![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heu, ieder zijn smaak, maar ik wil zoiets NIET op mijn hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oef! zelfs mèt je avatar dacht ik regelmatig dat je het méénde verdomme!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op het verkeerde plaatske is bijzonder nefast voor de voortplanting gezien er dan géén doorkomen meer aan is... Laatst gewijzigd door Svennies : 30 mei 2008 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ha! U treft hier de nagel op de kop. Een uitspraak die ingekaderd zou mogen worden. Alle beelden die ik uit mijn kindertijd associeer met Boudewijn zijn verdwenen. En dan heb ik niet alleen over kruisbeelden in schoolklassen of leraars die iedereen nog bij naam en persoonlijkheid kenden, maar ook over alle waarden die wij toen samen beleden.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gut is het al zo lang geleden? Ik dacht dat den Baude later dan 68 het hoekje was omgegaan in feite!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() De jaren '80 waren nog heel iets anders dan vandaag. Weet je nog dat de rijkswacht dat blootblaadje, de "Kwik", uit de rekken kwam halen? Dat was lang na '68.
Trouwens, de rijkswacht is ook zoiets dat ik typisch associeer met het Boudewijn tijdperk. Er is echt behoorlijk veel veranderd, op vele vlakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Als ik aan Boudewijn denk, dan denk ik eigenlijk altijd spontaan aan die legendarische studentengrap. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() dewelke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat wouden al die linksen vooral niet doen? Hun eigen land verdedigen. Ze wouden vooral de maatschappelijke orde vooral omver gooien. Agitatie is daartoe de eerste stap. De gevestigde orde van 1968 bleef nog een tijdje in het zadel zodat de echte doorbraken pas kwamen vanaf de jaren '90. Een van de bovengenoemde onruststokers was Paul Goossens bijvoorbeeld, vandaag journalist bij "De Morgen". Mei 1968 kan misschien nog het beste traag werkend gif genoemd worden. Ook vandaag weten we nog niet of de situatie erger zal worden of niet. Persoonlijk vrees ik van wel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Die van dat koninklijk bezoek aan een school door een student verkleed als Boudewijn.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
op lange termijn was mei 68 de doodsteek van de KP, met de nieuw-linkse PvdA die dan nog Chinees en niet sovjet gericht was. U moet dringend eens meer genuanceerd leren denken, want nu lijk je me nogal eendimensionaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook zo'n herinnering: zondagmorgen stond de hele buurt vol wagens. Dat waren de kerkgangers. Gebeden. Klokken. Krijt. Oude, oranje bussen. Naar school stappen nog voor dag en dauw. Het gefluit van vogels. Het kerkhof bezoeken. Een luchtballon die boven het huis passeerde. Traktors. Maïs velden zonder einde. Kwade boeren. Jagen. Post ontvangen. Briefopeners. Mariabeelden achter zo'n grote stolp. Het kijken met verwondering naar volwassenen die zo pieus voor de beelden baden. De geur van wierook. Latijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pastoors hielden de mensen kort en de tjeven zwaaiden de plak over het land..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Ik herinner me weer waarom die foto van Boudewijn me zo bekend voorkwam. Een soortgelijke foto bevond zich in het bureau van de schooldirecteur in het lager onderwijs. Ik werd door de meester, die toen nog zoals de anderen een blauwe werkschort droeg, vaak daarheen gestuurd om papieren af te geven om dingen op te halen. Vaak moest ik even wachten omdat hij bezig was (er viel dan een ijzige stilte) met iets te typen. Ik keek dan steeds nogal schuw om me heen. Links naast hem stond dat die foto van Boudewijn.
![]() |
![]() |
#40 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hey, daar was ik ook bij! Acht uur cel zeg...