Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 23:22   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, ieder zijn smaak, maar ik wil zoiets NIET op mijn hoofd.
Oud 30 mei 2008, 23:25   #22
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Moeilijk te geloven dat, wanneer ik deze foto zie, dat Boudewijn overleden is. Jammer, zéér jammer. Kinderloos overleden.
Het lijkt soms wel alsof er met hem een heel tijdperk mee gestorven is.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:26   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit moet een vergissing zijn, er zijn historische bronnen die erop wijzen dat dit kapsel reeds voor de eerste maal gespot werd tijdens de Spaanse Onafhankelijkheidsoorlog.
oef! zelfs mèt je avatar dacht ik regelmatig dat je het méénde verdomme!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:30   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeilijk te geloven dat, wanneer ik deze foto zie, dat Boudewijn overleden is. Jammer, zéér jammer. Kinderloos overleden.
God wéét waar ze die haarlak overal gebruikte...
En op het verkeerde plaatske is bijzonder nefast voor de voortplanting gezien er dan géén doorkomen meer aan is...

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 mei 2008 om 23:31.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:31   #25
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Het lijkt soms wel alsof er met hem een heel tijdperk mee gestorven is.
Ha! U treft hier de nagel op de kop. Een uitspraak die ingekaderd zou mogen worden. Alle beelden die ik uit mijn kindertijd associeer met Boudewijn zijn verdwenen. En dan heb ik niet alleen over kruisbeelden in schoolklassen of leraars die iedereen nog bij naam en persoonlijkheid kenden, maar ook over alle waarden die wij toen samen beleden.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:32   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha! U treft hier de nagel op de kop. Een uitspraak die ingekaderd zou mogen worden. Alle beelden die ik uit mijn kindertijd associeer met Boudewijn zijn verdwenen. En dan heb ik niet alleen over kruisbeelden in schoolklassen of leraars die iedereen nog bij naam en persoonlijkheid kenden, maar ook over alle waarden die wij toen samen beleden.

gut is het al zo lang geleden?

Ik dacht dat den Baude later dan 68 het hoekje was omgegaan in feite!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:34   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Voor ons niet, maar voor onze vriend blijkbaar wel....
Wat een devotie hier toch tentoongespreid wordt....
Ik moet er haast van gaan braken....
Oud 30 mei 2008, 23:37   #28
Paracelsus
Minister

Standaard

De jaren '80 waren nog heel iets anders dan vandaag. Weet je nog dat de rijkswacht dat blootblaadje, de "Kwik", uit de rekken kwam halen? Dat was lang na '68.

Trouwens, de rijkswacht is ook zoiets dat ik typisch associeer met het Boudewijn tijdperk. Er is echt behoorlijk veel veranderd, op vele vlakken.
Oud 30 mei 2008, 23:37   #29
Geert C

Standaard

Als ik aan Boudewijn denk, dan denk ik eigenlijk altijd spontaan aan die legendarische studentengrap.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:38   #30
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

dewelke?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:41   #31
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ja, maar U moet hier de dingen in perspectief zien. Mei 1968 had voor de bevolking niet veel te zeggen. Enkele oproerkraaiers, geteism en linkse fascisten die wat oproer veroorzaakten en véél te zacht werden met de matrak geslagen door de ordediensten. Van Roeselare tot Hoepertingen en Luxemburg lag daar niemand wakker van. Het venijn zit hem echter in de staart: de zwerm linkse facisten, geïndoctrineerd met allerlei ideeën uit de Sovjet-Unie, zwermden daarna uit als leraars, "artiesten" en journalisten. Pas vele jaren later kreeg hun propaganda ook greep op de bevolking. Ik vermoed dat er een zekere manipulatie van de Sovjet-Unie achter zat met de bedoeling België, en andere landen, intern te verzwakken zodat ze zelf met een vijfde colonne zaten in het geval van een Russische invasie.

Wat wouden al die linksen vooral niet doen? Hun eigen land verdedigen. Ze wouden vooral de maatschappelijke orde vooral omver gooien. Agitatie is daartoe de eerste stap. De gevestigde orde van 1968 bleef nog een tijdje in het zadel zodat de echte doorbraken pas kwamen vanaf de jaren '90. Een van de bovengenoemde onruststokers was Paul Goossens bijvoorbeeld, vandaag journalist bij "De Morgen".

Mei 1968 kan misschien nog het beste traag werkend gif genoemd worden. Ook vandaag weten we nog niet of de situatie erger zal worden of niet. Persoonlijk vrees ik van wel.

Oud 30 mei 2008, 23:42   #32
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
dewelke?
Die van dat koninklijk bezoek aan een school door een student verkleed als Boudewijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:49   #33
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Wat wouden al die linksen vooral niet doen? Hun eigen land verdedigen. Ze wouden vooral de maatschappelijke orde vooral omver gooien. Agitatie is daartoe de eerste stap. De gevestigde orde van 1968 bleef nog een tijdje in het zadel zodat de echte doorbraken pas kwamen vanaf de jaren '90. Een van de bovengenoemde onruststokers was Paul Goossens bijvoorbeeld, vandaag journalist bij "De Morgen".
Ach, als je kijkt waar bv. een Vande Lanotte vandaan komt. In zijn jonge jaren keek hij neer op AMADA/PVDA als "te rechts".
Oud 30 mei 2008, 23:51   #34
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar U moet hier de dingen in perspectief zien. Mei 1968 had voor de bevolking niet veel te zeggen. Enkele oproerkraaiers, geteism en linkse fascisten die wat oproer veroorzaakten en véél te zacht werden met de matrak geslagen door de ordediensten. Van Roeselare tot Hoepertingen en Luxemburg lag daar niemand wakker van. Het venijn zit hem echter in de staart: de zwerm linkse facisten, geïndoctrineerd met allerlei ideeën uit de Sovjet-Unie, zwermden daarna uit als leraars, "artiesten" en journalisten. Pas vele jaren later kreeg hun propaganda ook greep op de bevolking. Ik vermoed dat er een zekere manipulatie van de Sovjet-Unie achter zat met de bedoeling België, en andere landen, intern te verzwakken zodat ze zelf met een vijfde colonne zaten in het geval van een Russische invasie.

Mei 1968 kan misschien nog het beste traag werkend gif genoemd worden. Ook vandaag weten we nog niet of de situatie erger zal worden of niet. Persoonlijk vrees ik van wel.

Het is nochtans begonnen als rechtse beweging, maar veel studenten zijn naar links gedraait, waarom weten we we niet maar dat van de Sovjet-Unie is gewoon nonsens, de KPB beweerde dat studenten 'klein-burgerlijke bourgeoise kinderen" waren die zich verveelden
op lange termijn was mei 68 de doodsteek van de KP, met de nieuw-linkse PvdA die dan nog Chinees en niet sovjet gericht was.
U moet dringend eens meer genuanceerd leren denken, want nu lijk je me nogal eendimensionaal

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:51   #35
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
De jaren '80 waren nog heel iets anders dan vandaag. Weet je nog dat de rijkswacht dat blootblaadje, de "Kwik", uit de rekken kwam halen? Dat was lang na '68.

Trouwens, de rijkswacht is ook zoiets dat ik typisch associeer met het Boudewijn tijdperk. Er is echt behoorlijk veel veranderd, op vele vlakken.
U brengt hier vele herinneringen terug boven. De eerste keer dat ik trouwens een politiesirene in mijn buurt hoorde was in 1999. Voordien was dat iets alleen van de televisie. Ik herinner me het nog goed want ik vond het zo surrealistisch. Dat was ook de periode van de eerste inbraken.

Ook zo'n herinnering: zondagmorgen stond de hele buurt vol wagens. Dat waren de kerkgangers.

Gebeden. Klokken. Krijt. Oude, oranje bussen. Naar school stappen nog voor dag en dauw. Het gefluit van vogels. Het kerkhof bezoeken. Een luchtballon die boven het huis passeerde. Traktors. Maïs velden zonder einde. Kwade boeren. Jagen. Post ontvangen. Briefopeners. Mariabeelden achter zo'n grote stolp. Het kijken met verwondering naar volwassenen die zo pieus voor de beelden baden. De geur van wierook. Latijn.

Oud 30 mei 2008, 23:55   #36
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele foto's van onze Koningin die mij bijzonder gevallen:

Op audientië bij de zeer betreurde Heilige Vader, Johannes-Paulus II:

Voor de Sint-Goedele Kathedraal in Brussel:

En zo heb ik ons Koningspaar nog in gedachten in feite;

Volgens mij bent u een parodie ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 00:00   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U brengt hier vele herinneringen terug boven. De eerste keer dat ik trouwens een politiesirene in mijn buurt hoorde was in 1999. Voordien was dat iets alleen van de televisie. Ik herinner me het nog goed want ik vond het zo surrealistisch. Dat was ook de periode van de eerste inbraken.

Ook zo'n herinnering: zondagmorgen stond de hele buurt vol wagens. Dat waren de kerkgangers.

Gebeden. Klokken. Krijt. Oude, oranje bussen. Naar school stappen nog voor dag en dauw. Het gefluit van vogels. Het kerkhof bezoeken. Een luchtballon die boven het huis passeerde. Traktors. Maïs velden zonder einde. Kwade boeren. Jagen. Post ontvangen. Briefopeners. Mariabeelden achter zo'n grote stolp. Het kijken met verwondering naar volwassenen die zo pieus voor de beelden baden. De geur van wierook. Latijn.
Stop maar al, het oude deja vu waaraan ik mij ontworsteld heb,duikt hier terug in het beeld op ,vooral die gebeden,mariabeelden en kerkgangers,het pietluttig vlaanderen waarover kerk én staat gezamelijk de plak zwaaiden....
De pastoors hielden de mensen kort en de tjeven zwaaiden de plak over het land.....
Oud 31 mei 2008, 00:07   #38
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Stop maar al, het oude deja vu waaraan ik mij ontworsteld heb,duikt hier terug in het beeld op ,vooral die gebeden,mariabeelden en kerkgangers,het pietluttig vlaanderen waarover kerk én staat gezamelijk de plak zwaaiden....
De pastoors hielden de mensen kort en de tjeven zwaaiden de plak over het land.....
Nee, het was in feite een periode waarin alles nog zijn duidelijk doel had. Moeilijk te omschrijven. Ook de mensen waren van een beter kaliber om het zo te zeggen. Echter, authentieker. Ook gevoelens waren oprechter en duurzamer. Nu weegt iedereen alles met een apothekerschaaltje af om toch maar deze of geen minderheid te "beledigen" en om zo politiek-correct mogelijk over te komen. De andere trend is dat van de bodemloze cosumptie naar het tv-voorbeeld, waar er nooit wordt gewerkt en alles in oneindige voorraad is. Niet alleen consumptie van overprijsde merkkleding maar ook van mensen. Een mens is een consumptiemiddel geworden. Nu komen veramerikaniseerde pubers met dwaze onderschriften je de les spellen en hun eindeloos oppervlakkige ideeën, al even inhoudsloos als dom, opdringen.

Oud 31 mei 2008, 00:11   #39
Preuße
Minister

Standaard

Ik herinner me weer waarom die foto van Boudewijn me zo bekend voorkwam. Een soortgelijke foto bevond zich in het bureau van de schooldirecteur in het lager onderwijs. Ik werd door de meester, die toen nog zoals de anderen een blauwe werkschort droeg, vaak daarheen gestuurd om papieren af te geven om dingen op te halen. Vaak moest ik even wachten omdat hij bezig was (er viel dan een ijzige stilte) met iets te typen. Ik keek dan steeds nogal schuw om me heen. Links naast hem stond dat die foto van Boudewijn.

Oud 31 mei 2008, 00:17   #40
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Voor de Sint-Goedele Kathedraal in Brussel:

Hey, daar was ik ook bij! Acht uur cel zeg...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be