Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2008, 16:57   #841
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind dat in katholieke scholen noch leerlingen, leerkrachten of bezoekende ouders met een hoofddoek moeten rondlopen.
Katholieke scholen worden door de gemeenschap betaald.
Zij dienen de wetten van dit land te respekteren, zij mogen niet discrimineren.
Van hun leraars kunnen zij eisen dat die hun project volgen, voor zover het het onderwijs betreft. Er is al genoeg rechtspraak dat ze privé hun zin mogen doen:
- scheiden
- hun kinderen naar heidense scholen sturen

Maar wat de ouders betreft hebben ze niets te eisen, trouwens zelf niet van de kinderen!
Of het discrimineren van leraars met een hoofddoek christelijk is is hun zaak. Van mijn part is het dat niet. Of het wettelijk is: daar is al veel tegenstrijdige rechtsspraak over.

Dat ouders zich moeten aanpassen aan de vooroordelen, die mijns inziens niet eens christelijk zijn, niet wettelijk zijn, is al om één reden absurd:
Wie zegt er dat beide ouders moeten katholiek zijn om hun kind naar een katholieke school te sturen? Jij gaat dus een gezin met een boedhistische vader, een islamitische moeder die besluiten dat de beste school (of de bereikbaarste school) een katholieke school is verbieden om zich te kleden zoals ze willen om te participeren aan het VERPLICHTE democratisch functioneren van het oudercommité, van het bijwonen van de contactavonden?
*knip*

Gelieve dergelijke uitlatingen achterwege te laten.

Mvg,

Diatonos

Laatst gewijzigd door Diatonos : 12 juni 2008 om 17:43.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:58   #842
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Blablabla

waar meen je dat hij tegen jou heeft gezegt dat je een achterlijke kieken bent?

Turkije is een seculiere staat, niet alle turken zijn het ermee eens. daarom ben ik ook een voorstander van GUL. maar goed we weten inmiddels allang waarom Turkije het verbied, het is btw ook geen islamitische staat.

en wat betreft dat ouders geen hoofddoek mag dragen vind ik gewoon weg onzin, dus als een leerling een schooluniform draagt moeten de ouders dat ook?
Bedoel je dat jij (met Heren Gül en Erdogan) Turkije tot een islamitische staat wilt ombouwen?
Oud 12 juni 2008, 17:47   #843
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Undiscovered; ik respecteer iedereen ook vrouwen met of zonder hoofddoek laat dit duidelijk zijn.
Maar ik blijf wel bij mijn standpunt; we leven in een diverse samenleving en het is te zot voor woorden dat een groep moslima's de samenleving oplegt dat hun hoofddoek moet steeds en overal.
Ik zie dit wel degelijk als een vorm van islamitisering en daar zal ik me blijven tegen verzetten.
Mogen van mij moeders met hoofddoek een schoolgebouw in? Zeker, dat gebeurt in hun eigen en vrije tijd en dan doe je wat je wilt.
Mogen leerlingen een hoofddoek dragen? Nee, onderwijs hoort voor te bereiden op je rol binnen de samenleving en dus moet het bijdragen tot het leren omgaan met de latere rol als werknemer bijvoorbeeld, je kunt beter al in het onderwijs duidelijk maken dat de hoofddoek niet overal wordt geaccepteerd.
Vanwaar mijn opmerking als beperkingen voor hoofddoeken worden gezien als een aanval op het geloof?
Jongeren voor islam verkondigde dit tijdens verschillende gesprekken en ook leden van het actiecomite tegen een hoofddoekenverbod Vlaanderen, verschillende Marokkaanse ouders gaven die mening evenals draagsters van een hoofddoek , en Turke leden van milli gorus met als motivatie dat wat door Allah is opgelegd boven besluiten van mensen staan.
U blijft zeggen dat ik 'onwetend' ben, dat denk ik niet;ik heb genoeg gesprekken over hoofddoeken gevoerd met gelovigen en ongelovigen en o.a de koran gelezen, het is niet omdat ik een andere mening heb dan de uwe dat ik onwetend zou zijn.
Voor mij is de hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten; daar mag u anders over denken maar mijn mening hierover baseer ik op eigen inzichten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:47   #844
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Katholieke scholen worden door de gemeenschap betaald.
Zij dienen de wetten van dit land te respekteren, zij mogen niet discrimineren.
Van hun leraars kunnen zij eisen dat die hun project volgen, voor zover het het onderwijs betreft. Er is al genoeg rechtspraak dat ze privé hun zin mogen doen:
- scheiden
- hun kinderen naar heidense scholen sturen
dit heeft niks te maken met het schoolreglement.

Citaat:
Maar wat de ouders betreft hebben ze niets te eisen, trouwens zelf niet van de kinderen!
Of het discrimineren van leraars met een hoofddoek christelijk is is hun zaak. Van mijn part is het dat niet. Of het wettelijk is: daar is al veel tegenstrijdige rechtsspraak over.
ik neem aan dat U er een even groot probleem mee heeft dat vb. in Nederland de islamitische scholen verplichten aan zowel hun personeel als aan hun leerlingetjes (ook lager school) om een HOOFDDOEK te dragen? Of vind je dat dit tegen de wet is?

Citaat:
Dat ouders zich moeten aanpassen aan de vooroordelen, die mijns inziens niet eens christelijk zijn, niet wettelijk zijn, is al om één reden absurd:
Wie zegt er dat beide ouders moeten katholiek zijn om hun kind naar een katholieke school te sturen? Jij gaat dus een gezin met een boedhistische vader, een islamitische moeder die besluiten dat de beste school (of de bereikbaarste school) een katholieke school is verbieden om zich te kleden zoals ze willen om te participeren aan het VERPLICHTE democratisch functioneren van het oudercommité, van het bijwonen van de contactavonden?

Waar schrijf ik iets over de privé overtuiging van de ouders? Ik schrijf enkel dat indien men zijn kinderen in een katholieke/islamitisch/joodse school wenst in te schrijven, het DOODNORMAAL is dat de leerlingen zich dan houden aan het religieus project dat die scholen aanbieden en dat ik het tevens niet meer dan normaal vind dat de ouders op oudercontactavonden er geen show van gaan maken om met hun eigen religieuze overtuiging te komen staan showen tegenover de leerkrachten die aan hun kinderen resp. christelijk/islamitische/joodse levenswijzen doorgeven.

Misschien begrijp je het beter als ik naast "katholiek" dus ook andere VRIJE scholen op basis van religieuze overtuigen plaats.
Je gaat in een joodse school met keppeltjeskinderen ook niet met een arafatsjalleke rondlopen, noch met een burka naar het oudercontact!

-

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:00   #845
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Blablabla

waar meen je dat hij tegen jou heeft gezegt dat je een achterlijke kieken bent??
nergens. dat beweer ik ook niet.
Wat ik wel beweer is dat hij niet moet denken dat hij mij moet behandelen als een achterlijk kieken omdat mijnheer een koerdisch manneke is.

Citaat:
Turkije is een seculiere staat, niet alle turken zijn het ermee eens. daarom ben ik ook een voorstander van GUL. maar goed we weten inmiddels allang waarom Turkije het verbied, het is btw ook geen islamitische staat.
tot hiertoe is Turkije inderdaad nog democratisch, als weze het dat het leger constant paraat moet zijn om die democratie in stand te houden.

Citaat:
en wat betreft dat ouders geen hoofddoek mag dragen vind ik gewoon weg onzin, dus als een leerling een schooluniform draagt moeten de ouders dat ook
nee dat zeg ik niet. Begrijpend lezen was een apart lesonderdeel bij ons, bestaat dat nu niet meer?

Ik zeg dat indien ouders hun kinderen inschrijven in een VRIJE school met een bepaalde religieuze achtergrond (weze het voor mijn part katholiek, joods of islamitisch, desnoods boeddhistisch of hindu) dan ONDERSCHRIJVEN die ouders tevens het schoolreglement. Indien dat reglement dan blijk geeft dat het niet de bedoeling is dat ouder hun eigen �*ndere religieuze overtuiging komen ventileren op die school tijdens oudercontacten etc.. dan heeft m.i. die school daar het volste recht toe.

Een chassidische jood die zijn kinderen op een islamitische school laat gaan, zal daar ook de islamitische reglementen moeten volgen, en andersom zullen leerlingen van islamitische ouders die naar een joodse school gaan, daar ook de joodse geplogenheden moeten volgen. Net zogoed kan men vragen dat men op katholieke scholen katholieke richtlijnen volgt.

Wil je dat niet dan stuur je je kind naar een OPENBARE school en laat het op zaterdag of zondag je eigen religie naar keuze volgen. In dat geval zorg je ervoor dat het kinder NEUTRAAL is gekleed. Als ouders is het mijn opinie dat die ouders in openbare scholen wèl hun eigen religieuze overtuiging mogen ventileren als ze zich daar toch zo zeer toe geroepen voelen. Misschien komen dan ook de islamitische ouders een horen hoe hun kinderen het doen op school!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juni 2008, 18:01   #846
nagini
Vreemdeling

Standaard

in katholieke scholen kan ik het wel snappen, maar in een vrije school zou het toch wel moeten kunnen?
nagini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:21   #847
ericferemans

Standaard

Citaat:
dit heeft niks te maken met het schoolreglement.

-
U begrijpt de democratie niet, en het principe van de openbare orde en de goede zeden.
Vele blokkers en hun soortgenoten hebben daar last mee.

Je kan je kinderen niet verkopen. Zelf al vinden die het PRACHTIG om in een miljardairsgezin te gaan wonen, zelf al vind die miljardair dat prachtig en is die een SCHAT van een vent, zelf al vinden je kinderen het ENORM om van je gezaag van af te zijn.

Dat is het principe van de openbare zeden: bepaalde zaken zijn niet te veranderen, niet door reglementen, zelf niet in de privé sfeer en dus ook niet in het vrije onderwijs.

Dus kan een schoolreglement, een gemeentereglement niet afwijken van een hogere rechtsorde.

Dus kan het VB niet afstappen van de regels die van kracht zijn, en wordt het veroordeeld voor xenofobie en racisme omdat dit onwettelijk is, niet valt onder de openbare meningsuiting, geen privé-opvattingen worden gerespecteerd die strijdig zijn met de wet.

Het is niet omdat jij het tof vindt dat het kahtolieke onderwijs, IN BEPAALDE SCHOLEN, hoofddoekjes verbiedt, en dat dit zelf in het gemeenschapsonderwijs gebeurt, dat dit correct is.

In ELK geval zijn ouders vrij om zich te kleden hoe ze willen, en hun kinderen te sturen naar een school van hun keuze. Ook al komt die niet overeen met hun eigen klederdracht.
En die scholen hebben geen enkel recht om te discrimineren: die moeten alle kinderen aanvaarden.

Door de grote tolerantie tegenover mensen, partijen en allerlei verzuurden, gekken en debielen is onze maatschappij ziek geworden, en denken vele mensen dat de prietpraat die sommigen uitslaan rond discriminatie, en die stellen dat "het toch evident is dat..." inderdaad evident is.

Men mag inderdaad NATUURLIJK naar scholen gaan in elke klederdracht als ouders: Er is NIETS dat dit kan beletten, ook niet de gekke burgemeester van Antwerpen en het krankzinnige stadsbestuur van Gent, die hun personeel al domme verplichtingen oplegt.
Het is EVIDENT dat ouders onderling kunnen verschillen van levenshouding, klederdracht en kultuur: in een land met zovele culturen, godsdiensten, levensovertuiging en dat INTEGRAAL bestaat uit migranten (5 miljoen mensen immigreerden naar dit land sinds zijn ontstaan: er zijn dus absoluut geen VLamingen meer die niet afstammen van één of meerdere migranten, dat is statistisch onmogelijk), in een land dat genetisch het meest verscheidene is van Europa (waardoor men medicijnen hier test, en met succe: als het hier werkt werkt het inderdaad overal!) kan je immers niets anders dan dit zo te organiseren.
Ook kunnen kinderen onderling, en van hun ouders verschillen in geloof, wat in geval van adoptie nogal wiedes is....
Het katholieke onderwijs is trouwens helemaal niet gesteld op racisme, dat veelal tegenwoordiger eerder binnensluipt in het gemeenschapsonderwijs waar debiele leraars zitten die blokkersneigingskes beginnen te krijgen....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 juni 2008 om 18:37.
Oud 12 juni 2008, 18:23   #848
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagini Bekijk bericht
in katholieke scholen kan ik het wel snappen, maar in een vrije school zou het toch wel moeten kunnen?
Nee, juist niet in een vrije school, net zomin als christelijk of overig occult gedoe; "geen van zessen graag".
Oud 12 juni 2008, 18:31   #849
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Alle ERKENDE "strekkingen" zijn vergelijkbaar moordlustig; o.a Ahmaddiyya en Soefi vallen daar niet onder.
Dan valt het nog mee met het moorden.

Van welke strekking zijn de moslims in Senegal?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:32   #850
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die scholen hebben geen enkel recht om te discrimineren: die moeten alle kinderen aanvaarden.
VRIJE scholen, zijn wat de naam zegt: VRIJE scholen. die zijn helemaal niet verplicht om alle kinderen te aanvaarden, waar haal je d�*t uit.

VRIJE scholen hebben het recht hun eigen programma en schoolreglement op te stellen. Ga je daar niet mee akkoord, geen nood, dan zoek je gewoon een andere school.

Of dacht je nu dat Ericske Jr. Freremans even mocht zijn wetten komen stellen bij de Jezuitenschool of zo?

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2008 om 18:39.
Oud 12 juni 2008, 18:38   #851
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
mag ik aannemen dat U een man bent en bijgevolg meent mij te mogen aanspreken als een achterlijk kieken?

In het Turkije waar U volgens Uw nick zou vandaan kunnen komen zijn hoofddoeken als sinds de jaren twintig van vorige eeuw verboden op scholen en universiteiten. Blijkbaar kan het daar wel.

Ik vind dat in katholieke scholen noch leerlingen, leerkrachten of bezoekende ouders met een hoofddoek moeten rondlopen.

In openbare scholen vind ik dat geen enkele leerling met hoofdoek moet rondlopen, maar kan ik het aan ouders niet verbieden om met hun religieuze overtuiging te koop te lopen. Leerkrachten islam kunnen op die scholen, net zoals de leerkrachten van de andere religies in hun religieus uniform rondlopen indien ze wensen.

In islamitische scholen staat het dan weer totaal vrij aan de directie om de kledingregels van de leerlingen en leerkrachten te bepalen, en uiteraard kunnen ze dan voor mijn part ook eisen dat de ouders van die leerlingen zich inpakken als het oudercontact is.

Wat is daar nu zo moeilijk aan te snappen?

Het probleem met islamieten is dat ze niet enkel hun eigen religieuze regels willen beleven in hun eigen leefwereld, maar tevens de wijde SECULIERE omgeving willens nillens en zéér bewust willen besmetten. Dit is hen namelijk opgedragen door hun religieuze ideologie.

En neen ik heb daar geen respect voor! ik noem dat BEZETTING en KOLONISATIE.
Citeer eens wat hij zegt waaruit blijkt dat hij je aanspreekt als een achterlijk kieken?

Met openbare scholen bedoel je waarschijnlijk de gemeenschapsscholen? Want katholieke en joodse scholen zijn ook openbare scholen.
Openbare scholen zijn alle scholen die erkend zijn en gesubsidieerd worden.

Tot nu kan geen enkele school eisen stellen aan de ouders wat de kledij betreft.

Ik zie niet in dat een hoofddoek dragen, een poging zou zijn om anderen te bekeren.

Dat jij geen respect heb, dat had ik allang begrepen.
Oud 12 juni 2008, 18:44   #852
ericferemans

Standaard

Citaat:
VRIJE scholen, zijn wat de naam zegt: VRIJE scholen. die zijn helemaal niet verplicht om alle kinderen te aanvaarden, waar haal je d�*t uit.

VRIJE scholen hebben het recht hun eigen programma en schoolreglement op te stellen. Ga je daar niet mee akkoord, geen nood, dan zoek je gewoon een andere school.

Of dacht je nu dat Ericske Jr. Freremans even mocht zijn wetten komen stellen bij de Jezuitenschool of zo?
Ik weet dat jij gelooft in gesloten gemeenschappen, die zich van de wetten van deze beschaving niets aantrekken. Mensen die na eeuwen nog altijd aanpassingsproblemen hebben zijn er in ons land met hopen.
Niet onze vreemdelingen passen zich niet aan: onze eigen Vlamingen hebben daar de grootste moeite mee.
Het kahtoliek onderwijs dient ALLE kinderen te aanvaarden, zolang DIE KINDEREN het schoolreglement maar volgen.
Maar dat schoolreglement is ONDERGESCHIKT aan alle andere wetten. Indien het dat niet is is het ronduit ongeldig. Zo mogen katholieke scholen geen jongens of meisjes meer weigeren. Hoe leuk ze dat ook vonden.

Vij onderwijs is niet "buitenmaatschappelijk" onderwijs: het is onderhevig aan bindende regels que programma, qua organisatie, qua sociale en culturele wetten van dit land; zij hebben het recht van onderwijs te organiseren binnen een zeer strak stramien. Het enige verschil is dat zij, volgens mij ten onrechte, zich niet als pluralistisch dienen op te stellen: ze mogen de eigen godsdienst als een model voorstellen en er in al hun lessen aan indoctrinatie over doen.
In de praktijk komt daar overigens niet veel van in huis: net zoals in het officiële onderwijs zijn de meest leraars immers niet gelovig in het zogenaamde katholieke onderwijs.
Al je gefantaseer over wat er zou gebeuren als een gemengd huwelijk van een Jood en een islamiet een kind komt afgeven in een israëlitische school is louter op veronderstellingen gebaseerd: leraars en directeurs van scholen zijn allicht duizend keer zo beschaafd, beleefd en verdraagzaam dan de brute onbeschoftheid die mensen typeert die hen afschilderen als halve wilden...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 juni 2008 om 18:48.
Oud 12 juni 2008, 18:48   #853
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Citeer eens wat hij zegt waaruit blijkt dat hij je aanspreekt als een achterlijk kieken?
Dit behoort tot het vak "levenservaring en veel contact met mannetjes". Zolang jijzelf niet opgevoed bent om het verschil tussen een gentlemen te zien en de manier waarop een testosteronmannetje meent je te kunnen aanspreken, ga je dat zelf niet direct ontdekken. Maar geen nood, ooit ga je aan Circe denken en zeggen: ha! dat is wat ze bedoelde.
Citaat:
Met openbare scholen bedoel je waarschijnlijk de gemeenschapsscholen? Want katholieke en joodse scholen zijn ook openbare scholen.
Openbare scholen zijn alle scholen die erkend zijn en gesubsidieerd worden.
Openbare scholen zijn idd. gemeenschapsscholen.
Ik heb het over het VRIJ onderwijs.
In Belgie - en volgens mij zelfs ook in Nederland - bestaat er géén schoolplicht, maar een LEERPLICHT. D.w.z. dat kinderen tot een bepaalde leeftijd een aantal eindtermen moeten LEREN, ongeacht of ze dit nu thuis, dan wel op een privé school, een vrije school of een gemeenschapsschool doen.
willen scholen gesubsidieerd worden voor hun diensten dan moeten ze zorgen dat ze aan de eindtermen voldoen.

Citaat:
Tot nu kan geen enkele school eisen stellen aan de ouders wat de kledij betreft.
Idd. daar gaat deze topic dan ook over.
Voor mijn part mogen vrije scholen (dus ook islamitische ) eisen stellen aan de klederdracht van de ouders als die op oudercontactavond komen. (Natuurlijk niet als ze de dag nadien op straat lopen).
Ik ga er zelfs mee akkoord dat indien ik mijn dochter naar een islamitische onderdanigheidsinstituut zou willen sturen, dat ikzelf dan ingepakt naar het oudercontact zou gaan, waar mij - volgens de regels der islamitische vrouwenonderdrukking - de hand zou worden geweigerd.
Echter andersom zou ik evengoed EISEN dat een islamitisch persoon die zijn kind naar een katholieke school stuurt zich daar houdt aan de geldende normen der beleefdheid en de andere mensen ongeacht de sexe WEL de hand schudt.

Moeilijk door te slikken voor islamieten hé?

Citaat:
Ik zie niet in dat een hoofddoek dragen, een poging zou zijn om anderen te bekeren.
nee, het is een teken om aan je eigen achterban te zeggen: verkracht die andere geit, want deze hier is van je eigen volk
of anders nog
neen beste leerkracht, jullie mogen mijn dochters nu nog wijsmaken wat je wilt, maar ze zal toch nooit jullie katholieke instellingen overnemen, want wij vertikken het! Maar als je ze buist dan ben je racist.

Citaat:
Dat jij geen respect heb, dat had ik allang begrepen.
Ik hoéf nooit respect te krijgen van respectloze mensen.
Mensen die zich nooit wensen aan te passen aan anderen, wegens het gebrek aan respect voor hun levenswijze, zelfs als komen ze daar zelf ONGEVRAAGD binnenvallen, hoeven van mij geen respect te verwachten;
Respect moet je verdienen. Zeker als je er zo wreed veel belang aan hecht.

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2008 om 18:50.
Oud 12 juni 2008, 18:49   #854
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mag ik aannemen dat U een man bent en bijgevolg meent mij te mogen aanspreken als een achterlijk kieken?

In het Turkije waar U volgens Uw nick zou vandaan kunnen komen zijn hoofddoeken als sinds de jaren twintig van vorige eeuw verboden op scholen en universiteiten. Blijkbaar kan het daar wel.

En neen ik heb daar geen respect voor! ik noem dat BEZETTING en KOLONISATIE.

en o ja, mensen die menen in hoofddoeken een sexy klederdracht te mogen herkennen, die krijgen uiteraard een koekje van eigen deeg.
En zeker als ze dan nog menen dat het gebruik van maquillage hetzelfde is als het dragen van hijaab (waarom geen burka).
Wel raar dat zulke mensen dat op slag gechoqueerd zijn door het zien van een blote boezem van een gesluierde madam. It's all in the eye of the beholder zeker hé.
Je hebt ook mensen die dol zijn op "Verschrikkelijke Helga met het zweepje".
NEE circe, dat mag jij niet aannemen. Jij mag niet aannemen dat ik een Koerd uit Turkije ben noch dat ik een man ben. En je voelt je zo aangevallen? Of ben je soms een achterlijk kieken? En waar leid jij uit af dat ik je zo aanspreek circe? Frustratie alom...

Geen respect voor kolonisatie en bezetting? Mijn buurmeisje (marokkaanse) zit op een katholieke school en haar moeder (mét hoofddoek) gaat elke ouderavond mét haat hoofddoek naar haar dochter haar (katholieke dan nog wel) school. En geen kat die zich daar drukt om maakt en geen kat die daar termen zoals beztting en kolonisatie er bij haalt. Want die mensen zien het belang van anderen accepteren in. En zitten niet vol van vooroordelen en met haat.

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:51   #855
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, het is een teken om aan je eigen achterban te zeggen: verkracht die andere geit, want deze hier is van je eigen volk
of anders nog
neen beste leerkracht, jullie mogen mijn dochters nu nog wijsmaken wat je wilt, maar ze zal toch nooit jullie katholieke instellingen overnemen, want wij vertikken het! Maar als je ze buist dan ben je racist.
Kijk dit is nou een voorbeeld van een domme redenering. Ik begin zo stilaan te denken dat jij door een allochtoon gedumpt zijt geweest voor een mooie moslima met hoofddoek

K. Marx
Oud 12 juni 2008, 18:54   #856
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Undiscovered; ik respecteer iedereen ook vrouwen met of zonder hoofddoek laat dit duidelijk zijn.
Maar ik blijf wel bij mijn standpunt; we leven in een diverse samenleving en het is te zot voor woorden dat een groep moslima's de samenleving oplegt dat hun hoofddoek moet steeds en overal.
Ik zie dit wel degelijk als een vorm van islamitisering en daar zal ik me blijven tegen verzetten.
Draai je de rollen niet een beetje om. Ze verzetten zich tegen een verbod, en voor jou is dat "ons hun wil opleggen"?

Citaat:
Mogen van mij moeders met hoofddoek een schoolgebouw in? Zeker, dat gebeurt in hun eigen en vrije tijd en dan doe je wat je wilt.
Mogen leerlingen een hoofddoek dragen? Nee, onderwijs hoort voor te bereiden op je rol binnen de samenleving en dus moet het bijdragen tot het leren omgaan met de latere rol als werknemer bijvoorbeeld, je kunt beter al in het onderwijs duidelijk maken dat de hoofddoek niet overal wordt geaccepteerd.
Bij mijn dochter op school is er geen enkele moslim die een hoofddoek draagt. Omdat ze de keuze hebben. Als je daar een verbod zou invoeren, mag je zeker zijn dat er meerdere een hoofddoek zullen/willen dragen
Citaat:
Vanwaar mijn opmerking als beperkingen voor hoofddoeken worden gezien als een aanval op het geloof?
Jongeren voor islam verkondigde dit tijdens verschillende gesprekken en ook leden van het actiecomite tegen een hoofddoekenverbod Vlaanderen, verschillende Marokkaanse ouders gaven die mening evenals draagsters van een hoofddoek , en Turke leden van milli gorus met als motivatie dat wat door Allah is opgelegd boven besluiten van mensen staan.
U blijft zeggen dat ik 'onwetend' ben, dat denk ik niet;ik heb genoeg gesprekken over hoofddoeken gevoerd met gelovigen en ongelovigen en o.a de koran gelezen, het is niet omdat ik een andere mening heb dan de uwe dat ik onwetend zou zijn.
Voor mij is de hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten; daar mag u anders over denken maar mijn mening hierover baseer ik op eigen inzichten.
En jij wil de guillotine met een guillotine bestrijden?
Oud 12 juni 2008, 18:56   #857
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit behoort tot het vak "levenservaring en veel contact met mannetjes". Zolang jijzelf niet opgevoed bent om het verschil tussen een gentlemen te zien en de manier waarop een testosteronmannetje meent je te kunnen aanspreken, ga je dat zelf niet direct ontdekken. Maar geen nood, ooit ga je aan Circe denken en zeggen: ha! dat is wat ze bedoelde.
Maar waarom denk je nu dat ik een man ben? Je denkt echt dat je zo slim bent, dat het lachwekkend begint te worden..

K. Marx

Laatst gewijzigd door Koerd : 12 juni 2008 om 18:56.
Oud 12 juni 2008, 18:57   #858
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, juist niet in een vrije school, net zomin als christelijk of overig occult gedoe; "geen van zessen graag".
Pleit je voor het afschaffen van de verschillende netten?
Oud 12 juni 2008, 19:04   #859
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan valt het nog mee met het moorden.

Van welke strekking zijn de moslims in Senegal?
Ik ken ze echt niet allemaal uit het hoofd; van Senegal inderdaad vernomen dat het ooit vrij veilig was, maar dat daar al een poos aan gesleuteld aan het worden is door o.a uit Saudië geïmporteerde imams.

Ik wil er in ieder geval niet heen.

https://www.opendoors.nl/htm/nieuws.php?idelement=3614/
Oud 12 juni 2008, 19:07   #860
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrije school betekent "niet georganiseerd door de gemeenschap" (vroeger "het rijk")
De vrije scholen (zowel de katholieke als de niet-katholieke) moeten zich evengoed houden aan alle wetten. En zijn dus verplicht alle kinderen te aanvaarden, net zoals de gemeenschapscholen en de stedelijke en de provenciale scholen.
Alle scholen kunnen hun schoolreglement "vrij" opstellen. Uiteraard indien dit niet ingaat tegen de wetten, en tegen wat de inrichtende macht dicteert.
Geen enkele school mag vrij haar programma opstellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be