Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 15 juni 2008, 17:04   #2061
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Mag ik vragen waarom Pindar (permament?) geband is? Hij heeft twee berichten na elkaar geknipt gekregen (waar hij commentaar bij zette) en twee berichten na elkaar kan je moeilijk spam noemen. EN spam is maar 5 strafpunten dus waarom is hij permanent geband volgens een grondige reden?
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 15 juni 2008 om 17:07.
exodus is offline  
Oud 15 juni 2008, 17:09   #2062
Diatonos
Parlementslid
 
Diatonos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom Pindar (permament?) geband is? Hij heeft twee berichten na elkaar geknipt gekregen (waar hij commentaar bij zette) en twee berichten na elkaar kan je moeilijk spam noemen. EN spam is maar 5 strafpunten dus waarom is hij permanent geband volgens een grondige reden?
Pinder heeft geen permanente ban. Hij is vandaag terug beginnen posten op exact dezelfde manier als voorheen: copy/paste zonder toevoeging van eigen mening.

Hij heeft bij een aantal berichten "commentaar" gegeven, bij andere weer niet. Hij meet misschien met twee maten en gewichten, wij niet.

Hij heeft hiervoor inderdaad 5 strafpunten gehad (na een eerste waarschuwing zonder strafpunten).

Gezien Pindar nog andere overtredingen op zijn profiel heeft staan, heeft deze toevoeging van 5 strafpunten terug een tijdelijke ban opgeleverd.

Het staat duidelijk vermeld in het forumreglement (+ de extra aankondiging van Jeroen) dat loutere copy/paste niet is toegestaan op het forum. We zijn een discussieforum, geen nieuwssite.
__________________
www.politics.be

Laatst gewijzigd door Diatonos : 15 juni 2008 om 17:11.
Diatonos is offline  
Oud 15 juni 2008, 17:14   #2063
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diatonos Bekijk bericht
Pinder heeft geen permanente ban. Hij is vandaag terug beginnen posten op exact dezelfde manier als voorheen: copy/paste zonder toevoeging van eigen mening.

Hij heeft hiervoor inderdaad 5 strafpunten gehad (na een eerste waarschuwing zonder strafpunten).

Gezien Pindar nog andere overtredingen op zijn profiel heeft staan, heeft deze toevoeging van 5 strafpunten terug een tijdelijke ban opgeleverd.

Het staat duidelijk vermeld in het forumreglement (+ de extra aankondiging van Jeroen) dat loutere copy/paste niet is toegestaan op het forum. We zijn een discussieforum, geen nieuwssite.
Ok, ik ga akkoord maar hij zette zijn eigen mening er toch bij? En die twee berichten die geknipt zijn, los van het feit dat er nu een mening bij stond of niet kan je toch moeilijk beschouwen als spam, louter het posten van copy paste. Volgens mij is het hier niet geheel correct gebeurd.


De originele berichten kunnen trouwens niet meer teruggehaald worden maar er stond wel degelijk commentaar bij, maar wel niet veel.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 15 juni 2008 om 17:14.
exodus is offline  
Oud 15 juni 2008, 17:20   #2064
Diatonos
Parlementslid
 
Diatonos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ok, ik ga akkoord maar hij zette zijn eigen mening er toch bij? En die twee berichten die geknipt zijn, los van het feit dat er nu een mening bij stond of niet kan je toch moeilijk beschouwen als spam, louter het posten van copy paste. Volgens mij is het hier niet geheel correct gebeurd.
Het feit dat hij nogmaals loutere copy/paste heeft gepost nadat ik hem daar per pb meermaals op gewezen heb dat het niet toegestaan is, wijst erop dat hij het forumreglement niet wil respecteren.

Citaat:
De originele berichten kunnen trouwens niet meer teruggehaald worden maar er stond wel degelijk commentaar bij, maar wel niet veel.
Ik heb één bericht van hem verwijderd (had totaal niets met de discussie te maken) en dat ene zinnetje dat bij een copy/paste stond, had weinig te maken met eigen visie.

Pindar weet dat zoiets niet is toegestaan volgens het forumreglement, ook u heeft hem erop gewezen in de discussie en toch blijft hij hetzelfde gedrag verderzetten.
__________________
www.politics.be
Diatonos is offline  
Oud 15 juni 2008, 17:36   #2065
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diatonos Bekijk bericht
Het feit dat hij nogmaals loutere copy/paste heeft gepost nadat ik hem daar per pb meermaals op gewezen heb dat het niet toegestaan is, wijst erop dat hij het forumreglement niet wil respecteren.



Ik heb één bericht van hem verwijderd (had totaal niets met de discussie te maken) en dat ene zinnetje dat bij een copy/paste stond, had weinig te maken met eigen visie.

Pindar weet dat zoiets niet is toegestaan volgens het forumreglement, ook u heeft hem erop gewezen in de discussie en toch blijft hij hetzelfde gedrag verderzetten.
Ja maar hij zette wel commentaar erbij. Hoe en waar begint eigen visie? Soms kunnen twee zinnen al verhelderend zijn qua uitleg om de copy/paste te plaatsen en relevant te zijn. Dit komt gewoon terug op de eigen tolerantie van de moderator. Een tolerante moderator zal hem laten begaan, een ander zal hem als het relatief interpretaarbaar is als "geen eigen visie" bevatten direct terug bannen. Beetje natte vinger werk.

Je kan toch moeilijk zeggen dat Pindar opzettelijk spamt. Hij beperkt zich maar tot een draad, hij spamt niet het forum vol zoals anderen met nietszeggende commentaren die nooit gestraft worden, en zij berichten hebben altijd te maken met het onderwerp. Ik vraag me af of C2C ooit strafpunten gehad heeft voor al zijn foto's van mensen met ijskreem die hij in de NWO draad gepost heeft zonder commentaar, wellicht geen enkel.. Enfin, voor mij is de kous af.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline  
Oud 16 juni 2008, 15:07   #2066
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Beste mods,

kunnen jullie hier :boob: een passend icoontje voor voorzien aub ?


een waar gemis bij k&k ... een lacune quoi

met dank,

Anna
Anna List is offline  
Oud 16 juni 2008, 18:10   #2067
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Waar kan ik het ganse forumreglement eens bekijken, ik vind dat nergens terug?
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline  
Oud 17 juni 2008, 18:43   #2068
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Waar kan ik het ganse forumreglement eens bekijken, ik vind dat nergens terug?

Iemand?

Op diverse subfora hier wordt de laatste tijd door Jan en Alleman met forumreglement gezwaaid, maar ik vind dat reglement nergens terug (op andere forums is dit overal duidelijk terug te vinden.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline  
Oud 17 juni 2008, 19:04   #2069
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

mag ik nogmaals vragen waarom Online geband werd? Blijkbaar is er niemand die een overtreding heeft vastgesteld, en noch Online zelf, noch ikzelf hebben antwoord gekregen op de simpele vraag "wat was er w�*�*r fout?".

Ik vind het een totaal gemis dat Online niet meer mag posten. Het k�*n toch niet dat Online werd verbannen omwille van het prachtige bloemrijke taalgebruik?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 juni 2008, 22:11   #2070
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

*knip*

Als wij iets knippen dan is dit omdat het een overtreding van onze regels is. Hetzelfde herhalen is is het bewust negeren van onze regels. Mensen die onze regels niet naleven zijn hier niet welkom.
Vuyschthaemert is offline  
Oud 17 juni 2008, 23:31   #2071
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dat mensen op rode driehoekjes klikken blijkt maar heel selectief een probleem te zijn. In het geval van een bepaald poster die meerdere mensen door zijn stijl irriteert heb ik al heel vaak op de rode driehoek geklikt, maar nooooit heeft hij er ook maar één strafpuntje voor gekregen. (Uit respect voor hem vermeld ik zijn naam niet, maar er zullen ongetwijfeld een aantal mensen weten over wie het gaat.)
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 juni 2008 om 23:33.
Groentje-18 is offline  
Oud 18 juni 2008, 01:09   #2072
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Iemand?

Op diverse subfora hier wordt de laatste tijd door Jan en Alleman met forumreglement gezwaaid, maar ik vind dat reglement nergens terug (op andere forums is dit overal duidelijk terug te vinden.
Het forumreglement is de tekst waarmee je je akkoord verklaarde toen je registreerde. De moderatie werkt momenteel aan een nieuwe versie, afgestemd op het strafpuntensysteem dat we hanteren. Dit zal binnenkort verschijnen.
tronca is offline  
Oud 18 juni 2008, 01:11   #2073
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mag ik nogmaals vragen waarom Online geband werd? Blijkbaar is er niemand die een overtreding heeft vastgesteld, en noch Online zelf, noch ikzelf hebben antwoord gekregen op de simpele vraag "wat was er w�*�*r fout?".

Ik vind het een totaal gemis dat Online niet meer mag posten. Het k�*n toch niet dat Online werd verbannen omwille van het prachtige bloemrijke taalgebruik?
De moderatie heeft een tijd geleden reeds mee gedeeld dat we niet meer antwoorden op vragen omtrent bans. De thread hierover draaide steeds weer uit op discussie.

De moderatie heeft gegronde reden om Online de toegang tot het forum te ontzeggen. Overtredingen worden gewist van het forum en zal u dus inderdaad niet vinden.
tronca is offline  
Oud 18 juni 2008, 01:20   #2074
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat mensen op rode driehoekjes klikken blijkt maar heel selectief een probleem te zijn. In het geval van een bepaald poster die meerdere mensen door zijn stijl irriteert heb ik al heel vaak op de rode driehoek geklikt, maar nooooit heeft hij er ook maar één strafpuntje voor gekregen. (Uit respect voor hem vermeld ik zijn naam niet, maar er zullen ongetwijfeld een aantal mensen weten over wie het gaat.)
De moderatie beslist nog altijd zelf over sancties. Bezoekers van het forum kunnen via de het rode driehoekje zaken melden, waarna de moderatie de afweging maakt of ingrijpen al dan niet nodig is.
tronca is offline  
Oud 18 juni 2008, 06:16   #2075
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
*knip*

Als wij iets knippen dan is dit omdat het een overtreding van onze regels is. Hetzelfde herhalen is is het bewust negeren van onze regels. Mensen die onze regels niet naleven zijn hier niet welkom.
Waarom staat hier geen "laatst gewijzigd door x op xx/xx/xxxx" onder?
Jeronimo is offline  
Oud 18 juni 2008, 07:26   #2076
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Waarom staat hier geen "laatst gewijzigd door x op xx/xx/xxxx" onder?
Dat zijn forumoptie's die de administrator kan in- of uitschakelen. Het vermelden van de laatste wijziging kan namelijk aan- en uitgezet worden.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 18 juni 2008, 11:03   #2077
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
"Kapitalisten", met "k" of "K". Waarom dit benadrukken? Ik vraag mij af of jij niet beter een persoonlijke rubriek zou hebben waar enkel arme lotgenoten kunnen praten, en kunnen kappen op wie gewerkt heeft voor centen. Dan zal je wel moeten toestaan dat rijkeluizen ook hun rubriek hebben. Maar, geef toe dit kan toch ook de bedoeling niet zijn.

Ook de armen moeten bereidwillig zijn te praten. Of moeten enkel de rijken water in de wijn doen.

Eno, ik heb nogal de indruk dat je je afreageert, als arme op de rijke, waar de rijke per definitie de slechterik is, net als de kortzichtige Vlaming met z'n simplistische kertorenmentaliteit die iedere subcultuur bedreigend vindt.
Nieuwe Wilde Kapitalisten, dat is gewoon goed Nederlands voor het afschuwelijk klinkende Amerikanisme "Neo-con".

Een hele aanwinst voor onze taal dus, plus dat je weer eens je persoonlijke mening over mijn persoontje hebt kunnen luchten.

Heerlijk toch, allemaal?
eno2 is offline  
Oud 18 juni 2008, 14:12   #2078
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
De moderatie beslist nog altijd zelf over sancties. Bezoekers van het forum kunnen via de het rode driehoekje zaken melden, waarna de moderatie de afweging maakt of ingrijpen al dan niet nodig is.
Ja natuurlijk. Maar jullie maken telkens de afweging dat ingrijpen niet nodig is heb ik gemerkt?
Verschillende mensen herhaaldelijk uitmaken voor achterlijk, dom, ... kan zomaar?
Je hoeft voor mij daarom die uitspraken niet te knippen want zoals iemand al schreef kan ze laten staan soms beter zijn, zodat andere personen ook weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Maar die persoon een waarschuwing geven voor zijn gedrag lijkt me geen overbodige luxe? Al is het maar om een beetje objectief te lijken want het komt niet goed over dat één persoon in het rond kan kappen op iedereen, en hoe vaak hij ook gemeld wordt (ook al is het door steeds dezelfde persoon die niet goed ligt in het moderatieteam terwijl de persoon die gemeld wordt in de tegenovergestelde situatie verkeert) er niet op gereageerd wordt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2008 om 14:16.
Groentje-18 is offline  
Oud 18 juni 2008, 14:56   #2079
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
(ook al is het door steeds dezelfde persoon die niet goed ligt in het moderatieteam terwijl de persoon die gemeld wordt in de tegenovergestelde situatie verkeert)
Ik denk dat je de moderatie zwaar aan't beledigen bent, maar dat ben ik maar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 18 juni 2008, 14:57   #2080
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ohja: http://forum.politics.be/showthread....70#post3499470
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be