![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Minister-President
|
Eigenlijk hoort deze quote zelfs thuis in de collectie "Best of Politics.be".
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat voor een milieu is dat om in op te groeien? Een maatschappij waar niemand iets te kort komt, bekom je helaas niet door je te blijven dooddelen. Het ideaal dat de rijkeren met de armen zullen delen, zullen we nooit bereiken. Feit is nu eenmaal dat het de rijke en de kapitaalkrachtige elite is die de wereld regeert en die alle kansen heeft. Als je moet kiezen in welk nest je als kind terecht wil komen, zal je keuze snel gemaakt zijn, niet? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
Vertel dat eens aan de rijke elite, die enkel ik termen van geld denken. Helaas is dat het enige waar je op deze wereld nog iets aan hebt. Alles is tegenwoordig te koop, zelfs mensen. Ik vind het ook wreed, maar ik vrees dat ik het systeem niet heb uitgevonden en het nog minder kan veranderen.
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
Dan heb je nog de jongeren, die het slechte pad op geraken en gaan stelen om er bij te horen. Dat heb ik gelukkig niet gedaan, maar ik kan er wel begrijpen dat jongeren elkaar doodsteken voor prulledingen. Onze maatschappij is nu eenmaal materialistisch en daar kan je niets aan veranderen. Moest ik weten dat met een eicel van mij een stinkend rijk koppel een kind een leven kan geven, zou ik er over nadenken, maar zelf heb ik het gevoel dat ik enkel een hoopje miserie op de wereld kan zetten, omdat dat is wat ik in mijn jeugd was door materieel niet mee te kunnen. Daarom zou er een inkomensgrens moeten zijn om kinderen te krijgen. Adoptiebureaus kijken hier toch ook naar? Is dat niet logisch? Je loopt anders het risico dat je een kind van de ene ellende naar de andere stuurt, dan het een leven te geven. |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Schepen
|
Citaat:
)Laatst gewijzigd door morgen : 1 juni 2008 om 21:01. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Europees Commissaris
|
Ik moet toegeven dat ik stil word van post 107 , maar ik vrees dat je persoonlijke situatie je visie erg beinvloed heeft. Indien er een inkomensgrens zou zijn voor het hebben van kinderen , dan zou de wereld ook veel talenten gemist hebben.Zinedine Zidane zou nooit bestaan hebben. Sterker nog vrijwel gans de Franse nationale voetbalploeg bvb zou niet eens bestaan hebben. Ik ken zelf een man van Congolese origine die uit een arme familie in de matongéwijk komt. Die heeft geblokt tot ie er bij neerviel , tegen alle vooroordelen en beperkingen blijven doorduwen, vakantiejob na vakantiejob , alles strict binnen de lijntjes gedaan, die is nu burgerlijk ingenieur en heeft een kast van een huis staan. Het is moeilijk en misschien wordt het idd steeds moeilijker, maar het KAN nog steeds! Er zijn zoveel talentrijke mensen die de kinderen zijn van mensen die het economisch moeilijk of slecht hadden. Wie zijn wij om die hun kans niet te gunnen?
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Het kan zijn dat uw kind het mss iets moeilijker zou hebben, maar een gelukkig leven voor hem/ haar is zeker niet uitgesloten. Ik zou er toch maar eens goed over nadenken, of u echt geen kinderen wilt... Trouwens, een goede opvoeding en veel aandacht doet ook al veel aan kansarmoede. (sommige mensen zeggen hun kinderen bvb nooit dat ze iets voor school moeten doen, of bekijken hun rapport zelfs niet) Laatst gewijzigd door morgen : 1 juni 2008 om 21:16. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Parlementslid
|
Heeft iemand u iets gevraagd?
|
|
#114 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
|
Citaat:
Noem mij in deze thread een onmens en ik wil eigenlijk geen zware oordelen vellen over mensen die door omstandigheden waar zij niets aan konden doen in een bepaalde positie geduwd zijn (zoals de topicopenen) maar toch ... Het doet me ook allemaal veel te veel denken aan consumptie. Zeker als het niet om een eerste, maar om een tweede kind gaat. Waarom zou je ook je eigen problemen niet gewoon proberen te verwerken. Word je daar als persoon niet veel sterker van? Het geluk vinden door een kind op de wereld te zetten is volgens mij ook een stelling die, zeker in het westen, al lang achterhaald is. Niet onvaak dienen kinderen dan ook om een (hopeloze) relatie proberen te redden, om het leven van de personen (eventueel in een quarter- of midlifecrisis) een nieuwe impuls te geven, etcetera. Het gaat dus eigenlijk om egoïstische drijfveren. Die zo egoïstisch zijn bovendien, dat ze bereid zijn om nog minstens vier andere volwassen mee in de miserie te trekken waarbij emotionele manipulatie niet geschuwd wordt. (Die andere mensen zijn ten eerste het koppel dat van een koppel dat de ontvangers kent een eicel (met god weet welk genetisch materiaal) zullen ontvangen want het gaat hier om ruildonatie, ten tweede minstens twee mensen die die ingrijpende medische procedure moeten ondergaan (en die eventueel een partner hebben die dat mogelijk ook niet altijd even grappig zal vinden). Neen... soms vind ik dat de wetenschappelijke ontwikkeling die zulke ethische dilemma's oproept misschien beter even stopt met ontwikkelen, totdat de morele vragen beantwoord en in een wettelijk kader gegoten zijn. Ik vind ook dat je, vooraleer je aan kinderen begint, je een zekere stabiliteit zou moeten kunnen bieden. Dat is toch mijn ideaal. Ik wil dat niet opdringen en ik vind dat ook niet ethisch te verantwoorden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 21:23. |
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me iets af: stel nu dat ik een kind wil dat zo tof mogelijk is, slim en liefst zo gezond mogelijk. Als ik gezond ben heb ik pakweg x aantal eicellen. (Iemand?) Ik wil liefst een kind dat zoveel mogelijk mogelijkheden heeft, dus ik wil die eicel laten ontwikkelen die op de eigenschappen die ik wil het hoogst scoort ... Kan dat? + zelfde vraagstuk voor de man. (Het is mijn lichaam en het zijn mijn eicellen, het enige verschil is dat er nu niet op basis van toeval maar wel door een medische ingreep en selectie bepaalt wordt welke eicel bevrucht mag worden.) Ik zou er niet aan denken zoiets te doen, maar het lijkt me een interessante vraag voor een discussie. Zou die thread kunnen verhuizen naar maatschappelijke discussies?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 21:33. |
||
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Welke morele vragen? Is een kind wensen onderwerp van een morele vraag? Want zo stelt u het voor. Het gaat bij u al lang niet meer om het kunstmatig bevruchten, nee, het gaat u om de kinderwens zelf. Dat mag voor u zo zijn, maar wilt u zo liberaal wezen om andere mensen hun eigen geluk te laten bepalen?
|
|
|
|
|
#119 |
|
Minister-President
|
In ieder geval wordt het hier veel te serieus voor Kakanië.
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Hier kan ik u ook in begrijpen. Gelukkig zijn er nog mensen al u. Inderdaad: de rijke elite kan wat mij betreft zelf eens op een voetbalveld gaan staan en zelf hun pizza's gaan ophalen en dergelijke. Alleen zie ik dat niet meteen gebeuren. Ze kijken liever op iemand neer dan dat in te zien. Het zijn die mensen die het verschil kunnen maken, die het niet doen. Als die enkele mensen die het grootste deel van het kapitaal op de wereld bezitten, eens zouden inzien dat hun fout is dat er soms mensen van armoede moeten sterven, zou de wereld er beter uit zien. En daarom laat ik meteen merken wat die rijke luizen me waard zijn. Het neerkijken is wederzijds en wat mijn kant betreft iets gerechtvaardigder. Ik heb niet het kapitaal voor een schone waterput ergens in Afrika te bekostigen, maar er zijn genoeg mensen met een bankrekening die er wel tien kunnen graven, maar er hun kaviaar niet voor gaan laten. En dat zijn nog niet in het minste de mensen die door die verhongerde menigte gekozen is, om verder uitgebuit te worden. |
|
|
|