Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 20:42   #21
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
U had het over een stijging sinds de jaren zestig las ik in uw beginpost, dacht ik.
Ik heb ook eens wat gezocht, en die stijging is er sinds de jaren '50. Jammergenoeg. Bovendien werden zelfdodingen niet altijd evengoed gerapporteerd. Vooral tijdens de oorlog was dat een groot probleem.
Wel ik denk dat we het erover eens zijn dat er een stijging is, niet dat die te ontkennen valt, van vooral zelfmoorden onder jongeren. Wanneer de ontkerkelijking echt begon is natuurlijk moeilijk op één jaar vast te stellen.

Citaat:
Ik ben zelf geen aanhanger van het Christendom of een andere religie. Maar ik denk wel dat sommige mensen meer structuur in hun leven nodig hebben en een duidelijker waarden- en normenkader, wat het westen momenteel niet biedt. Indien ze dat krijgen via hun geloof, wil ik hun dat zeker niet afpakken.
Bravo, dit vind ik een tolerante en al doordachtere opinie. Voor mij het bewijs dat U nog onafhankelijk kan denken. Wanneer men onze Heiland Jezus Christus met fanatisme uit alle boeken, namen en hoofden gaat schrappen en Zijn bestaan verloochenen, komen daar natuurlijk brokken van. Meer dan duizend jaar waren Christus en zijn Openbaring de leidraad voor het Westen. Het is de basis van onze samenleving geworden. En nu gaat men dat met voeten treden.

De degradatie van het menselijk leven is trouwens een sport geworden. Zie de berichten van de linksen in deze thread. Voor hun is het leven niets meer waard.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 20:45   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wel ik denk dat we het erover eens zijn dat er een stijging is, niet dat die te ontkennen valt, van vooral zelfmoorden onder jongeren. Wanneer de ontkerkelijking echt begon is natuurlijk moeilijk op één jaar vast te stellen.

Bravo, dit vind ik een tolerante en al doordachtere opinie. Voor mij het bewijs dat U nog onafhankelijk kan denken. Wanneer men onze Heiland Jezus Christus met fanatisme uit alle boeken, namen en hoofden gaat schrappen en Zijn bestaan verloochenen, komen daar natuurlijk brokken van. Meer dan duizend jaar waren Christus en zijn Openbaring de leidraad voor het Westen. Het is de basis van onze samenleving geworden. En nu gaat men dat met voeten treden.

De degradatie van het menselijk leven is trouwens een sport geworden. Zie de berichten van de linksen in deze thread. Voor hun is het leven niets meer waard.
Nu nog van vlag veranderen en ge kunt mee met Max de ketters hier herkerstenen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 20:48   #23
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nu nog van vlag veranderen en ge kunt mee met Max de ketters hier herkerstenen!
Ocharme, wat een zielige tussenkomst. Is dat Uw antwoord op het probleem van toenemende zelfmoorden? Is dat echt alles wat U te zeggen heeft, één lachwekkende zin die op niets slaat?

Indien U niets zinnigs kan bijdragen: moei U dan niet.

Oud 25 mei 2008, 20:53   #24
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ocharme, wat een zielige tussenkomst. Is dat Uw antwoord op het probleem van toenemende zelfmoorden? Is dat echt alles wat U te zeggen heeft, één lachwekkende zin die op niets slaat?

Hoeveel brengt dat op, uw geloof? In cijfers, niet in letters.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 21:05   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Spijtig genoeg kan ik niet voldoen aan uw eis.
Door het eeuwenlange katholieke juk heen heeft men geen statistieken hierover bijgehouden.
Wel werd eeuwenlang het ongelukkige lijk tussen de verwelkte bloemen gedumpt.
De impact voor de nabestaanden was niet te vatten...

Tot zover deze lezing uit het zwartboek van uw 'club'
Oud 25 mei 2008, 21:09   #26
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg kan ik niet voldoen aan uw eis.
Door het eeuwenlange katholieke juk heen heeft men geen statistieken hierover bijgehouden.
Wel werd eeuwenlang het ongelukkige lijk tussen de verwelkte bloemen gedumpt.
De impact voor de nabestaanden was niet te vatten...

Tot zover deze lezing uit het zwartboek van uw 'club'
Wat is me dat voor een vreemde en onbegrijpelijke posting, het "ongelukkige lijk"? Tussen de verwelkte bloemen? Bent U dronken? Volgens mij heeft u gewoon geen eigen mening maar zit U hier gewoon wat dingen na te praten.

U doet het regiment 1JP niet veel eer met Uw bizarre uitspraken. Maar als je voor niets staat dan val je voor alles natuurlijk.

Oud 25 mei 2008, 21:18   #27
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wanneer gaat men eens eindelijk psychologische hulpverlening terugbetaalbaar maken?
dat de terugbetaling van psychologische hulpverlening het aantal zelfmoorden zal verminderen, lijkt me een onbewezen stelling

Laatst gewijzigd door Dope : 25 mei 2008 om 21:19.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 21:18   #28
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Dope : 25 mei 2008 om 21:18.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 21:19   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is me dat voor een vreemde en onbegrijpelijke posting, het "ongelukkige lijk"? Tussen de verwelkte bloemen? Bent U dronken? Volgens mij heeft u gewoon geen eigen mening maar zit U hier gewoon wat dingen na te praten.

U doet het regiment 1JP niet veel eer met Uw bizarre uitspraken. Maar als je voor niets staat dan val je voor alles natuurlijk.
Bent u dan niet op de hoogte hoe nog geen 150 jaar geleden de mensen die zelfmoord pleegden na hun dood werden behandeld door de katholieke kerk?
Oud 25 mei 2008, 21:32   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Het regiment ontstond na de eeuw van de Verlichting, vandaar misschien.
Zoek nu eens 'Verlichting' op, of is dat nog altijs niet tot in Pruisen doorgedrongen.
Oud 25 mei 2008, 22:50   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

waren het emo's?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:56   #32
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Het regiment ontstond na de eeuw van de Verlichting, vandaar misschien.
Zoek nu eens 'Verlichting' op, of is dat nog altijs niet tot in Pruisen doorgedrongen.
Bent U franstalig? Of anderstalig en is Nederlands Uw tweede taal? Het zou alvast veel verklaren over het waarom van u onverstaanbaar gebrabbel.

Voorts wens ik er U op te wijzen dat het regiment onder een Katholieke monarch diende, uit katholieke officieren en manschappen bestond en tot twee maal toe een katholiek land verdedigde tegen een invaller.

Oud 25 mei 2008, 23:07   #33
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent U franstalig? Of anderstalig en is Nederlands Uw tweede taal? Het zou alvast veel verklaren over het waarom van u onverstaanbaar gebrabbel.

Voorts wens ik er U op te wijzen dat het regiment onder een Katholieke monarch diende, uit katholieke officieren en manschappen bestond en tot twee maal toe een katholiek land verdedigde tegen een invaller.
Katholiek is veel gezegd... Onderworpen aan een ridicule doctrine die de adel en rijken in het zadel hield eerder ja.

Ik ben trouwens een franstalige. Spuw uw gal maar. En als u ook nog iets over 1Cy, mijn laatste eenheid, te zeggen hebt, ga vooral uw gang.

Zelfmoorden zijn tragisch, maar begrijpelijk. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet verwerkt of geaccepteerd worden door iedereen. Geen duizend 'counselors' kunnen dit voorkomen of oplossen, hoe graag men dit ook wil.
De maatschappij kiest er helaas voor om op deze manier te willen leven. Zelfmoord is niet de enige manier om er een eigen manier van leven op na te houden nochtans.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 23:38   #34
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Katholiek is veel gezegd... Onderworpen aan een ridicule doctrine die de adel en rijken in het zadel hield eerder ja.
Dat is de postmoderne opvatting van enkele afvalligen die hun eigen idee projecteren naar de vorige generaties. Zo lijkt België wel een soort dictatuur te zijn geweest. Ook Uw voorvaderen waren trouwe katholieken.

Citaat:
Ik ben trouwens een franstalige. Spuw uw gal maar.
Waarom zou ik? Ik bedoelde geen kwaad met mijn vraag naar de moedertaal van bovenstaande. Ik wou alleen begrijpen waarom de bewuste berichten zo cryptisch ("ongelukkige lijken") waren opgesteld.

Citaat:
En als u ook nog iets over 1Cy, mijn laatste eenheid, te zeggen hebt, ga vooral uw gang.
Niet bijster veel, of toch niet belangrijk genoeg om hier te uiten.

Citaat:
Zelfmoorden zijn tragisch, maar begrijpelijk. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet verwerkt of geaccepteerd worden door iedereen. Geen duizend 'counselors' kunnen dit voorkomen of oplossen, hoe graag men dit ook wil.
De maatschappij kiest er helaas voor om op deze manier te willen leven. Zelfmoord is niet de enige manier om er een eigen manier van leven op na te houden nochtans.
Hiermee ben ik het eens, het ligt ook in het verlengde van wat ik al zei.

Oud 26 mei 2008, 04:17   #35
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waren het emo's?
Het is te hopen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 07:58   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Leopold I was zo katholiek als een grootmeester in de vrijmetselarij kon zijn.
Maar soit...
De meerderheid van de officieren was katholiek, en dan?
Waar beweer ik het tegenovergestelde?

Eigenlijk gaat het daar niet over, wat ik wou zeggen is:
-Als het om zelfmoord gaat vind ik dat het instituut 'kerk' alleen maar voor zijn clubleden moet preken.
-Mensen die zelfmoord pleegden werden tot over 100?? jaar geleden op de mesthoop in een hoekje (ongewijde grond van het kerk) gegooid!

Welke 'normen en waarden' werden hier doorgegeven aan de nabestaanden, denkt u, waar bleef het 'respect voor het leven' toen?
Oud 26 mei 2008, 09:22   #37
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de postmoderne opvatting van enkele afvalligen die hun eigen idee projecteren naar de vorige generaties. Zo lijkt België wel een soort dictatuur te zijn geweest. Ook Uw voorvaderen waren trouwe katholieken.
Droom vooral verder. Ik ken mijn voorouders beter dan u. Afvalligen? Mijn grootvader zou vereerd zijn met een dergelijk compliment. De mensen waren zo trouw als nodig om uit de bak of van de brandstapel (wat vroeger) te blijven. Belgie is altijd een dictatuur geweest... voor de gewone man en vrouw tenminste.

Citaat:
Waarom zou ik? Ik bedoelde geen kwaad met mijn vraag naar de moedertaal van bovenstaande. Ik wou alleen begrijpen waarom de bewuste berichten zo cryptisch ("ongelukkige lijken") waren opgesteld.
Zijn antwoord is gegeven. Omdat uw kliek het in die tijd nodig vond om mensen die zelfmoord pleegden als uitwerpselen te behandelen, mensen met depressies of burn-out in gestichten plaatsten (om op tijd een goed pak slaag - of de 'absolutie' - te krijgen) en de jonge meisjes die 'de absolutie' hadden gehad en plotseling plaatselijk wat gewicht bleken bij te kweken naar nonnenscholen en andere vergeetputten te sturen om zich daar te 'bezinnen over hun 'zonden'... terwijl ze zich halfdood werkten.

Laat het verleden van de RKK maar rusten, ze vertoonden verdacht veel gelijkenis met andere groeperingen vandaag de dag die het nodig vinden hun doctrine aan iedereen op te dringen.

Tenzij dat deze jongeren devote, praktiserende katho's of christi's waren heeft de Kerk, of haar meer toegewijde discipelen, niets te zeggen over de keuze van die kinderen. Haar mening mag ze hebben, maar voor zich houden, tenzij het haar doel is om de mensen te beledigen. Ze kunnen niet weten wat er in andermans' leven -en hoofd- afspeelt. Veroordelen is altijd simpel, proberen te snappen vergt een serieuse intellectuele inspanning en inlevingsvermogen, twee dingen waar dogmatische religies niet bepaald voor gerenomeerd zijn.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 09:34   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Droom vooral verder. Ik ken mijn voorouders beter dan u. Afvalligen? Mijn grootvader zou vereerd zijn met een dergelijk compliment. De mensen waren zo trouw als nodig om uit de bak of van de brandstapel (wat vroeger) te blijven. Belgie is altijd een dictatuur geweest... voor de gewone man en vrouw tenminste.

Zijn antwoord is gegeven. Omdat uw kliek het in die tijd nodig vond om mensen die zelfmoord pleegden als uitwerpselen te behandelen, mensen met depressies of burn-out in gestichten plaatsten (om op tijd een goed pak slaag - of de 'absolutie' - te krijgen) en de jonge meisjes die 'de absolutie' hadden gehad en plotseling plaatselijk wat gewicht bleken bij te kweken naar nonnenscholen en andere vergeetputten te sturen om zich daar te 'bezinnen over hun 'zonden'... terwijl ze zich halfdood werkten.

Laat het verleden van de RKK maar rusten, ze vertoonden verdacht veel gelijkenis met andere groeperingen vandaag de dag die het nodig vinden hun doctrine aan iedereen op te dringen.

Tenzij dat deze jongeren devote, praktiserende katho's of christi's waren heeft de Kerk, of haar meer toegewijde discipelen, niets te zeggen over de keuze van die kinderen. Haar mening mag ze hebben, maar voor zich houden, tenzij het haar doel is om de mensen te beledigen. Ze kunnen niet weten wat er in andermans' leven -en hoofd- afspeelt. Veroordelen is altijd simpel, proberen te snappen vergt een serieuse intellectuele inspanning en inlevingsvermogen, twee dingen waar dogmatische religies niet bepaald voor gerenomeerd zijn.
U ben een wijs man
Oud 26 mei 2008, 10:09   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
burn-outs,
Als men de burn-out's bij jongeren wil tegengaan, moet men eerst die van de maatschappij als geheel eens beginnen serieus aanpakken.

Bv de burn-out van de olie.

Soms ziet men het verband niet tussen de ene burnout en de andere. Vandaar dat ik die even expliciet maak.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:19   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Men moet dat toch sterk relativeren : zelfmoordpreventie helpt in de eerste plaats diegenen die het eigenlijk niet willen doen : dat zijn diegenen die naar hulplijnen bellen of naar geestelijke bijstand zoeken. Of om het met de woorden van iemand die in de "psychiatrie" werkt te zeggen : diegenen in de instellingen, zijn diegenen waarvan we weten dat ze psychisch gestoord zijn, waarschijnlijk loopt er nog een veelvoud van rond , die als "normaal" beschouwd worden.

er is overigens geen mens die kan verklaren waarom er steeds meer "autisten" (mensen met een autisme spectrum stoornis) rondlopen.. Alles terugvoeren op een factor "stress"en/of "prestatiedruk" of "consumptiedruk" lijkt me nogal simplistisch .. men kan autisme bv. vaststellen op de leeftijd van ca. 5 jaar, leeftijd die gewoonlijk redelijk stressloos is.

Psychiatrie en SZ, kan ik niks van zeggen.
ik meen ooit eens iets te hebben gezien waar werd geopperd dat het wel eens over een virus zou kunnen gaan waarmee te moeder voor of tijdens de zwangerschap mee besmet is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be