![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar die andere mensen van nu oefenen een openbaar ambt uit, werken dus in naam van de staat, en mogen geweld gebruiken als het moet...., zij kunnen daarmee ook mensen die geweld gebruiken stoppen... Ze zullen ook alles doen om te voorkomen dat mensen het slachtoffer worden van geweld. Dat is een garantie. Maar als de staat morgen libertarisch wordt en iemand schendt mijn rechten, pikt mijn geld en vermoordt mijn familie kan ik een privéfirma bellen als ik geld heb, en kan ik dan hopen dat ik naar een privérechtbank ga met een privérechter die betaald is door de firma met liefdadighedisgeld van alle zwakken samen, die hopen dat die hoop van al dat geld samen groter is dan het geld van alle rijken samen die de wapens bezitten ... Die kans is niet groot. Mijn rechter zal dus waarschijnlijk omgekocht zijn en ik zal kunnen fluiten naar enige vorm van rechtvaardigheid. Misschien nog de kosten van de rechtszaak mogen betalen ook. Als de rechter mijn belager echter wel terechtwijst omdat hij niet is omgekocht door degenen die mij hebben belaagd, wie zal er dan voor zorgen dat de uitspraak die de rechter velt ook werkelijk in de praktijk wordt omgezet? Weer een andere privé-firma waarvan ik mag hopen dat de leden ervan ondertussen niet zijn uitgemoord of opnieuw omgekocht en die kernbommen in haar bezit heeft ofzo als dreigement voor 'als de beklaagde niet luistert naar de uitspraak'? (Natuurlijk zal die heisa voorkomen worden en word ik gewoon neergeknald, gezien ik geen geld heb beteken ik toch voor geen enkele privéfirma iets, en niemand zal worden vervolgd want door wie wel?) Dit herhaal ik al voor de 65 000e maal, samen met zowat tien anderen hier... Hoe moeilijk is dit te begrijpen? Blijkbaar heel moeilijk, want jij gelooft dat deze mensen, als ze bestaan, de dag van vandaag ook op deze manier de andere mensen zouden terroriseren. Maar als je dat vandaag doet moet je heel slim zijn, anders word je opgepakt en mag je levenslang gaan brommen achter de tralies. De bedoeling is dat dit de mensen afschrikt. Toch blijkt die afschrikking niet genoeg te zijn. Want zoals je weet heeft een HvT bijvoorbeeld wel het geweer gepakt en is hij openlijk mensen gaan neerknallen ... Wat als de gewapende politie daar toen niet geweest was AH? Een privé-firma bellen die eerst een voorschot vraagt en uw credibiliteit nakijkt om te zien of je wel kunt betalen? Of neen, uw eerst verenigen in groep en mensen zoeken die ook vinden dat een HvT moet gestopt worden, en dan de goedkoopste privéfirma zoeken in de gouden gids die dat kan regelen en hopen dat de onderhandelingen rond zijn voordat half antwerpen is uitgemoord.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:24. |
|
|
|
|
|
|
#622 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
ik heb gezegd dat ik tegen door de overheid georganiseerde werkloosheidsuitkeringen ben wat jij daarvan maakt, is jouw zaak veel logica zit er alvast weer niet bij als ik een werkloosheidsuitkering had gewild, had ik er wel voor gezorgd |
|
|
|
|
|
|
#623 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
![]() en dan libertariërs verwijten dat ze niets afweten van de realiteit |
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#625 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#626 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
maar je moet het kunnen hé |
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
Banneling
|
als ik morgen ontslag neem zoek ik wel wat anders.
dan ga ik niet zitten bleiten over de 'rare grenzen' van de solidariteit en me druk maken dat als ge ontslagen wordt wel een uitkering krijgt en als ge zelf ontslag neemt niet. nogal logisch trouwens anders zou iedereen 2 dagen kunnen gaan werken en dan ontslag nemen en lekker doppen, dat is pas de poort openzetten voor misbruik. maar iemand die ontslagen wordt omdat er anders niet genoeg winst kan gemaakt worden heeft wel recht op een uitkering. en nee, het is niet hip om dat niet te begrijpen. |
|
|
|
|
|
#628 | |
|
|
Citaat:
(Natuurlijk zal die heisa voorkomen worden en word ik gewoon neergeknald, gezien ik geen geld heb beteken ik toch voor geen enkele privéfirma iets, en niemand zal worden vervolgd want door wie wel?) Dit herhaal ik al voor de 65 000e maal, samen met zowat tien anderen hier... Hoe moeilijk is dit te begrijpen? Blijkbaar heel moeilijk, want jij gelooft dat deze mensen, als ze bestaan, de dag van vandaag ook op deze manier de andere mensen zouden terroriseren. Maar als je dat vandaag doet moet je heel slim zijn, anders word je opgepakt en mag je levenslang gaan brommen achter de tralies. De bedoeling is dat dit de mensen afschrikt. Toch blijkt die afschrikking niet genoeg te zijn. Want zoals je weet heeft een HvT bijvoorbeeld wel het geweer gepakt en is hij openlijk mensen gaan neerknallen ... Wat als de gewapende politie daar toen niet geweest was AH? Een privé-firma bellen die eerst een voorschot vraagt en uw credibiliteit nakijkt om te zien of je wel kunt betalen? Of neen, uw eerst verenigen in groep en mensen zoeken die ook vinden dat een HvT moet gestopt worden, en dan de goedkoopste privéfirma zoeken in de gouden gids die dat kan regelen en hopen dat de onderhandelingen rond zijn voordat half antwerpen is uitgemoord.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:25. |
|
|
|
|
|
|
#629 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wist je dat er kei veel mensen zijnd ie u vrijwillig zouden willen helpen?
Ik, bijvoorbeeld. Animo, comac, lvsv, de boerenbond, acod, abvv, de plaatselijke kruidenier. Allemaal.
|
|
|
|
|
#630 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#631 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
zoiets? |
|
|
|
|
|
|
#632 | |
|
|
Citaat:
Je kan natuurlijk niet uitsluiten dat één van de agenten of legerofficiers met een geweer in zijn handen doorflipt en zomaar wat mensen willekeurig neerknalt. Maar dat is natuurlijk beter dat dan dat iedereen zomaar een geweer in huis mag nemen en geweld mag gebruiken, want als je een veel grotere groep hebt is de absolute kans dat er daar ééntje van doorflipt natuurlijk veel groter.
|
|
|
|
|
#633 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#634 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik voel me trowuens veiliger in een winkelcentrum; daar lopen securityguards rond die privaat bezit verdedigen. Citaat:
|
|
|
|
|
#635 | |
|
|
Citaat:
Maar zouden deze mensen nog zo bereid zijn te helpen als ze weten dat zij geen enkele garantie hebben door iemand geholpen te worden als ze ziek worden, een gehandicapt familielid krijgen,e en ongeval krijgen, iemand met een geweer aan hun deur staat, ze geen pensioen krijgen, geen kindergeld, ... wat jij, als je je onderwijsgeld zou zelf moeten betalen? Zouden één van die mensen dan eigenlijk nog wel zelf een nagel hebben om ... jeweetwel. Zouden ze dus nog wel iets kùnnen uitgeven? Daarbij heb ik mijn eergevoel en wil ik niemand tot last zijn.
|
|
|
|
|
#636 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'Hoe kun je dus het beste zorgen dat die mensen zo weinig mogelijk kans maken?'
|
|
|
|
|
#637 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
daar zijn genoeg tegenbewijzen voor zie b.v. assissenhof luik dezer dagen is ait oud heel slim? of zou het systeem misschien wel eens niet zo goed kunnen werken? Laatst gewijzigd door Dope : 10 juni 2008 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#638 | |||
|
|
Citaat:
Maar nu komen we er ... Door wie worden die getraind? Want dat trainen zal wel heel veel geld kosten hé ... en de mensen dan nog betalen om hun leven te riskeren ... Citaat:
En wie beschermt mijn vriend? Of is een mens plots ook privaat-bezit? Citaat:
Zij zullen dus die privéfirma betalen maar vergeet niet ... wiens woord men eet, diens brood men spreekt ....
|
|
|
|
|
#639 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dat laatste brengt trouwens vriendschappen in gevaar, m.i. |
|
|
|
|
|
|
#640 | |
|
|
Citaat:
Ik heb dat al ooit eens gezegd. Neen, die kerel is niet slim want hij heeft genoeg bewijzen tegen hem rondgestrooid (dna-materiaal), anders was hij niet opgepakt, om rechtstreeks op uw vraag te antwoorden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:33. |
|
|
|
|