Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 22:54   #81
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk, mag ik dat ook nog?

Dat stel jij, maar daar heb je geen aanknopingspunt voor.
Lees anders nog eens wat er staat; ik geef letterlijk aan dat wat de werknemer als aanvaardbaar beschouwd, zijn zaak is. Nergens staat daar dat deze met om het even wat akkoord moet gaan.

Nee, dat hoeft niet; zijn loon is een gegeven dat los staat van andere lonen en van toplonen.
De werknemer moet dat loon ok vinden voor hetgeen hij ervoor moet doen; al de rest is poespas...

Gelijkwaardigheid betekent geen gelijke/vergelijkbare lonen.

De extraatjes en de uitspajes zijn geen verplichting noch een noodzaak.
Los daarvan kost een kind laten studeren geld ja; als daar geen één opofferng tegenover kan staan van de ouders, dan is het opnieuw hun fout, niet die van de maatschappij.

Een PS3 of merkkledij zijn overbodig en geven 0,0 voorsprong; Als je daarmee je punt wil gaan bewijzen, dan is het desastreus gesteld met jouw inhoudelijk betoog.

Bullshit; zelfmotivatie en een wil om te slagen, d�*t heb je nodig. Geen schrik hebben ommte werken, d�*t heb je nodig...

Bullshit; goedkope excuses die iemmand die er niet gekomen is aanhaalt, om zijn eigen gebrekkige acties te verdoezelen. Het is niet omdat de gebraden kippen je niet in de mond komen vliegen, dat het allemaal één uitverkochte boel is.

Mijn moeder was een alleenstaande agente die twee zonen de mogelijkheid heeft gegeven verder te studeren, en ik sta na 3 jaar hard werken verder dan de grote klagers hier ooit zullen staan in hun carrière, en dat zonder enige push of enige connecties. Alle gewaardeerde carrièremensen in mijn omgeving, zitten in hetzelfde schuitje; de pistonés, zitten allemaal op een zijspoor.
Allemaal excuses dus...

check, het was zelfs erger dan dat

Check; dat kies je zelf of je daar op ingaat of niet.

Again, check; wat willje gaan bewijzen?

Pech voor hen; dat moeten ze niet op een maatschappij verhalen. Als je wil, kan het perfect.

Povere argumentatie; heb je niets beter dan dat of geraak je niet verder dan wat loze veronderstellingen?
zo'n prestatiebedoening zeg.

Ik heb een mama en een papa en geen broertjes en zusjes en ik heb tenminste vlotjes geleerd dat carrière maken nergens voor nodig is en een wandeling langs een leuk wandelpad aan het eindpunt van de beschaving een miljard keer meer waard is dan een diploma.
Ik krijg bijna werkstress van je post.
Oud 3 juni 2008, 02:09   #82
anubis
Burgemeester

anubis's schermafbeelding

Standaard

Veel geblaat, weinig wol.
anubis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 05:58   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zo'n prestatiebedoening zeg.

Ik heb een mama en een papa en geen broertjes en zusjes en ik heb tenminste vlotjes geleerd dat carrière maken nergens voor nodig is en een wandeling langs een leuk wandelpad aan het eindpunt van de beschaving een miljard keer meer waard is dan een diploma.
Ik krijg bijna werkstress van je post.
En dan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 09:19   #84
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit; zelfmotivatie en een wil om te slagen, d�*t heb je nodig. Geen schrik hebben ommte werken, d�*t heb je nodig...
Dit is echt wel om te gieren: "Werk maar hard genoeg en je komt er wel". Niet dus. Pas als je erin slaagt om je geld te laten werken voor jou, in plaats van zelf te werken voor geld, kan je in de huidige maatschappij rijk worden.

http://www.richdad.com/
Oud 3 juni 2008, 10:22   #85
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Idd, arbeid alleen volstaat niet om superrijk te worden, maar een goeie loodgieter verdient ook prima z'n brood, hoor. Ik ken er eentje die onlangs een stulpje van 650.000 euro heeft gekocht. Geen sukkelaar dus.

Maar 't ging hier over de prijsstijgingen, zeker?

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 3 juni 2008 om 10:24.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 10:28   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^Voila, en ik zie jou dat ook niet als excuus gebruiken
Waarom zou ik?
De staat helpt mij.

Alhoewel dat ik niet echt akkoord ga met de hele lijn van je post. Het wordt vandaag mensen uit 'kans-arme' milieus pokkemoeilijk gemaakt om iets te bereiken. Minimumlonen, cao's, bureaucratieën die overwonnen moeten worden bij het minste geringste, dumpen in de sociale zekerheid, etc.

Ja; dan kan ik begrijpen dat men daar tegen op ziet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 11:24   #87
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dit is echt wel om te gieren: "Werk maar hard genoeg en je komt er wel". Niet dus. Pas als je erin slaagt om je geld te laten werken voor jou, in plaats van zelf te werken voor geld, kan je in de huidige maatschappij rijk worden.

Als je als eeuwig slachtoffer maar genoeg dooddoeners als realiteit beschouwt, dan ga je er inderdaad nooit komen...
Oud 3 juni 2008, 11:26   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alhoewel dat ik niet echt akkoord ga met de hele lijn van je post. Het wordt vandaag mensen uit 'kans-arme' milieus pokkemoeilijk gemaakt om iets te bereiken. Minimumlonen, cao's, bureaucratieën die overwonnen moeten worden bij het minste geringste, dumpen in de sociale zekerheid, etc.

Ja; dan kan ik begrijpen dat men daar tegen op ziet.
Sure, als ze wachten tot alles hen op een zilveren plaatje geleverd wordt, dan is het moeilijk; beetje assertiviteit en zo weet je wel
Oud 3 juni 2008, 11:42   #89
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je als eeuwig slachtoffer maar genoeg dooddoeners als realiteit beschouwt, dan ga je er inderdaad nooit komen...
Een foute gevolgtrekking: u verwart mijn argument met mijn persoonlijke situatie. Maar ik neem het u niet kwalijk: aangezien u niet echt empathisch van aard bent ("what's in it for me", weet u wel), is het voor u zeer moeilijk te begrijpen dat iemand met een riante financiële situatie zich iets aantrekt van het wroetende en werkende schorriemorrie.

Probeer dus nog maar eens, maar dan met een écht argument.
Oud 3 juni 2008, 11:52   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een foute gevolgtrekking: u verwart mijn argument met mijn persoonlijke situatie.
Je zal het me moeten vergeven, maar ik had het niet specifiek op jou...

Citaat:
Maar ik neem het u niet kwalijk: aangezien u niet echt empathisch van aard bent ("what's in it for me", weet u wel), is het voor u zeer moeilijk te begrijpen dat iemand met een riante financiële situatie zich iets aantrekt van het wroetende en werkende schorriemorrie.
Ik kan dat gerust begrijpen, en mocht je ietwat gericht zijn op het echt voeren van een discussie en niet op het "laat ons een bashen op iemand met een andere mening", dan zou je inzien dat ik daar ook geen uitspraak over doe...
Je beeldzetting mag je dus voor jezelf houden.

Citaat:
Probeer dus nog maar eens, maar dan met een écht argument.
Het argument staat er; probeer jij maar eens verder te komen dan het klassieke "dat is toch erg? wat een onmens ben jij wel niet..."-gezever.
Oud 3 juni 2008, 11:56   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure, als ze wachten tot alles hen op een zilveren plaatje geleverd wordt, dan is het moeilijk; beetje assertiviteit en zo weet je wel
Wat dan weer onwettelijk is. Je mag de minimumlonen niet ontwijken, idem met cao's. De reglementeringen om zelf iets te beginnen zijn waanzinnig, u daardoor worstelen is geen sinecure, zeker als je de taal niet 100% beheerst, etc.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 12:00   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je zal het me moeten vergeven, maar ik had het niet specifiek op jou...
Een redelijk dysfunctionele manier van discussie voeren dus. Soit, ik zal me wel (proberen) aan(te)passen.

Citaat:
en mocht je ietwat gericht zijn op het echt voeren van een discussie en niet op het "laat ons een bashen op iemand met een andere mening"
Ach ach ach. Wee wee wee. Ga je nu huilen? Als je mijn licht ironische ondertoon al bashen noemt, dan ben je nog nooit door mij gebasht.

Citaat:
Het argument staat er; probeer jij maar eens verder te komen dan het klassieke "dat is toch erg? wat een onmens ben jij wel niet..."-gezever.
"Er" is dan waarschijnlijk in uw dromen. En graag een ref naar mijn citaat (of zoals u dat noemt: "gezever"). Met dank.
Oud 3 juni 2008, 13:01   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach ach ach. Wee wee wee. Ga je nu huilen? Als je mijn licht ironische ondertoon al bashen noemt, dan ben je nog nooit door mij gebasht.
Try me, really

Citaat:
"Er" is dan waarschijnlijk in uw dromen. En graag een ref naar mijn citaat (of zoals u dat noemt: "gezever"). Met dank.
De eigenste post waarop dat een reactie was, om maar een voorbeeld te geven
Oud 3 juni 2008, 15:34   #94
anubis
Burgemeester

anubis's schermafbeelding

Standaard

Men zou beter de minimumlonen afschaffen, de vakbonden rechtspersoonlijkheid geven, en de 45-urenweek invoeren. Arbeit adelt.
anubis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 19:39   #95
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Een oorzaak van de prijsstijgingen: speculatie

Een getuigenis voor het congres in de US door Michael W. Masters, van "Masters Capital Management" een hedge fund

http://hsgac.senate.gov/public/_files/052008Masters.pdf

......
You have asked the question “Are Institutional Investors contributing to food and energy

price inflation?” And my unequivocal answer is “YES.” In this testimony I will explain

that Institutional Investors are one of, if not the primary, factors affecting commodities

prices today. Clearly, there are many factors that contribute to price determination in the

commodities markets; I am here to expose a fast-growing yet virtually unnoticed factor,

and one that presents a problem that can be expediently corrected through legislative

policy action.

.....

Paul
Oud 3 juni 2008, 19:59   #96
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik weet niet of het gierigheid is, maar het is wel prijsbewustheid. Net als Zwitsers zijn Nederlanders absoluut niet merkvast. Op het moment dat je iets beters of goedkopers ziet, ren je erop af. Een van de redenen dat de Zwitserse inflatie al jarenlang onder de 1,5% ligt. Dit jaar 1,2%.
Zwitserland is al jaren een heel duur land dus normaal dat inflatie daar nu laag is.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 20:03   #97
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dit is idd de realiteit vrees ik. Het is zeldzaam dat je rijk wordt enkel door ervoor te werken tenzij je aan zo een leuk CEO jobje komt of tenzij je heel goed bent in een populaire sport voetbal, tennis, wielrennen of zo .
Oud 3 juni 2008, 20:08   #98
dirk001
Parlementslid

Standaard

De snelste manier om de inflatie een halt toe te roepen is het stoppen met drukken van extra geld wat de ECB nu al zowat een jaar aan het doen is en daarnaast de rente verhogen naar 7% zo snel mogelijk.

Daarnaast moeten we terug naar een kleine overheid die zich enkel bezighoudt met de kerntaken en die dingen zoals onderwijs, cultuur, sport en zelfs grote delen van de sociale zekerheid afschaft (de sociale zekerheid niet privatiseren, maar de mensen zelf over hun geld laten beschikken). Ook alle subsudies moeten worden afgeschaft.

En we moeten de mensen de keuze blijven geven tussen de duurdere hoax vriendelijke produkten en de goedkopere produkten. Er is niks mis met een gloeilamp en die spaarlamp kost nog steeds 2x zoveel en heeft nog niks bewezen. Stop met al die verplichtingen die steeds de prijs doen stijgen.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 3 juni 2008 om 20:12.
Oud 3 juni 2008, 21:15   #99
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat stel jij, maar daar heb je geen aanknopingspunt voor.
Lees anders nog eens wat er staat; ik geef letterlijk aan dat wat de werknemer als aanvaardbaar beschouwd, zijn zaak is. Nergens staat daar dat deze met om het even wat akkoord moet gaan.
Hebben veel werknemers van lagere beroepen veel keuze inzake wat zij aanvaardbaar vinden wat het loon betreft voor wat ze moeten doen?

Citaat:
Nee, dat hoeft niet; zijn loon is een gegeven dat los staat van andere lonen en van toplonen.
De werknemer moet dat loon ok vinden voor hetgeen hij ervoor moet doen; al de rest is poespas...
ook hier weer het zelfde werknemers van lage beroepen hebben weinig of geen keuze als het op hun loon aankomt.

Citaat:
Gelijkwaardigheid betekent geen gelijke/vergelijkbare lonen.
Jawel, u bent niet meer waard dan de persoon die achter de vuilniskar staat.
Dit bewijst uw natuurlijke aard van arrogantie en egoisme

Citaat:
De extraatjes en de uitspajes zijn geen verplichting noch een noodzaak.
Los daarvan kost een kind laten studeren geld ja; als daar geen één opofferng tegenover kan staan van de ouders, dan is het opnieuw hun fout, niet die van de maatschappij.
Fout, het zijn die extraatjes die een meerwaarde geven in de studies en de studies vergemakkelijken.
Er zijn genoeg ouders die diep in de buidel tasten voor hun kinderen maar dit zonder garantie op succes

Citaat:
Een PS3 of merkkledij zijn overbodig en geven 0,0 voorsprong; Als je daarmee je punt wil gaan bewijzen, dan is het desastreus gesteld met jouw inhoudelijk betoog.
de ps3 of merkkledij zijn niet de extraatjes die ik bedoelde maar dit had ik toch al gezegd en zijn inderdaad 0,0 en overbodig

Citaat:
Met zelfmotivatie en hard weken alleen kom je nergens dat weet je goed genoeg

Citaat:
Bullshit; goedkope excuses die iemmand die er niet gekomen is aanhaalt, om zijn eigen gebrekkige acties te verdoezelen. Het is niet omdat de gebraden kippen je niet in de mond komen vliegen, dat het allemaal één uitverkochte boel is.

Mijn moeder was een alleenstaande agente die twee zonen de mogelijkheid heeft gegeven verder te studeren, en ik sta na 3 jaar hard werken verder dan de grote klagers hier ooit zullen staan in hun carrière, en dat zonder enige push of enige connecties. Alle gewaardeerde carrièremensen in mijn omgeving, zitten in hetzelfde schuitje; de pistonés, zitten allemaal op een zijspoor.
Allemaal excuses dus...
Dat u het gemaakt heb is de uitzondering die de regel bevestigd. voor elke persoon zoals u zijn er minstens 100 die met dezelfde inzet en kennis en motivatie niet ver geraken in het leven en ook dit weet u maar al te goed of bent u blind voor de realiteit?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 21:43   #100
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Hebben veel werknemers van lagere beroepen veel keuze inzake wat zij aanvaardbaar vinden wat het loon betreft voor wat ze moeten doen?
Er is altijd keuze... De markt zal zelf wel uitwijzen of die keuze gerechtvaardigd is.

Citaat:
ook hier weer het zelfde werknemers van lage beroepen hebben weinig of geen keuze als het op hun loon aankomt.
En ook hier: de keuze is er steeds...
Als blijkt dat je jezelf overschat met je keuze, dan zal je dat snel genoeg merken. Ben je alsnog niet tevreden, dan start je maar voor eigen rekening.

Citaat:
Jawel, u bent niet meer waard dan de persoon die achter de vuilniskar staat.
Dit bewijst uw natuurlijke aard van arrogantie en egoisme
Povere poging tot beeldzetting en persoonlijke aanval. Zijn de argumenten op?
Iedereen kan achter een vuilkar gaan staan; niet iedereen kan ceo zijn.

Citaat:
Fout, het zijn die extraatjes die een meerwaarde geven in de studies en de studies vergemakkelijken.
Er zijn genoeg ouders die diep in de buidel tasten voor hun kinderen maar dit zonder garantie op succes
Er is niemand die zegt dat succes gegarandeerd moet zijn. Er zal nog steeds gewerkt moeten worden om succesvol te zijn.

Citaat:
de ps3 of merkkledij zijn niet de extraatjes die ik bedoelde maar dit had ik toch al gezegd en zijn inderdaad 0,0 en overbodig
Dan moet je ze ook niet aanhalen als dure investering die voor de kinderen nodig zijn.

Citaat:
Met zelfmotivatie en hard weken alleen kom je nergens dat weet je goed genoeg
Ik weet dat dat wel werkt. Je stelling is dus al doorbroken...

Citaat:
Dat u het gemaakt heb is de uitzondering die de regel bevestigd. voor elke persoon zoals u zijn er minstens 100 die met dezelfde inzet en kennis en motivatie niet ver geraken in het leven en ook dit weet u maar al te goed of bent u blind voor de realiteit?
Ben jij blind voor het feit dat je op zoek bent naar excuses?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be