Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 15:19   #181
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ook uiterlijk is voor vele belangrijker dan het innerlijke,das gewoon een vaststelling van mij,gewoon wat eerlijk durven zijn ....
Als je iemand graag ziet/hebt is die toch sowieso mooi in je ogen? Een Arabisch spreekwoord zegt dat de moeder van een aap haar jong als een gazelle ziet. Komt op hetzelfde neer...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:49   #182
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't regent hier ook weer eens veralgemeningen se.

Ik vind uiterlijk belangrijk.
Nèh.

Ik denk dat voor veel mannen seksuele aantrekking veel belangrijker is dan uiterlijk.
Ik probeerde het hier te hebben over de resultaten die uit onderzoek naar voren kwamen. Sowieso veralgemeningen dus. (Ik had dat beter vermeld, maar het leek me eigenlijk duidelijk omdat ik anders altijd 'ik vind dit of dat' bij mijn posts schrijf.) Ik had het niet over wat ik ervan vind. Laat staan over wat persoon x of y ervan vindt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 16:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:55   #183
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Sorry, maar dat klopt toch ook niet echt hoor... Vrouwen letten echt wel op het uiterlijk van een man. Echter, niet in termen van dik of dun, gespierd of niet. Vrouwen letten meer op de aandacht die de man besteed aan zijn voorkomen, of hij verzorgd is etc. De man in kwestie moet daarom geen uren in de badkamer staan, maar een verzorgd uiterlijk is toch wel iets waar ik belang aan hecht, anders kon ik evengoed gaan samenleven met een clochard onder de bruggen van Parijs.
Dat waren conclusies obv onderzoek.

Ik denk dat hetgeen je zelf ziet als de basis waarop je je partnerkeuze gedaan hebt, slechts het topje van de ijsberg is. In je onderbewuste spelen er veel meer factoren mee. (Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik denk dat dit in het algemeen geldt.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
straf !
Ik kan niet zo goed tegen quotevervalsing, Anna.
Oud 23 mei 2008, 16:58   #184
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat waren conclusies obv onderzoek.

Ik denk dat hetgeen je zelf ziet als de basis waarop je je partnerkeuze gedaan hebt, slechts het topje van de ijsberg is. In je onderbewuste spelen er veel meer factoren mee. (Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik denk dat dit in het algemeen geldt.)

Ik kan niet zo goed tegen quotevervalsing, Anna.
grof vervalst idd
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:00   #185
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu vele soorten redenen en drogredenen gehoord waarom sommige mannen minder geluk hebben bij vrouwen, de waarheid blijft echter simpel, hun leubbe is te klein.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:00   #186
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Of je geld echt belangrijk vindt, weet je pas als je totaal, maar dan ook totaal zonder zit.

Het klinkt zo zoet: geld is niet belangrijk. Ik ben altijd op mijn hoede als ik dit in onze Westerse wereld hoor verkondigen.
²!
Het is hypocriet om te doen alsof het niet meetelt.
Als ik een leuke man tegenkom waarvan ik denk dat het een armoezaaier is ga ik hem daarvoor niet laten staan.
Maar als hij me meesleept in die armoede en ik heel mijn leven in een miserabel krot moet gaan wonen omdat hij geen moeite doet om geld te verdienen of geen geld kan beheren zal de relatie snel eindigen zijn eens de verliefdheid over is. Vooral als er kinderen bij te pas komen (maar om te beginnen denk ik niet dat ik aan kinderen zal beginnen als ik ze niet ietwat stabiliteit kan bieden, daar hoort zeker ook financiele bij.)
De reden daarvoor is simpel. Ik wil gewoon niet heel mijn leven lang bij iedere eurocent die ik uitgeef nadenken of ik het me wel kan permitteren.
Je kan mij oppervlakkig noemen, maar ik noem het liever eerlijk.

Maar ik maak mezelf sterk dat ik niet bij zo'n type man zal terechtkomen, gewoon omdat ik weet dat dit type qua karakter en levensvisie dermate anders dan mij is, dat het moeilijk zal zijn ermee overeen te komen. En dat is voor mij het belangrijkste en geeft de klik: dat je een zelfde levensvisie en interesses hebt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 17:12.
Oud 23 mei 2008, 17:38   #187
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²!

Maar ik maak mezelf sterk dat ik niet bij zo'n type man zal terechtkomen, gewoon omdat ik weet dat dit type qua karakter en levensvisie dermate anders dan mij is, dat het moeilijk zal zijn ermee overeen te komen. En dat is voor mij het belangrijkste en geeft de klik: dat je een zelfde levensvisie en interesses hebt.
Stel dat je de liefde van je leven tegenkomt en het blijkt een 'armoedzaaier' eerste klas te zijn.
Ik heb een vermoeden wat er dan gaat gebeuren, maar vraag het je voor de zekerheid toch maar. Geef je op dat moment de liefde een plaats of ban je ze uit je leven?
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:19   #188
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in mijn leven enkel last gehad van vrouwen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:24   #189
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
breek mij de mond niet open ...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:27   #190
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Laat die vrouwen voor wat ze zijn en schaf u een gitaar aan.
Been there... er bestaat wel een zekere wisselwerking tussen de twee. De ene versterkt het verlangen voor het andere, en omgekeerd.
En dan, dan krijg je blues.
Oud 23 mei 2008, 18:33   #191
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Is er feitelijk iemand hier die foefelt met een collega?
Oud 23 mei 2008, 18:34   #192
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb nu vele soorten redenen en drogredenen gehoord waarom sommige mannen minder geluk hebben bij vrouwen, de waarheid blijft echter simpel, hun leubbe is te klein.
Wat zou Goedele Liekens daar van vinden?
Oud 23 mei 2008, 18:36   #193
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Stel dat je de liefde van je leven tegenkomt en het blijkt een 'armoedzaaier' eerste klas te zijn.
Ik heb een vermoeden wat er dan gaat gebeuren, maar vraag het je voor de zekerheid toch maar. Geef je op dat moment de liefde een plaats of ban je ze uit je leven?
Ik had gehoopt dat dat antwoord af te leiden viel uit mijn post.

Iemand die op het moment dat ik hem tegenkom arm is is iets anders dan iemand die arm blijft en 'ons' arm maakt. De laatste persoon zou ik liever kwijt zijn dan arm, ook omdat ik dat, met alle respect,een zekere vorm van laksheid en gebrek aan respect vindt tov mij (en misschien het gezin).
Ik ben nl. voor mezelf van plan wel "rijk" te worden en ik doe daar nu ook al voor een stuk moeite voor. Ik zou er niet zo blij mee zijn als hij die inspanningen nutteloos zou maken. Hij zal dan ook snel mijn gevoel van 'liefde voor mijn leven' beëindigen.

Ik heb het wel over iemand die je echt in de armoede meesleurt door het maken van verkeerde beslissingen (door bv ons of zijn geld te verspelen), niet over iemand die geen ring kan betalen met zeven diamanten of geen villa met een grote tuin.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 18:39.
Oud 23 mei 2008, 18:42   #194
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Iemand die op het moment dat ik hem tegenkom arm is is iets anders dan iemand die arm blijft en 'ons' arm maakt.
Ik ben nl. voor mezelf van plan wel "rijk" te worden en ik doe daar nu ook al voor een stuk moeite voor. Ik zou er niet zo blij mee zijn als hij die inspanningen nutteloos zou maken. Hij zal dan ook snel mijn gevoel van 'liefde voor mijn leven' beëindigen.

)
Maar hij kan wel arm blijven, terwijl jij je verrijkt? Dit hoeft niet te betekenen dat hij jullie arm maakt. Als hij niet op jou 'teert' en jij niet eist dat hij om jouw droom om rijk te worden zichzelf anders moet voordoen, is een relatie mogelijk?

Je wordt dan misschien slechts iets minder snel rijk dan dat je het met twee 'verzamelaars' zou worden.
Oud 23 mei 2008, 19:08   #195
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Maar hij kan wel arm blijven, terwijl jij je verrijkt? Dit hoeft niet te betekenen dat hij jullie arm maakt. Als hij niet op jou 'teert' en jij niet eist dat hij om jouw droom om rijk te worden zichzelf anders moet voordoen, is een relatie mogelijk?

Je wordt dan misschien slechts iets minder snel rijk dan dat je het met twee 'verzamelaars' zou worden.
Dat hangt er vanaf.
Waarom blijft hij arm? Gaat hij bv. niet werken omdat hij niet wil werken? Blijft hij arm omdat hij continu verkeerde keuzes maakt bv door zijn geld door ramen en deuren uit te geven aan dingen waar hij eigenlijk (objectief gezien, dus ook door hem bevestigd) zelf niets aan heeft. Met zo iemand denk ik dat ik niet zou kunnen samenleven, gewoon omdat die instelling onverenigbaar is met de mijne. De persoon zou dan basisideeën hebben over het leven in onze samenleving waarin ik me niet kan vinden.
Als hij arm blijft omdat hij bv niet gaat werken omdat hij ziek is of gehandicapt, of zijn geld uitgeeft aan reizen, restaurantbezoekjes, kleding, allerhande dingen die het leven leuker maken, om aan liefdadigheid te doen, om uit te geven aan zijn hobby, ... dan heb ik er natuurlijk geen enkel probleem mee.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 19:11.
Oud 23 mei 2008, 23:26   #196
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou Goedele Liekens daar van vinden?
Wie is dat misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:39   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wie is dat misschien?
http://www.goedele.be/
http://www.vaginavrienden.nl/nl/main.asp

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 23:40.
Oud 23 mei 2008, 23:43   #198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
breek mij de mond niet open ...
Dat zou wederzijds kunnen geweest zijn...
Oud 24 mei 2008, 00:02   #199
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

tsss duveltje heeft kinderen en die komen via een vrouw
hoor u klagen, ergens vind ik het zielig wetende dat mensen die bv mindervalide zijn of gedetineerden het veel erger hebben op dat vlak.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 11:32   #200
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Iemand die op het moment dat ik hem tegenkom arm is is iets anders dan iemand die arm blijft en 'ons' arm maakt. De laatste persoon zou ik liever kwijt zijn dan arm, ook omdat ik dat, met alle respect,een zekere vorm van laksheid en gebrek aan respect vindt tov mij (en misschien het gezin).

Ik heb het wel over iemand die je echt in de armoede meesleurt door het maken van verkeerde beslissingen (door bv ons of zijn geld te verspelen), niet over iemand die geen ring kan betalen met zeven diamanten of geen villa met een grote tuin.

de vraag is dan, wanneer ben je rijk?

veel geld op je rekening maar gebrek aan liefde of geen geld op je rekening maar echte liefde aan je zijde.
de gulden middenweg is uiteraard het beste.
het feit dat iemand je mee in armoede sleurt door uw geld op te doen ligt trouwens ook aan uzelf. als u iemand danig graag ziet dat u die persoon blindelings vertrouwt kan deze persoon hier misbruik van maken. de vraag is dan spreken we nog van liefde???

het jammere aan deze zaken is dat de ogen pas opengaan als het al te laat is, tracht dan jezelf maar eens te redden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be