![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Nederland, dat is vergelijkbaar met Noord- en Zuid-Vietnam of Noord- en Zuid-Korea, met het verschil dat het meest democratische deel hier eigenlijk in het Noorden ligt. Volgens mij heeft het nu al lang genoeg geduurd dat we n�*�*st of zelfs tégen elkaar leefden, het wordt tijd onze gemeenschappelijkheid te concretiseren in steeds nauwere samenwerking als stap op weg naar een definitieve hereniging.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Burgemeester
|
![]() Immigratie kan veel doen, evenals geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Coffeeshoppië", dat heeft wel iets, vind ik ![]() "Het Land van Maas en Waal en Schelde" vind ik ook niet slecht. "De Gouden Delta", misschien? We kunnen er eventueel een prijskamp voor uitschrijven. De winnaar krijgt een villa op de Antillen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2008 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kraakpandland !
Republiek Erasmië ! Van Goghië, Spinozaland, Vermeeristan, ... Er zijn gewoon mogelijkheden zat !
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dat Grondwet en democratie ernstig worden genomen, da's al. En ik wil van de Saxoburgers af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() het land moet simpelweg de Nederlanden heten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië proberen te overtuigen van de voordelen die een hereniging met het Noorden kan bieden, lijkt me beter. Een statuut voor Wallonië (en de Oostkantons) en eventueel ook Luxemburg zoals Friesland dat heeft, kan toch ook?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2008 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 21 mei 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat het succes van het Nederlandstalig Onderwijs in Brussel er voor zorgt dat steeds meer kinderen, ook van allochtonen, zich steeds beter in het Nederlands kunnen redden, en op die manier kunnen helpen de propaganda te ontzenuwen. Volgens mij moet de Vlaamse Regering zo snel mogelijk werken aan het tot stand komen van cursussen Nederlands voor Berbers, Nederlands voor Congolezen, Nederlands voor Turken, ... alsmede er voor zorgen dat er ook woordenboeken Nederlands-Berbers (en omgekeerd), Nederlands-Lingala (en omgekeerd), ... op de markt komen. Neeneen, Everytime; ik deel uw pessimisme niet. Nog niet, tenminste. Het wordt echter hoog tijd dat er wat gebeurt, erg veel langer moet toch niet gewacht worden. Ik hoop dat de Vlaamse Beweging in z'n geheel de sprong naar de 21e eeuw zal wagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een gapende kloof tussen beide gemeenschappen, maar er zijn nog steeds enkele bruggetjes. Het zou dom zijn die zomaar in het ravijn te laten storten, toch? Ik weet alleszins hoe ik het volgend jaar op school zal aanpakken: met nog méér liedjes : van AedO, YesR, Raymzter, Amsterdam Klezmer Band, Jan De Wilde, ... met nog méér TV-series : als Axel Nort, Kapitein Zeppos, Flikken, ... met films als Buitenspel, Ben X, De Noorderlingen, ... met (nog méér) stripverhalen als Jommeke, Kiekeboe, Sigmund, ... en met zoveel mogelijk uitstapjes in Vlaanderen en Nederland. Dat laatste enkel voor die leerlingen die een inspanning leveren, uiteraard. En vooral door streng maar rechtvaardig te blijven, en nog veeleisender te worden ![]() Ik ben ergens toch wel een fighter, blijkbaar ![]() Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2008 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je weet dat dat begin jaren '90 nog 5 pct was, dan is dat een verbazend cijfer. En het wordt keer op keer bevestigd. Waarom de Telegraaf en anderen dan koppen dat "Vlamingen niet bij Nederland willen" is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() of Nederland-Vlaanderen
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() Posters, Noordelijken zowel als Zuidelijken, die willen meewerken aan de staatkundige integratie van Vlaanderen en Nederland kunnen terecht bij de Baarle Werkgroep.
Zie www.baarlewerkgroep.org en www.baarlewerkgroep.org/wiezijnwij.htm. Vriendelijke groet, Rob (Zuid-Nederlander) |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alle Nederlanders hier zou ik willen vragen: oefen druk uit op uw politici en op uw regering opdat ze zich rechtstreeks in de Belgische doodstrijd zouden mengen. Alleen al een structurele communicatie tussen de Vlaamse en de Nederlandse regering zou wonderen doen. Maar ook bijstand op internationale fora (zoals de Raad van Europa) is nodig. Doen! Laatst gewijzigd door Rob Roy : 21 mei 2008 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|