![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 40-45 waren de Chinezen bondgenoten. De CK in AMerika waren voor Japanezen en Duitsers.
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#204 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Dus je kan niet vrijzinnig (omdat ik veronderstel dat jij dat woord niet kent zal ik het uitleggen: vrijzinnig = niet dogmatisch denken, je eigen godsdienst beleven maar tolerant zijn ten opzichte van andersdenkenden) en christen tesamen zijn? Ik dacht dat christus juist verdraagzaamheid predikte?
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 26 mei 2008 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#210 |
Burger
|
![]() Tuurlijk bestaat de hel niet, want dan
- zou 'de duivel', een persoon die afgeleid is van de paganistische god, veel te veel werk hebben in zijn eentje - is de hel wel extreem overbevolkt momenteel ![]() 'De hel' was gewoon een manier om de gewone werkmens te laten luisteren. Volksmagie mocht niet, anders ga je naar de hel. Godslastering mocht ook niet, anders ga je naar de hel. Allemaal flauwekul dus. Ik geloof niet in de dingen die men niet kan bewijzen, maar geloof in de dingen die men wel kan bewijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zelf niet of ik mij 'Christen' moet noemen op dit ogenblik. Ik ben katholiek opgevoed, en vertrouwd met de drie denkkaders, maar er zijn extremistische, fundamentalistische katholieken die mij graag in de ban van de kerk willen laten slaan omdat ik de fundamentalistische interpretaties niet volg, en er nogal een liberale kijk op godsdienst op na houdt. Ik begrijp wel wat de onderliggende betekenis is van die stelling die zegt dat de weg naar de hemel via Jezus verloopt. Voor wat de diepere betekenis betreft wil dat zeggen dat alle mensen, ongeacht of ze gedoopt zijn, en ongeacht welk geloof ze hebben de hemel bereiken 'via Jezus', ook zonder dat ze van Jezus ooit gehoord hebben. Er is eigenlijk geen enkele grond om op basis van deze stelling de Joden van de hemel uit te sluiten. Dat is echter wel eeuwenlang gebeurd. Omdat deze foute interpretatie zolang een centrale stelling is geweest binnen het Christendom, lijkt het mij beter om die stelling maar ineens op te doeken, en te vervangen door een formulering die voor brede lagen van de bevolking bevattelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hetzlefde met msidadigers: zij diene gestraft te worden om hen terug op hetgoede pad te krijgen. Anders zijn zij geestesziek (geestesgehandicapt) en dienen zij verzorgt te worden. Of gaat God de zieken ook al straffen?
![]() |
![]() |
#213 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uit de ouderlijke macht ontzetten, me dunkt!
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Wees gerust, Hitler, en alle soortgelijke persoonlijkheden hebben de hel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb jij connecties daar dat je dat zo goed weet?
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie heeft u diene zever wijsgemaakt? Als ik uw opstellekes hier in deze draad zo eens doorneem is het vrij erg met uw denkvermogen gesteld. Ik denk dat gij best eens wat algemene zaken rond spiritualiteit leest. Beetje uw geest verruimen. In wezen zijt ge net zo geconditioneerd als de moslims. Een "vrome" christen vol wrok, wraaklust en zelfs een gevoel van verhevenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |