Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 23:40   #141
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geldt dat niet.
't regent hier ook weer eens veralgemeningen se.

Ik vind uiterlijk belangrijk.
Nèh.

Ik denk dat voor veel mannen seksuele aantrekking veel belangrijker is dan uiterlijk.
Oud 22 mei 2008, 23:42   #142
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste wordt eigenlijk vergeten. Eenmaal als je écht verliefd bent, maakt het helemaal niet meer uit hoe je geliefde eruit uitziet, hoe hij zich gedraagt, ...

Dan lijkt hij/zij immers perfect
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 23:50   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Het belangrijkste wordt eigenlijk vergeten. Eenmaal als je écht verliefd bent, maakt het helemaal niet meer uit hoe je geliefde eruit uitziet, hoe hij zich gedraagt, ...

Dan lijkt hij/zij immers perfect
Ik denk dat je best wel verliefd kunt zijn én de fouten van een ander kunt zien.
In ieder geval ga ik niet echt lang verliefd blijven als'ie zich opeens als een kloterige etterbak begint te gedragen.
Oud 23 mei 2008, 07:26   #144
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zeg altijd: "spreek nooit in naam van je ex".
Ik heb het niet van horen zeggen Rudy... na 5 jaar gescheiden ben ik met regelmaat nog steeds de uithuilschouder voor mijn ex.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 07:48   #145
Anna List
Banneling

Standaard

geld is nu toch wel t laatste dat in uw gedachten komt bij een partnerkeuze ('keuze' as if dat eigenlijk een objectieve keuze is )

ik snap de mensen niet die zeggen dat dat een rol gespeeld heeft ... hebben jullie zitten rekenen of wat ??

werkelijk ik snap het niet ... ok 15 jaar later kan ik zeggen, verdomme, die notarisdochter, die had ik mss niet zo makkelijk moeten laten staan, maar toch, op t moment zelf, speelt geld toch nooit een rol ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 07:51   #146
Anna List
Banneling

Standaard

een stralende glimlach
zelfvertrouwen
nen gezelligen babbel
blinkende ogen
uitnodigende heupen
een opmerkelijke haardos

van die dingen, ok, maar geld ?!
Oud 23 mei 2008, 07:59   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij ben jij iemand die veel geld zelf niet belangrijk vindt.
Ik vind het onwaarschijnlijk, maar er zijn dus blijkbaar mensen die dat dus wél heel belangrijk vinden. Ik kan daar met mijn verstand niet goed bij, maar kom. Ik vermoed dat die zich wel een beetje zullen laten leiden door 'geld'.

Ik zou wel heel erg aarzelen om een samenwoon-relatie te beginnen met iemand die gokt. Je kan veel geduld hebben met iemand, maar als die opeens al je gerief begint te verkopen, gaat het toch moeilijker. Dus wat geld betreft heb ik toch liefst dat ze het mijne niet stelen.
Leven met iemand die liever zo lui is dat hij geen enkele noodzaak voelt om financieel onafhankelijk te proberen zijn, gaat voor mij ook niet.
Maar voor de rest lijkt geld me vreselijk onbelangrijk.
Oud 23 mei 2008, 08:07   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Volgens mij ben jij iemand die veel geld zelf niet belangrijk vindt.
Ik vind het onwaarschijnlijk, maar er zijn dus blijkbaar mensen die dat dus wél heel belangrijk vinden. Ik kan daar met mijn verstand niet goed bij, maar kom. Ik vermoed dat die zich wel een beetje zullen laten leiden door 'geld'.

Ik zou wel heel erg aarzelen om een samenwoon-relatie te beginnen met iemand die gokt. Je kan veel geduld hebben met iemand, maar als die opeens al je gerief begint te verkopen, gaat het toch moeilijker. Dus wat geld betreft heb ik toch liefst dat ze het mijne niet stelen.
Leven met iemand die liever zo lui is dat hij geen enkele noodzaak voelt om financieel onafhankelijk te proberen zijn, gaat voor mij ook niet.
Maar voor de rest lijkt geld me vreselijk onbelangrijk.
als ik geld een rol liet spelen ... zou ik heel ongelukkig worden, want dan zou het ook nooit genoeg kunnen zijn ...

allerlei soort verslavingen zijn gevaarlijk voor relaties, maar idd samen iets kunnen opbouwen (vanaf welk niveau je ook vertrekt) is belangrijk
Oud 23 mei 2008, 08:08   #149
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geldt dat niet.
Sorry, maar dat klopt toch ook niet echt hoor... Vrouwen letten echt wel op het uiterlijk van een man. Echter, niet in termen van dik of dun, gespierd of niet. Vrouwen letten meer op de aandacht die de man besteed aan zijn voorkomen, of hij verzorgd is etc. De man in kwestie moet daarom geen uren in de badkamer staan, maar een verzorgd uiterlijk is toch wel iets waar ik belang aan hecht, anders kon ik evengoed gaan samenleven met een clochard onder de bruggen van Parijs.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 08:12   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kieken

Je moet wel goed quoten he!

had niks veranderd hoor !

(zal er nog eens zo eentje doen )
Oud 23 mei 2008, 08:13   #151
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geld...
straf !
Oud 23 mei 2008, 08:20   #152
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geld is nu toch wel t laatste dat in uw gedachten komt bij een partnerkeuze ('keuze' as if dat eigenlijk een objectieve keuze is )

ik snap de mensen niet die zeggen dat dat een rol gespeeld heeft ... hebben jullie zitten rekenen of wat ??
werkelijk ik snap het niet ... ok 15 jaar later kan ik zeggen, verdomme, die notarisdochter, die had ik mss niet zo makkelijk moeten laten staan, maar toch, op t moment zelf, speelt geld toch nooit een rol ?!
Ik zou willen dat ik het kon uitleggen, maar ik begrijp er zelf ook niet veel van. Het 'berekenen' van relaties is nog altijd een vaak voorkomende 'afwijking'.
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:14   #153
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

werkelijk ik snap het niet ...
Gebruik ik hiervoor de 'sin' 'cos' of 'tan' -toets?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:15   #154
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
...Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geld...
Citaat:
straf !
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 10:32   #155
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Of je geld echt belangrijk vindt, weet je pas als je totaal, maar dan ook totaal zonder zit.

Het klinkt zo zoet: geld is niet belangrijk. Ik ben altijd op mijn hoede als ik dit in onze Westerse wereld hoor verkondigen.
Mijn ervaring is dat mensen die dit verkondigen meestal, ruwweg, in 3 categoriën thuishoren:
1. Je hebt/wil alleen jezelf om rekening mee te houden
2. Iemand anders betaalt de rekening wel
3. Je hebt sowieso genoeg 'pegels' in voorraad

Zit je niet in 1 van die gevallen, dan is geld belangrijk genoeg om dergelijke statements niet lichtzinnig te verkondigen. Ik heb ook geprobeerd te leven van passionele liefde, maar als je dat geen onderdak geeft, eten en nog zo van noodzakelijke materiële basisdingen, gaat het dood.

Bovendien zou ik me kapot schamen als niet zou kunnen investeren in de toekomst van mijn kinderen. Natuurlijk doe je dat met veel liefde en warmte, maar evengoed met harde, koude valuta.
Oud 23 mei 2008, 10:34   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

bwa, ik heb het helemaal niet breed maar ik heb nog nooit naar vrouwen gekeken met in het achterhoofd 'heeft die wel geld?'
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 10:44   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Of je geld echt belangrijk vindt, weet je pas als je totaal, maar dan ook totaal zonder zit.

Het klinkt zo zoet: geld is niet belangrijk. Ik ben altijd op mijn hoede als ik dit in onze Westerse wereld hoor verkondigen.
Mijn ervaring is dat mensen die dit verkondigen meestal, ruwweg, in 3 categoriën thuishoren:
1. Je hebt/wil alleen jezelf om rekening mee te houden
2. Iemand anders betaalt de rekening wel
3. Je hebt sowieso genoeg 'pegels' in voorraad

Zit je niet in 1 van die gevallen, dan is geld belangrijk genoeg om dergelijke statements niet lichtzinnig te verkondigen. Ik heb ook geprobeerd te leven van passionele liefde, maar als je dat geen onderdak geeft, eten en nog zo van noodzakelijke materiële basisdingen, gaat het dood.

Bovendien zou ik me kapot schamen als niet zou kunnen investeren in de toekomst van mijn kinderen. Natuurlijk doe je dat met veel liefde en warmte, maar evengoed met harde, koude valuta.
laat me er een 4. aan toevoegen

4. je hebt je levensstandaard (en die van je gezin) zo aangepast dat je rondkomt en gelukkig kan zijn met wat je hebt, zonder jezelf ongelukkig te maken omdat anderen meer hebben

en als het moet, leer je je kinderen het belang in te zien van andere waarden in het leven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 mei 2008 om 10:45.
Oud 23 mei 2008, 11:14   #158
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

4. je hebt je levensstandaard (en die van je gezin) zo aangepast dat je rondkomt en gelukkig kan zijn met wat je hebt, zonder jezelf ongelukkig te maken omdat anderen meer hebben

en als het moet, leer je je kinderen het belang in te zien van andere waarden in het leven.

Als je een levensstandaard hebt waar je tevreden mee bent, heb je geld daarvoor gebruikt om ze op te bouwen.

Als doel op zich mag geld onbelangrijk zijn, als middel tot is het onontbeerlijk. In onze samenleving, absoluut.

Je kan zonder geld een relatie beginnen, maar zelden in stand houden.
Oud 23 mei 2008, 11:55   #159
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
bwa, ik heb het helemaal niet breed maar ik heb nog nooit naar vrouwen gekeken met in het achterhoofd 'heeft die wel geld?'
In de veronderstelling dat je een man bent en op vrouwen valt, vind ik dat lovenswaardig.
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:16   #160
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Ik ga er nog een 5 aan toevoegen:

5. Je hebt het aan den lijve ondervonden dat (veel) geld niet belangrijk is en het dan ook de rug toegekeerd en bewust een leven gekozen met rijkdommen die écht belangrijk zijn..

Het is belangrijk genoeg te hebben om comfortabel te kunnen leven. Dan kan je natuurlijk de vraag stellen wat comfortabel is... Maar veel geld is TOTAAL overbodig en je hebt er niks aan zonder mensen in je nabijheid waar je om geeft en vice versa.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be