![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bijna niemand in Belgie kan onderhandelen over zijn loon. Zelfs al heb je een diploma van een hogeschool of een universiteit. Tegenwoordig zijn er velen die een diploma hebben van die aard en die toch moeten tevreden zijn met een job van een goede 1000 euro per maand. Citaat:
Citaat:
Ik heb er niks op tegen dat een ceo meer verdient dan een schoonmaker, maar er zijn toch wel grenzen aan wat mij betreft en die worden vandaag ruimschoots overschreden. En dan hebben die ceo's nog het lef om te zeggen dat de lonen van anderen te hoog zijn !! Terwijl ze hun eigen loon jaarlijks met X aantal procent laten stijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mochten we 'n wet uitvaardigen dat het minimumloon anderhalf miljard euro is, dan zou je het aantal beschikbare jobs bijvoorbeeld heel snel zien dalen. Als er 'te weinig jobs' zijn, betekent dat gewoon dat de lonen kunstmatig hoog gehouden worden, door wetten, CAO's, vakbonden. Werkloosheid kan opgelost worden door de markt z'n werk te laten doen. Het is trouwens ook niet zo dat werkgevers alle macht hebben. Al eens gezien hoevéél werkgevers er zijn? In Vlaanderen geschiedt het grootste deel van de tewerkstelling (en ik heb het hier over 90 �* 95%) bij bedrijven van minder dan 500 man. Dat betekent dat er zeer veel werkgevers zijn. Geen enkele werkgever is zó vrijgevig dat hij een goede werknemer zomaar naar de concurrentie zal laten vertrekken... Dus werkgevers hebben er alle belang bij om werkvolk aan zich te binden door goede werkomstandigheden aan te bieden. Vergeet ook de belastingen niet: wat u netto overhoudt, is maar een fractie van wat uw werkgever effectief moet betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen zijn vrije tijd plots heel belangrijk zou vinden en zou beslissen niet meer te gaan werken onder twintig euro per uur netto (bij wijze van spreken), dus ook de mensen in China en andere landen, zullen de lonen moeten stijgen. In werkelijkheid is de kans dat dit gebeurt klein. Maar je ziet toch al dat Polen bv zijn werknemers terug nodig heeft en ze probeert te lokken met interessantere arbeidsvoorwaarden. In het minder rooskleurige geval voor werknemers leidt het er toe dat men alle werk zoveel mogelijk automatisch (robot, pc, ...) kan laten verlopen zodat er nog amper werknemers nodig zijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Sinds de industriële revolutie vindt er meer en meer automatisering plaats zover ik weet... er zijn natuurlijk wel nog mensen nodig om die hele machinerie te controleren, te onderhouden, en ook en vooral om hem uit te vinden en te testen. Ik hou het nog niet voor mogelijk, maar wat als we op een dag een machine vinden die zelfreflectief kan zijn en die zichzelf kan sturen en verbeteren?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juni 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo. Niet moeilijk, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Dus: bij een automatisering van de productie zijn er volgens u niet minder arbeiders nodig?
En je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat je denkt geen argumenten nodig te hebben? Indien ja, dan ben je verkeerd.
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je niet genoeg tegengewicht te bieden hebt, dan moet je niet klagen dat je minder hebt dan zij die dat wel kunnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Dan zullen we daar hopelijk op dezelfde manier mee omgaan als met een medemens. Die is toch ook zelfreflexief en kan zichzelf tot op zekere hoogte toch ook sturen en verbeteren.
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is deze wanverhouding die niet te bevatten is, niet het loutere feit dat die vent meer verdient.
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen; dat heeft inderdaad geen enkele onderbouwing meer nodig. Wie vandaag de dag nog met die onzin - want dat is het - afkomt verdient een pak voor de broek en zich in schaamte terug te trekken ofzoiets. Echt; hoe wil je nog dat je serieus wordt genomen op het vlak van economie als je met dat soort idiotiteiten blijft afkomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
??? Alsof ik �*lle berichten op dit forum lees! En door enkel hoog van de toren te blazen voer je geen discussie. Ik ga ervan uit dat je het niet kan weerleggen. En ik ben er vrij zeker van dat je mijn post niet begrijpt. Sterker nog, de betekenis van het woord automatisering lijk je niet te vatten. ![]() Ik heb het trouwens over algemeen aanvaarde economische wetmatigheden, niet over de afwijkende mening van één persoon binnen één heel specifieke stroming ... Post wordt natuurlijk ook gemeld, want je discussiestijl is allesbehalve.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juni 2008 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Automatisering veroorzaakt _jamais_ werkloosheid in de zin dat gij dat woord wilt gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is weer van dattem.
precies een robotje dat altijd maar 't zelfde doet.
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zorg voor werkloosheid?
![]() |
![]() |