![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen weet ik nog steeds niet wat nu 'zonde' is. Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2008 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zonde is opstand tegen God. Hem niet gehoorzamen. Los van God leven. Niets van Hem willen weten. Dus mensen die niet van Hem willen weten, lezen zijn woorden niet (de Bijbel), spreken niet met Hem (bidden). Kortom, hebben geen relatie met Hem. Om gered te worden moet je eerst die stap in geloof zetten. Je moet geloven met uw hart, of toch willen geloven met uw hart dat Jezus gekomen is naar de wereld op de boete te betalen die jij hebt opgelopen tegen God. Je moet ook overtuigd zijn dat je een zondaar bent. Als je daarvan niet overtuigd bent moet je er niet aan beginnen. Als je oprecht bent in dit alles, zal God zichzelf aan u openbaren. En dan mag je jezelf aan iets verwachten. Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juni 2008 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus je bent verdorven, maar minder verdorven dan ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() Het resultaat van onze rebellie tegenover God (zonde dus) is liegen, stelen, doden, begeren, sexuele immoraliteit, haat, onverschilligheid...
Dit zijn de neveneffecten van de zonde. Net zoals de neveneffecten van kanker, zweten, interne bloeddingen, koorts, hartkloppingen enz zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Gouverneur
|
![]() Hhet gaat hier om de 'erfzonde'. Toen Adam in de appel van de boom van kennis van goed en kwaad beet, beging hij zo'n grote zonde dat de hele mensheid reeds vlak na zijn onstaan werd verdoemd.
Om die zonde weg te nemen, was Jezus bereid zich op te offeren. Zo staat het toch in de Bijbel (dringend nog eens lezen, System!) Nu, wat is het probleem? Het scheppingsverhaal is manifest onwaar. Niet alleen is het wetenschappelijk weerlegt, maar ook de kerkleiders beginnen nu over de symbolische i.p.v. de letterlijke betekenis van Genesis. En die erfzonde, die bestond toch ook niet echt. Maar dan moet je je de vraag stellen: waarom is Jezus dan moeten sterven? Voor niets ?! Hetgeen me het meest stoort aan het hele Christendom is het gebrek aan interne logica en consistentie. De Bijbel staat er vol van. Zelfs als je de dogmatische uitganspunten aanvaard, kom je er nog niet uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke verdorvenheden zijn zo intussen aan u verbeterd? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 juni 2008 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben meer geduldig geworden, rustiger geworden, oprechter geworden, vriendelijker geworden, vreugdevoller geworden. Niet veel meer, maar toch duidelijk zichtbaar voor mensen die mij voordien kenden. Ik ben tenslotte ook nog maar 4 jaar opnieuw geboren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer goed, en ik ben blij voor je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus we gaan niet naar de hemel door onze werken, maar door de gratie en genade van God. Elke christen heeft eigenlijk de "plicht" (normaal doe je dat wel vanzelf eenmaal christen anders is het misschien geen echte bekering geweest of snap je het nog niet helemaal ) om het woord van God (het goede nieuws) te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]() Dit is weer iets typisch voor katholieken en is onbijbels ! Geen enkele mens kan terugkeren op aarde nadat hij gestorven is. Ik ben ervan overtuigd dat die verschijningen van Maria eigenlijk van demonische (gevallen engels/duiverls) afkomst zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stel je maar eens voor. Zo ziet God onze goede werken. Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juni 2008 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik geloof echter ook dat die Maria verschijningen uit demonen komt. De duivel en zijn trawanten proberen altijd op ingenieuze manieren de mensen af te houden van God en de waarheid. Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juni 2008 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je wil dus bij de eerste groep ziteen en dat is enkel mogen door het geloof in Jezus Christus en door een oprecht berouw te tonen ivm uw zonden en om vanaf dan uw best te doen om zonde te vermijden. Maar laat me duidelijk zijn dat als je bid tot God en je accepteert Jezus in uw hart en toont berouw en dat gaat niet gepaard met een verandering in uw leven ..... dan zou ik me ernstige zorgen maken en me afvragen of ik wel bekeerd ben. Er wordt in oa het boek van openbaring heel veel over die "valse" christenen gepraat en Jezus zegt in Mattheus zelfs tegen die mensen "ga weg want ik heb u nooit gekend" waarmee hij duidelijk maakt dat ze dus nooit echt bekeerd waren. Maar u kan uw bekering nooit verliezen !! Als u echt bekeerd bent dan kan dat niet, nooit, nimmer ongedaan gemaakt worden. En dat is maar goed ook ! |
|
![]() |
![]() |