![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb ik hier op dit forum al eens eerder proberen uit te leggen dat veel Nederlanders een geromantiseerd beeld hebben van Vlaanderen. Of dat komt door onwetendheid, of dat ze zich laten bedwelmen door het bier als ze Vlaanderen bezoeken, weet ik niet. Het beeld van de Vlamingen is zelfs zo positief, dat het naar mijn idee alleen maar kan tegenvallen zodra beide gebieden naar elkaar toegroeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ontstellend dat u zo, niet-gehinderd door enige kennis van zaken, wel verregaande en definitieve conclusies durft trekken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"De" hollanderhaat van "de" Vlamingen bestaat overigens niet. Ook dat is uw perceptie. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 22 mei 2008 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook een paar maal zakelijk daar geweest, met werkgevers mee. Nooit enige onvriendelijkheid daar meegemaakt.
![]() |
![]() |
#767 |
Minister-President
|
![]() Helaas moet ik je hierin (deels) gelijk geven. Maar wel met de kanttekening dat er volgens mij nog geen Vlaamse meerderheid is die een fusie met Nederland ziet zitten. Maar de tendens in de verschillende enquetes is duidelijk: de Groot-Nederlanders nemen snel in aantal toe. Zeer verontrustend als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij bleek uit verschillende peilingen dat minimaal 40% van de Vlamingen een hereniging zag zitten, weliswaar geen meerderheid, maar toch een hoog percentage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#770 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#771 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#772 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kom pas 40 jaar in Vlaanderen en 40 jaar geleden kwam ik ook voor het eerst in Tsjechie en de Staten van het toenmalige Yoegoslavie. Als ik Vlaanderen dan hiermee vergelijk, dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat Tsjechie enz, in die periode heel wat meer hebben gedaan en bereikt. Laatst gewijzigd door JP Coen : 22 mei 2008 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
|
![]() Citaat:
![]() En Nederland dan zelf? Vlaanderen kent een betere evolutie in die zin. In 1960 was Vlaanderen nog maar net weggekropen uit een landbouweconomie... Maar in feite begrijp ik de relevantie echt niet van die relativiteiten.
![]() |
![]() |
#774 |
Banneling
|
![]() Herinner u het liedje dat men zong in de tijd van 1830. De zogenaamde 12 W's.
Wij willen Willem weg. Wilde Willem wijzer worden, wij wilden Willem weer. Dus Willem was niet wijs, Was hij wijs geweest, had Willem terug gemogen. Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
|
![]() Citaat:
U maakt het groter dan het is, misschien zelfs met succes. U ziet Groot-nederland niet zitten (en kijk: zoals Rob al aanhaalde is er zelfs een Nederlandse vlamingenhaat.) Ik zou zeggen dat u als N-Nl samen met bv. Z-Nl System een conflictueuze sfeer oproept die groot-nederlandse tendensen wil drukken.
![]() |
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
ik ken er zo nog hoor: "De Walen zijn dus dom en verkwistend, anders waren er immers geen transfers!" Ziet u de volstrekte onzin in dit soort redeneringen? De realiteit is dat Willem wel weg ging, maar weg moest blijven van de nieuwe machthebbende elite. Willem kreeg geen kans he?
![]() |
![]() |
#777 |
Banneling
|
![]() Volgens een peiling was een substantieel kiezerspubliek van het VB aanhanger van de Belgische monarchie. Wanneer het over de monarchie gaat zijn de VB-stemmers opvallend verdeeld: 27% is, in tegenstelling tot de partijlijn, uitgesproken koningsgezind. Een 'peiling' blijkt dus soms een mes te zijn dat aan twee kanten snijdt.
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
|
![]() Citaat:
Dat is al allemaal heel duidelijk voor mij. Belangrijk deel Vlamingen is voor vereniging, belangrijk deel Vb-kiezers is voor de monarchie. SO?
![]() |
![]() |
#780 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Willem kreeg geen kans sinds die W's uitgebracht werden. Ik ken geen W's uit 1815. Willem moest trouwens wijzer worden voor een kleine groep belanghebbenden. Ik reken het gebrainwashte arme voetvolk niet mee. U blijft steken in die onzinnige kronkels. "Willem" is niet enkel die ene persoon he. "Willem" staat symbool voor koningshusi én Nederland.
![]() |