Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 15:21   #141
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Waarom zo'n prachtige schermafbeelding gekozen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:23   #142
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Je kan kiezen: president van Vlaanderen of van België of van EU of van de hele wereld. Wat kies je?
Schaalvergroting van een regering op Europees en wereldvlak zijn niet meteen tendenzen die ik zou toejuichen. Die instellingen zouden niet alleen geen politiek kunnen uittekenen die voor alle lidstaten zinvol zou zijn (ik beeld me maar even in dat die politiek op Westerse maat uitgetekend zou worden), maar zouden ook ontsnappen aan doorgedreven democratische controle.

Samenwerking tussen staten, daar ben ik wel voorstander van.

Dus kies ik maar voor Vlaams presidentschap. Maar ook daar weer een probleem: stel dat het Vlaanderen van vandaag onafhankelijk zou worden, maar dat de basis waarop het beleid dan uitgetekend zou worden dezelfde zou blijven als vandaag, dan verzeil ik weer in de oppositie...

Ooit schreef ik een brief waarin ik duidelijk stelde dat ik geen reden tot feesten zie indien dit Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Nationale strijd gaat samen met sociale strijd, dat zijn twee kanten van dezelfde medaille.

En toch zou'k voor Vlaams presidentschap kiezen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:23   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Rook je?
Ja... ik wil wel stoppen, maar dat valt me heel moeilijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 juni 2008, 15:28   #144
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adviseer je mensen communist te worden?
Nee, ik verkoop geen stickers om op voorhoofden te plakken. Ik praat wel met mensen over die zaken, maar zal nooit verwachten dat ze zich "bekeren". Er zijn trouwens manieren om communist te zijn zonder dat zo expliciet te zeggen. Een mens is niet wat die zegt, wel wat die doet. Iemand kan in gedrag meer "communist" zijn dan iemand met een rode ster op z'n jas.

Voorbeeldje:
Als ik mijn buren voorstelde om met heel de buurt samen een container voor vuilzakken te nemen in plaats van elk een aparte en dus duurdere kleine container, kon dat aanvankelijk op bijval rekenen. En dan toch weer niet.
Oud 5 juni 2008, 15:41   #145
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Als Vlaanderen "onafhankelijk" mag zijn , mogen dan Brussel, Knokke, St.Martens Latem en Brasschaat dat dan niet zijn ? Waar trek je je idependistische grenzen ?
Van mij zouden die onafhankelijk mogen worden. Vraag is of ze het zouden kunnen rooien. Hun BNP en inkomen per capita zouden, vermoed ik, onvoldoende zijn om de kosten te dekken. Hun handelsbalans zou permanent negatief zijn. Voor heel veel zaken zouden ze afhankelijk zijn van die grotere entiteit in de onmiddellijke omgeving (transport, goederen...).

Ik trek de grens op een praktisch niveau.
Oud 5 juni 2008, 15:42   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zo'n lelijke schermafbeelding gekozen?
Is die lelijk? Kwestie van smaak he
Oud 5 juni 2008, 15:43   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Waarom zo'n prachtige schermafbeelding gekozen ?
Prachtig of lelijk, dat is kwestie van smaak.

Zaak is dat ik op zoek was naar een nieuwe avatar, hier en daar iets vond, maar dat toch niet echt mijn "goesting" was.
En dan moest ik aan the Fast Show denken...
Oud 5 juni 2008, 15:57   #148
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, ik verkoop geen stickers om op voorhoofden te plakken. Ik praat wel met mensen over die zaken, maar zal nooit verwachten dat ze zich "bekeren". Er zijn trouwens manieren om communist te zijn zonder dat zo expliciet te zeggen. Een mens is niet wat die zegt, wel wat die doet. Iemand kan in gedrag meer "communist" zijn dan iemand met een rode ster op z'n jas.

Voorbeeldje:
Als ik mijn buren voorstelde om met heel de buurt samen een container voor vuilzakken te nemen in plaats van elk een aparte en dus duurdere kleine container, kon dat aanvankelijk op bijval rekenen. En dan toch weer niet.
Zijn dat dan communisten?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 17:10   #149
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Heb je anarchistische neigingen omdat je de kreet ni dieu, ni maître gebruikt?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 22:04   #150
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn dat dan communisten?
In de praktijk toch he Tenzij iemand me een voorbeeld kan geven van andere "praxis" zoals doorgaans verstaan wordt als het communisten betreft...

Ik beschouw mezelf dan ook niet als een communist. Wel als linkse.
Oud 5 juni 2008, 22:06   #151
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Heb je anarchistische neigingen omdat je de kreet ni dieu, ni maître gebruikt?
Misschien wel. Mij was het vooral te doen om de link met de Bokkerijders. Een roversbende waar ik veel interesse in heb omwille van de historische context waarin ze bestaan hebben.

Tegelijkertijd wil ik ermee aangeven dat ik niet van dogma's hou, niet zwart-wit denk en niemand blindelings navolg. Zelfs mezelf niet.
Oud 6 juni 2008, 13:57   #152
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Schijnt de zon bij jou?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 14:18   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnt de zon bij jou?
Nee het is hier grijs met af en toe lichte motregen. Figuurlijk wel natuurlijk! Ik heb het zonnetje in huis (niet "ben")...
Oud 6 juni 2008, 14:42   #154
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschouw mezelf dan ook niet als een communist. Wel als linkse.
Waarom vind ik dat jij op dit vlak uitblinkt? Even uitklaren: waarom kunnen volgens jou andere linkse personen zoals bvb ericferemans niet normaal discussiëren terwijl jij dit wel kan?

Heb je al eens een lasertherapie overwogen om te stoppen met roken?

( Overigens nog een gelukkige verjaardag. )
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 14:48   #155
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Waarom vind ik dat jij op dit vlak uitblinkt? Even uitklaren: waarom kunnen volgens jou andere linkse personen zoals bvb ericferemans niet normaal discussiëren terwijl jij dit wel kan?
Ni dieu, ni maître
Oud 6 juni 2008, 14:49   #156
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Heb je al eens een lasertherapie overwogen om te stoppen met roken?

( Overigens nog een gelukkige verjaardag. )
Lasertherapie? Nee, dank je wel. Er komt wel een moment waarop ik mezelf zal dwingen een beetje af te zien.

En bedankt!
Oud 7 juni 2008, 13:52   #157
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Op wie zou je stemmen mocht je in de VS wonen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:08   #158
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van mij zouden die onafhankelijk mogen worden. Vraag is of ze het zouden kunnen rooien. Hun BNP en inkomen per capita zouden, vermoed ik, onvoldoende zijn om de kosten te dekken. Hun handelsbalans zou permanent negatief zijn. Voor heel veel zaken zouden ze afhankelijk zijn van die grotere entiteit in de onmiddellijke omgeving (transport, goederen...).

Ik trek de grens op een praktisch niveau.
Ik noemde oa. de rijkste gemeenten van het land op, met de laagste gemeentebelastingen en voldoende koopkracht om alles te kopen waar de rijke
inwoners maar lust in hebben. Model : Jersey, Monaco, Vaticaanstad, San Marino... Vlaanderen, Schotland en Padania hanteren ongeveer hetzelfde argument : de afscheiding zou voornamelijk op e"conomische gronden steunen.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 juni 2008, 14:10   #159
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is die lelijk? Kwestie van smaak he
Ik vind het prachtig omdat ik de figuur ken : hij wauwelt dronken een heel verhaal.. maar de pointe is eigenlijk :
"I was very, very drunk"...

Het is altijd fijn dat iemand zichzelf kan relativeren.. Helaas schijnt dat niet je bedoeling geweest te zijn. Of toch ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 juni 2008, 14:15   #160
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Je bent zeer begaan met de minderheden en in het bijzonder de taalminderheden in Europa:
hoe denk je aan deze complexe problemen een oplossing te bieden, voornamelijk in die gevallen dat mensen met een verschillende moedertaal "door elkaar" wonen zoals bv. mensen met een Cataaanse en Kastilliaanse taal in CAtalonië of Occitaanssprekenden die zowel in Frankrijk als Catalonië wonen. Sloveenstaligen die vermengd zijn met italiaanssprekenden in Italië en in enkele valeien van Oostenrijk, Hongaarssprekenden in Roemenië... & bovenal de taalgemeenschappen zonder land zoals de Roma en de zeer orthodoxe jiddischsprekende Joden die de staat Israël niet als "hun " land erkennen....

Tempo toleras
sed vero aperas
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be