Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 17:55   #61
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

volledig akkoord met de topicopener, onlangs interessant artikel hierover gelezen: het is zoals met vele zaken vandaag, een klein lobbygroepje maakt enorm veel lawaai en slaagt er zo in haar ideeën op de politieke agenda te zetten. Zo is het met het rookverbod, zo is het ook met bvb de achterlijke regels betreffende vrouwen op de lijsten 1/2, of in de adviesraden 1/3 waar men nauwelijks vrouwelijke kandidaten vindt, maar de feministen hebben toch maar weer hun goesting!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 21:18   #62
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
I beg your pardon ?

Samenvatting hoe ik dit lees: een verbod heeft een positief effect op de volksgezondheid en ook de sociale samenhang in een bedrijf heeft er baat bij. Waarom zou dit niet zo zijn in de maatschappij?
Je sleurt er horeca en werkplekken bij terwijl dat geen zak te maken heeft met de openingspost.

Citaat:
Mensen moeten thuis gewoon kunnen roken. Klaar.
Goh...dank u, zeker

Citaat:
PS: Uw toon is behoorlijk irritant, wannabe psycholoogske.

Wie hangt er hier de wannabe psycholoog uit door sociale samenhang op de werkvloer in één klap door te trekken naar de maatschappij?
Oud 27 mei 2008, 21:53   #63
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als je uit eten gaat is wel de bedoeling dat je ervan geniet en zo snel mogelijk weg wil om iets te roken.
Ik geniet ervan, Derk, maak je geen zorgen. Maar ik gun ze geen na-maaltijd met dessert, koffie, ettelijke Trappisten en misschien nog iets kleins. Moesten ze maar een gezellige rokerslounge inrichten. Ik geef mijn geld liever aan mensen bij wie ik wel welkom ben.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 23:17   #64
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik word er hoe langer hoe meer ongelooflijk pisnijdig van. Heel die hetze tegen rokers begint een beetje absurde normen aan te nemen.

Dat er op bepaalde plaatsen niet gerookt mag worden kan ik nog aannemen en daar ga ik helemaal niet tegen zondigen (restaurant, school,...) maar die algemene rokers-haat van tegenwoordig zorgt er wel voor dat je zelfs op straat (!!) al vies bekeken wordt als je rookt.
Geloof me; over een paar jaar gaan ouders hun kinders' blik afwenden als ze iemand passeren die al rokend over straat loopt.

Ik sta gisteren op de bus te wachten met een sigaretje (puur Belgam overigens). Achter mij, in het bushokje waar mijn rook nog niet in de verste vertes binnenwaaide staan twee overjaarse burgertrutten. Komt er plots -out of nowhere- eentje van die twee naast mij staan en zegt: "Dat moesten ze verbieden, roken op bushaltes". Ik antwoordde: "Heel zeker mevrouw, maar voorlopig mag het gelukkig nog." De geit. Het ergste van al is; terwijl ik daar sta, nog een beetje verbouwereerd door die pratende snol, staan daar minstens 3 bussen, op een paar meter van dat bushokje, met draaiende motor te wachten.
Geen idee wat die de lucht inblazen, maar in elk geval meer rommel dan ik met mijn sigaretje. Maar die bus, dat is openbaar vervoer mijnheer, en dat is heilig. Dat ze massa's rommel de lucht injagen ter ere van die twee eenzame, verloren gelopen reizigers achteraan in de bus maakt allemaal niet uit. Die rommel ademen burgertrutten met een politiek correcte blik op hun tronie immers met liefde en plezier in.

Het doet eigenlijk ook niet terzake. We hebben rokers genoeg om te pesten.
Door die rokers moeten we ons ook niet langer zorgen maken over fijn stof, zware metalen in onze moestuin, PCB's in ons voedsel en zo verder. Rokers zijn een veel gemakkelijker en tastbaarder doelwit. Bovendien vinden mensen het leuk om anderen pleziertjes te ontnemen die ze zelf niet kunnen smaken.

FUCK THAT!!! Hoe lang gaan wij, rokers, ons nog het leven zuur laten maken door die ADHD-like gezondheidsadepten?

Revolutie!!!
Naar Brussel met eieren, tomaten en kasseien!

Welgemeende smiley -->

Je had beter een scène gemaakt, dan had je achteraf niet de frustratie's die je nu hebt, en was dat pokkewijf eens goed op haar plaats gezet geweest.

Bij mij zou er in elk geval niemand moeten afkomen om mij de les te spellen, of het zou er stuiven.
Ik ben de vriendelijkheid zelve, maar als mensen zich zo onveroorloofd mij ter verantwoording zouden zetten, dan zou ik gewoon ontploffen. Maar gelukkig -voor hen- gebeurd dit niet.

Nu ik rook ook niet, en heb er ab-so-lut géén last van als mensen buiten roken. Enkel aan tafel of in een heel beperkte ruimte heb ik er last van, maar ik moet zeggen, dat ik daarmee praktisch, tegenwoordig niet echt veel meer mee wordt geconfronteerd.
Nu, mn vader was en is een groot roker, als kind had ik daar last van, en had gezworden om zelf nooit te roken. Ik rook ook niet, enkel zou ik zeldzaam een sigaar opsteken.

Die hele heksenjacht, want zo noem ik het: heksenjacht tegen de rokers stoort me ook mateloos. Ineens zouden ze als misdadigers, of pestlijders zijn. Het is gewoon een hype van het moment, en het volk heeft altijd een zwart schaap nodig. Tien jaar geleden was dit bijvoorbeeld de veekweeksector, met de zogenaamde hormonen, nu de sigaretten, t'is altijd iets.
Oud 27 mei 2008, 23:20   #65
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rookverbod verbetert sfeer tussen werknemers

BRUSSEL - De sociale relaties tussen rokers en niet-rokers zijn sinds de invoering van het rookverbod op het werk sterk verbeterd. Het rookverbod wordt ook goed opgevolgd. Drieënnegentig procent van de ondervraagde ondernemingen heeft maatregelen getroffen om het roken te verbieden of te beperken.

Dat blijkt uit onderzoek van dr. Jean-Charles Perrier, tabacoloog en preventieadviseur-arbeidsgeneesheer bij de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, CBMT.

Sinds 2006 is het verboden te roken op de werkplaats. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat 27 procent van de ondernemingen gekozen heeft voor een compleet rookverbod, in 66 procent van de bedrijven is een gedeeltelijk verbod van kracht.

Het verbod werd ook goed onthaald bij de werknemers en wordt ook nu nog goed opgevolgd. In 86 procent van de ondernemingen wordt het verbod in de werkplaatsen gerespecteerd, in 66 procent ook op andere plaatsen in de onderneming.

Niet alleen de sociale relaties tussen rokers en niet-rokers zijn verbeterd sinds het verbod, er zijn ook tal van gezondheidsvoordelen aan verbonden. Het aantal rokers is sindsdien gedaald met 3,8 procent en ook het dagelijks aantal gerookte sigaretten is afgenomen.

Door het rookverbod is de lucht in de bedrijven een pak zuiverder, blijkt uit metingen in Frankrijk. De concentraties inadembaar stof en koolmonoxide in de lucht daalden van zodra het verbod van kracht was.

Door het rookverbod zijn werknemers zich ook bewuster geworden van de gevaren van passief roken. Niet-rokers die een hele dag tussen hun rokende collega’s zitten, hebben een grotere kans op longziektes. Door het rookverbod is er nu ook een mentaliteits- en gedragsverandering in gang gezet, wat het verbod een doeltreffend element in de strijd tegen roken maakt.

Hoewel er oorspronkelijk veel tegenkanting was, blijkt aan de vooravond van de Werelddag zonder Tabak op 31 mei dat het merendeel van de werknemers het rookverbod nu aanvaardt en dat met positieve gevolgen voor de gezondheid en de sfeer op het werk.

vdy

het hoeft allemaal niet slecht te zijn.
Of hoe de simpele ziel toch altijd gemanipuleerd woredt eh.
Oud 28 mei 2008, 06:07   #66
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik hen toch ook heel veel last als ze staan te paffen in het buskotje,ik moet dan altijd ferm in de regen gaan staan zeg
Die rook ginder je mateloos maar de uitlaatgassen van de auto's niet?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 06:43   #67
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Zelf ben ik een hoffelijke roker. Ik rook zo goed als altijd buiten, enkel op café niet. Ik respecteer er dan ook de rokers en niet-rokersruimtes. Belet niet dat er ik regelmatig commentaar op krijg. Men stoort zich dan vooral aan de geur. De buurman laat af en toe fijntjes weet dat hij de onaangename geur opvangt aan zijn achterdeur of de collega vraagt vriendelijk of ik weeral een stinkstokje heb gerookt. Nu ja, wie zegt nu niet openlijk tegen zijn gesprekspartner dat zijn slecht adem of zweetgeur storend is .
Rokers zijn een mikpunt geworden niet meer of niet minder.
Ze schaden de gezondheid van anderen in tegenstelling tot de autogebruiker of de spaanplaatfabriek om de hoek en houden geen rekening met de anderen in tegenstelling tot de niet-roker.
De zatlap die telkens ruzie maakt op café, tja dat noemen we maar gemakshalve zielig. Misschien moeten we wetten uitvaardigen dat je alleen dronken mag worden als je een gezellige dronkaard bent.
Of een wet dat overgewicht kan, tenzij je meer dan één zitplaats inneemt op de bus.
Een wet dat toeziet dat moppen enkel verteld worden door mensen die dat goed kunnen.
Een KB dat bepaalt dat vals zingen enkel mag als niemand je hoort.
...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:52   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Waar het uiteindelijk allemaal om draait is een beetje respect.

Ik respecteer als roker in alle mogelijke mate de niet-rokers.
Op plaatsen waar het verboden is rook ik niet.
Op plaatsen waar het ongepast is (als ik de bengels van school haal sta ik op de stoep en mag ik in principe roken) rook ik ook niet.
Zelfs op een terrasje blaas ik altijd zo veel mogelijk omhoog en hou ik altijd in de gaten dat er niemand vlak naast of achter mij zit te eten.
Thuis wordt er niet gerookt binnen.
In de auto wordt er niet gerookt.

Nu, als ik daar zorg voor draag verdien ik het recht om te mogen roken.
En ik word het beu dat dat recht meer en meer psychologisch aangevallen wordt. "Kijk daar, een roker, snel, laten we hem een slecht gevoel gaan aanpraten!"

Laat mij gerust begot.
Ik ga ook niet ijveren voor wetten die u verbieden
-overdreven sterke parfums te gebruiken voor u de bus neemt
-looksalami op uw boterhammen te leggen als we samen de auto in moeten
-met ongepoetste tanden te vertrekken 's morgens
-de lucht uit uw schouw door onze tuin te laten passeren
-uw barbecuelucht door onze tuin te laten drijven (vooral het aanmaken is heeeerlijk...)
En nu heb ik het nog maar alleen over uw bezigheden die me storen qua geur.
Ik kan ook nog beginnen over de dingen waarmee u lawaai maakt. Of waarmee u onze buurt er als een stort doet uitzien.

En het is idd niet omdat er vele problemen zijn dat we er geen een aan mogen pakken, maar er zijn zaken genoeg te verbeteren waar we helemaal geen bevolkingsgroep voor aan moeten pakken. Problemen waar geen 2 bevolkingsgroepen voor tegen elkaar uitgespeeld moeten worden. En vooral; problemen die heel wat dringender zijn dan het rokersprobleem.

Ik ijver gerust voor meer sociale controle onder rokers en ik wil best mijn stinkende best blijven doen om mijn roken zo min mogelijk schade te laten berokkenen aan anderen. Maar dan wil ik blijven roken zolang ik dat wil. Zonder dat ik daar continu over aangesproken hoef te worden.
Oud 28 mei 2008, 08:57   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral bij jonge vrouwen vind ik dat compleet walgelijk, roken.
2
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:59   #70
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en wiet?
Als je het wil opsnuiven, rectaal opnemen of door je aderen spuiten, heb ik er geen probleem mee. Oproken is een andere zaak...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 28 mei 2008, 09:01   #71
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
als mijn goede vriend Van Nelle op bezoek kom...
Mooie fabriek!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 28 mei 2008, 09:08   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Die rook ginder je mateloos maar de uitlaatgassen van de auto's niet?
Ik rij per fiets. Nog snuggere opmerkingen?
Oud 28 mei 2008, 09:12   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Zelf ben ik een hoffelijke roker. Ik rook (...) op café
Dus jij bent die "hoffelijkaard" die mij op café een snotneus en tranende ogen geeft. Dunk u.
Oud 28 mei 2008, 09:13   #74
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-uw barbecuelucht door onze tuin te laten drijven (vooral het aanmaken is heeeerlijk...)
Nochtans stuk voor stuk goeie ideeën.
Oud 28 mei 2008, 09:13   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar het uiteindelijk allemaal om draait is een beetje respect.

Ik respecteer als roker in alle mogelijke mate de niet-rokers.
Op plaatsen waar het verboden is rook ik niet.
Op plaatsen waar het ongepast is (als ik de bengels van school haal sta ik op de stoep en mag ik in principe roken) rook ik ook niet.
Zelfs op een terrasje blaas ik altijd zo veel mogelijk omhoog en hou ik altijd in de gaten dat er niemand vlak naast of achter mij zit te eten.
Thuis wordt er niet gerookt binnen.
In de auto wordt er niet gerookt.

Nu, als ik daar zorg voor draag verdien ik het recht om te mogen roken.
En ik word het beu dat dat recht meer en meer psychologisch aangevallen wordt. "Kijk daar, een roker, snel, laten we hem een slecht gevoel gaan aanpraten!"

Laat mij gerust begot.
En nu heb ik het nog maar alleen over uw bezigheden die me storen qua geur.
Ik kan ook nog beginnen over de dingen waarmee u lawaai maakt. Of waarmee u onze buurt er als een stort doet uitzien.

En het is idd niet omdat er vele problemen zijn dat we er geen een aan mogen pakken, maar er zijn zaken genoeg te verbeteren waar we helemaal geen bevolkingsgroep voor aan moeten pakken. Problemen waar geen 2 bevolkingsgroepen voor tegen elkaar uitgespeeld moeten worden. En vooral; problemen die heel wat dringender zijn dan het rokersprobleem.

Ik ijver gerust voor meer sociale controle onder rokers en ik wil best mijn stinkende best blijven doen om mijn roken zo min mogelijk schade te laten berokkenen aan anderen. Maar dan wil ik blijven roken zolang ik dat wil. Zonder dat ik daar continu over aangesproken hoef te worden.
ben je nu nog niet gestopt ?

vroeg of laat zal je toch moeten kiezen tussen stoppen of een opname in een gesloten instelling hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:14   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nochtans stuk voor stuk goeie ideeën.
Ik weetet, ik moet dringend eens premier worden.

Laatst gewijzigd door BigF : 28 mei 2008 om 09:14.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:15   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben je nu nog niet gestopt ?

vroeg of laat zal je toch moeten kiezen tussen stoppen of een opname in een gesloten instelling hoor ...
laat mij nu voor ene keer ook eens te keer gaan eh seg
Oud 28 mei 2008, 09:17   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weetet, ik moet dringend eens premier worden.

schrijf u in bij t interimkantoor ... t ziet er sterk naar uit dat ze binnenkort terug een nieuwe interimpremier zullen nodig hebben
Oud 28 mei 2008, 09:19   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
laat mij nu voor ene keer ook eens te keer gaan eh seg
als ge braaf zijt, kan ik u wel een kamer met een raam bezorgen ! die kan wel niet open, maar door de veiligheidsrastertjes kan je wel de tuin zien ...
Oud 28 mei 2008, 09:21   #80
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge braaf zijt, kan ik u wel een kamer met een raam bezorgen ! die kan wel niet open, maar door de veiligheidsrastertjes kan je wel de tuin zien ...
Doe daar nog kussens tegen de muren bij en I'm all ears.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be