Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 13:21   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

hij kan het ook gewoon verplichtend nederlandse ondertiteling, zodat we allemaal kunnen volgen. En de kosten uiteraard op het dak van de moslims die die rommel willen zien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:28   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb wat moeite met het concept "nazizender", wat zouden die dan uitzenden, Juden raus! en "in Buchenwald hab ich mein hertz verloren, und mein hande und mein tzane und ein bein"?

Begrijpt u, het is niet erg realistisch.

19u Arbeit macht Frei : de vacaturespecial
20u Ich habe es nicht gewußt : leven met Alzheimer
22u Entartete Kunst : het nieuwe kunstmagazine
23u Katharina in Tirol : volwassenenuitzending
00u Deutschland ueber alles : afsluitend volkslied
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:29   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij kan het ook gewoon verplichtend nederlandse ondertiteling, zodat we allemaal kunnen volgen. En de kosten uiteraard op het dak van de moslims die die rommel willen zien.
d�*t is net wat je niet m�*g weten ...
Oud 26 mei 2008, 13:30   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in Nederland zenden ze programma's uit in het Arabisch met Nederlandstalige ondertiteling.
Oud 26 mei 2008, 13:36   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
d�*t is net wat je niet m�*g weten ...
Ze zenden het uit, ... per sateliet uitgesmeerd over een half continent, ... en wij zouden dan niet te weten komen wat ze zeggen?
Ja, dag Anna! --> Mamma heeft voor jouw koekskes met ondertitels gebakken, ga maar eens rap kijken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:38   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ze zenden het uit, ... per sateliet uitgesmeerd over een half continent, ... en wij zouden dan niet te weten komen wat ze zeggen?
Ja, dag Anna! --> Mamma heeft voor jouw koekskes met ondertitels gebakken, ga maar eens rap kijken.
in het Arabisch ...

we hebben het toch allebei over : Hezbollah-televisiestation Al Manar niet ?

of weet jij niet echt waar je over praat ? is het jou mss eerder om de gebakken lucht te doen ?
Oud 26 mei 2008, 13:42   #27
FDM
Banneling

Standaard

de Vlamingen zullen het laatste volk still standing zijn , toch zij die kloten aan hun lijf hebben
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 14:25   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Alle middelen liet Tobbac zich ontvallen...ALLE MIDDELEN...

Na de rechters, de staatsveiligheid, de vakbonden, journalisten en cultuurslaafjes blijkt de macht van het establishment nog steeds niet 100% geconsolideerd...

In Amerika en Groot Brittanië woedt de slag om de media nog onverminderd voort...hier leek hij gestreden...of toch niet?....

Bourgois is dus niet enkel een volksverrader, hij is ook een objectieve bondgenoot van het perfide establishment in de strijd tegen zijn eigen volk dat hem heeft gemandateerd...
Ik verklaar mij nader: eerst gaat hij met trompetgeschal en vaandelgezwaai die vermeende arabische extremisten eens een hak zetten om daarna met diezelfde, en dus gelegitimeerde, wapens de dissidentie binnen België eens te meer te fnuiken...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 mei 2008 om 14:49.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 19:59   #29
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De site van Almanar TV (De Hezbollah) ziet er anders heel beschaafd uit. Mooi vertaald in' t Engels ook. In niets vergelijkbaar met de haatpropaganda van ons eigenste xenofobe partij, of die van Blood & Honor, etc.
Nooit een boek beoordelen op zijn kaft.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 09:10   #30
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Die zender is onschuldig tot bewijs van tegendeel.
Het gaat trouwens niet op ons dagelijks te overstelpen met Amerikaanse en Israëlische oorlogspropaganda, en leugenachtige steminingmakerij, terwijl de verzetsbewegingen monddood worden gemaakt. Wij, Vlamingen, hebben lang genoeg onder franstalig jeuk geleefd om te mogen begrijpen dat bijvoorbeeld het 60-jarig bestaan van Israël geen feest was voor de Palestijnen.
Oud 27 mei 2008, 09:36   #31
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
we hebben het toch allebei over : Hezbollah-televisiestation Al Manar niet ?
Ik reageer op louter insinuaties. Als je iemand beschuldigt, gelieve daar dan de bewijzen aan toe te voegen, of je vuile bek te houden.

Laatst gewijzigd door DannyS : 27 mei 2008 om 09:36.
Oud 27 mei 2008, 10:00   #32
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Bourgeois wil dat boek verbieden, klaarblijkelijk zonder het gelezen te hebben. Als je het dan van onze journalisten moet hebben krijg je geen informatie meer uit dat gebied. Die mogen Israël namelijk niet meer binnen als ze niet louter naar hun mond praten.

Hier is in dat verband een relaas van Peter Speetjens op 8 augustus 2006, in de standaard
Citaat:
Israel Tours & Co
Een tijdje terug, interviewde CNN een jonge Japanse journaliste in Haifa. Dat ging ongeveer zo. Vraag: “Hoe is het om als buitenlandse journalist in Haifa te werken? Zijn de autoriteiten behulpzaam?” Antwoord: “Ja hoor, uiterst behulpzaam. Er worden speciale bussen geregeld voor journalisten en we krijgen we elke dag een lijst met persconferenties en namen van mensen die bereid zijn interviews te geven.” Vraag: "Maakt u daar veel gebruik van?" Antwoord: “Ja, ik denk van zo’n 90%. Het maakt ons werk veel eenvoudiger."
Israel maakt het werk van journalisten in meerdere opzichten gemakkelijk. Zo, krijgt iedere journalist bij binnenkomst van het land een perspakket mee, met daarin contacten van gemeenten, overheidsinstellingen en hotels, een korte geschiedenis van het conflict, hetgeen wil zeggen keurig alle Hezbollah schendingen van het staakt-het-vuren sinds 2000, maar niet die van Israel, en ook telefoonnummers van willekeurige Israelische burgers, met daar handig aan toegevoegd welke talen ze spreken en “lost 13-year-old daughter in a suicide attack.”
In mijn ogen is er niets mis met het overhandigen van een persmap. Het is aan de journalist te bepalen in hoeverre hij, of zij, daar gebruik van wil maken, en het is aan de journalist zich te realiseren dat andere geluiden binnen de Israelische samenleving, zoals de Peace Now beweging, de vereniging van dienstweigeraars, en academici als Avi Shlaim, Benni Morris en Ian Pappe, niet in de map voorkomen.
De Israelische bemoeienis met de journalistiek gaat echter verder dan het bieden van een goedbedoelde helpende hand. Zo is bij wet bepaald dat alle pers en media berichten aangaande veiligheid en militaire aangelegenheden ter goedkeuring aan de Militaire Censuur moeten worden voor gelegd. Dat geldt ook voor live-verslaggeving. In geval van troepen bewegingen is dat vanuit militair oogpunt niet meer dan logisch. Echter, in geval van berichtgeving op de Westelijke Jordaanoever en Gaza, welke immers onder militair bestuur staan, wordt onafhankelijke verslaggeving een stuk moeilijker. De journalist die niet aan bovenstaande eis voldoet, kan gerechtelijk vervolgd worden.
Maar het gaat niet slechts om vervolging. Volgens verschillende collega’s, waarvan een aantal werkzaam bij ’s werelds bekendste TV zenders, loopt een journalist of omroep die zich regelmatig te kritisch op stelt ten opzichte van de staat Israel, grote kans problemen te ondervinden bij het hernieuwen van een visum, werk- of uitzendvergunning.
Een recent voorbeeld betreft de BBC. Op 23 juni 2003, zond de Britse zender een documentaire uit over Israels nucleaire fabriek en wapen arsenaal. Onmiddelijk werden verslaggevers onderworpen aan beperkende maatregelen, kreeg de BBC een aantal weken geen toegang tot regeringsfunctionarissen, ook niet tot Ariel Sharon toen hij op bezoek ging bij Tony Blair, en werd de Britse zender van alle kanten aangevallen als zijnde anti-semitisch. Het laatste is een verhaal op zichzelf. Overigens, werd het Israelische omroepen verboden de film uit te zenden.
Wat betreft de huidige oorlog met Hezbollah en Libanon, gaf Israels Militaire Censuur op 16 juli jongstleden journalisten nog enige nadere bepalingen. Zo mag er niet bericht worden over “Hezbollah raketten die in de zee vallen.” Volgens de Israelische censuur, dient dat om te voorkomen dat Hezbollah beter leert richten. Volgens veel journalisten echter, wil Israel dat er slechts over rake inslagen wordt bericht, om te voorkomen dat mensen zich realiseren dat 100 Katoesja raketten gemiddeld maar 1 Israelisch ingezetene doden.
Ik heb zelf recentelijk aan den lijve gemaakt hoe de (zelf) censuur werkt. Ik werk af en toe voor een VN website, dat recentelijk toegang tot Israel kreeg. Ik schreef een stuk over een raport van Human Rights Watch (HRW), waarin gesteld wordt dat Israel clusterbommen gebruikt. Ik opende het stuk met het rapport en vervolgde met geruchten over het ongeoorloofd gebruik van fosforbommen. Nu moet u weten, dat de website in kwestie altijd op mijn nek zit om maar zo snel mogelijk te leveren. Echter, nadat ik het stuk had toegestuurd, duurde het 2 dagen voordat het werd gepubliceerd. En hoe zag het er toen uit? Het hele HRW rapport was verdwenen, en het stuk begon met een citaat van een Israelische generaal die stelde dat de Israelische Defence Forces geen verboden wapens in zetten. Ik beklaagde me. De redacteur begreep mijn woede, maar zei dat “hogerop” bang was de zojuist verworven werkvergunning voor Israel en de Palestijnse gebieden te verliezen.
Overigens zijn de Israelische media aan de dezelfde voorwaarden onderworpen. Interessant in dit verband het volgende fragment uit Haaretz: “Lately it seems the IDF spokeswoman is assuming the role of Chief Censor. The spokeswoman, Brigadier General Miri Regev, has been interviewed by all TV channels and has spoken out against what she considers overly explosive coverage of rocket landing sites. TV news people do not understand her consternation. "After all, a representative of the Censor is always sitting in the studio," said a senior source at Channel 10.
Voor uw informatie, niets van wat ik hier of elders publiceer, wordt waar dan ook ter goedkeuring aangeboden, noch bij Hezbollah, noch bij de Libanese overheid. Ook heb ik geen vergunning nodig om in Libanon te kunnen werken.
Oud 27 mei 2008, 12:02   #33
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat Israel het niet volgens het boekje speelt, dat daarom Hezbollah dat ook mag. Ik veronderstel dat is wat je insinueert. Niemand gaat normale zenders verbieden, enkel de extreme.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 17:19   #34
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De titel zegt het reeds. Pure censuur. Hoe kan ik nu weten wie mij haat en waar er gevaar schuilt als de heren ministers om de haverklap vanalles gaan verbieden. En als zij dit verbieden waarom dan niet cartoons die bepaalde groepen mensen als kwetsend ervaren. Het hang mijn kloten uit hoe een mens overal de mond gesnoerd wordt. Hoe de heren politici, en iedereen eigenlijk wil bepalen hoe en wanneer iemand zijn mond mag opendoen. Bourgeois verdient nen dikke stamp in zijn kloten hiervoor.
Deze censuur kan uw leven redden!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 17:32   #35
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Verstaat Boer Swa dan Arabisch? Hoe weet hij dat iets haatpraat is en iets anders zoete broodjes zijn.
Is boer Swa een typische Belg misschien? Is dat jouw hoge dunk van de autochtone bevolking van dit land?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 23:33   #36
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand zich al afgevraagd juist hoe Bourgeois dat gaat aanpakken?

Hoe censureer je een sattelietzender?

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 27 mei 2008 om 23:33.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 10:29   #37
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Bourgois is dus niet enkel een volksverrader, hij is ook een objectieve bondgenoot van het perfide establishment in de strijd tegen zijn eigen volk dat hem heeft gemandateerd...
Troost je, Fieseler. Na de Vlaamse onafhankelijkheid (nog een beetje geduld) zal deze verrader zijn straf niet ontlopen. Wat denk je van een openbare verbranding op de grote markt te Brussel (gepaard met veel trompetgeschal, tromgeroffel, vendelgezwaai en gratis zatsel erna)? Jij mag het vuur aansteken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 10:34   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Troost je, Fieseler. Na de Vlaamse onafhankelijkheid (nog een beetje geduld) zal deze verrader zijn straf niet ontlopen. Wat denk je van een openbare verbranding op de grote markt te Brussel (gepaard met veel trompetgeschal, tromgeroffel, vendelgezwaai en gratis zatsel erna)? Jij mag het vuur aansteken.
volgens mij is executie, onthoofding of ophanging veel meer volkseigen, we beschuldigen hem tenslotte niet van ketterij of hekserij maar van volksverraad hé
Oud 28 mei 2008, 10:45   #39
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
volgens mij is executie, onthoofding of ophanging veel meer volkseigen, we beschuldigen hem tenslotte niet van ketterij of hekserij maar van volksverraad hé
Jij bent veel te edelmoedig. Het mag niet te vlug over zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 10:50   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jij bent veel te edelmoedig. Het mag niet te vlug over zijn.
we zijn dan ook een geduldig én barmhartig volk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be