![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En atheïsten zondigen(bedriegen, stelen , moorden enz.) dus? Hoe weet jij dat? ![]() Dit is je boek: http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html Lees 't eens wat beter. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 22:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.jhuger.com/kisshank Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik daar niets van begrijpen mijn beste, zelfs onze pastoor zette op dat gebied zijn beste beentje voor door te preken over de hel en de duivels die er in een bepaald cafe met bijbehorende feestzaal huisden en die alle dorpelingen hoedanook recht de duisternis zouden intrekken,en waarvan de eigenaars per ongeluk niet kerkelijk waren aangelegd... En wie durfden destijds dan ook niet in dat bepaalde cafe te komen omdat meneer pastoor het gezegd had...Juist ja.... En wie kocht dit cafe en bijbehorende feestzaal toen de eigenaars failliet gingen,juist mijn beste, meneer pastoor.Gewapend met zijn wijwatervat en bijbehorende kwast ging hij enkele dagen na aankoop alle duivels die er huisden persoonlijk verdrijven..Eenmaal goed onderdompelen en kwistig een wijd kruisgebaar maken ....En zie alle duivels en verdoemden waren gevlogen, en hun negatieve invloed was weggevaagd ,en van die dag af konden alle dorpelingen rustig hun pintje onder het oog van heer komen drinken... Laat mij niet lachen mijn beste ...... Laatst gewijzigd door Svennies : 23 mei 2008 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van het boek 'Lord of The Flies' van Nobelprijs winnaar William Golding , al twee maal verfilmd? Een groep schooljongens die door een vliegtuigcrash op een eiland terechtkomen en het eindigt zeer dramatisch. Jawel kinderen die gaan moorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Typisch, uw bewijzen halen uit een fictie roman. Heb je dat echt zelf niet door?
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat jij daadwerkelijk een godheid - en de bijbehorende roede - nodig hebt om je leven te kunnen leiden? En derhalve ik dus ook? Hier heb je gelijk in, ik "begrijp" er inderdaad niets van. En deze dwaze heiden prijst zichzelf heel gelukkig hiervoor. Eens temeer is gebleken dat met een godsgelovige een zinnig gesprek gewoonweg onmogelijk is.
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik kan het niet laten op te merken dat het huwelijk ook hemels kan zijn. Zelf ben ik al 15 jaar smoorverliefd op mijn vrouw, en het is nog wederzijds ook. Daarom vind ik zo'n uitspraken beledigend voor net die persoon die me zo gelukkig maakt. Maar het blijft een grappige opmerking hoor, sorry dat ik even de puntjes op de i wou zetten.
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring leert me dat vrouwen hemels kunnen zijn zolang je er niet mee trouwt of gaat samenleven. En degene die ik gekend heb wilden dat absoluut. Voor mij persoonlijk, verliefd zijn op dezelfde vrouw waarmee je ook getrouwd bent en dat gedurende 15 jaar, lijkt me onmogelijk. Misschien ben ik de ware nooit tegengekomen, tenzij mijn huidige het is, maar zal ik pas binnen 14 jaar weten.
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De belangrijkste: Geen kinderen nemen. En verder aanvaarden dat je elkaar niet kan veranderen. Zodra je stopt met je dik te maken in de kleine verschillen, kan je van elkaar genieten. Sorry voor het afwijken ![]() ![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 mei 2008 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad, maar dat moet van beide kanten komen. ALs jij kleine verschillen aanvaardt maar je partner vit op alles en nog wat, blijft het niet duren. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien dat dit probleem zich niet stelt als je beiden een zelfde opvoeding kreeg, dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met kinderen. Het probleem is dat niemand je eigelijk kan zeggen of een leven met of zonder het beste is, want niemand kan de twee kanten meemaken. Ik weet alleen voor mezelf zeker dat ik de persoon die ik nu aanbid waarschijnlijk de hersens had ingeslagen als we kinderen hadden gehad. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Wordt hier een onozele discussie. Beter nog wat filmpjes. Hier een atheïst die eventjes weg was. Blijft weliswaar atheïst en heeft er blijkbaar wel van geleerd. http://www.youtube.com/watch?v=6Amfr...eature=related Dit is heel interessant! NDE's van kleine kinderen, let eens op hun tekeningen die ze maken ervan. Warempel mensen met halo's en engelen. http://www.youtube.com/watch?v=vn5Ob...eature=related Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 mei 2008 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wéét je direkt wat jezus en judas gemeen hebben...Of dit de waarheid is ,is overigens wéér een ander paar mouwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'Hell is the impossibility of reason'
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Idd, doet me denken aan volgende geschiedenis door Jezus verteld. Dit is geen fictie maar de realiteit. Lucas 16: De rijke man en de arme Lazarus 19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen. NBG-vertaling 1951 © 1951 Nederlands Bijbelgenootschap Het illustreert als ge niet WILT geloven kunt ge praten als brugman. Dus wel serieus te overwegen dat ge niet in dezelfde situatie terecht komt. Hoeveel moslim terroristen bevinden zich in die toestand voor eeuwig, dachten naar het paradijs te gaan, maar zonder Jezus komt ge er niet. En als ze maar terug konden om te zeggen dat Moke en allah ze belazerd heeft... Verschrikkelijk..
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ga dit in godsnaam niet presenteren als de échte waarheid als zijnde waarachtig gebeurd alleen al omdat het in de bijbel beschreven staat.... Wij atheïsten weten wie de bijbel geschreven heeft,welke verzameling verhaaltjes zouden mogen dienen ,en welke niet die uiteraard dan als gnostisch werden omschreven om een onderscheid te maken...Net alsof de huidige bijbel op zichzelf ook als gnostisch kan omschreven worden door ons... Wat ons betreft hebben de nag hamaddi rollen evenveel en misschien nog meer zuivere betekenis dan de bijbel aangezien deze rollen volledig aan de kerkelijke invloed van destijds zijn ontsnapt....Maar dit betekend hoe dan ook niet dat we alles gaan geloven wat er beschreven wordt aangezien alle verhalen eerst generaties lang zijn doorverteld alvorens op schrift gesteld te worden.... En met doorvertellen krijg je een oneindige mix van persoonlijke interpretaties die het oorspronkelijke verhaal zodanig verminken en uit zijn verband rukken dat er uiteindelijk een héél ander verhaal en achterliggende boodschap uit ontstaat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar Lucas 16 toont wel goed aan dat het gaat over de wil van de mens. De keuze of richting die men wil gaan. Zonder of met God. Zonder , dan afgesneden van God, de hel dan. Maar dit betekent dan ook dat men tenslotte na de hel, wat zichzelf straffen was eigenlijk, gewoon voor altijd verdwijnt. Verloren gaat, de tweede dood heet de bijbel dat. Openb.20 Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 mei 2008 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |