Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 21:51   #101
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Plannen? Het enigste dat er nodig is om te weten en te beseffen is dat men verloren is zonder die vergeving te aanvaarden. Zonder het kruis te aanvaarden en echte vergeving krijgen blijft een mens verder zondigen(bedriegen, stelen , moorden enz.).
Hier begrijp je natuurlijk niets van. Daarom dat er staat geschreven dat het een dwaasheid is voor de heidenen.
Bedoel je dat diegenen die het kruis aanvraarden (?) en echte vergeving krijgen, ophouden met zondigen? Ik denk dat zelfs een vroom christen zich niet van het zondigen kan behoeden.
Oud 23 mei 2008, 22:02   #102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plannen? Het enigste dat er nodig is om te weten en te beseffen is dat men verloren is zonder die vergeving te aanvaarden. Zonder het kruis te aanvaarden en echte vergeving krijgen blijft een mens verder zondigen(bedriegen, stelen , moorden enz.).
Hier begrijp je natuurlijk niets van. Daarom dat er staat geschreven dat het een dwaasheid is voor de heidenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Bedoel je dat diegenen die het kruis aanvraarden (?) en echte vergeving krijgen, ophouden met zondigen? Ik denk dat zelfs een vroom christen zich niet van het zondigen kan behoeden.

En atheïsten zondigen(bedriegen, stelen , moorden enz.) dus?
Hoe weet jij dat?
Dit is je boek:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html

Lees 't eens wat beter.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 22:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:05   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk mens krijgt zijn kans. Er is altijd het geweten.

Romeinen 2:14-16 ' Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen...'

Wees gerust degenen die nooit van Christus gehoord hebben , krijgen ook hun kans om hem te aanvaarden.
Speciaal voor jou geschreven:
http://www.jhuger.com/kisshank

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 22:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:55   #104
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier begrijp je natuurlijk niets van. Daarom dat er staat geschreven dat het een dwaasheid is voor de heidenen
.
Toch grappig mijn beste ,dat toen destijds in die kleine héél diep christelijke geloofsgemeenschap waar ik grootgebracht ben nét diegene die op de eerste rij in de kerk zaten in het échte leven ook de eerste waren om hun dorpsgenoten op financieel gebied in de zak te zetten....
Waarom zou ik daar niets van begrijpen mijn beste, zelfs onze pastoor zette op dat gebied zijn beste beentje voor door te preken over de hel en de duivels die er in een bepaald cafe met bijbehorende feestzaal huisden en die alle dorpelingen hoedanook recht de duisternis zouden intrekken,en waarvan de eigenaars per ongeluk niet kerkelijk waren aangelegd...
En wie durfden destijds dan ook niet in dat bepaalde cafe te komen omdat meneer pastoor het gezegd had...Juist ja....
En wie kocht dit cafe en bijbehorende feestzaal toen de eigenaars failliet gingen,juist mijn beste, meneer pastoor.Gewapend met zijn wijwatervat en bijbehorende kwast ging hij enkele dagen na aankoop alle duivels die er huisden persoonlijk verdrijven..Eenmaal goed onderdompelen en kwistig een wijd kruisgebaar maken ....En zie alle duivels en verdoemden waren gevlogen, en hun negatieve invloed was weggevaagd ,en van die dag af konden alle dorpelingen rustig hun pintje onder het oog van heer komen drinken...
Laat mij niet lachen mijn beste ......

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 mei 2008 om 22:57.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 00:50   #105
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

En atheïsten zondigen(bedriegen, stelen , moorden enz.) dus?
Hoe weet jij dat?
Dit is je boek:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html

Lees 't eens wat beter.
Geef ze een wapen en stuur ze de oorlog in en zie wat er van voort komt. Of laat ze honger lijden en moeten vechten voor hun eten. Reken er maar op , als het er op aan komt moorden ze allemaal, jouw atheïsten. Juist maar een dun laagje beschaving dat dit in de weg staat. En velen gaan zelf verder dan alleen maar doden,en gaan folteren ,verkrachten enz...
Ooit gehoord van het boek 'Lord of The Flies' van Nobelprijs winnaar William Golding , al twee maal verfilmd? Een groep schooljongens die door een vliegtuigcrash op een eiland terechtkomen en het eindigt zeer dramatisch. Jawel kinderen die gaan moorden.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 00:53   #106
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch grappig mijn beste ,dat toen destijds in die kleine héél diep christelijke geloofsgemeenschap waar ik grootgebracht ben nét diegene die op de eerste rij in de kerk zaten in het échte leven ook de eerste waren om hun dorpsgenoten op financieel gebied in de zak te zetten....
Waarom zou ik daar niets van begrijpen mijn beste, zelfs onze pastoor zette op dat gebied zijn beste beentje voor door te preken over de hel en de duivels die er in een bepaald cafe met bijbehorende feestzaal huisden en die alle dorpelingen hoedanook recht de duisternis zouden intrekken,en waarvan de eigenaars per ongeluk niet kerkelijk waren aangelegd...
En wie durfden destijds dan ook niet in dat bepaalde cafe te komen omdat meneer pastoor het gezegd had...Juist ja....
En wie kocht dit cafe en bijbehorende feestzaal toen de eigenaars failliet gingen,juist mijn beste, meneer pastoor.Gewapend met zijn wijwatervat en bijbehorende kwast ging hij enkele dagen na aankoop alle duivels die er huisden persoonlijk verdrijven..Eenmaal goed onderdompelen en kwistig een wijd kruisgebaar maken ....En zie alle duivels en verdoemden waren gevlogen, en hun negatieve invloed was weggevaagd ,en van die dag af konden alle dorpelingen rustig hun pintje onder het oog van heer komen drinken...
Laat mij niet lachen mijn beste ......
Je spreekt over Rome, mijn beste. Dit heeft niets te maken met Jezus christus. Wat heeft Judas met Jezus gemeen?
Oud 24 mei 2008, 05:46   #107
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef ze een wapen en stuur ze de oorlog in en zie wat er van voort komt. Of laat ze honger lijden en moeten vechten voor hun eten. Reken er maar op , als het er op aan komt moorden ze allemaal, jouw atheïsten. Juist maar een dun laagje beschaving dat dit in de weg staat. En velen gaan zelf verder dan alleen maar doden,en gaan folteren ,verkrachten enz...
Ooit gehoord van het boek 'Lord of The Flies' van Nobelprijs winnaar William Golding , al twee maal verfilmd? Een groep schooljongens die door een vliegtuigcrash op een eiland terechtkomen en het eindigt zeer dramatisch. Jawel kinderen die gaan moorden.

Typisch, uw bewijzen halen uit een fictie roman. Heb je dat echt zelf niet door?
Oud 24 mei 2008, 06:39   #108
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat valt er dan te "begrijpen"?

Dat jij daadwerkelijk een godheid - en de bijbehorende roede - nodig hebt om je leven te kunnen leiden? En derhalve ik dus ook?

Hier heb je gelijk in, ik "begrijp" er inderdaad niets van. En deze dwaze heiden prijst zichzelf heel gelukkig hiervoor.

Eens temeer is gebleken dat met een godsgelovige een zinnig gesprek gewoonweg onmogelijk is.
Oud 24 mei 2008, 08:10   #109
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Bestaat de hel nu eigenlijk echt?

Wel voor ieder die het lef heeft om deze film uit te kijken:

De ervaring van Bill Wiese 23 minuten in de hel.(helemaal onderaan)
http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=downloads

Je kunt de film rechtstreeks bekijken op de site , maar beter is hem de downloaden en te bekijken met je mediaplayer.

Helemaal uitkijken, en dan.... doe er mee wat je wil, maar denk eerst goed na.

Weet dat mensen door de eeuwen heen zo'n ervaringen gehad hebben.
Natuurlijk bestaat de hel echt maar je kunt er ook uitgeraken. Gewoon een echtscheiding aanvragen.
Oud 24 mei 2008, 08:36   #110
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Natuurlijk bestaat de hel echt maar je kunt er ook uitgeraken. Gewoon een echtscheiding aanvragen.
LOL.
Maar ik kan het niet laten op te merken dat het huwelijk ook hemels kan zijn. Zelf ben ik al 15 jaar smoorverliefd op mijn vrouw, en het is nog wederzijds ook. Daarom vind ik zo'n uitspraken beledigend voor net die persoon die me zo gelukkig maakt.

Maar het blijft een grappige opmerking hoor, sorry dat ik even de puntjes op de i wou zetten.
Oud 24 mei 2008, 10:50   #111
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
LOL.
Maar ik kan het niet laten op te merken dat het huwelijk ook hemels kan zijn. Zelf ben ik al 15 jaar smoorverliefd op mijn vrouw, en het is nog wederzijds ook. Daarom vind ik zo'n uitspraken beledigend voor net die persoon die me zo gelukkig maakt.

Maar het blijft een grappige opmerking hoor, sorry dat ik even de puntjes op de i wou zetten.
Sorry, was niet beledigend bedoeld.

Mijn ervaring leert me dat vrouwen hemels kunnen zijn zolang je er niet mee trouwt of gaat samenleven. En degene die ik gekend heb wilden dat absoluut.
Voor mij persoonlijk, verliefd zijn op dezelfde vrouw waarmee je ook getrouwd bent en dat gedurende 15 jaar, lijkt me onmogelijk. Misschien ben ik de ware nooit tegengekomen, tenzij mijn huidige het is, maar zal ik pas binnen 14 jaar weten.
Oud 24 mei 2008, 11:35   #112
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sorry, was niet beledigend bedoeld.

Mijn ervaring leert me dat vrouwen hemels kunnen zijn zolang je er niet mee trouwt of gaat samenleven. En degene die ik gekend heb wilden dat absoluut.
Voor mij persoonlijk, verliefd zijn op dezelfde vrouw waarmee je ook getrouwd bent en dat gedurende 15 jaar, lijkt me onmogelijk. Misschien ben ik de ware nooit tegengekomen, tenzij mijn huidige het is, maar zal ik pas binnen 14 jaar weten.
Als ik je een tip mag geven, en ik heb er twee

De belangrijkste: Geen kinderen nemen.
En verder aanvaarden dat je elkaar niet kan veranderen. Zodra je stopt met je dik te maken in de kleine verschillen, kan je van elkaar genieten.

Sorry voor het afwijken Dit leek me ook belangrijk En uiteraard wist ik dat je dit niet beledigend bedoelde. Humor beledigd altijd iemand. Dat moeten we er gewoon bijnemen of de rest van ons leven zuurpruimen zijn

Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 mei 2008 om 11:37.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 12:59   #113
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als ik je een tip mag geven, en ik heb er twee

De belangrijkste: Geen kinderen nemen.
Bedoel je geen kinderen maken of er geen bijnemen?
Citaat:
En verder aanvaarden dat je elkaar niet kan veranderen. Zodra je stopt met je dik te maken in de kleine verschillen, kan je van elkaar genieten.
Tja, de meeste vrouwen schijnen te trouwen met het idee: "hij is wel niet perfect, maar ik krijg hem wel zo".
Inderdaad, maar dat moet van beide kanten komen. ALs jij kleine verschillen aanvaardt maar je partner vit op alles en nog wat, blijft het niet duren.

Citaat:
Sorry voor het afwijken Dit leek me ook belangrijk En uiteraard wist ik dat je dit niet beledigend bedoelde. Humor beledigd altijd iemand. Dat moeten we er gewoon bijnemen of de rest van ons leven zuurpruimen zijn
Eigenlijk belangrijker dan de draad.
Oud 24 mei 2008, 13:08   #114
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedoel je geen kinderen maken of er geen bijnemen?

Tja, de meeste vrouwen schijnen te trouwen met het idee: "hij is wel niet perfect, maar ik krijg hem wel zo".
Inderdaad, maar dat moet van beide kanten komen. ALs jij kleine verschillen aanvaardt maar je partner vit op alles en nog wat, blijft het niet duren.

Eigenlijk belangrijker dan de draad.
Geen maken tout court. Kinderen brengen de verschillen tussen jou en je partner naar boven. Jullie zijn beiden anders opgevoed en hebben beiden een ander idee over opvoeden. Zonder kinderen val je daar niet over. Met kinderen worden die verschillen heel hard in de verf gezet, want tenslotte zijn zij jouw eerste prioriteit.
Misschien dat dit probleem zich niet stelt als je beiden een zelfde opvoeding kreeg, dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met kinderen.

Het probleem is dat niemand je eigelijk kan zeggen of een leven met of zonder het beste is, want niemand kan de twee kanten meemaken. Ik weet alleen voor mezelf zeker dat ik de persoon die ik nu aanbid waarschijnlijk de hersens had ingeslagen als we kinderen hadden gehad. Bij wijze van overdrijven natuurlijk
Oud 24 mei 2008, 19:04   #115
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
En wat valt er dan te "begrijpen"?

Dat jij daadwerkelijk een godheid - en de bijbehorende roede - nodig hebt om je leven te kunnen leiden? En derhalve ik dus ook?

Hier heb je gelijk in, ik "begrijp" er inderdaad niets van. En deze dwaze heiden prijst zichzelf heel gelukkig hiervoor.

Eens temeer is gebleken dat met een godsgelovige een zinnig gesprek gewoonweg onmogelijk is.

't Wordt hier een onozele discussie.

Beter nog wat filmpjes. Hier een atheïst die eventjes weg was. Blijft weliswaar atheïst en heeft er blijkbaar wel van geleerd.
http://www.youtube.com/watch?v=6Amfr...eature=related

Dit is heel interessant! NDE's van kleine kinderen, let eens op hun tekeningen die ze maken ervan. Warempel mensen met halo's en engelen.

http://www.youtube.com/watch?v=vn5Ob...eature=related

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 mei 2008 om 19:05.
Oud 24 mei 2008, 21:16   #116
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je spreekt over Rome, mijn beste. Dit heeft niets te maken met Jezus christus. Wat heeft Judas met Jezus gemeen?
Zozo ,misschien eens goed de bijbel lezen mijn beste....
Wéét je direkt wat jezus en judas gemeen hebben...Of dit de waarheid is ,is overigens wéér een ander paar mouwen...
Oud 24 mei 2008, 21:37   #117
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

'Hell is the impossibility of reason'

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 22:43   #118
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is weer niet wetenschappelijk zeker? Het probleem is dat het maar 'weten'schappelijk wordt als het je overkomt. Het is dan wel te laat. Dan ben je dood en kunt niet meer terug om jouw bevindingen door te geven.

Idd, doet me denken aan volgende geschiedenis door Jezus verteld.
Dit is geen fictie maar de realiteit.

Lucas 16:

De rijke man en de arme Lazarus
19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen.

NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap

Het illustreert als ge niet WILT geloven kunt ge praten als brugman. Dus wel serieus te overwegen dat ge niet in dezelfde situatie terecht komt. Hoeveel moslim terroristen bevinden zich in die toestand voor eeuwig, dachten naar het paradijs te gaan, maar zonder Jezus komt ge er niet. En als ze maar terug konden om te zeggen dat Moke en allah ze belazerd heeft... Verschrikkelijk..
Oud 24 mei 2008, 23:04   #119
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Lucas 16:

19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen.

NBG-vertaling 1951

Het illustreert als ge niet WILT geloven kunt ge praten als brugman. Dus wel serieus te overwegen dat ge niet in dezelfde situatie terecht komt. Hoeveel moslim terroristen bevinden zich in die toestand voor eeuwig, dachten naar het paradijs te gaan, maar zonder Jezus komt ge er niet. En als ze maar terug konden om te zeggen dat Moke en allah ze belazerd heeft... Verschrikkelijk..
Ochottekes,als jij deze passage in de bijbel voor waarheid wil aannemen is voor mij best...
Maar ga dit in godsnaam niet presenteren als de échte waarheid als zijnde waarachtig gebeurd alleen al omdat het in de bijbel beschreven staat....
Wij atheïsten weten wie de bijbel geschreven heeft,welke verzameling verhaaltjes zouden mogen dienen ,en welke niet die uiteraard dan als gnostisch werden omschreven om een onderscheid te maken...Net alsof de huidige bijbel op zichzelf ook als gnostisch kan omschreven worden door ons...
Wat ons betreft hebben de nag hamaddi rollen evenveel en misschien nog meer zuivere betekenis dan de bijbel aangezien deze rollen volledig aan de kerkelijke invloed van destijds zijn ontsnapt....Maar dit betekend hoe dan ook niet dat we alles gaan geloven wat er beschreven wordt aangezien alle verhalen eerst generaties lang zijn doorverteld alvorens op schrift gesteld te worden....
En met doorvertellen krijg je een oneindige mix van persoonlijke interpretaties die het oorspronkelijke verhaal zodanig verminken en uit zijn verband rukken dat er uiteindelijk een héél ander verhaal en achterliggende boodschap uit ontstaat....
Oud 24 mei 2008, 23:40   #120
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Lucas 16:

NBG-vertaling 1951

Maar die moslim terroristen zullen ook wel hun kans gehad hebben op een of andere manier. Er zijn altijd wel die signalen in het hart van een mens als men een grens overschrijdt. Als je dat stijfweg negeert , tja dan vraag je er om.

Maar Lucas 16 toont wel goed aan dat het gaat over de wil van de mens. De keuze of richting die men wil gaan. Zonder of met God. Zonder , dan afgesneden van God, de hel dan. Maar dit betekent dan ook dat men tenslotte na de hel, wat zichzelf straffen was eigenlijk, gewoon voor altijd verdwijnt. Verloren gaat, de tweede dood heet de bijbel dat. Openb.20

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 mei 2008 om 23:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be