![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volledig akkoord met de topicopener, onlangs interessant artikel hierover gelezen: het is zoals met vele zaken vandaag, een klein lobbygroepje maakt enorm veel lawaai en slaagt er zo in haar ideeën op de politieke agenda te zetten. Zo is het met het rookverbod, zo is het ook met bvb de achterlijke regels betreffende vrouwen op de lijsten 1/2, of in de adviesraden 1/3 waar men nauwelijks vrouwelijke kandidaten vindt, maar de feministen hebben toch maar weer hun goesting!
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wie hangt er hier de wannabe psycholoog uit door sociale samenhang op de werkvloer in één klap door te trekken naar de maatschappij?
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Ik geniet ervan, Derk, maak je geen zorgen. Maar ik gun ze geen na-maaltijd met dessert, koffie, ettelijke Trappisten en misschien nog iets kleins. Moesten ze maar een gezellige rokerslounge inrichten. Ik geef mijn geld liever aan mensen bij wie ik wel welkom ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Je had beter een scène gemaakt, dan had je achteraf niet de frustratie's die je nu hebt, en was dat pokkewijf eens goed op haar plaats gezet geweest. Bij mij zou er in elk geval niemand moeten afkomen om mij de les te spellen, of het zou er stuiven. Ik ben de vriendelijkheid zelve, maar als mensen zich zo onveroorloofd mij ter verantwoording zouden zetten, dan zou ik gewoon ontploffen. Maar gelukkig -voor hen- gebeurd dit niet. Nu ik rook ook niet, en heb er ab-so-lut géén last van als mensen buiten roken. Enkel aan tafel of in een heel beperkte ruimte heb ik er last van, maar ik moet zeggen, dat ik daarmee praktisch, tegenwoordig niet echt veel meer mee wordt geconfronteerd. Nu, mn vader was en is een groot roker, als kind had ik daar last van, en had gezworden om zelf nooit te roken. Ik rook ook niet, enkel zou ik zeldzaam een sigaar opsteken. Die hele heksenjacht, want zo noem ik het: heksenjacht tegen de rokers stoort me ook mateloos. Ineens zouden ze als misdadigers, of pestlijders zijn. Het is gewoon een hype van het moment, en het volk heeft altijd een zwart schaap nodig. Tien jaar geleden was dit bijvoorbeeld de veekweeksector, met de zogenaamde hormonen, nu de sigaretten, t'is altijd iets.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Zelf ben ik een hoffelijke roker. Ik rook zo goed als altijd buiten, enkel op café niet. Ik respecteer er dan ook de rokers en niet-rokersruimtes. Belet niet dat er ik regelmatig commentaar op krijg. Men stoort zich dan vooral aan de geur. De buurman laat af en toe fijntjes weet dat hij de onaangename geur opvangt aan zijn achterdeur of de collega vraagt vriendelijk of ik weeral een stinkstokje heb gerookt. Nu ja, wie zegt nu niet openlijk tegen zijn gesprekspartner dat zijn slecht adem of zweetgeur storend is
![]() Rokers zijn een mikpunt geworden niet meer of niet minder. Ze schaden de gezondheid van anderen in tegenstelling tot de autogebruiker of de spaanplaatfabriek om de hoek en houden geen rekening met de anderen in tegenstelling tot de niet-roker. De zatlap die telkens ruzie maakt op café, tja dat noemen we maar gemakshalve zielig. Misschien moeten we wetten uitvaardigen dat je alleen dronken mag worden als je een gezellige dronkaard bent. Of een wet dat overgewicht kan, tenzij je meer dan één zitplaats inneemt op de bus. Een wet dat toeziet dat moppen enkel verteld worden door mensen die dat goed kunnen. Een KB dat bepaalt dat vals zingen enkel mag als niemand je hoort. ...
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het uiteindelijk allemaal om draait is een beetje respect.
Ik respecteer als roker in alle mogelijke mate de niet-rokers. Op plaatsen waar het verboden is rook ik niet. Op plaatsen waar het ongepast is (als ik de bengels van school haal sta ik op de stoep en mag ik in principe roken) rook ik ook niet. Zelfs op een terrasje blaas ik altijd zo veel mogelijk omhoog en hou ik altijd in de gaten dat er niemand vlak naast of achter mij zit te eten. Thuis wordt er niet gerookt binnen. In de auto wordt er niet gerookt. Nu, als ik daar zorg voor draag verdien ik het recht om te mogen roken. En ik word het beu dat dat recht meer en meer psychologisch aangevallen wordt. "Kijk daar, een roker, snel, laten we hem een slecht gevoel gaan aanpraten!" Laat mij gerust begot. Ik ga ook niet ijveren voor wetten die u verbieden -overdreven sterke parfums te gebruiken voor u de bus neemt -looksalami op uw boterhammen te leggen als we samen de auto in moeten -met ongepoetste tanden te vertrekken 's morgens -de lucht uit uw schouw door onze tuin te laten passeren -uw barbecuelucht door onze tuin te laten drijven (vooral het aanmaken is heeeerlijk...) En nu heb ik het nog maar alleen over uw bezigheden die me storen qua geur. Ik kan ook nog beginnen over de dingen waarmee u lawaai maakt. Of waarmee u onze buurt er als een stort doet uitzien. En het is idd niet omdat er vele problemen zijn dat we er geen een aan mogen pakken, maar er zijn zaken genoeg te verbeteren waar we helemaal geen bevolkingsgroep voor aan moeten pakken. Problemen waar geen 2 bevolkingsgroepen voor tegen elkaar uitgespeeld moeten worden. En vooral; problemen die heel wat dringender zijn dan het rokersprobleem. Ik ijver gerust voor meer sociale controle onder rokers en ik wil best mijn stinkende best blijven doen om mijn roken zo min mogelijk schade te laten berokkenen aan anderen. Maar dan wil ik blijven roken zolang ik dat wil. Zonder dat ik daar continu over aangesproken hoef te worden.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het wil opsnuiven, rectaal opnemen of door je aderen spuiten, heb ik er geen probleem mee. Oproken is een andere zaak...
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie fabriek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rij per fiets. Nog snuggere opmerkingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij bent die "hoffelijkaard" die mij op café een snotneus en tranende ogen geeft. Dunk u.
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vroeg of laat zal je toch moeten kiezen tussen stoppen of een opname in een gesloten instelling hoor ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weetet, ik moet dringend eens premier worden.
![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 mei 2008 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat mij nu voor ene keer ook eens te keer gaan eh seg
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe daar nog kussens tegen de muren bij en I'm all ears.