Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 17:25   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Terrorisme in België

Blijkbaar blijven we toch niet buiten schot:

Citaat:
23/05 Explosieven gevonden in Brusselse metro

Op 19 februari trof de politie een 'bom' aan in het Brusselse metrostation Montgomery. Naar verluidt konden de gevonden explosieven geen grote schade aanrichten, maar was de lading toch sterk genoeg om omstanders te verwonden.

Drie personen werden door de politie opgepakt nadat passagiers het verdacht pakket hadden gemeld.
Amateurisme

De bom werd door de verdachten gemaakt aan de hand van een handboek dat ze van het internet plukten.

Het is nog onduidelijk of het om professionele terroristen ging die bewust grote schade wilden aanbrengen of om enkele jongeren die een domme grap wilden plegen. Gezien de eerder amateuristische manier waarop de mannen te werk gingen en de simpelheid van het tuig lijkt de tweede optie waarschijnlijker.

De politie onderzoekt ook of een terreurgroep hiermee een test voor een latere aanslag wilde uitvoeren, maar ook dit lijkt onwaarschijnlijk.

Het incident heeft alvast niets te zien met de aanslagen die een Marokkaanse groepering tijdens de eindejaarsperiode planden.

Citaat:
'Planners aanslag België' opgepakt in Marokko

RABAT - De Marokkaanse autoriteiten hebben elf mensen gearresteerd die ervan worden verdacht aanslagen te hebben willen plegen in Marokko en België.
De verdachten zouden banden hebben met opstandelingen in Irak en met leden van Al-Qaeda in Noord-Afrika. Volgens de Marokkaanse staatsmedia zijn de arrestaties verricht in de steden Nador en Fez, en is onder de verdachten een in België woonachtige Marokkaan. Dat bevestigen bronnen bij de Belgische federale politie. Het federale parket zegt niet op de hoogte te zijn. Wanneer de arrestaties zijn verricht, werd niet vermeld.

De groep zou aanslagen hebben gepland in België en Marokko. Waar en wanneer ze die zouden plegen, is niet bekend. Volgens de VRT zouden in ons land EU-gebouwen het doelwit geweest zijn.
<
Er zou geen link zijn met het netwerk rond de Belgische Marokkaan Abdelkader Belliraj, die jaren in Evergem woonde en eind februari werd gearresteerd in Marokko op verdenking van onder andere verschillende moorden.

dsl (ap)
Oud 23 mei 2008, 17:30   #2
SkaterGirl
Banneling

Standaard

Schending van copyright ?
Welk nut hebben deze berichten op dit forum,iedereen weet wel dat dit paniekzaaierij is van extreem rechts om mensen bang te maken en het onveiligheidsgevoel te vergroten,
de psychose.
SkaterGirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:36   #3
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
Welk nut hebben deze berichten op dit forum,iedereen weet wel dat dit paniekzaaierij is van extreem rechts om mensen bang te maken en het onveiligheidsgevoel te vergroten,
de psychose.
extreemrechts? Dit zijn objectieve berichten van serieuze persagentschappen
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:40   #4
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
extreemrechts? Dit zijn objectieve berichten van serieuze persagentschappen
Iedereen op dit forum weet toch dat ik extreemrechts ben.

Neen, ik postte dit hier omdat die berichten voor mij op een onverwacht moment komen. Ik dacht dat 'het gevaar geweken was'. En ik het vreemd vind dat er nog niemand aandacht aan gegeven heeft.
Ik hoop een discussie op gang te brengen over mogelijke motieven van de daders en wat er tegen gedaan kan worden om te voorkomen dat men hier aanslagen zal plegen.
Oud 23 mei 2008, 17:40   #5
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

We gaan barre tijden tegemoet. En skategirl, ik zou zeggen: skate u maar verder, wat dit is bljkbaar het enige dat je kunt. Laat het denken maar aan anderen over.
Oud 23 mei 2008, 17:43   #6
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iedereen op dit forum weet toch dat ik extreemrechts ben.

Neen, ik postte dit hier omdat die berichten voor mij op een onverwacht moment komen. Ik dacht dat 'het gevaar geweken was'. En ik het vreemd vind dat er nog niemand aandacht aan gegeven heeft.
Ik hoop een discussie op gang te brengen over mogelijke motieven van de daders en wat er tegen gedaan kan worden om te voorkomen dat men hier aanslagen zal plegen.
Indien het de tweede optie is: jongeren die het voor de grap en uit verveling doen, dan vrees ik het ergste. Het verteld heel veel over de moraal van deze jongeren. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben ervan overtuigd dat het volstrekt scheef zit met de moraal van de Noordafrikanen.
Oud 23 mei 2008, 20:56   #7
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de psychose.
Neen want het staat verdorie in alle kranten op de cover. Niemand weerhoudt u zelf een een topic te starten. Immers zonder topics, geen discussies
Ga nu wat aan je skaterboy zijn tisch trekken en laat de discussies voor volwassen mensen
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 21:06   #8
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de psychose.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 21:23   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Indien het de tweede optie is: jongeren die het voor de grap en uit verveling doen, dan vrees ik het ergste. Het verteld heel veel over de moraal van deze jongeren. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben ervan overtuigd dat het volstrekt scheef zit met de moraal van de Noordafrikanen.
De vraag is of jouw overtuiging als relevant moet beschouwd worden. De politie lijkt dit alvast niet ernstig op te nemen.
(maar zij hebben dan ook meer informatie)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be