![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#861 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"Netten": niet begrepen.
|
|
|
|
#862 |
|
|
Koerden maken, ook in Nederland, vaak vrouwen en dochters dood.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...wraak&where=nl
|
|
|
#863 |
|
Burger
|
ja hoor, Vlamingen vermoorden ook vaak hun familieleden. Je weet wel die familiedrama's die de laatste tijd steeds vaker opduiken
Als je graag over Koerden die vermoorden wil praten, open je gewoon een nieuwe topic. Nu krijg ik het gevoel dat je niet wat te zeggen en dan met zulke dingen begint te smijten Goed bezig hoor willem, maar vooral off topic blijven
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt" K. Marx Laatst gewijzigd door Koerd : 12 juni 2008 om 19:21. |
|
|
|
|
|
#864 | |
|
|
Citaat:
Eerwraak valt hier (nog) niet onder "cultuur" maar de verrijkers komen ons al helpen.
|
|
|
|
#865 |
|
Burger
|
En ik hoop dat het hier ook nooit onder cultuur zal vallen. Maar enfin, we hadden het over hoofddoeken op scholen willem? Kan je nog meevolgen?
|
|
|
#866 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Undiscovered; als niemand een hoofddoek draagt op een school stelt het probleem zich niet; prima dus.
En ja; ik vind dat onze samenleving( die dus ook van jou is) best mag zeggen dat hoofddoeken niet steeds en overal kunnen omdat waar de hoofddoek voor staat in stijd is met bijvoorbeeld het gelijkheidsbeginsel tussen mannen en vrouwen en zelfs strijdig is met de wettelijke rechten van iedere vrouw. Daar mag jij gerust anders over denken maar wanneer je dit ombuigt naar maatschappelijke invloed ben je voor mij een brug te ver. Regels en wetgeving gelden voor iedereen; een gedachtegoed wat dit in vraag stelt hoort voor mij tot de absolute privesfeer. |
|
|
|
|
|
#867 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Het is toch duidelijk wat Circe en Alice willen allemaal hetzelfde 'neutrale' pakje.
![]() Mao-pakjes, jeuj Alice denkt daarbij vooral aan de goede oude tijd waarin mensen nog allemaal neutraal hetzelfde liepen en gelukkig geen hoedjes of sluiers droegen. Circe heeft echter een andere droom van een neutraal uniform ![]()
|
|
|
#868 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jamas; aangezien je jezelf niet wilt opstellen als iemand die een bedat voert over een onderwerp maar als een klein kind met fotootjes aan komt draven om aan te tonen dat ik eis dat iedereen in identieke outfit loopt laat je vooral zien geen volwassen discussie aen te kunnen.
Als je wilt argumenteren dan is dit best maar nu laat je vooral zien dat dit niet eens de bedoeling is; uw opmerking met foto naar Circe is ronduit walgelijk. Het woord respect kunt u in het vervolg maar beter achterwege laten, blijkbaar kost het u veel moeite om dit op te brengen voor iedereen die uw nogal simplitische toelichtingen over islam of hoofddoek niet zomaar slikt. |
|
|
|
|
|
#869 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wel op die manier kan je alles afbreken, ik weet zeker dat ik wel ee paar vlaams nationalitische teksten vind waarin wordt opgeroepen om joden uit te roeien, en ik ben er zeker van dat er ook vlaams nationalisten zijn die hun vrouw slecht behandelen. Met andere woorden, de vlaamse leeuw is het voorbeeld van vrouwenonderdrukking en moet dus verboden worden. Met mensen die op zo een minderwaardig niveau discussieren valt weinig aan tze vangen met mijn fantastische, wonderlijke en vooral ook heel mooie argumenten. Wanneer ik dan met humor probeer op een zelfde niveau als jullie te komen, dan blijkt jullie dat ook niet te zinnen. Mooi, ga na de hoofddoek ook maar vlug even humor verbieden. Verbied ook elek politieke mening, en daarna kan je best ook nog eens dit forum verbieden. Want waar je het in een discussie niet tegen kan halen met redelijke argumten, dat kunnen jullie maar zeker verbieden.
|
|
|
|
#870 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw argumenten zijn me nergens opgevallen evenmin als uw gevoel voor humor.
Maar om van deze laatste posting van u toch 'iets' te maken, het is niet omdat er Vlaams nationalisten bestaan dat je niet meer kritisch mag zijn tegenover hoofddoeken; toevallig is het onderwerp in deze discussie relevant. Ik haal verschilende keren bijvoorbeeld de keuzevrijheid van deze samenleving aan en leg uit waarom ik die mening heb; nergens zie ik u iets weerleggen en al zeker niet met argumenten. Vor mij hoef je dan ook niet zoals u aanhaalt religie tegen te gaan, wel mag je de invloed daarvan binnen een diverse samenleving in vraag zetten en dat is precies wat ik doe. Ja; de koran bevat voor gleovigen zoals me vaak werd uitgelegd het woord van Allah zoals dit door Gabriel zou zijn doorgegeven aan Mohammed, dat is niet mijn visie maar van gelovigen, als u zich dar niet in meent te kunnen vinden moet u met gelovigen die discussie voeren. Aanhalen dat mensen die hiernaar verwjzen 'uw tegenstanders ' zijn zegt iets over uw kennis over islam en kijk op mensen met ene andere mening. Uieraard zijn er ook Vlaams Nationalisten die hun vrouw mishandelen maar in tegenstelling tot vele moslima's wordt dit niet ondersteund door een ideologie of directe sociale omgeving; laat staan door de samenleving en als u niet bekend bent met het fenomeen dat vluchthuizen vooral volzitten met moslima's vraag ik me af wat uw' niveau' is ondanks u zelfverklaarde mooie argumenten. |
|
|
|
|
|
#871 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
alle Hollanders maken, ook in Marokko kaas.
|
|
|
|
#872 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
laag dat je meteen begint over iemands achtergrond. mag ik ook even over u avatar beginnen?
|
|
|
|
#873 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Artikel 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Het verbieden van hoofddoeken aan ambtenaren zou tegenstrijdig zijn met bovenstaand artikel.
|
|
|
|
#874 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee dat is het niet!
Dezelfde maatregel als werkgever aan iedere werknemer opleggen is geen onderscheid maken lijkt me. Het staat u vrij uw religie te beleven, niets verhindert u de vijf pijlers bijvoorbeeld van islam te belijden lijkt me. Er is namelijk nergens een verbod op hoofddoeken wel een verbod op het dragen van uiterlijke symbolen van eender welke overtuiging (geldend voor iedereen) tijdens werkuren. U wordt dus niet gediscrimineerd maar wel wordt gevraagd de overtuiging van anderen te respecteren binnen een diverse samenleving. Na de werkuren verhindert niet u uw overtuiging vrij te beleven,u wordt dus gelijk behandeld en vreemd genoeg is dit blijkbaar voor een aantal moslims een probleem? Als de hoofddoek geen verplichting is maar persoonlijke keuze kunt u zich al helemaal niet op bovenstaand artikel beroepen! Of zegt u nu dat de hoofddoek dus wel verplicht is en u minder gelovig bent als u dit niet draagt? U wordt dus gelijk behandeld als eender welke ambtenaar binnen een seculiere staat. |
|
|
|
|
|
#875 |
|
|
Vergelijk je zulk werk met het moordenaarsambacht? Theo van Gogh is zeer dood.
|
|
|
#876 | |
|
|
Citaat:
Avatar ... ik zie er gewoon uit zoals ik ben en probeer niet anders te lijken of mij anders voor te doen; geen make-up, tattoos, piercings, photoshop.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 juni 2008 om 23:30. |
|
|
|
|
|
|
#877 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#878 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Of wil je absoluut dat een marokkaan in een oranje T-shirt op straat loopt? Of wat dacht je van Marokkaanse moslima's met een oranje hijaab ? Of een oranje niqaab ? Of oranje burka ? Zou dat het signaal zijn van integratie ? Ik steek niet met m'n kop in het zand. Wat ik flagrant vind is de discussie in Turkije over het wel of niet verbieden van de hoofddoek in de universiteiten. Weet je willem, hoe meer ik erover lees, hoe meer ik mij de vraag stel waar sommige mensen mee bezig zijn. Hoe meer er over wordt gepraat, hoe meer het "in" is. Uiteindelijk moet ik vaststellen wat ooit het meest normale kledingstuk is, nu wordt gemanipuleerd als iets radicaals. En het meest opmerkelijke is dat juist de vrouwen, de verdedigsters van de hoofddoek (BOEH), (Alice ?), zelfs de zeer jonge, zich strijdlustig scharen achter het mogen dragen van een hoofddoek. Waarom doen die dames dat ? De tijd dat ik mij liet wijsmaken dat het louter van moeten of onderdrukking is is bij mij al lang voorbij. |
||
|
|
|
|
|
#879 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en bovendien betaalde hij voor zijn Marokkaanse buurvrouw een operatie in Belgie omdat de Nederlandse wachtlijst te lang was. De racist! er kon geen privé kliniek af zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#880 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De openbare scholen zijn verdeeld in 2 netten, afhankelijk van de inrichtende macht. De gemeenschapsscholen, worden ingericht door de gemeenschap Vlaanderen. Daar heb je de mogelijkheid om in de "goedsdienstles" te kiezen tussen 6 godsdiensten en niet-conventionele zedenleer. De "vrije" scholen worden niet ingericht door de overheid, maar wel gesubsidieerd en erkend. De meeste vrije scholen zijn katholieke scholen, er zijn ook joodse, protestantse en freinet- en levensboomscholen. Alle scholen, die van de gemeenschap en de vrije, moeten zich aan dezelfde wetten houden. Wat bedoelde je nu? |
|
|
|
|