![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat bedoelde je waarschijnlijk? Die man heeft zichzelf overtuigd. De religieuzen werd verteld dat anderen (god) wel voor hen zouden denken. In de wereld waar ik naar streef is dat net hetzelfde, gek is gek natuurlijk. Alleen schijnt de meerderheid van de wereld overtuigd dat god niks met gek zijn te maken heeft en plausibel genoeg is om er respect voor te hebben. Dat kan niet over de una bomber gezegd worden. Denk ik. Wat jij?
|
|
|
|
#102 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dan betekent dat uiteraard dat die ideeën nog leven bij een deel van de bevolking (en dat zullen zowel gelovigen als niet-gelovigen zijn), en dan moeten die in een liberale democratie gehoord worden. Of je conservatief bent heeft an sich eigenlijk niet zoveel te maken met of je al dan niet gelovig bent. Er is een correlatie, dat zeker, maar je kan ook gelovig en progressief zijn, en er zijn zeker ook conservatieve atheïsten. Maar die ideologie van de christen-democratie heeft eigenlijk niet zoveel meer te maken met het christelijke geloof. Al zijn er uiteraard wel elementen die in beiden naar voren komen. Kort gesteld: politiek en episcopaat hebben (in België) reeds lang geleden ervoor gekozen om andere wegen te bewandelen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2008 om 22:43. |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een mooi voorbeeld daarvan: Toen ze terug aan de macht kwamen hebben ze een uitspraak gedaan over de euthanasie wet. Ze waren niet akkoord, maar zouden het fatsoen houden om de klok niet terug te draaien. Waaruit ik concludeer dat ze blij waren dat de hete aardappel gepasseerd is toen ze even niet thuis waren. De wereld kon door en ze konden hun kiezers houden.
|
|
|
|
#104 |
|
|
Die gelovigen weten toch op voorhand naar wat voor soort kerkdienst ze gaan. De meeste mensen die naar die man zijn kerkdiensten gaan moeten zich toch al op z'n minst aangesproken voelen door hetgeen hij verkondigt? En als je het met hem oneens bent denk ik niet dat je door naar zo'n radicaal te gaan luisteren van gedacht gaat veranderen. Wat twijfelaars betreft, als ze zich laten meeslepen door zo'n populist, dan denk ik dat ze toch al eerder naar het homofobe neigden als ze daar binnenstapten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Niet naar die dienst gaan, of het er mee oneens zijn, betekent voor hen eigelijk hun geloof afwerpen.
|
|
|
|
#106 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
Het is niet omdat je hetzelfde geloof aanhangt dat alles wat die man zegt in je ogen waar is. Ik zou de rooms-katholieken die het pertinent oneens zijn met de paus over heel wat uiteenlopende zaken niet te eten willen geven. Ik zou zelfs de rooms-katholieke missionarissen in arme landen die "foert" zeggen tegen het Vaticaan en condooms uitdelen niet te eten willen geven.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat was niet de discussie, weet je nog?
Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 mei 2008 om 06:51. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
|
Citaat:
Een aanrader, veel kijkgenot! CFR handtekening
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#111 |
|
Europees Commissaris
|
Fuck, ik kon niet wachten en ben al gaan kijken. Om misselijk van te worden dat die gasten nog niet in den bak zitten.
|
|
|
#112 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#114 | |
|
Europees Commissaris
|
Het is hard nodig hoor:
Citaat:
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens toen ik het laatst in het Hyatt Regency in keulen logeerde ,lag er helemaal géén bijbel...En had er wél eentje gelegen dat had ik het boek dat ik altijd bij mij heb als een soort provocatie er wel bovenop gelegd.. Het karma sutra namelijk... |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Die arme schapen hadden Hirohito met de status van goddelijke 'ikegami', Japans voor 'levende natuurgeest', een van de belangrijkste begrippen van het Shintoïsme.
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
Geleidelijke gewenning aan gevaar is een typische menselijke eigenschap en Ted Kaczynski's specifieke claim dat de mensen niet meer bewust zijn van de gevaren van technologische vooruitgang kan wel eens zeer veel waarheid bevatten. Na Hiroshima en Nagasaki was iedereen bang voor nucleaire aanvallen, maar liggen er vandaag de dag hier nog veel mensen van wakker? Een fout bij zelf-replicerende nanotechnologie zou gans de mensheid in een keer kunnen uitroeien, de vraag voor regulatie/awareness en zelfs het stoppen van onderzoek naar bepaalde technologien kan bijgevolg wel degelijk rationeel onderbouwd worden. (Bill Joy heeft hierover een bekend artikel geschreven in Wired dat zeker de moeite van het lezen waard is) Tot zover dus het "geloofs" gedeelte. De UnaBomber ging echter verder en zag alleen het uitvoeren van terroristische acties tegen wetenschappers als een manier om dit te bekomen. De radicalisatie van diegenen die aanslagen plegen op abortus doktoren is dezelfde en bijgevolg geen gevolg van religieusiteit op zichzelf. Het is gewoon een feit waarmee we moeten leren leven, dat mensen om verschillende redenen kunnen radicaliseren.
|
|
|
|
#118 |
|
|
Ik ben niet in veel hotels geweest: sinds ongeveer 1957, 3 binnen Nederland, 1 in Duitsland, 1 in Spanje, 1 in Frankrijk; geen bijbels aangetroffen maar ook niet naar gezocht, lagen misschien niet opvallend geplaatst.
|
|
|
#119 |
|
Europees Commissaris
|
Na de tips die ik kreeg via deze thread heb ik mijn stijl aangepast. Elke bijbel die ik op mijn hotelkamer vind, neem ik mee naar huis. Ik heb er al vier.
Bedoeling is om ze demomstratief te vernietigen, zodra de hoop groot genoeg is om de media erbij te halen. Dan kunnen we een boodschap de wereld insturen in de hoop de "ze doen toch geen kwaad" atheisten wakker te schudden. Ik ga deze oproep ook op Dawkinsnet plaatsen. Eerlijk gezegd had ik eerst twijfels, vanwege het feit dat ik met diefstal bezig ben. Maar nadat ik in die bijbels over de gideons gelezen heb, is mijn geweten terug zuiver. De Gideons plaatsen die bijbels in de hotels, ze zijn niet het eigendom van de hotels zelf. De Gideons plaatsen die bijbels om zieltjes te winnen en zijn er fier op dat ze elk jaar 50 MILJOEN bijbels verspreiden wereldwijd. Dit is dus pure propaganda, en die bijbels zijn niet meer dan pamfletten, die toevallig groot genoeg zijn om in te binden. Ik heb nog nooit problemen gehad om pamfletten die men mij bezorgd te vernietigen. Vandaar dat ik er ook geen graten meer in zie. Wie doet mee? Een duizendtal bijbels moet genoeg zijn om een statement te kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 mei 2008 om 09:09. |
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
|