![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel valt er niet meer aan te rehabiliteren als ze morsdood zijn van ouderdom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens jouw krankzinnig theorietje en je bloeddorstigheid zouden de veroordeelden van Outreau nu dood zijn. Idem voor de tientallen veroordeelde onschuldigen in de USA die vrijkwamen na heropening van hun zaak en ADN onderzoek. Citaat:
Hoeveel denk je dat er op die manier al onschuldig terechtgesteld werden? Waarom ben jij zo bloeddorstig? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2008 om 13:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want het cijferspelletje in jouw vorige post had daar dus niets mee te maken. Het lottospelletje is is elke week hetzelfde, met elke week een kans op 6 juiste cijfers in functie van het aantal deelnemers. Elke rechtszaak is anders qua bewijslast en omstandigheden. En dan de doodstraf toelaten op basis van een abstracte verhouding die grotendeels uit je duim komt, is gewoon van de pot gerukt. En die zogenaamde feitenlast uit het verleden. Weet jij hoeveel onterechte terdoodveroordeelden er onder de zoden liggen waar niemand zich nog iets van aantrekt juist omdat ze dood zijn? Daar zit het tweede probleem voor je kansberekening. Ik weet wel al van enkel zaken die postuum rechtgezet zijn ENKEL omdat er nog verwanten of vrienden waren die zich de zaak hebben aangetrokken. Dat zijn voor mij de basic statistics in de relatie overheid-burger wanneer de overheid executiebevoegdheden zou willen uitoefenen.
![]() |
![]() |
#224 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
OK, je hebt het niet bekeken. De realiteit heeft geen belang, laten we het houden op 1/1.000.000 en 'justice will be done'.
![]() |
![]() |
#225 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is niets bloeddorstig aan. Ik ben meer van het principe dat schuldig bevonden moordenaars en pedofielen in een elektrische stoel thuishoren. Ik voel me niet geroepen om te pleiten voor die mensen hun rechten, zoals jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die grnes is objectief genoeg
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#228 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij voelt gewoon niets voor rechten in het algemeen. b.v. die man in de outreau-zaak die zelfmoord heeft gepleegd van pure ellende in de gevangenis, maar daarna toch onschuldig bleek te zijn. Savatage : zolang hij in de gevangenis zat, was hij pedofiel en schuldig bevonden en had hij dus geen rechten. Punt. Creepy gewoon....[brrr] alsof je een beul hoort praten.
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
129 op 25 jaar noem ik niet onbestaande, moest ik zoveel kans hebben om de lotto te winnen doe ik direct mee... en dat zijn nog de mensen die levend onschuldig bleken (...)laatst nog nen australiër die na zoveel jaar onschuldig bleek, ma wel al al die jaren dood is... Leg het dan maar eens uit en zijn familie die misschien al zoveel jaar scheef bekeken wordt omdat ze nen mordenaar of nen pedo groot gebracht hebben... lees alle post en sla zeker die niet over die u redenering de grond in boren...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 30 mei 2008 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier zie. Iets waar je weer heel toevallig overheen hebt gekeken.
Tot zover je onnozel theorietje dat de kans tot onschuldig tot de dood veroordeeld vrijwel "onbestaande" is... Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Erg objectief ziet die site er me niet uit, ze is uitgesproken tegen de doodstraf. Om een objectiever beeld van de kwestie te krijgen, kan je beter de mosterd halen bij een meer neutrale bron zoals bijvoord wikipedia. Daar wordt gesproken van 15 fout geëxecuteerde personen (http://en.wikipedia.org/wiki/Death_p...ful_executions), waarbij dat er effectief bewijs was. Minder dan 1/8 van het aantal dat in jouw bron wordt vermeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Gouverneur
|
![]() wacht, dat als hij levenslang krijgt hij nog een kans had om van alle blaam gezuiverd te worden...
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die onschuldige 129 personen waarvan sprake werden bijtijds vrijgelaten vóóraleer de doodstraf werd voltrokken. Tel daar nu eens dan jouw effectief 15 onschuldig geëxecuteerden bij op. Proficiat. Je hebt zopas geheel op eigen kracht jouw theorietje van "de kans is vrijwel onbestaand" zelf om zeep geholpen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 mei 2008 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Hetgeen ik altijd denk bij al die mensen die tegen de doodstraf zijn, en ook ijveren voor de rechten van die arme misdadigers (slechte jeugd gehad mijnheer !), is het volgende.
Een crackverslaafde aidslijder breekt je huis binnen. Hij verkracht je vrouw en dochters, stampt jou het ziekenhuis in voor 6 maand, en gaat er vandoor met je wagen. Mag die blijven leven ? Neen. Als de staat het niet doet knal ik die met plezier zelf af wanneer hij het gerechtshof binnengebracht wordt. Da's gerechtigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af als je daar dan levenslang voor krijgt ofdat je dat nog zal zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vader die de verkrachter van zijn dochter omver knalt... Duldt de publieke het als men deze levenslang in de gevangenis steekt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie het eerder gebeuren dat het gerecht van u een voorbeeld maakt. En wee, wee oh wee, als die crackverslaafde een Noord Afrikaan blijkt te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 mei 2008 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |