Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 16:38   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Erna komen hondeneigenaars altijd wel verklaren dat hùn beest niet aggressief is. Ervoor bluffen ze erover hoe gevaarlijk hun vechtmachine wel is.
Ga maar eens na hoeveel kinderen elk jaar door dat soort vechtmachines aangevallen wordt.
Verklaar dan eens het kogelgat in de zetel?

En er worden 100 maal meer kinderen aangevallen door Labradors.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 25 mei 2008 om 16:38.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 16:40   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Gij vergelijkt Marokkaanse jongeren nu met honden?
Nee, jij doet dat nù

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 16:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 16:40   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Hondenbezit blank voorrecht? Doet me denken aan the Deep South...
't heeft lang geduurd, drama queen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 16:40   #44
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb die foto's goddank niet gezien. Maar ook al zat die hond van in z'n zetel een beetje naar die politie-agenten te grommen. Erop schieten (om te doden nota bene! ) lijkt me toch nogal overdreven.

Wat voor mensen waren die politie-agenten? Een trauma opgelopen met honden vroeger waarvan de rekening nog moest vereffend worden? Een slechte dag? Waren het mensen uit het midden-oosten die sowieso op tafel springen als ze een keffertje van twee centimeter groot zien en die dus meenden dat het beest hun ging verslinden?
Ik bedoel komaan. Over zoiets kan ik me echt opjagen. Niet dat ik meer om dieren geef dan om mensen, maar het gaat om agenten die schoten... en het was niets een een ongeluk. Agenten, degenen waarvan je mag verwachten dat ze het doel van justitie, nl. rechtvaardigheid, in de praktijk omzetten.
then again wie gaat er direct vanuit dat al die info juist is...

Ale kbedoel schieten op een slapende hond

Het was iets anders had die hond al iemand gebeten dan knaldem neer natuurlijk (voor zover je hem geen prik kan geven). probleem is dat munitie van politie gemaakt is om te verwonden niet vermoorden dus die schiet dwars door de hond...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 16:43   #45
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
then again wie gaat er direct vanuit dat al die info juist is...

Ale kbedoel schieten op een slapende hond

Het was iets anders had die hond al iemand gebeten dan knaldem neer natuurlijk (voor zover je hem geen prik kan geven). probleem is dat munitie van politie gemaakt is om te verwonden niet vermoorden dus die schiet dwars door de hond...
Daarom schreef ik dus eerst duidelijk "als het waar is".
Maandag komt er naar het schijnt een boodschap voor de pers. Ik ben eens benieuwd ...
Oud 25 mei 2008, 16:47   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Verklaar dan eens het kogelgat in de zetel?

En er worden 100 maal meer kinderen aangevallen door Labradors.
Kom nu niet ontkennen dat te véél zgn "ongevallen" met die beesten gebeuren... Ik heb ook al eens een hond moeten "neutraliseren"; gelukkig voor iedereen was de (volle) gracht dichtbij: hond erin, dat koelt die beesten wel af..
Het kogelgat in de zetel? Een 9mm gaat los door een hond en eindigt in de zetel, of een eerste schot was ernaast en eindigde in de zetel?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 16:54   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom nu niet ontkennen dat te véél zgn "ongevallen" met die beesten gebeuren... Ik heb ook al eens een hond moeten "neutraliseren"; gelukkig voor iedereen was de (volle) gracht dichtbij: hond erin, dat koelt die beesten wel af..
Het kogelgat in de zetel? Een 9mm gaat los door een hond en eindigt in de zetel, of een eerste schot was ernaast en eindigde in de zetel?
We zullen zien wat er van komt.

Als het klopt dat de politie zelfs geen PV's wil maken lijkt het me een foute boel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 17:10   #48
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:

Als het klopt dat de politie zelfs geen PV's wil maken lijkt het me een foute boel.
het was mss een "christenhond" en de politie van dienst.....niet ??
Oud 26 mei 2008, 08:00   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
bron: http://www.indymedia.be/en/node/27694

Blij te weten dat de politie zich met belangrijke zaken bezig houd.
Als je wil dat er een sanctie komt tegen deze politie onmensen, zal je ze die zelf moeten geven. In deze politie staat moet je niet verwachten dat het gerecht tegen haar betaalde gangsters zal optreden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 08:09   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alleen daar gaan ze al in de fout. Politie is verplicht een PV op te maken als je aangifte wil doen. Daarom vind ik het een slechte zaak dat men politie en rijkswacht één maakte. Vroeger kon je in een dispuut met een rijkswachter een klacht neerleggen bij de politie en omgekeerd. Nu sta je nergens meer.

In zo'n geval, nummer en plaatnummer van het politie voertuig noteren dag en uur van het voorval, indien mogelijk foto's nemen van de betreffende agenten en hun voertuig, klacht neerleggen MET getuigen, als die tenminste genoeg kloten aan hun lijf hebben, en zelf naar de rechtbank stappen maar ook daar geef ik je heel weinig kans. Trek uit deze wetenschap je gevolg. Ik zou wel weten wat me te doen stond maar dat kan ik hier niet vertellen.

Ooit iemand gekend die het aan de stok kreeg met een stel agenten. Toeval wou dat hij een tijd later het voertuig van die pipos tegen kwam, geparkeerd met de sleutels op het contact voor een cafe waar het stel binnen zat. De man is doodleuk er met het politievoertuig vandoor gegaan en heeft het een dertigtal km verderop, in een andere gemeente achter gelaten. Sanctie gegarandeerd !

Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2008 om 08:33.
Oud 26 mei 2008, 08:18   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vermits er kogels gebruikt werden zullen die agenten zich daar toch op een of andere manier voor moeten verantwoorden?

bizar verhaal. En ja... Indymedia!
Hoeveel kogels wil je hebben ? Wil je ze per stuk of per kg ? Vergeet niet dat je hier in België woont. Hier mag niets en kan alles

Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2008 om 08:19.
Oud 26 mei 2008, 09:07   #52
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Maargoed dat je niet zomaar vuurwapens mag dragen in (iig) Nederland. Als mij dat zou overkomen zou ik door het lint gaan en die agenten echt wel kapotschieten..

Ik heb toch al een hekel aan gezag en al helemaal aan die klote-agentjes in Nederland. Als ze nou criminelen opsporden en duidelijk maakten wie er de baas was...
Oud 26 mei 2008, 09:17   #53
giserke
Banneling

Standaard

Dit lijkt me een eigenaardig verhaal. Of die hond zich agressief gedroeg of niet, kunnen wij niet weten. Dit moet onderzocht worden.
Wat me meer zorgen baard, is dat de agenten zich weigerden te identificeren, en dat nadien geweigerd werd en PV op te stellen.
Dit doet mij vermoeden, dat dit locale politiecorps een eventueel onderzoek uit de weg wilde gaan. Daar is een reukje aan.
Zou het kunnen dat die 4 kwibussen, nog andere rare zaakjes hebben openstaan?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:37   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Uit je post maak ik op dat jij de hond als wapen tgo vreemdelingen ziet...
Je bevestigt dus wat ik schreef?

PS, in die thread gaf ik mijn opinie.
Jij betrekt er hier vreemdelingen bij, ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:44   #55
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen daar gaan ze al in de fout. Politie is verplicht een PV op te maken als je aangifte wil doen. Daarom vind ik het een slechte zaak dat men politie en rijkswacht één maakte. Vroeger kon je in een dispuut met een rijkswachter een klacht neerleggen bij de politie en omgekeerd. Nu sta je nergens meer.
bullshit. Sinds wanneer kan je niet meer rechtstreeks naar de procureur des konings?
Oud 26 mei 2008, 10:53   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die foto's goddank niet gezien. Maar ook al zat die hond van in z'n zetel een beetje naar die politie-agenten te grommen. Erop schieten (om te doden nota bene! ) lijkt me toch nogal overdreven.
als t niet om te doden is, moet je ook niet schieten natuurlijk hé ...
Citaat:
Wat voor mensen waren die politie-agenten? Een trauma opgelopen met honden vroeger waarvan de rekening nog moest vereffend worden? Een slechte dag? Waren het mensen uit het midden-oosten die sowieso op tafel springen als ze een keffertje van twee centimeter groot zien en die dus meenden dat het beest hun ging verslinden?
Ik bedoel komaan. Over zoiets kan ik me echt opjagen. Niet dat ik meer om dieren geef dan om mensen, maar het gaat om agenten die schoten... en het was niets een een ongeluk. Agenten, degenen waarvan je mag verwachten dat ze het doel van justitie, nl. rechtvaardigheid, in de praktijk omzetten.

Die agenten mogen voor mijn part geïnterneerd worden. Liever vandaag dan morgen. Je kan nu zeggen dat ik overdrijf, maar wie kan mij garanderen dat die mensen op enigszins normale wijze gaan reageren indien ze een mens tegenkomen, die wel iets misdaan heeft? Krijgt ook meteen de kogel waarschijnlijk. En zij kunnen dan zeggen dat het om wettelijke zelfverdediging gaat.
je moet zo niet rond de pot draaien, er zit minstens 1 psychopaat bij die agenten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 11:08   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Er zijn veel zaken in dit verhaal die niet kloppen (voor die agenten, niet voor de hond die laf werd afgeschoten).

Sinds wanneer komen agenten zomaar ongevraagd binnen om het heft in eigen handen te nemen? Was het teveel gevraagd om even aan te bellen en aan de eigenaars te vragen of hun hond los zat?

Als die agenten beweren dat de hond agressief tegen hun werd, kunnen ze misschien eens nadenken over het gegeven dat de hond hen zag als onaangekondigde indringers. Mijn hond (amper groter dan een groot uitgevallen konijn ) zou ook z'n territorium verdedigen of minstens z'n baasjes alarmeren d.m.v. blaffen en grommen.

Er moest minstens een onderzoek gebeuren, een gesprek met de eigenaars en als er zich daadwerkelijk een agressieprobleem met de hond voordeed, moesten de eigenaars daar maatregelen voor treffen. In het geval dat de hond iemand had serieus had gebeten, had er nog altijd een dierenarts aan te pas kunnen komen. Honden bijten niet zomaar: of het zijn hun baasjes die hen agressief maken (wat hier m.i. niet het geval was gezien ze zelf een klein kind hebben rondlopen) of de hond in kwestie is ziek en wordt agressief omwille van pijn.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:59   #58
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erna komen hondeneigenaars altijd wel verklaren dat hùn beest niet aggressief is. Ervoor bluffen ze erover hoe gevaarlijk hun vechtmachine wel is.
Ga maar eens na hoeveel kinderen elk jaar door dat soort vechtmachines aangevallen wordt.
Filosoof, je politieke opvattingen stonden me al niet aan. Je reacties laten vaak zien wat een verknipte geest je hebt.
Met je reacties in deze draad heb je voor mij afgedaan.

Ik heb zelf ook een Amstaff. Een hond waar een wildvreemd kind naar toe kan rennen en aan de staart of oren gaan trekken. Dan nog gromt hij niet en staat alleen maar te kwispelen vanwege de aandacht die hij zo graag krijgt. Hij luistert blindelings naar me en ik hoef maar te kijken of te wijzen en hij weet wat ik van hem wil. Hij speelt dolgraag met andere honden en met mensen. Hij is onlangs nog gebeten door, jawel, een Labrador. En nog kwam hij op mijn bevel naar me toe lopen in plaats van terug te bijten. Tijdens het spelen durf ik op ieder moment mijn hand of arm in zijn bek te steken. Hij zal nooit bijten. Als hij lekker aan het eten is kan ieder willekeurig persoon zijn etensbak afpakken, zonder een grom of wat dan ook. Hij staat geduldig te wachten tot hij weer verder mag eten.
Vechtmachine, flikker toch op mietje. Praat liever over dingen waar je verstand van hebt. Zwijgen dus.
En die politie had bij mij toch moeten kiezen. Vluchten of de baas ook afknallen.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 18:42   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
bullshit. Sinds wanneer kan je niet meer rechtstreeks naar de procureur des konings?
neen je kan niet rechtstreeks naar de procureur.
Enkel OM kan dit.
Je kan enkel een gerechterlijke procedure inleiden tegen de desbetreffende agenten/ korps. Op basis van dit proces kan het OM beslissen of er al of niet een tuchtprocedure kan worden opgemaakt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 18:57   #60
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Een fikse schadevergoeding laten vragen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be