Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2008, 21:59   #18601
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Eigenlijk denk ik dat dit een van de belangrijkste factoren is in het succes van complottheorieën: je kunt je lekker "individueel" voelen, behorende tot de kleine elite van Zij Die De Waarheid Weten; je denkt een identiteit te krijgen in de grijze massa consumenten. En 't is mooi meegenomen dat je dan geen echte bedrijging bent voor de daadwerkelijke machtigen in deze wereld, en misschien nog een mooie cent oplevert voor allerhande charlatans.
Deze tekst vind ik mooi!!

Maar had Jezus, Allah, Boedhha, Krishna etc... dan volgens jou ook een ego (identiteit), omdat deze toch ook een individueel bestaan leidden, toch?

Zij verkondigden toch ook de "zogezegde waarheid".
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:01   #18602
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Dat denk ik dus ook. De weg naar 2012 is open. Zonder dat ze het beseffen komt het bewustzijn (langzaam ) tot inkeer.
Oud 31 mei 2008, 22:01   #18603
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Maakt het eurovision songfestival deel uit van het complot?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:04   #18604
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In alle ernst: er is geen enkele complottheorie - hoe vergezocht, ongefundeerd of ongeloofwaardig ook - die niet aanvaard wordt door Pindar.

Eigenlijk zou ik ook eens een website moeten maken waarop ik de meest fantastische zaken beweer, schijnbaar gebaseerd op wetenschappelijke stellingen, gekruid met wat mysterie en opgesmukt met een aantal citaten van "anoniemen die het lef hebben te getuigen."

Ik durf er vergif op nemen dat, indien zo iets goed aangepakt wordt, er een heleboel mensen zullen zijn die mijn onzin voor zoete koek zullen aannemen.

En dan kan ik lezingen geven. Kritische vragen zal ik uiteraard niet beantwoorden, want "de wetenschap bestaat toch enkel uit gehersenspoelde idioten."
U zou een buiten gewoon goed sekteleider kunnen zijn!
Oud 31 mei 2008, 22:08   #18605
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Eigenlijk denk ik dat dit een van de belangrijkste factoren is in het succes van complottheorieën: je kunt je lekker "individueel" voelen, behorende tot de kleine elite van Zij Die De Waarheid Weten; je denkt een identiteit te krijgen in de grijze massa consumenten. En 't is mooi meegenomen dat je dan geen echte bedrijging bent voor de daadwerkelijke machtigen in deze wereld, en misschien nog een mooie cent oplevert voor allerhande charlatans.
Volledig correct.

Ook al zullen ze het nooit toegeven, het is me al opgevallen dat een goed aantal van de believers zich toch wel een beetje superieur voelen t.o.v. die goedgelovige schapen, zoals zij de rest noemen.

Op basis van pulpartikels en bijhorende boeken menen zij te denken dat hun een uitzonderljk inzicht te beurt gevallen is, en daar houden zij wel van.

Hoe meer conspiracy boeken zij lezen - het feit dat deze elkaar bijzonder flink tegenspreken hindert hen niet - hoe meer overtuigd zij zijn van hun eigen bevindingen.

De bedenkers van conspiracies weten dat de gros van hun beweringen door de mand valt éénmaal wetenschappelijk getest, dus hebben ze een slimme oplossing bedacht: ze negeren elk wetenschappelijk debunk-bewijs, en beschuldigen de gehele wetenschap ervan om onder één hoedje te spelen met de NWO.

Simpel en effectief. Zo kunnen ze ongehinderd om het even wat beweren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:09   #18606
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
U zou een buiten gewoon goed sekteleider kunnen zijn!
Omdat ik laat zien hoe simpel het kan zijn om wat fantastische beweringen neer te schrijven ?

Of omdat ik niet zomaar alles geloof wat de eerste beste neerschrijft, zonder fatsoenlijk opgebouwd te zijn ?
Oud 31 mei 2008, 22:12   #18607
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk bewijst deze draad dat er geen NWO is, als je immers 18.000 berichten nodig hebt om iets te bewijzen, en als een groot aantal mensen klaagt inzake de bijzonder zwakke bewijslast, is er iets grondig fout.

Oh, wat "kippen en plakken" van de een of andere Engelstalige site is uiteraard geen bewijs.
Oud 31 mei 2008, 22:13   #18608
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedenkers van conspiracies weten dat de gros van hun beweringen door de mand valt éénmaal wetenschappelijk getest, dus hebben ze een slimme oplossing bedacht: ze negeren elk wetenschappelijk debunk-bewijs, en beschuldigen de gehele wetenschap ervan om onder één hoedje te spelen met de NWO.
Zelfde techniek die waarzeggers en paragnosten gebruiken . Het werkt zogezegd enkel als je er zelf genoeg in gelooft. Zo sluit je onmiddelijk iedereen die kritisch is uit , ahja want die geloven er niet in en dan werkt het blijkbaar niet. Op die manier hoef je niks te bewijzen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:16   #18609
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En dan kan ik lezingen geven. Kritische vragen zal ik uiteraard niet beantwoorden, want "de wetenschap bestaat toch enkel uit gehersenspoelde idioten."
da's dan de manier om aan kritiek te ontsnappen.

Da's zoals creationisten -als ze in het nauw gedreven zijn door wetenschappelijke argumenten- het over een andere boeg gooien met "ja maar dat was mogelijk met Gods hulp".

Dit is gewoon een variant daarop: "ja maar de wetenschap zit fout en ik en mijn clubje weten het met ons gezond verstand beter dan al die pennenlikkers".

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 mei 2008 om 22:17.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:19   #18610
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Zelfde techniek die waarzeggers en paragnosten gebruiken . Het werkt zogezegd enkel als je er zelf genoeg in gelooft. Zo sluit je onmiddelijk iedereen die kritisch is uit , ahja want die geloven er niet in en dan werkt het blijkbaar niet. Op die manier hoef je niks te bewijzen.
Het is verschil is dat je waarzeggers en paragnosten best gemakkelijk kunt ontmaskeren.

Ook al besef ik ter dege dat degene die er werkelijk in gelooft, elk tegenbewijs van tafel schuift. Kwestie van zijn wereldbeeld te willen behouden.

Triest maar ja.
Oud 31 mei 2008, 22:20   #18611
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Volledig correct.

Ook al zullen ze het nooit toegeven, het is me al opgevallen dat een goed aantal van de believers zich toch wel een beetje superieur voelen t.o.v. die goedgelovige schapen, zoals zij de rest noemen.
Hmm, ik ben de laatste die me superieurder zou voelen dan iemand anders.

Voor mij is iedereen gelijk zolang er wederzijds respect is.

Citaat:
Op basis van pulpartikels en bijhorende boeken menen zij te denken dat hun een uitzonderljk inzicht te beurt gevallen is, en daar houden zij wel van.
Als dat het geval zou zijn dan raad ik deze personen aan om een ego-drop cursus te gaan volgen.
Oud 31 mei 2008, 22:23   #18612
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat het geval zou zijn dan raad ik deze personen aan om een ego-drop cursus te gaan volgen.
I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me.

Komt je bekend voor ?
Oud 31 mei 2008, 22:23   #18613
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In alle ernst: er is geen enkele complottheorie - hoe vergezocht, ongefundeerd of ongeloofwaardig ook - die niet aanvaard wordt door Pindar.

Eigenlijk zou ik ook eens een website moeten maken waarop ik de meest fantastische zaken beweer, schijnbaar gebaseerd op wetenschappelijke stellingen, gekruid met wat mysterie en opgesmukt met een aantal citaten van "anoniemen die het lef hebben te getuigen."

Ik durf er vergif op nemen dat, indien zo iets goed aangepakt wordt, er een heleboel mensen zullen zijn die mijn onzin voor zoete koek zullen aannemen.

U gaat terug in de tijd om kleitabletten te maken?
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:24   #18614
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat ik laat zien hoe simpel het kan zijn om wat fantastische beweringen neer te schrijven ?

Of omdat ik niet zomaar alles geloof wat de eerste beste neerschrijft, zonder fatsoenlijk opgebouwd te zijn ?

Als de NWO zou bestaan dan zullen we het weldra weten wie gelijk heeft want de RFID chips die zouden als ik me niet vergis niet meer lang op zich laten wachten.
Oud 31 mei 2008, 22:24   #18615
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik dus ook. De weg naar 2012 is open. Zonder dat ze het beseffen komt het bewustzijn (langzaam ) tot inkeer.
Om te specifiëren denk jij dus aan de datum 21-12-2012 nietwaar.
met dank aan de maya's overigens,zou dit de tijd moeten zijn dat de wereld na een periode van disharmonie overgaat in een periode van harmonie wat betreft de cosmos.....En deze verandering zou zich op geestelijk gebied voltrekken....
En nu allemaal aftellen tot dan en pindars postjes met one-liners maar blijven lezen om de tijd te doden...

Laatst gewijzigd door Svennies : 31 mei 2008 om 22:26.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:25   #18616
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat terug in de tijd om kleitabletten te maken?
Come again ?
Oud 31 mei 2008, 22:26   #18617
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
met dank aan de maya's overigens,zou dit de tijd moeten zijn dat de wereld na een periode van disharmonie overgaat in een periode van harmonie wat betreft de cosmos.....
't zal mij benieuwen.
Oud 31 mei 2008, 22:28   #18618
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't zal mij benieuwen.
Tja ,je bent heus niet alleen aangezien ik nét zoals U nieuwsgierig ben naar die veranderingen ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:34   #18619
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Come again ?
U vind deze materie echt niet alleen terug op dit forum hoor.
De maya's , de indianen , zelf grottekeningen dragen deze materie (of wat er rond) voort. Het gaat heel ve terug daarom het antwoord "zoek eens wat op".
Oud 31 mei 2008, 22:36   #18620
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
met dank aan de maya's overigens,zou dit de tijd moeten zijn dat de wereld na een periode van disharmonie overgaat in een periode van harmonie wat betreft de cosmos.....En deze verandering zou zich op geestelijk gebied voltrekken....
En nu allemaal aftellen tot dan en pindars postjes met one-liners maar blijven lezen om de tijd te doden...
Meerdere oude beschavingen geven deze tijd als verandering aan.
Ik heb er al verschillende gelezen. Mss kan pindar hier in helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be