![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind uiterlijk belangrijk. Nèh. Ik denk dat voor veel mannen seksuele aantrekking veel belangrijker is dan uiterlijk.
![]() |
![]() |
#142 |
Burger
|
![]() Het belangrijkste wordt eigenlijk vergeten. Eenmaal als je écht verliefd bent, maakt het helemaal niet meer uit hoe je geliefde eruit uitziet, hoe hij zich gedraagt, ...
Dan lijkt hij/zij immers perfect ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval ga ik niet echt lang verliefd blijven als'ie zich opeens als een kloterige etterbak begint te gedragen.
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() geld is nu toch wel t laatste dat in uw gedachten komt bij een partnerkeuze ('keuze' as if dat eigenlijk een objectieve keuze is
![]() ik snap de mensen niet die zeggen dat dat een rol gespeeld heeft ... hebben jullie zitten rekenen of wat ?? werkelijk ik snap het niet ... ok 15 jaar later kan ik zeggen, verdomme, die notarisdochter, die had ik mss niet zo makkelijk moeten laten staan, maar toch, op t moment zelf, speelt geld toch nooit een rol ?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() een stralende glimlach
zelfvertrouwen nen gezelligen babbel blinkende ogen uitnodigende heupen een opmerkelijke haardos van die dingen, ok, maar geld ?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij ben jij iemand die veel geld zelf niet belangrijk vindt.
Ik vind het onwaarschijnlijk, maar er zijn dus blijkbaar mensen die dat dus wél heel belangrijk vinden. Ik kan daar met mijn verstand niet goed bij, maar kom. Ik vermoed dat die zich wel een beetje zullen laten leiden door 'geld'. Ik zou wel heel erg aarzelen om een samenwoon-relatie te beginnen met iemand die gokt. Je kan veel geduld hebben met iemand, maar als die opeens al je gerief begint te verkopen, gaat het toch moeilijker. Dus wat geld betreft heb ik toch liefst dat ze het mijne niet stelen. Leven met iemand die liever zo lui is dat hij geen enkele noodzaak voelt om financieel onafhankelijk te proberen zijn, gaat voor mij ook niet. Maar voor de rest lijkt geld me vreselijk onbelangrijk.
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() allerlei soort verslavingen zijn gevaarlijk voor relaties, maar idd samen iets kunnen opbouwen (vanaf welk niveau je ook vertrekt) is belangrijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Of je geld echt belangrijk vindt, weet je pas als je totaal, maar dan ook totaal zonder zit.
Het klinkt zo zoet: geld is niet belangrijk. Ik ben altijd op mijn hoede als ik dit in onze Westerse wereld hoor verkondigen. Mijn ervaring is dat mensen die dit verkondigen meestal, ruwweg, in 3 categoriën thuishoren: 1. Je hebt/wil alleen jezelf om rekening mee te houden 2. Iemand anders betaalt de rekening wel 3. Je hebt sowieso genoeg 'pegels' in voorraad Zit je niet in 1 van die gevallen, dan is geld belangrijk genoeg om dergelijke statements niet lichtzinnig te verkondigen. Ik heb ook geprobeerd te leven van passionele liefde, maar als je dat geen onderdak geeft, eten en nog zo van noodzakelijke materiële basisdingen, gaat het dood. Bovendien zou ik me kapot schamen als niet zou kunnen investeren in de toekomst van mijn kinderen. Natuurlijk doe je dat met veel liefde en warmte, maar evengoed met harde, koude valuta.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bwa, ik heb het helemaal niet breed maar ik heb nog nooit naar vrouwen gekeken met in het achterhoofd 'heeft die wel geld?'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
4. je hebt je levensstandaard (en die van je gezin) zo aangepast dat je rondkomt en gelukkig kan zijn met wat je hebt, zonder jezelf ongelukkig te maken omdat anderen meer hebben en als het moet, leer je je kinderen het belang in te zien van andere waarden in het leven. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 mei 2008 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je een levensstandaard hebt waar je tevreden mee bent, heb je geld daarvoor gebruikt om ze op te bouwen. Als doel op zich mag geld onbelangrijk zijn, als middel tot is het onontbeerlijk. In onze samenleving, absoluut. Je kan zonder geld een relatie beginnen, maar zelden in stand houden.
![]() |
![]() |
#159 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
5. Je hebt het aan den lijve ondervonden dat (veel) geld niet belangrijk is en het dan ook de rug toegekeerd en bewust een leven gekozen met rijkdommen die écht belangrijk zijn.. Het is belangrijk genoeg te hebben om comfortabel te kunnen leven. Dan kan je natuurlijk de vraag stellen wat comfortabel is... Maar veel geld is TOTAAL overbodig en je hebt er niks aan zonder mensen in je nabijheid waar je om geeft en vice versa. |
|
![]() |
![]() |