![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Undiscovered; hoofddoeken zijn geen uiting van vrije mening!
1.Omdat het gaat over een verplichting opgelegd door een ideologie. 2. Omdat vrijheid van religie niet betekent dat de hoofddoek dus moet steeds en overal;daarmee doe je het omgekeerde; je legt een diverse samenleving jou verplichtingen op! 3.Omdat een samenleving vanwege diversiteit ervoor mag kiezen ieder werknemer; student; ambtenaar dezelfde regels op te leggen; in jou tijd doe je wat je wilt maar in de tijd dat wij jou betalen of onderwijzen heerst er neutraliteit! Samengevat; het is niet omdat jij overtuigd bent dat de hoofddoek moet steeds en overal dat de samenleving dit standpunt hoort te delen; dat bepalen niet gelovigen maar de samenleving zelf en die is niet Islamitisch maar seculier! Jou individuele Godsdienstvrijheid stopt dus daar waar die van een seculiere samenleving begint! Wat je verder verkondigt is klinklare onzin; niet de samenleving maar de islam zelf legt vrouwen beperkingenop;; werken (leven) zonder hoofddoek is verboden! Wil je daarvoor kiezen; mooi maar dan ook geen uitkering en niet zeveren over de samenleving; niet zij maar Allah's volgelingen staan in de weg naar de arbeidsmarkt! |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
verpleegkundigen is dan ook vooral een vrouwenjob geworden, en dus: minder betaald. Voor andere gevallen: ja.
|
|
|
|
#425 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
De hoofddoek, of die mannen? Ik ga er vanuit: die mannen.
|
|
|
|
#426 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
of is dat ook al een probleem voor u?
|
|
|
|
#427 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#428 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
en dat geen enkel vrouw verplicht mag worden een man te verleiden.
|
|
|
|
#429 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
1. Een verplichting opgelegd door een ideologie mag niet meer? Dus e vrije markt moet verboden worden, omdat dat de verplichting is van de liberale ideologie. Ook het nederlands moet verboden worden, want er bestaan ideologien die prediken dat men nederlands moet praten in nederland of vlaanderen? 2 Vrijheid van religie betekent niet dat je andere mensenrechten mag schenden. Wie zijn mensenrechten schenden moslima's door ee hoofddoek te dragen? 3 Neutraliteit bestaat niet. Neutraliteit is immers zelf een westers begrip (in veel andere culturen kent men niet eens dat begrip). vanuit de verlichting (dus dan ook nog een verbonden aan een bepaalde tijd). Neutraliteit betekent ook dat je niet voor verandering mag pleiten, in veel gevallen lijkt mij het nochtans toch wenselijk om voor verandering te pleiten. Daar komt nog eens bij dat er een neutraliteit van diensten is, en een neutraliteit van kleren. Een vrouw met een hoofddoek kan een joodse man bijvoorbeeld perfect behandelen, terwijl een vrouw zonder hoofddoek deze joodse man kan discrimineren. Is het dus eigenlijk niet beter om voor een neutraliteit van diensten te ijveren? Neutrale kleren bestaan nog niet, of wil je er soms voor pleiten dat iedereen in hetzelfde communistisch mao-pakje gaat rondlopen?
|
|
|
|
#430 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
a) De vrijheid van godsdienst Artikel 9 van het Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele Vrijheden (EVRM) luidt: “1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door de eredienst, door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing ervan en het onderhouden van de geboden en voorschriften. 2. De vrijheid een godsdienst of overtuiging te belijden kan aan geen andere beperkingen zijn onderworpen dan die welke bij de wet zijn voorzien, en die in een democratische samenleving nodig zijn voor de openbare orde, gezondheid of zedelijkheid of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.” De eerste alinea bepaalt de reikwijdte van de godsdienstvrijheid. Het recht om een islamitische hoofddoek te dragen valt hieronder. Het gaat immers om het ‘onderhouden van de geboden en voorschriften’ van de Islam. Dat er binnen de Islam discussie bestaat over de vraag of je al dan niet verplicht bent om een hoofddoek te dragen, doet niet terzake. Wat telt, is de godsdienstige motivatie van degene die de hoofddoek draagt (of bv. van haar ouders). De tweede alinea is een zogenaamde ‘beperkingsclausule’. Net zoals de meeste mensenrechten is de godsdienstvrijheid geen absoluut recht. Een beperkende maatregel, zoals bijvoorbeeld een hoofddoekverbod, is toegelaten als die 1) een basis heeft in een algemene regel, 2) een wettig doel heeft, dwz ofwel één of ander algemeen belang zoals bv. de openbare orde, ofwel de bescherming van de rechten van anderen; 3) evenredig is met dat doel, dwz dat je geen maatregel mag nemen die veel strenger is dan nodig om het doel te bereiken. Als een verbod voldoet aan deze voorwaarden, is het geen schending van de godsdienstvrijheid, anders wel. Het is de rechter die daarover oordeelt. http://www.vormen.org/informatie/Isl...Hoofddoek.html
|
|
|
|
#431 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En jou post 414 interesseert mij eerlijk gezegt niet zo.
|
|
|
|
#432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en dat het je niet interesseerde wist ik al *knip* Gelieve niet persoonlijk te worden aub ------------------------- maar even over je vorige post: Vrijheid van godsdienst impliceert nu eenmaal NIET dat je overal en ten allen tijde UW religieuze troep over anderen m�*g uitstrooien hoor! Je krijgt de kans om uw religie te belijden in het openbaar, binnenshuis etc. Op andere plaatsen zoals scholen, werkvloer, rechtbanken etc... zijn er nu eenmaal beperkingen. Als mijn religie zegt dat ik met mijn kont bloot moet lopen, dan mat ik die religie wèl belijden, maar zal men me ook beperkingen opleggen met betrekking tot WAAR ik met mijn kont bloot mag lopen! In dit geval: binnenshuis en aan het strand van Bredene!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 25 mei 2008 om 14:45. |
|
|
|
|
|
|
#433 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Waw, dronkoers waagt zich buiten de veilige wereld van koetjes en kalfjes
|
|
|
#434 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat is het volgende waar u met gaat afkomen? Het verband tussen hoofddoeken en 'mijn resaturant'...
|
|
|
|
#435 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
religie a) en religie b) volgen beide een onzichtbaar vriendje. vriendje a) wil dat zijn vrouwelijke volgelingen herkenbaar zijn door een hoofddoek zodat de mannelijke volgelingen weten wie ze moeten lastigvallen (de �*ndere vrouwen natuurlijk). vriendje b) wil dat �*l zijn volgelingen met hun kont bloot lopen omdat dit gezond is. en waarom zou religie a) nu wèl mogelijk wat hun onzichtbaar vriendje wil en religie b) niet? Leg me dat nu eens uit? ps. "mijn restaurant" volg ik niet, maar als er nog een religie c) komt met een onzichtbaar vriendje dat zegt dat je naar "mijn restaurant" moet kijken als je volgeling wil wezen, waarom zou dat dan ook niet onder vrijheid van godsdienst kunnen vallen? Alleen: zowel het blote kontlopen als het "mijn restaurant"kijken zullen beperkt worden in plaats en tijdsduur. Zo ook dus het ingepakt schaarmhaardoekje dragen....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2008 om 17:58. |
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In onze maarschappij zijn de mannen geen probleem
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ten eerste het is jouw post en niet het mijne. kilometers lange teksten daar heb ik geen interesse in. wat betreft je 2de alinea dat is subjectief gezegt. en ik ben het er niet mee eens, want wat hebben de moslims jou misdaan als iemand zijn of haar diploma haalt en wilt gaan werken maar ze word afgewezen omdat ze een hoofddoek draagt dan denk ik bij mezelf wel gemeen terwijl ze evenveel hersencellen heeft als de gene die soliciteert zonder hoofddoek.
|
|
|
|
#439 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|