Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 14:37   #41
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard Historisch Recht

Kerktorens en klokken (ook paasklokken) horen bij onze autochtone cultuur, religie hoeft hier zelfs geen rol in te spelen.
Maw de meeste mensen zijn er sterk aan gehecht, het maakt deel uit van onze cultuur, het moet dus ook beschermd worden.

Aan de andere kant is het ondenkbaar dat er moskees gebouwd worden met minaretten en van waaruit schreeuwende angstaanjagende stemmen luiden (5 maal per etmaal, waarvan twee maal 's nachts)
Ten eerste omdat het niet bij onze cultuur past, het vloekt er ronduit mee
Ten tweede omdat het getuigd van een enorm gebrek aan respect voor onze ouders en voorouders.
Ten derde omdat de Islam een religie van terreur is en beter helemaal verboden kan worden.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:49   #42
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Kerktorens en klokken (ook paasklokken) horen bij onze autochtone cultuur, religie hoeft hier zelfs geen rol in te spelen.
Maw de meeste mensen zijn er sterk aan gehecht, het maakt deel uit van onze cultuur, het moet dus ook beschermd worden.

Aan de andere kant is het ondenkbaar dat er moskees gebouwd worden met minaretten en van waaruit schreeuwende angstaanjagende stemmen luiden (5 maal per etmaal, waarvan twee maal 's nachts)
Ten tweede omdat het getuigd van een enorm gebrek aan respect voor onze ouders en voorouders.
Ten derde omdat de Islam een religie van terreur is en beter helemaal verboden kan worden.
Precies, de kerken waar deze klokken hangen parels van onze cultuur. De regering investeert fors geld in hun onderhoud. Ook de meeste raderwerken zijn steeds goed onderhouden. Alleen al daarom zullen God's klokken nooit ofte nimmer ophouden met luiden, zoals de oppervlakkigen van geest hier op voorspelbare wijze staan te schreeuwen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 10:53   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat dacht ik al.

Alle burgers zijn gelijk voor de wet, en in kwesties van groot lawaai maken, dag en nacht, geldt gewoon het politiereglement voor iedereen.

Zo niet, dan is er sprake van ongewenste discriminatie, zeker sedert de secularisering.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 10:55   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Precies, de kerken waar deze klokken hangen parels van onze cultuur. De regering investeert fors geld in hun onderhoud. Ook de meeste raderwerken zijn steeds goed onderhouden. Alleen al daarom zullen God's klokken nooit ofte nimmer ophouden met luiden, zoals de oppervlakkigen van geest hier op voorspelbare wijze staan te schreeuwen.
Ik zie dat de gemeente weer grote sommen uitgetrokken heeft voor het restaureren van een volkomen overbodig geworden Maria-kapelletje aan het begin van het fietspad. Gelukkig hangen er geen klokken in. Maar in hoeveel nutteloos geworden kerken wél?
Oud 30 mei 2008, 10:00   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gewoonterecht is afgeschaft.
Oud 30 mei 2008, 12:07   #46
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zie dat de gemeente weer grote sommen uitgetrokken heeft voor het restaureren van een volkomen overbodig geworden Maria-kapelletje aan het begin van het fietspad. Gelukkig hangen er geen klokken in. Maar in hoeveel nutteloos geworden kerken wél?
Wat is "nutteloos"? Ik ben niet zo vetrouwd met dat fascistenjargon.

Oud 30 mei 2008, 22:55   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor ons is dat een synoniem dat perfect het héle geloof omschrijft....
Volkomen overbodig dus.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 09:10   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nutteloos is jouw stompzinnig woordgebruik.
Oud 31 mei 2008, 13:37   #49
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Nachtwerk maakte ook niet deel uit van onze cultuur. Weg dus met die kerkklokken zodat de mensen die 's nachts werken niet meer wakker worden van het klokgelui. Ik ben het er mee eens dat imams ook niet moeten beginnen met hun gejammer.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 14:47   #50
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Nutteloos is jouw stompzinnig woordgebruik.
Blijkbaar kan U zelf niet eens Uw eigen ideeën uitleggen of verantwoorden. Dat is dan ook normaal want U bent een produkt van linkse indoctrinatie en niet tot kritische overweging in staat. Het enige wat ik hier werk is het opleggen van een barbaars lekenfundementalisme dat zelfs Mariakapelletjes wilt vernietigen. Precies wat de Taliban ook deed toen ze eeuwenoude Buddha-beelden opblies.

Oud 31 mei 2008, 14:51   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan U zelf niet eens Uw eigen ideeën uitleggen of verantwoorden. Dat is dan ook normaal want U bent een produkt van linkse indoctrinatie en niet tot kritische overweging in staat. Het enige wat ik hier werk is het opleggen van een barbaars lekenfundementalisme dat zelfs Mariakapelletjes wilt vernietigen. Precies wat de Taliban ook deed toen ze eeuwenoude Buddha-beelden opblies.

Geloof jij dit nu allemaal zelf wat je probeert te vertellen of ben je een karikatuur?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 08:46   #52
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga gerust door met je eigen producten van vrije creatieve conceptie, onder het mom van scheldtirades.

Ik voel me niet aangesproken.
Oud 2 juni 2008, 08:50   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Historisch Recht
Aan de wurggreep van de katholieken is ook in de meest geïndoctrineerde streken van dit land, die altijd wereldwijd bekend stonden voor hun mondiaal katholiek proselitisme, gelukkig allang een eind gekomen.

Het wordt tijd dat deze nieuwe verheugende en bevrijdende omstandigheden zich ook daadwerkelijk gaan weerspiegelen
in het ophouden met hun dag & nachtelijke bim-bam-beieren.
Oud 2 juni 2008, 11:29   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geluid van kerkklokken is bijna heilig denk ik. Het is zoals de stem van God op aarde: Hij roept zijn kinderen op om te verzamelen naar de Heilige Mis en begeleidt hen door de dag. Het geluid van een klok heeft iets heel bijzonder. Ik weet niet precies wat het is. Overal waar men gaat doorheen het christelijke Europa komt men de klokken tegen. Het is een teken van christelijke verbondenheid.

Laten wij de klokken van God over ons en over ons land blijvend waken. Ter blijvende herinnering aan onze christenheid - vooral in deze duistere tijden van menselijk verval en verschraling. God en zijn Heilige Kerk zijn een baken van licht en waarheid in een samenleving die het noorden kwijt is.
Mahlol

Nog ene !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 11:35   #55
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ga gerust door met je eigen producten van vrije creatieve conceptie, onder het mom van scheldtirades.

Ik voel me niet aangesproken.
Ja, daar bent U ook zelf van geschrokken hè, dat Uw oproep tot afbraak van katholieke kapelletjes angstig veel gelijkenis vertoonde met het vernietigen van de buddhistische beelden door de Taliban? Ik heb het hier al meerdere malen mogen opmerken dat extreem-links de beste vriendjes is met de Taliban.

Die zullen ook wel gedacht hebben dat die beelden "nutteloos" geworden zijn.

Moest ik in Uw plaats zijn, ik zou me er ook van af maken met bovenstaande uitvlucht en daarna nog wat natrappen onder het mom van een toevallige bijdrage.

Maar sans rancune hoor.

Oud 11 juni 2008, 19:23   #56
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar bent U ook zelf van geschrokken hè, dat Uw oproep tot afbraak van katholieke kapelletjes angstig veel gelijkenis vertoonde met het vernietigen van de buddhistische beelden door de Taliban? Ik heb het hier al meerdere malen mogen opmerken dat extreem-links de beste vriendjes is met de Taliban.

Die zullen ook wel gedacht hebben dat die beelden "nutteloos" geworden zijn.

Moest ik in Uw plaats zijn, ik zou me er ook van af maken met bovenstaande uitvlucht en daarna nog wat natrappen onder het mom van een toevallige bijdrage.

Maar sans rancune hoor.
Goed gesproken!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 14:55   #57
eno2
Banneling

Standaard

@ preuse

Ik wil geen mariakapelletjes vernietigen.
Daar hangen immers geen klokken te beieren.
Oud 28 november 2013, 07:19   #58
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

De duivel is in de kerk en de pastoor en de lectio divinia moet met alle middelen worden tegen gegaan. Daarom luiden de klokken zo dikwijls en zo luid. In de hoop ons angstig en onwetend te houden stoort het ons voortdurend in onze spirituele zoektocht. De mystiek mag geen kans krijgen en moet verstoord worden zodat iedereen zich enkel tot het instituut kan richten.

Laatst gewijzigd door schaduw : 28 november 2013 om 07:24.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 23:23   #59
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://filesforum.politics.be/showpost.php?p=3447135&postcount=16
Kunt u of iemand anders dit bewijzen , aub ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be