet automatisch bijdraagt tot het onderhoud gezin ( man hoort dit te doen) erven ze niet gelijk, hun getuigenis is minder waard dan die van mannen, zij mogen slechts een parter huwen en hun broer vier, in Saoudi Arabie mogen ze geen auto rijden, op andere plaatsen geen begrafenissen bijwonen en kennen vrouwen geen gelijke toegang tot publieke ruimte. Zo kunnen we nog even doorgaan!

De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

Islam is niet hetzelfde als cultuur
De wijze waarop sommige Afrikaanse moslims/christenen met hun geloof omgaan (bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen) is anders dan de wijze waarop bijvoorbeeld Russische christenen/moslims met hun geloof omgaan. Zelfs een Zeeuwse Nederlandse gereformeerde gaat met zijn geloof niet hetzelfde om zoals een Bourgondische ingestelde Brabantse Katholiek en toch zijn zij beiden christenen.

Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Wat zeggen de bronnen van de Islam zelf over vrouwenrechten?
Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Het recht op geen tweede vrouw
In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Het recht op een politieke loopbaan
Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

Het recht op hulp in de huishouding
De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

Recht op eigen achternaam
De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding
Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man.

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 19 mei 2008 om 21:57.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 22:13   #356
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

De wijze waarop sommige Afrikaanse moslims/christenen met hun geloof omgaan (bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen) is anders dan de wijze waarop bijvoorbeeld Russische christenen/moslims met hun geloof omgaan. Zelfs een Zeeuwse Nederlandse gereformeerde gaat met zijn geloof niet hetzelfde om zoals een Bourgondische ingestelde Brabantse Katholiek en toch zijn zij beiden christenen.

Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man.

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven.
Hoe komt het dan volgens u dat er tegen deze 'geboden' zoveel gezondigd wordt door de leden van de club?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 22:31   #357
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eer- of bloedwraak

Recht op educatie

Het maagdenvlies mythe

Het recht op orgasme

Recht op bezit

Conclusie

Koran 4:34

Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt (slaat) haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

De zogenaamde heilige diamanten van de islam krijgen alleen respect zolang ze hun plaats kennen en die is ondergeschikt aan de man. Hun zogenaamde rechten gaan maar zover als de man die toelaat. Hun grootste plicht is namelijk gehoorzaam te zijn aan de heilige islamitische man, die nooit tegen te spreken en die sexueel altijd ter wille te zijn of slaag krijgen. Dat is wat er werkelijk in de koran te lezen staat welke blaasjes zij zichzelf of anderen maar zitten wijs te maken omdat zij niet kunnen of willen lezen wat er werkelijk geschreven staat.

Vers 2:223 “Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf "

Dit geeft alle seksuele macht aan de man over de vrouw

De zogenaamde vrijheid en respect van de zogenaamde 'diamanten' gaat niet verder dan hun islamitische celdeur.
Oud 19 mei 2008, 22:35   #358
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Dit vers stelt dat mannen boven vrouwen zijn gesteld. Bovendien mogen mannen als zij ongehoorzaamheid vrezen hun vrouw slaan. De vrouw hoeft niet ongehoorzaam te zijn geweest. Dat de man ongehoorzaamheid vreest is genoeg reden om zijn vrouw te mogen slaan. Onschuldig tenzij anders bewezen, geldt dus niet voor Moslim-echtgenotes.

Wat zouden we ervan vinden als het werd toegestaan om leden van ethnische minderheden te tuchtigen die werden verdacht van rebelsheid en/of ongehoorzaamheid? Dat zou racistisch zijn, niet waar?

Dan is het ook vrouwonvriendelijk om te stellen dat een vrouw mag worden geslagen door haar man, omdat hij beter zou zijn omdat hij als man is geboren en ze ook nog een keer niks te hoeft hebben gedaan. Een verdenking is genoeg om gestraft te worden. Is dat eerlijk?

Koran2 282 O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd. En wordt het schrijven niet moe, of het weinig of veel zij, betreffende de vervaltijd. Dit is in Allah's ogen eerder rechtvaardig, het maakt het getuigenis zekerder en weerhoudt u van twijfel. Maar wanneer het contante handel is, die gij onderling drijft, zal het geen blaam voor u zijn, als gij het niet neerschrijft. En hebt getuigen, wanneer gij aan elkander verkoopt en de schrijver en de getuigen mag geen leed worden aangedaan. En indien gij zulks doet, zal het zeker overtreding van u zijn. Vreest Allah. Allah schenkt u kennis en Allah weet alle dingen goed.

Hier wordt gesteld dat het woord van een vrouw minder waard is dan dat van een man. Twee vrouwen mogen alleen worden gebruikt als getuige als er maar een mannelijke getuige kan worden gevonden in plaats van twee. Er moet dus naast die twee vrouwen een mannelijk getuige zijn. Met andere woorden de getuigenis van een vrouw is alleen iets waard als die wordt ondersteund door de getuigenis van een man èn de getuigenis van nog een vrouw. Er wordt beweerd dat vrouwen vergeetachtiger zijn. Er is overingens geen enkel wetenschappelijk onderzoek wat daarop wijst.

Wederom wat zou je ervan vinden als deze regel werd toegepast op ethnische minderheden? Een voorbeeld: de getuigenis van iemand van Marokkaanse afkomst is waardeloos tenzij er een minimaal één Blanke Nederlander en nog een Marokkaan ook getuige zijn. Eén Blanke Nederlander en twee Marokkanen mogen alleen als getuigen dienen als er niet twee Blanke Nederlanders kunnen worden gevonden. Dit zou racistisch zijn, toch?

Het idee dat een man twee keer zoveel waard is als een vrouw komt ook elders in de Koran terug

Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.

Koran 4 15-16. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
En als twee mannen temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Vrouwen die ontucht plegen krijgen levenslang tenzij ze kunnen ontsnappen, maar mannen krijgen straf maar worden met rust gelaten als ze berouw tonen. Mannen wordt dus niet hun vrijheid ontnomen. Volgens veel interpretaties gaan deze verzen over homoseksualiteit, omdat elders in de Koran wordt voorgeschreven dat er op heteroseks buiten het huwelijk zweepslagen staat.

Koran 24:2-3 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Geselen is genadiger dan stenigen. Bovendien worden mannen en vrouwen die overspel plegen als even schuldig beschouwd en op dezelfde manier gestraft. Dit een van de weinige voorbeelden van gelijke behandeling.

Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

De Koran stelt dat mannen niet alleen seks mogen hebben met hun echtgenotes maar ook met "hetgeen hun rechterhand bezit". Dat laatste verwijst naar slaven. Een man mag dus niet alleen slaven hebben, maar tevens vrouwelijke slaven seksueel gebruiken.

Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Een man mag seks hebben met een slavin ongeacht of ze al getrouwd was voor de man in kwestie haar eigenaar werd of voor ze tot slavin werd gemaakt. De Koran toont dus geen respect voor het huwelijk van slaven en gevangenen.

Koran 24:33. En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

Veel naïve lezers denken dat dit vers stelt dat je slavinnen niet tot seks mag dwingen. Dit is echter niet correct. "Ontucht" verwijst naar seks buiten de eerder gestelde grenzen. Er is eerder gesteld dat seks hebben met een eigen slavin is toegestaan. Dit is dus geen ontucht. Dit vers wordt doorgaans geinterpreteerd als een verbod om slavinnen te dwingen zich te prostitueren of te dwingen seks te hebben met een man die niet hun eigenaar is. Het pijnlijke is echter dat er staat "En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken." Dit impliceerd dat slavinnen prostitueren wel is toegestaan als de slavinnen daar geen bezwaar tegen aanvoeren.

Koran 4:3. En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

Als je vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn tegen vier echtgenotes dan moet je als man er maar een huwen of je bepreken tot seks met slavinnen. Rechtvaardigheid is dus alleen een overweging bij vrije vrouwen. Het maakt niet uit als je vrouwen die je bezit zijn onrechtvaarig behandeld volgens de Koran. Bovendien moet een vrouw trouw zijn aan één man: haar echtgenoot of haar eigenaar. Mannen mogen met meerdere vrouwen seks hebben, maar eisen ondertussen wel dat al die vrouwen trouw blijven aan hen.

Dit vers beperkt bovendien geen polygamie omdat de Koran elders stelt dat slavinnen goedkoper zijn dan wettige echtgenotes en bovendien geen beperking stelt op hoeveel slavinnen een man mag hebben.

Koran 4: 25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen. En Allah kent uw geloof het beste. Gij zijt van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Slavinnen zijn een goedkoop alternatief als je geen bruidschat kunt betalen, maar het geniet de voorkeur om niet met slavinnen te huwen. Waarom zou je ook? Als man mag je immers al met een vrouw seks hebben als ze je eigendom is. Een huwelijk is overbodig als je als man puur op seks uit bent.

Koran 2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Er wordt hier gezegd dat een man op elke manier zijn zaad in zijn vrouw mag "zaaien" die hem goed dunkt. Er wordt niks gezegd over de wensen van de vrouw, die wordt vergeleken met een akker; een object, bezit.

Het meest schokkende vond ik echter dat de Koran mannen toestaat om het jonge meisjes te huwen.

Koran 65:4 En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.

Dit vers stelt dat een gescheiden "vrouw" die nog niet heeft gemenstrueerd drie maanden moet wachten voor ze mag hertrouwen. Als je nog geen mentruatie hebt gehad ben je doorgaans een jong meisje. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen heeft iemand van de vrouwelijke kunne van boven de 15 nog geen mentruatie gehad. Zelfs in landen waar voedselgebrek heerst, is de leeftijd waarop voor het eerst wordt gementrueerd doorgaans niet hoger dan 16 of 17. Als je als vrouw boven de 18 of 20 bent en je menstrueert nog niet, dan heb je een hormonaal probleem of lijdt aan extreme ondervoeding. Dit is echter zeldzaam. De Koran gaat nergens verder in op het fenomeen van nog-niet-menstrueerende echtgenotes. Dit betekent dat dit vers verwijst naar meisjes die ten tijde van hun huwelijk en hun scheiding nog niet mentrueerden en niet naar vrouwen met een zeldzame afwijking, ziekte of ondervoeding.

Mentruatie is overigens geen bewijs dat je als meisje lichamelijk volgroeid bent. Dat duurt doorgaans nog zes maanden tot twee á drie jaar na je eerste menstruatie. Psychologen hebben vastgesteld dat mentale- en emotionele volwassenheid doorgaans tussen de 17 en 21 intreden. Vandaar dat in Nederland verdachten van tussen de 18 en 21 nog kunnen worden berecht als minderjarigen als blijkt dat ze nog niet de geestelijke rijpheid van een volwassene hebben. Individuen van de vrouwelijke kunne die nog niet mentrueren zijn dus in de overgrote meerderheid van alle gevallen nog kinderen in zowel lichamelijk als geestelijk opzicht.

De Koran is overduidelijk geen boek dat respect voor meisjes en vrouwen predikt.

Met dank aan Linda Danvers.

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...r=asc&start=75
Oud 20 mei 2008, 00:20   #359
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Aan onze samenleving, volledig. Maar die behoudt zijn cultuur wel (bidden, eetgewoontes, Koran lezen). Dit is voor mij eigelijk geen probleem, ik kan bvb alleen westerse brol klaarmaken dus ik kook gewoon compleet nooit. (Ik ben zowat het irritante type feminist die zich al beledigd voelt als ze ook maar ene klop moet doen. Mannen -zelfs moslimmannen- kunnen dat even goed.)

ge moogt gerust zijn.
De meeste vrouwen die ik ken, en gekend heb, die met moslims vrijen, doen dat OF omdat ze lelijk zijn en geen normale vent vinden, OF om hun familie te pesten OF om zich te wreken omdat een vrijer ze laten staan heeft. Behoort u tot één dezer categorieën, als dat niet onbeleefd is om te vragen ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 00:24   #360
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha om mij een dwaas te noemen moet je wel erg uit je tent zijn gelokt.

maar goed spreek voor jezelf en niet voor een grote groep.

België is een land met instanties om de hoek dus voor elke probleem een oplossing. dat kun je niet vergelijken met ontwikkelingslanden.

wat heeft Islam hier nou mee te maken?

bewijs waar staat dat ongelovigen vrouwen hoeren zijn. je hebt wel makkelijke praatjes, dus wie is er hier nou een dwaas?

juis jah jij zelf.
veel hoerenlopers zijn moslim. Pas maar op ! Een ziekte is gauw opgescharreld. Gaat uw man veel op stap met zijn kameraden ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be