![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat vernietigen embryo's met genetische aandoeningen te ver? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 32,14% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 50,00% |
hangt ervan af (specifieer waarvan) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Preusse heeft in die zin een punt dat er ongetwijfeld gevallen bestaan die bij wijze van spreken een percentage van het totale abortussen op hun geweten hebben. Er raakte onlangs nog een geval bekend van een jonge vrouw (vooraan in de twintig) die er acht (!) op haar geweten had ... Zoiets kan je nu eenmaal niet meer beschaafd noemen vind ik.
De juiste optie is natuurlijk ook niet om zo iemand wel een kind te laten baren en daarvoor te laten zorgen, want dat leidt waarschijnlijk ook tot niets. Maar mensen mogen ook niet alle mogelijkheden krijgen die ze nodig hebben om een minimale zin voor verantwoordelijkheid, fatsoen, zelfrespect en ethiek te ontlopen. En dat is wat in zo'n geval gebeurt lijkt me. Nu gaan er missschien weer mensen staan roepen dat ik een onmens ben en mensen onterecht veroordeel, maar ik kan je verzekeren dat ik ook bezorgd ben over zulke personen en ik denk dat het beter is dat ze geholpen worden want ik denk (hoop) niet dat ze bijzonder fier op dat gedrag zijn. Het is ook niet de bedoeling dat de samenleving dat gedrag (seks met iedereen zonder anticonceptie waarbij men dan naar abortus grijpt) ondersteunt of niet minstens een signaalfunctie geeft dat dat niet de bedoeling is van een abortuswet of vondelingenschuif. Bovendien hoop ik dat mensen die vragen om een abortus voldoende worden ingelicht over de alternatieven. (Naar het schijnt gebeurt dat niet altijd grondig.) Over dat klompje cellen: vanaf vijf weken begint de ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juni 2008 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Die gevoelens zijn of kunnen trouwens zelfdestructief worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Die normen en waarden vastleggen zal ook nooit stoppen, omdat de wetenschappelijke vooruigang telkens om nieuwe ethische grenzen vraagt. Meer on-topic: als het zo zou zijn dat iedere vrouw die geen abortus pleegt maar haar kind niet wil haar kind zou afstaan aan mensen die wel een kind willen en die er dus waarschijnlijk goed voor gaan zorgen, zou ik zeggen: verbied abortus. Maar helaas is het niet zo simpel.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juni 2008 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Vroeger werden wezen opgevoed door kloosterzusters. Een van de vele caritatieve taken van de Katholieke Kerk. Een goed voorbeeld van hoe de ontkerkelijking van België ook een toename van inhumaan en mensvernietigend gedragd met zich mee brengt. De mensheid hervalt in barbarisme.
![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
we willen waarschijnlijk vaak niet weten wat er onder het motto van "het is goed voor hun" zich daar allemaal heeft afgespeeld. Geloof me maar. Daar zijn meerdere documentaires, films, boeken, en andere vormen van "uit-de-biecht-klappingen' over verschenen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juni 2008 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar "we" zijn er niet van afgestapt: er is harde propaganda tégen de kerk gevoerd. Ook werden jongeren in scholen niet meer goed opgevoed of werden ze goddeloos opgevoed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Abortus bestaat duizenden jaren, lang voor de evolutieleer. In onze oorspronkelijke godsdienst die gebaseerd was op de natuur bestonden geen schuldgevoelens of zonde.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 6 juni 2008 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze sijn altijd destructief omdat ze enorm veel energie vragen en geen nut hebben. Een normaal mens leert van zijn fouten maar voelt er zich niet schuldig voor. Alleen gelovigen doen dat en creëren hun hel op aarde.
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Abortus is geen verschijnsel van de 21ste eeuw. Zelfs toen de katholieke kerk nog een invloed had gebeurde het al Een hoopje cellen waarvan een genetische analyse aangeeft dat het een ernstig genetisch defect heeft, waardoor het vanaf de geboorte een continue, pijnlijke aftakeling ondergaat tot aan de dood, ja, dan moet het gerecht niet tussenkomen tijdens deze humane daad. Af en toe zie ik er 1 op consultatie en dat wens ik niemand toe. Zelfs u niet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Mijn moraal zal voor 99% overeenkomen met degenen die vroeger via de kerk opgedrongen werd. En die komt uit mezelf, ik had daar geen kerk voor nodig. (En ik voel mezelf daardoor niet moreel superieur, al ben ik wel van mening dat we niet mogen zeggen dat er geen moreel verschil is tussen een vrouw die bij evenveel verschillende mannen zeven kinderen maakt en deze laat aborteren met dezelfde houding alsof ze haar haar haar zou laten knippen en een vrouw die 'altijd op haar hoede is' voor een ongewenste zwangerschap en bv abortus laat doen door een genetische afwijking of omdat ze beslist dat ze niet in staat is om voor het kind te zorgen.) En zo zullen er ook nog vele andere mensen zijn. Het kan een hulpmiddel zijn voor mensen, en ik ben blij voor degenen die geloven dat ze zoiets hebben om zich aan vast te houden, maar het is zéker niet noodzakelijk om 'op het rechte pad' te blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Abortus is volgens onze wetten geen moord maar 'afbreken van zwangerschap'. Abortus heeft niets met geld uitgeven te maken. Bij moord moet het gerecht de dader straffen. Bij abortus volgen zowel de zwangere vrouw als arts de wet. Je leeft in een democratie. De meerderheid beslist (over de bijzondere Belgiesche uitzondering daarop wil ik het hier niet hebben). Wen er maar aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() De evolutieleer predikt niet dat er geen God is. Ze hebben het helemaal niet over het wel of niet aanwezig zijn van een God. Ze zijn namelijk geen enkel bewijs tegengekomen dat er een God zou bestaan. De evolutieleer laat zich niet uit over goed of slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het geloof zegt niets over iemands moraliteit. In naam van het geloof zijn de grootste misdaden begaan. Als je iets van je Jezus hebt opgestoken, dan zou het moeten zijn: liefde voor je naasten. Liefde voor je vijanden. Bid jij tot je Jezus dat de zondaars die hun zwangerschap hebben afgebroken, toch nog het geluk vinden en vrede krijgen met hun daden? Of wens je ze ongeluk toe en de hel. Wees eerlijk voor jezelf en kom tot de slotsom dat je nog wat vaker naar je kerk zal moeten. Leer vooral ook goed luisteren. Als ze haat prediken, dan zit je in de verkeerde kerk. Abortus wordt in België en Nederland niet als een weldaad beschouwd. Ze zijn er trots op dat het abortuscijfer tot de laagste behoort in de Westerse wereld. bron: http://www.minbuza.nl/binaries/pdf/r...us_2003_nl.pdf Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Niemand vindt abortus 'leuk' of 'goed' en vrijwel geen enkele vrouw neemt lichtvaardig het besluit tot zwangerschapsafbreking. Maar de vrijheid om voor abortus te kiezen moet wel bestaan. Verbieden is ook totaal nutteloos. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen er sterven door toedoen van illegale abortusartsen in landen waar abortus verboden is...
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Het grote voordeel van gelovig zijn is dat je met je heilige boek in de hand anderen tot de hel kunt veroordelen. Fijn he ? Toch zei iemand ooit, "Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met het oordeel waarmee gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden." Met andere woorden, als je in een opperwezen gelooft, is oordelen risky business. Je kunt het alleen doen als je zeker weet dat jij het beter doet dan die ander. En dat betekent weer dat je een superioriteitsgevoel koestert, wat ook niet positief is in gods ogen geloof ik.
![]() |
![]() |
#120 | |||
Minister
|
![]() Observez bien, monsieur, ik zal echter niét op verklikkingsdriehoekjes drukken zoals linkse verklikkers het wel zouden doen. Onthoud maar,dat ik bij U nog een bonneke met "gratis scheldwoord" heb liggen, hè.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Abortus op zich lijkt mij vooral het uitstellen van menselijke verantwoordelijkheid en het op pause zetten van menselijke emoties. De "vrouwen", de meest psychopatische gevallen uitgesloten, die hun eigen kind ombrengen zullen zowieso op latere leeftijd verscheurd worden door twijfel en verdriet. Hun ziel zal vreselijk lijden. Ik heb in feite ook medelijden met deze povere schepsels, die zich onbewust zijnde van de waarde van menselijk leven en kinderen - hun eigen dan nog - laten vernietigen. Of God hun ziel genadig zal zijn?
![]() |
![]() |